Skocz do zawartości

Maglownica


BoRuCh

Rekomendowane odpowiedzi

Wymienione drążki kierownicze, wymienione końcówki, brak luzów na sworzniach i tulejach, a auto ciągnie w lewo przy przyspieszaniu, kierownica wówczas ucieka lekko w prawo.

Wymieniać maglownice ?

sprawdzic geometrie, szczegolnie pochylenie kola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzic geometrie, szczegolnie pochylenie kola

Prawe i lewe kolo delikatnie pochylone, ale to wystapilo po zmianie silnika na cięższy, wczesniej pochylenie kol nie miało wpływu na ściąganie.

Ostatnio zaczelo stukać cos w zawiasie, okazalo sie ze padl lewy drążek - luz na przegubie, profilaktycznie wymienione oba z końcówkami oraz lozyska na mcpersonie, po zmianie i ustawieniu auto w czasie przyspieszania ciągnie w lewo, gdy wysprzegle badz jadę na luzie lub hamuje nic nie ściąga, auto zachowuje sie jak powinno, opon nie ścina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawe i lewe kolo delikatnie pochylone, ale to wystapilo po zmianie silnika na cięższy, wczesniej pochylenie kol nie miało wpływu na ściąganie.

Ostatnio zaczelo stukać cos w zawiasie, okazalo sie ze padl lewy drążek - luz na przegubie, profilaktycznie wymienione oba z końcówkami oraz lozyska na mcpersonie, po zmianie i ustawieniu auto w czasie przyspieszania ciągnie w lewo, gdy wysprzegle badz jadę na luzie lub hamuje nic nie ściąga, auto zachowuje sie jak powinno, opon nie ścina.

Wazne zeby oba kola byly pochylone rowno, tyle ile kaze producent.Jak ruszales lozysko McPersona to warto zmierzyc katy zawieszenia. Ja robie to na stacji diagnostycznej na ktorej w warsztacie obok jest chlopak ktoremu chce sie takie rzeczy robic. Koszt 50zl lacznie z ustawieniem. Co ciekawe, nawet w aucie gdzie pochylenie zwrotnicy jest teoretycznie nieustawialne, trzeba bylo je poprawic - wystarczylo wypilowac "fasolki" na laczeniu kolumny McPersona ze zwrotnica.

 

A inna mozliwosc to luzy na tulejach gumowych, szczegolnie jesli ciagnie przy przyspieszaniu. We fiacie po tysiacu roznych ustawien itp sciagac przestal po wymianie wahaczy przednich - gumy byly na tyle miekkie ze nie jechal prosto ale nie bylo tego za bardzo widac na szarpakach jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawe i lewe kolo delikatnie pochylone, ale to wystapilo po zmianie silnika na cięższy, wczesniej pochylenie kol nie miało wpływu na ściąganie.

Ostatnio zaczelo stukać cos w zawiasie, okazalo sie ze padl lewy drążek - luz na przegubie, profilaktycznie wymienione oba z końcówkami oraz lozyska na mcpersonie, po zmianie i ustawieniu auto w czasie przyspieszania ciągnie w lewo, gdy wysprzegle badz jadę na luzie lub hamuje nic nie ściąga, auto zachowuje sie jak powinno, opon nie ścina.

 

Silnik pewnie mocniejszy ?

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_steering

http://www.aa1car.com/library/torque_steer.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wymienione drążki kierownicze, wymienione końcówki, brak luzów na sworzniach i tulejach, a auto ciągnie w lewo przy przyspieszaniu, kierownica wówczas ucieka lekko w prawo.

Wymieniać maglownice ?

Zbyt miekkie gumy tulei w wahaczach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wazne zeby oba kola byly pochylone rowno, tyle ile kaze producent.Jak ruszales lozysko McPersona to warto zmierzyc katy zawieszenia. Ja robie to na stacji diagnostycznej na ktorej w warsztacie obok jest chlopak ktoremu chce sie takie rzeczy robic. Koszt 50zl lacznie z ustawieniem. Co ciekawe, nawet w aucie gdzie pochylenie zwrotnicy jest teoretycznie nieustawialne, trzeba bylo je poprawic - wystarczylo wypilowac "fasolki" na laczeniu kolumny McPersona ze zwrotnica.

 

A inna mozliwosc to luzy na tulejach gumowych, szczegolnie jesli ciagnie przy przyspieszaniu. We fiacie po tysiacu roznych ustawien itp sciagac przestal po wymianie wahaczy przednich - gumy byly na tyle miekkie ze nie jechal prosto ale nie bylo tego za bardzo widac na szarpakach jeszcze.

post-135692-0-90888800-1457685908_thumb.jpg

 

tak to wygląda, może z tym lekkim pochyleniem przesadziłem, ale ani tragicznie to nie wygląda na zasadzie /--\, jak również nie ścina opon po wewnętrzenej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe, nawet w aucie gdzie pochylenie zwrotnicy jest teoretycznie nieustawialne, trzeba bylo je poprawic - wystarczylo wypilowac "fasolki" na laczeniu kolumny McPersona ze zwrotnica.

robiąc tam fasolki to tylko kąt pochylenia koła można zmienić - jeśli chcesz pomagać to pisz dokładnie i fachowo. Żeby zmienić kąt pochylenia sworznia zwrotnicy trzeba przesunąć dolny lub górny punkt obrotu zwrotnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.