Skocz do zawartości

Forester - wymiana olejów wszelakich + jedno pytanie poza konkursem


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

Napisałem na SIP, ale może tutaj ktoś będzie szybszy ;)

Pacjent: Forester SG 2.0x lpg AT 2006r. 135k km (na 90% autentyczny, fabryczne SLS'y mają się dobrze), skrzynia działa ok.

 

Przy okazji wymiany oleju silnikowego (Motul 8100 ECO-nergy 5W-30) postanowiłem powymieniać pozostałe płyny kleiste ;)
 
Czy mógłby ktoś napisać co najlepiej wlać i ile wchodzi (jakie ilości kupić, żeby starczyło) do:
- skrzyni AT
- dyferencjałów
- układu wspomagania (płyn)
 
Z tego co szukałem do skrzyni i wspomagania poleca się Motul Multi ATF. Ilości nie znalazłem.
Do dyferencjałów nie znalazłem, w sklepie mają coś takiego:

MOTUL HD
MOTUL Motylgear LD
MOTUL HD 80W90
dyferencjały hipoidalne bez układów z ograniczonych tarciem (Limimted Slip) pracujące przy dużych obciążeniach.

MOTUL EPL 90
dyferencjały hipoidalne bez układów z ograniczonych tarciem (Limimted Slip) pracujące przy średnich obciążeniach i niewielkich prędkościach.

MOTUL Hypo Synt LS
specjalnie dla mostów tylnych BMW z dyferencjałami o ograniczonym poślizgu i dla mostów z mechanizmem różnicowym typu EH.

MOTUL Trans MB
Olej mineralny do skrzyń biegów, dyferencjałów i przekładni redukcyjnych.

 
O czymś jeszcze zapomniałem? 
Hamulcowy zmieniałem w zeszłym roku (Motul 5.1)
 
 
I pytanie poza konkursem:
 
Na wolnych obrotach, na P albo N (czyli bez obciążenia) mam wrażenie, że samochód "potrząsa, wzdryga, pracuje nierówno".
Obroty stoją w miejscu, wrażenie odczuwalne jest raczej "w plecach" i trochę na słuch niż wymiernie w postaci falowania wskaźnika.
Odpala od strzału, jeździ ok, ładowanie akumulatora w normie, luzy zaworowe sprawdzone 10k km temu, w tym samym czasie zmienione świece (Denso VKH22) zjawisko zarówno na lpg jak i pb.
Mam wrażenie, że po wyłączeniu nawiewu i radia objaw ustaje. Ale to może tylko wrażenie.
 
Zjawisko występuje od początku kiedy kupiłem samochód (12k km temu). Obstawiam cewki, ale mechanik doradził aby poczekać na bardziej widoczne objawy.
 
Jakiś pomysł? :) czy TTTM?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze skrzynią AT nie pomogę za bardzo (zgodnie z instrukcją: wchodzi 6,9l, olej IDEMITSU ATF HP lub Castrol Transmax J. Dextron III niezalecany), natomiast:

- do dyfra i MT zalano mi motul gear 300 75W90,

- do chłodnicy motul inugel, wchodzi 6,9l

- do układu wspomagania... hmm... chyba zapomnieli wpisać, bo pompę rozbierali, więc chyba musieli wymienić ;] wchodzi 0,7l

- hamulcowy też mam motul 5.1

Na trzech pierwszych przejechałem już 40kkm i jest ok.

 

Co do drgań, to chyba TTTM. Mój drży na luzie, drgania są nieregularne, czasem zadrży, czasem nie. Był jakiś wątek na forum subaru o tych drganiach, wiele osób tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do dyfrów idzie 75w90

do wspomagania wchodzi 0,7l ale przy wymianie polegającej na odsysaniu lepiej kupić 2l, dobrego ATF DIII

Do AT masz już inne wymagania niż u mnie więc nie doradzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jedzie na olejach gulf

 

silnik Gulf ULE 5w30 4L co 7,5kmil

skrzynia AT Gulf MV ATF 6L (co 45kmil 2x wymianana statyczna w odstepie ~100km)

dyfr przod Gulf SynGear 75w90 1,2L co 45kmil

dyfer tyl Gulf SynGear 75w90 0,8L co 45kmil

 

jesli nie luzy zaworowe to sparwdzilbym kable WN  - koniecznie tylko OEM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jedzie na olejach gulf

 

silnik Gulf ULE 5w30 4L co 7,5kmil

skrzynia AT Gulf MV ATF 6L (co 45kmil 2x wymianana statyczna w odstepie ~100km)

dyfr przod Gulf SynGear 75w90 1,2L co 45kmil

dyfer tyl Gulf SynGear 75w90 0,8L co 45kmil

 

jesli nie luzy zaworowe to sparwdzilbym kable WN  - koniecznie tylko OEM

 

Ekstra, dzięki  :oki:

 

Co do kabli, to ktoś już zasugerował to na SIP i przyznam szczerze, że może to być strzał w 10.

Nie zmieniałem, bo ...nie wiedziałem, że są ;] W Jeep'ie też miałem cewki, ale tam się przewodów nie rusza. Myślałem, że w Subaru jest podobnie.*

Koniecznie-koniecznie OEM czy np. takie NGK będą ok? Gdzieśtam doczytałem, że są dwa rodzaje przewodów (inna długość i/lub fajki), w zależności od umieszczenia cewki(?).

Wg doboru w sklepie wypada, że do mnie pasują te podane. Jest jakiś sposób aby to sprawdzić?

 

*Jak to napisałem, to zwątpiłem w sens tego zdania. Sam się zakręciłem... w Subaru są cewki na świecach czy nie? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Napisałem na SIP, ale może tutaj ktoś będzie szybszy ;)

Pacjent: Forester SG 2.0x lpg AT 2006r. 135k km (na 90% autentyczny, fabryczne SLS'y mają się dobrze), skrzynia działa ok.

 

Przy okazji wymiany oleju silnikowego (Motul 8100 ECO-nergy 5W-30) postanowiłem powymieniać pozostałe płyny kleiste ;)
 
Czy mógłby ktoś napisać co najlepiej wlać i ile wchodzi (jakie ilości kupić, żeby starczyło) do:
- skrzyni AT
- dyferencjałów
- układu wspomagania (płyn)
 
Z tego co szukałem do skrzyni i wspomagania poleca się Motul Multi ATF. Ilości nie znalazłem.
Do dyferencjałów nie znalazłem, w sklepie mają coś takiego:

MOTUL HD
MOTUL Motylgear LD

MOTUL HD 80W90

dyferencjały hipoidalne bez układów z ograniczonych tarciem (Limimted Slip) pracujące przy dużych obciążeniach.

MOTUL EPL 90

dyferencjały hipoidalne bez układów z ograniczonych tarciem (Limimted Slip) pracujące przy średnich obciążeniach i niewielkich prędkościach.

MOTUL Hypo Synt LS

specjalnie dla mostów tylnych BMW z dyferencjałami o ograniczonym poślizgu i dla mostów z mechanizmem różnicowym typu EH.

MOTUL Trans MB

Olej mineralny do skrzyń biegów, dyferencjałów i przekładni redukcyjnych.

 
O czymś jeszcze zapomniałem? 
Hamulcowy zmieniałem w zeszłym roku (Motul 5.1)
 
 
I pytanie poza konkursem:
 
Na wolnych obrotach, na P albo N (czyli bez obciążenia) mam wrażenie, że samochód "potrząsa, wzdryga, pracuje nierówno".
Obroty stoją w miejscu, wrażenie odczuwalne jest raczej "w plecach" i trochę na słuch niż wymiernie w postaci falowania wskaźnika.
Odpala od strzału, jeździ ok, ładowanie akumulatora w normie, luzy zaworowe sprawdzone 10k km temu, w tym samym czasie zmienione świece (Denso VKH22) zjawisko zarówno na lpg jak i pb.
Mam wrażenie, że po wyłączeniu nawiewu i radia objaw ustaje. Ale to może tylko wrażenie.
 
Zjawisko występuje od początku kiedy kupiłem samochód (12k km temu). Obstawiam cewki, ale mechanik doradził aby poczekać na bardziej widoczne objawy.
 
Jakiś pomysł? :) czy TTTM?

 

 

Subaru jest dość wymagające odnośnie oleju w skrzyni. Mój serwis (nieASO) leje i zaleca olej Subaru, podobno to to samo co Castrol, ale nei wiem jaki. Kiedyś z niewiedzy zalałem Lotos i skrzynia chodziła ciężko, po zmianie na Subarowski inna praca. Wiem, że Motul tez jest ok, bo tak na Forum pisali. Ilośc powinna być w instrukcji lub w serwisówce u mnie wchodzi coś koło 9l :bzik: w skrzynie/przedni dyfer. 

H4 potrafi trzęść na wolnych, widać to m.in po gałce beigów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob test "dyskoteki"

Kabke kupilem nowe w ASO tanio nie bylo ale duzo zlego nasluchalem sie o zamiennikach

Masz dwie podwojne cewki i od nich kable do swiec

Jesteś pewien że SG ma cewki i kable  ;]  bo sie mnie wydaje ze już 4 cewki  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Napisałem na SIP, ale może tutaj ktoś będzie szybszy ;)

Pacjent: Forester SG 2.0x lpg AT 2006r. 135k km (na 90% autentyczny, fabryczne SLS'y mają się dobrze), skrzynia działa ok.

 

Przy okazji wymiany oleju silnikowego (Motul 8100 ECO-nergy 5W-30) postanowiłem powymieniać pozostałe płyny kleiste ;)
 
Czy mógłby ktoś napisać co najlepiej wlać i ile wchodzi (jakie ilości kupić, żeby starczyło) do:
- skrzyni AT
- dyferencjałów
- układu wspomagania (płyn)
 
Z tego co szukałem do skrzyni i wspomagania poleca się Motul Multi ATF. Ilości nie znalazłem.
Do dyferencjałów nie znalazłem, w sklepie mają coś takiego:

MOTUL HD
MOTUL Motylgear LD

MOTUL HD 80W90

dyferencjały hipoidalne bez układów z ograniczonych tarciem (Limimted Slip) pracujące przy dużych obciążeniach.

MOTUL EPL 90

dyferencjały hipoidalne bez układów z ograniczonych tarciem (Limimted Slip) pracujące przy średnich obciążeniach i niewielkich prędkościach.

MOTUL Hypo Synt LS

specjalnie dla mostów tylnych BMW z dyferencjałami o ograniczonym poślizgu i dla mostów z mechanizmem różnicowym typu EH.

MOTUL Trans MB

Olej mineralny do skrzyń biegów, dyferencjałów i przekładni redukcyjnych.

 
O czymś jeszcze zapomniałem? 
Hamulcowy zmieniałem w zeszłym roku (Motul 5.1)
 
 
I pytanie poza konkursem:
 
Na wolnych obrotach, na P albo N (czyli bez obciążenia) mam wrażenie, że samochód "potrząsa, wzdryga, pracuje nierówno".
Obroty stoją w miejscu, wrażenie odczuwalne jest raczej "w plecach" i trochę na słuch niż wymiernie w postaci falowania wskaźnika.
Odpala od strzału, jeździ ok, ładowanie akumulatora w normie, luzy zaworowe sprawdzone 10k km temu, w tym samym czasie zmienione świece (Denso VKH22) zjawisko zarówno na lpg jak i pb.
Mam wrażenie, że po wyłączeniu nawiewu i radia objaw ustaje. Ale to może tylko wrażenie.
 
Zjawisko występuje od początku kiedy kupiłem samochód (12k km temu). Obstawiam cewki, ale mechanik doradził aby poczekać na bardziej widoczne objawy.
 
Jakiś pomysł? :) czy TTTM?

 

 

Jeśli myśle o tych samych drganiach co opisujesz  ;]  to TTTM nie wszystkie ale raczej większość sam sie nad nimi w swoim zastanawiałem ale po weryfikacji kilku innych które serwisowałem wiem ze podobne drgania to norma  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pożyjemy, zobaczymy ;) przy okazji wymiany płynów, wrzucę nowe kable (foto).

Nie wiem czy stare są ok, nie miałem okazji sprawdzić, ale zakładam, że wymiana nie zaszkodzi.

Niby strona NGK zapewnia, że te przewody będą ok, ale dopiero na podnośniku okaże się czy silnik 2.0 różni się pod tym względem od 2.0x ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam szybko wróciłem do OEM. Zwłaszcza że można kupić na sztuki.

gdzie ?

Kiedyś potrzebowałem do 2.5 (a jak znam Subaru to pewnie do wszystkich są takie same :phi: ), to 3 ASO nie miały kabli, dopiero centrala w D miała. Ogólnie byli bardzo zdziwieni po co wymieniam. Dostałem dopiero w nieASO, OEM ale używany. Poza jednym kablem nigdy innych nie wymieniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do T 170 KM są inne. Ja mam 125 bez t. Co ciekawe każdy, pojedynczy kabel jest sprzedawany w osobnym opakowaniu z innym numerem katalogowym.

Chodziło mi o 2.5i, imho w Outbacku 2.5i są te same kable co w Forku 2.5i a ten ma te same co Impreza 2.5i a ta ma te same co LGc 2.5i.

Może są różnej długości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu ;] Czas zamówień:

 

Filtr powietrza Mann C2964
Filtr oleju Mann W67/1
Filtr paliwa: Mann WK 711
 
Olej silnikowy: Motul 8100 ECO-nergy 5W-30 (4l., zamówię bańkę 5l)
Mechanizm różnicowy przód + tył: Motul Motylgear 75W90 (1,2l+0,8l, zamówię 3l.)
Skrzynia biegów, automatyczna: Motul Multi ATF (8,4l, zamówię 9l, wymiana chyba grawitacyjna więc wejdzie pewnie z 6l)
Wspomaganie układu kierowniczego: Motul Multi ATF (?)
 
Są filtry w skrzyni biegów - zewnętrzny na pewno, wewnętrzny chyba - zmieniać toto?
 
Filtra kabinowy wymieniałem w zeszłym roku, klimatyzacji nie używałem, chyba nie ruszam.
Płyn hamulcowy wymieniałem w zeszłym roku (Motul Dot 5.1), nie ruszam.
Przewody WN mam, przy wymianie oleju zobaczymy co z nimi zrobić.
Serwis instalacji gazowej po 10k km (w sumie to 11.5k) będzie w tym tygodniu.
Inna bajka - byłem w fachury od klimatyzacji (rozłącza się) - sprzęgło do wymiany. Mam umówiony termin.
 

Na początku maja czeka mnie trasa ~2k km (Słowenia), od poprzedniej wymiany oleju zrobiłem 12k km; skrzynia, wspomagania i dyfry działają ok (nie mam pojęcia czy i kiedy był zmieniany płyn/olej), zastanawiam się czy nie zmienić oleju w silniku + filtra oleju/powietrza a resztę zrobić po powrocie. Trochę na zasadzie - lepsze jest wrogiem dobrego ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówione:

Olej silnikowy: Motul 8100 econergy 5w30 5l
Filtr powietrza: Mann C2964
Filtr oleju: Mann W67/1
Olej przekładniowy (dyferencjał przód/tył): Motul motylgear 75w90 2×1l
Olej przekładniowy (wspomaganie ukł. kier.) Motul multi atf 2×1l
Płyn/koncentrat do chłodnicy: Motul Inugel Optimal Ultra 5L
 
Kable WN czekają
Olej i filtr do skrzyni zostawiam na później
Klimatyzacja umówiona na 25.04
Serwis lpg po wymianie kabli i olejów
Filtra paliwa pod maską nie zlokalizowałem (foto)
 
 
Wiosna ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówione:

Olej silnikowy: Motul 8100 econergy 5w30 5l

Filtr powietrza: Mann C2964

Filtr oleju: Mann W67/1

Olej przekładniowy (dyferencjał przód/tył): Motul motylgear 75w90 2×1l

Olej przekładniowy (wspomaganie ukł. kier.) Motul multi atf 2×1l

Płyn/koncentrat do chłodnicy: Motul Inugel Optimal Ultra 5L

Kable WN czekają

Olej i filtr do skrzyni zostawiam na później

Klimatyzacja umówiona na 25.04

Serwis lpg po wymianie kabli i olejów

Filtra paliwa pod maską nie zlokalizowałem (foto)

Wiosna ;]

Na forum SIP jest kult oem filtrów oleju i taki bym mimo wszystko wybrał...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Przejeździłem rok na Mann, przejeżdżę i drugi ;)

 

przejeździsz, ja też jeździłem... ale jak poczytałem sensowne argumenty to przeszedłem na OEM.

Zamienniki mają zawór bypass na bardzo niskim ciśnieniu, generalnie olej na wyższych obrotach lata bypassem zamiast być filtrowany.

 

Inna sprawa, że OEM jest tańszy, albo w tej samej cenie co markowy zamiennik. Ja płaciłem w ASO 25PLN :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.