Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

https://youtu.be/wYtTAi9pYbs

Człowiek całe życie sie dowiaduje ciekawostek - np. nie wiedziałem ze C4 miała jedna z najdziwniejszych skrzyń biegów w historii motoryzacji - tzw. 4+3 - czterobiegowy manual, ale jak juz sie wrzuciło czwórkę to włączał sie trzybiegowy automat i sam wybierał 4,5 lub 6 bieg w zależności od obciążenia.

Ten podpis tez mi sie znudził :(

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet myślałem kiedys czy by se nie kupic C4

 

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1028997193-chevrolet-corvette-5-7l-v8-coupe-bj-1984-targa-zeer-mooi.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

 

mam do niej słabosć od dzieciństwa przez grę The Duel Test Drive ;]

 

test-drive_9.gif

 

hqdefault.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby trafiła sie jakaś w dobrym stanie ZR-1 za przyzwoite pieniądze to tez bym się nie zastanawiał. Ten samochód był rewolucją w tamtych czasach - silnik zaprojektowany przez Lotusa i produkowany przez Mercury Marine - to była o ile sie nie mylę jedyna Corvette z rozrządem w głowicy. 405 KM w tamtych czasach było niebotyczną mocą a i obecnie jest nie do pogardzenia. 4.4 do setki, 300 km/h. Silnik do tego był niesamowicie trwały - ZR1 ustanowiła rekord prędkości w czasie 24h jazdy - średnia predkosc wyszła 283 km/h. Biorąc pod uwagę tankowania i wymiany opon to niesamowity wynik.

Ten podpis tez mi sie znudził :(

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowiek całe życie sie dowiaduje ciekawostek - np. nie wiedziałem ze C4 miała jedna z najdziwniejszych skrzyń biegów w historii motoryzacji - tzw. 4+3 - czterobiegowy manual, ale jak juz sie wrzuciło czwórkę to włączał sie trzybiegowy automat i sam wybierał 4,5 lub 6 bieg w zależności od obciążenia.

Ten podpis tez mi sie znudził :(

 

:facepalm: 4+3 to nie 4 manual + 3 autormat tylko 4 manual + over drive dołączany do biegów

Ty znasz angielski czy sobie dopowiadasz teorie jak nie rozumiesz jakiś słów ?

 

a tu w jakich warunkach OD wchodzi na każdym z biegów w zależności od rocznika samochodu

http://www.5speeds.com/43table.htm

OD można ponadto wyłączyć wciskając guzik na lewarku zmiany biegów

 

pzdr

 

 

pzdr  ​

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doczytałem :) Dzięki za korektę. Ciekawe jak sie czymś takim jeździ. Pewnie wrażenie jest jak z kończąca sie tarcza sprzęgła.

Ten podpis tez mi sie znudził :(

 

mam overdrive w volvo, generalnie to dość wkurzające bo zanim sie człowiek przyzwyczai to szuka 5tki ;) a jeśli chodzi o samo działanie to czuć to tak jakby sie w automacie zmieniał bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doczytałem :) Dzięki za korektę. Ciekawe jak sie czymś takim jeździ. Pewnie wrażenie jest jak z kończąca sie tarcza sprzęgła.

Ten podpis tez mi sie znudził :(

 

jak zwykły manualem, nawet za specjalnie nie czuć że się dołącza i widać to w sumie głównie po obrotomierzu

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w volvo jest chyba reczne wymuszane? czy moze to dzialac  "w automacie"

 

jak to jest zbudowane mechaniczne - zwykly konwenter z lock-up ?

 

tak naciskasz guzik i  się zmienia samo, a w środku to nie wiem co siedzi, wiem że to jest niezależne od skrzyni bo montują to na wale do aut przedwojennych jako nadbieg

 

31830.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.