Jump to content
Sign in to follow this  
Chrisu

Stoje i kwicze-Vectra B nie pali

Recommended Posts

Moja VB 2.0 DTI cos sie dzis zbiesila. Juz raz niechciala mi odpalic (ciepla po 20 km jazdy) po czym odpalila i juz nie sprawiala problemow. Teraz jestem 70 km od domu a ta znowu zaniemogla.

Kreci zwawo, jednak silnik sie nienaturalnie trzesie. No i oczywiscie nie zapala :/

Ma ktos z Was pomysl co moglo jej odbic? Aha. Tranzystor w sterowniku pompy wymieniony wieki temu ;)

Sorki za brak ogonkow - z tel. pisze.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczęście w nieszczęściu - siostra jechała na święta i mnie zgarnęła ;).

Po drodze kilka razy na 5 biegu puściłem sprzęgło i w sumie po ok kilometrze ciągnięcia zaskoczył.

Aha dodam, że po włączeniu zapłonu świeciła się kontrolka "check". W momencie jak załapał - już nie.

Po drodze (ok 60 km) 2x na chwilę (ok 1 sek) zaczął tracić moc (ale tak jakby zupełnie stracił zasilanie w ON) i włączał się check.

Identyczną sytuację miałem 2 lata temu o mniej więcej tej samej porze. Nie mogłem zapalić, a po drodze do mechanika (przy dojeżdżaniu do skrzyżowania puszczałem sprzęgło aby hamulce dobrze zaczęły działać) załapał - i do dzisiaj (2 lata i 50tkm) był spokój...

Niestety jak wjechałem na podwórko i zgasiłem już nie zapalił :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

To się ciesz, wreszcie da się zdiagnozować i naprawić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj rano zapaliła bez mrugnięcia okiem...

Myślicie, że może być to pompa? Nie mam możliwości podpięcia się przez najbliższe 3 dni do kompa (mam interfejs ale nie przy sobie :/ ).

Jakby nie było ma 400tkm za sobą ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to być pompa, cofające się paliwo, nieszczelność przewodów paliwowych...

Share this post


Link to post
Share on other sites

obawiam się, że 2 pozostałe to raczej nie. Jak napisałem - rano zapalił bez gadania - po 0,5 sek kręcenia.

Osobiście obstawiam (niestety) pompę - ich ceny porażają :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanim zaczniesz remontować pompę naprawdę podłącz pod kompa bo coś mi się zdaje ze możesz mieć problem z czujnikiem położenia wału. Pompa jak padnie to już nie zapali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak więc dziś podpiąłem się pod kompa a tam

P1651 - CAN Receives Error

Czyli jak już znalazłem jedna z 2 możliwości. Jak napisał Darek - czujnik położenia wału, albo znowu elektronika pompy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest tylko ten jeden błąd????. U mnie w VB przy walniętym czujniku wywalało ze trzy które mówiły o braku sygnału z czujnika.

Przy walniętej elektronice pompy raczej powinno wywalić P1631 i ewentualnie P1630 chociaż różnie z tym bywa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jak padł czujnik położenia wału, to paliło auto normalnie, ale praca silnika nierówna i brak obrotomierza. Takie same objawy powinny być po wypięciu na chwilę tego czujnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak. Po skasowaniu pozostałych wywala się tylko ten jeden błąd.

Pozostałe  2 to za niskie napięcie z aku (powstał pewnie kiedy był holowany na światłach, wcześniej duuuzo kręciłem próbując zapalić) i jakiś z immobilisera (myślałem, że może coś chip w kluczyku zwariował i wyjąłem go na chwilę).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracam do tematu, bo auto nadal nie jeździ. Przed zawiezieniem do mechanika, było tak, że za każdym odpaleniem działało krócej. Ten wziął się najpierw za kable (podobno idą w nadkolu i były nieźle zabłocone). Sterownik pompy poszedł na test i podobno wygląda, że jest OK. Jest nadal problem z tym, że nie ma połączenia z CANem (tzn taki błąd pokazuje). Auto nie chce w ogóle zapalić, ale po użyciu autostartu zapala i nie gaśnie po kilku/kilkunastu minutach (spokojnie 2 godziny chodziło).

 

 No i teraz "proste" pytanie. OCB? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadzwoń do tego mechanika: http://dobrymechanik.pl/mechanicy/dolsk/p-h-u-autofan-opel-omega-dti-serwis.html

794 554 730

 

Może coś podpowie przez telefon albo możesz po prostu do niego odstawić samochód i odebrać po kilku dniach sprawny. Ma też lawetę, a za transport kasuje śmiesznie mało, więc odległość 200km to nie problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No skoro podała na plaka a bez nie to ewidentnie coś z pompą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto nadal stoi i kwiczy - odkopuję wątek żeby nowego nie zakładać ;)

Szukam jakiejś pompy (mam możliwość z demobilu z kraju gdzie autami tylko dziadki do kościoła jeżdżą zdobyć ;) ) coby podmienić (bo regeneracja to nieopłacalna zabawa).

Moja pompa jest na 1 wtyczkę. Czy wersję na 2 wtyczki da się jakoś zaadaptować do wersji z jedną wtyczką? Wszędzie są te na 2 wtyczki :/

Dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzwoniłeś na telefon podany przeze mnie?

Jak auto ponad 4 miesiące unieruchomione, to widocznie nie jest tak bardzo potrzebne i można się go pozbyć...

Wysłane z mojego ASUS_Z00ED przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dałem Ci numer do specjalisty od tych silników, szkoda złotówkę na rozmowę telefoniczną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie szkoda, bo mam za free - to po pierwsze.

Po drugie co mi przez telefon pomoże? Powie - przywieź Pan - zobaczymy.

Po trzecie - nawet jak przywiozę, to mam dzień stracony - sory, ale mam taką pracę, że  w tygodniu nie ma szans wyrwać się gdziekolwiek.

Po czwarte - nawet jakbym poprosił kuzyna, żeby zaciągnął auto +/- 250 km ode mnie, to koszt naprawy wzrasta drastycznie.

Po piąte - najprawdopodobniej najtaniej wyjdzie mnie wymiana pompy - mam znajomego pracującego na złomie w Niemczech i nie ma problemu, by po taniości taką załatwić (może i za free, a na pewno duuużo taniej jak choćby uszkodzoną z popularnego serwisu aukcyjnego), a jako, że znacznie łatwiej jest dostać wersję z 2 wtyczkami, to zapytałem o co zapytałem. To tyle...

No, ale OK. Chciałeś dobrze, a znajomy miałby kolejnego klienta. Tak też można. Oczywiście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie szkoda, bo mam za free - to po pierwsze.

Po drugie co mi przez telefon pomoże? Powie - przywieź Pan - zobaczymy.

Po trzecie - nawet jak przywiozę, to mam dzień stracony - sory, ale mam taką pracę, że  w tygodniu nie ma szans wyrwać się gdziekolwiek.

Po czwarte - nawet jakbym poprosił kuzyna, żeby zaciągnął auto +/- 250 km ode mnie, to koszt naprawy wzrasta drastycznie.

Po piąte - najprawdopodobniej najtaniej wyjdzie mnie wymiana pompy - mam znajomego pracującego na złomie w Niemczech i nie ma problemu, by po taniości taką załatwić (może i za free, a na pewno duuużo taniej jak choćby uszkodzoną z popularnego serwisu aukcyjnego), a jako, że znacznie łatwiej jest dostać wersję z 2 wtyczkami, to zapytałem o co zapytałem. To tyle...

No, ale OK. Chciałeś dobrze, a znajomy miałby kolejnego klienta. Tak też można. Oczywiście.

 

To nie mój znajomy. Ale korzystałem z jego usług. Zadzwoniłem, przyjechał z lawetą, wziął auto, do odbioru w kolejny weekend - wziąłem drugiego kierowcę pod pachę i po 8h miałem z powrotem auto pod domem - sprawne.

Naprawy lokalne wychodziły drożej (nawet bez lawety) i drastycznie dłużej i mechanicy najpierw musieliby przeanalizować, co jest nie tak. Tamten dał dobrą diagnozę przez telefon, jeszcze przed oględzinami samochodu.

Edited by DamianB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.