Skocz do zawartości

Nowy typ 1.1 MPI ( 2010r. ) - wady, zalety, różnice


Astyn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam silnik 1.1 MPI nowego typu rok 2010.

Czym różni się od poprzedniego 1.1 MPI ?

 

Jakie ma wady jakie zalety oraz jak przyjmuje turbo?

Oraz z czego podejdzie ewentualnie głowica.

Pozdro

hk5611u4c63k.jpg

 

wvrwexwv86rq.jpg
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem ciekawy. Nie widziałem jeszcze fotki zrzuconej głowicy z tego silnika. Pokrywa zaworów wygląda na identyczną taką jak w grande punto 1.2/1.4 i być może to będzie taka sama głowica. Przynajmniej tak samo było z punto II. Głowice w pII 1.2 60KM były identyczne z tą z 1.1mpi.

Jeśli by tak było to raczej nic pozytywnego nie wróży ten nowy typ silnika, bo jest on konstruowany głównie po to żeby spełnić restrykcyjne normy emisji spalin.

Bawiłem się głowicą z GP 1.2 i jeśli przyjąć, że w 1.1 będzie taka sama to:

- mniejsza komora spalania z dziwnym kształtem, jest tam taki próg między zaworem ssącym i wydechowym i wg service manual do Fiata GP taki a nie inny kształt komory spalania wymyślili po to żeby spaliny nie za szybko opuszczały komorę spalania, czy też żeby część z nich zostawała i ulegała ponownemu spaleniu w nowym cyklu - czysto ekologiczne rozwiązanie. Reszta komory spalania znajduje się natomiast w tłokach.

- większe zawory zarówno wydechowy jak i ssący (większe nawet niż w punto 1.2 75KM), trzonki zaworów są cieńsze (7mm w starej głowicy, 5mm w nowej - o ile dobrze pamiętam), inne, mniejsze i lżejsze szklanki zaworowe i płytki do regulacji luzu zaworowego

- większy stopień sprężania

- wałek rozrządu nie jest zamienny z tymi ze starszych głowic, ze względu na większą średnicę podpory wałka od strony rozrządu. Wałek w 1.2 GP ma wznos taki jak 866 z p75 ale czasy otwarcia chyba inne.

- pokrywa zaworów oczywiście jest inna i nie pasuje zamiennie ze starszymi głowicami

i pewnie jeszcze trochę różnic by się znalazło.

 

Jeśli by się okazało, że w tym 1.1 masz komorę spalania w tłokach tak jak w GP to jeśli chodzi o turbo, można by zamontować głowicę starego typu i wtedy silnik powinien być automatycznie odprężony na zwykłej uszczelce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.