Skocz do zawartości

focus mk2 1.8tdci - spalanie, eksploatacja


00Tom00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

naczytałem się trochę o tytułowym samochodzie, ale opinii jest tyle że zgłupiałem... jedni zachwalają, drudzy narzekają...

 

Przymierzam się do zakupu takiego - krajowy, rocznik 2009, pierwszy właściciel, 1.8tdci przebieg < 100kkm (do końca serwis w pl aso).

 

Czy to prawda, że te auta podczas jazdy mieszanej mogą dochodzić do 10l ropy/ 100km? Czy to po prostu wymysł użytkowników zamęczonych egzemplarzy?

 

Moja jazda to 80% trasa 20% miasto (dziennie 70km w dwie strony, gdzie w trasie jeżdzę ok 90-120/h)... chciałbym, żeby przy takiej jeździe nie palił więcej niż 6l - pytanie do użytkowników tego autka - da się czy niet?

 

Drugie pytanie trasa z tempomatem na 140km/h piąty bieg - ile to może palić wtedy?

 

 

Co do kosztów eksploatacji też były opinie negatywne, ale tak patrzę na koszty sprzęgła, dwumasy, wtrysków etc i.... raczej normalne ceny... czy o czymś nie wiem?

 

Z góry dziękuję za opinie osób które mają taki samochód, lub miały z nim OSOBIŚCIE do czynienia.

 

 

PS: w mk2 już chyba nie ma problemu rudej prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę 7 miesiąc Focusem kombi z silnikiem jaki Cię interesuje, więc pozwolę sobie coś o nim napisać.

Moj ma przejechane w chwili obecnej 246 tys km i z silnikiem nie ma żadnych problemów. Pali średnio 5,5 litra, w zimę na krótkich odcinkach (6km) palił 8. Silnik jest dość głośny gdy jest zimny a to z racji braku hydraulicznej kompensacji zaworów i dość leciwej konstrukcji. Jest to bowiem stara fordowska konstrukcja z ośmioma zaworami na cylinder i żeliwna głowica, za to wyposażona w dość nowoczesny układ wtryskowy Siemensa (obecnie Continental) z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, identycznymi i pasującymi zamiennie od silnika 2.0 TDCI konstrukcji PSA.

Silnik te mają nietrwałe koło dwumasowe, wymagające wymiany już przy ok. 150 tys km. Zestaw kosztuje ok. 1400 zl (Sachs), a Valeo wypuścilo zestaw jednomasowy.

Ale najważniejsza sprawa to napęd rozrządu który oprócz zwykłego paska posiada jeszcze tzw. pasek mokry lub kasete jak to inni nazywają. Obydwa paski spotykają się na pompie wysokiego ciśnienia układu wtryskowego. Zerwanie któregokolwiek paska kończy się agonia silnika. Wymiana kompletnego rozrządu to koszt ok. 1700 zl.

Warto przy okazji wspomniec, że kaseta z mokrym paskiem stosowana jest od 2008 roku, wcześniej zamiast paska był bezobsługowy łańcuch. Kasetę należy wymieniać co 200 tys km lub 10 lat.

Ruda jest na tylnej klapie, na tylnych błotnikach przy łączeniu że zderzakiem oraz przednich częściach progów gdy auto nie ma chlapaczy. Wszystko jednak jest do ogarnięcia, jeśli zauważone jest w porę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam od 3 lat 1.8 TDCI kombi 2009. Realne spalanie nigdy nie przekroczyło więcej niż 6,5 litra na 100 (wg komputera 5,5 - zaniża ok 0,9 l)

Rdza na klapie, błotnikach z tyłu i z przodu. Wymiana rozrządu 2kpln (co 10 lat lub 200tyś km). Wymiana wszystkich wahaczy z tyłu 2kpln.

Niestety miałem też przyjemność wymieniać silnik przy przebiegu 206 tyś (obróciło panewkę) i znam jeszcze 2 takie same przypadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

naczytałem się trochę o tytułowym samochodzie, ale opinii jest tyle że zgłupiałem... jedni zachwalają, drudzy narzekają...

 

Przymierzam się do zakupu takiego - krajowy, rocznik 2009, pierwszy właściciel, 1.8tdci przebieg < 100kkm (do końca serwis w pl aso).

 

Czy to prawda, że te auta podczas jazdy mieszanej mogą dochodzić do 10l ropy/ 100km? Czy to po prostu wymysł użytkowników zamęczonych egzemplarzy?

 

Moja jazda to 80% trasa 20% miasto (dziennie 70km w dwie strony, gdzie w trasie jeżdzę ok 90-120/h)... chciałbym, żeby przy takiej jeździe nie palił więcej niż 6l - pytanie do użytkowników tego autka - da się czy niet?

 

Drugie pytanie trasa z tempomatem na 140km/h piąty bieg - ile to może palić wtedy?

 

 

Co do kosztów eksploatacji też były opinie negatywne, ale tak patrzę na koszty sprzęgła, dwumasy, wtrysków etc i.... raczej normalne ceny... czy o czymś nie wiem?

 

Z góry dziękuję za opinie osób które mają taki samochód, lub miały z nim OSOBIŚCIE do czynienia.

 

 

PS: w mk2 już chyba nie ma problemu rudej prawda?

Tata ma c-maxa z tym silnikiem i w miescie 7,6l pali .W trasie koło 6l. Rudej brak ,auto garazowane.Nic tez nie robił przy silniku od 7 lat jeżdzi az miło.. Rudej brak, tak samo jak u mnie w foce mk2 2009r .jak masz pewne to bierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja średnia z >160 kkm: 6,37

 

Jazda mieszana, po mieście wychodzi 6,2 - 7

Na trasie 5-6,5

Przy 140 licznikowych waha się w przedziale 6,4 - 7.

 

Komp nie przekłamuje po remapie. Obecnie 133 KM.

Opony zima 205/16, lato 215/17.

 

Niedawno robiłem rozrząd dla świętego spokoju: 1900 zł brutto w ASO (z dużymi zniżkami).

Poza tym świece żarowe co 2 lata, raz drążki kierownicze bo był lekki luz. Raz lewe łożysko z piastą (komplet). Od 3 tygodni trzeci komplet klocków na fabrycznych tarczach. Z tyłu raz wymienione klocki (jeszcze ponad 70%).

Pół roku temu wymienione sprężyny na Eibachy -15mm (jedna pękła) i amorki przednie na nowe. A że zawieszenie twarde to i tak wytrzymały sporo jak na mój styl jazdy ;]

W ASO miałem info że warto kupić zestaw naprawczy kompresora klimy, bo łożyska zaczną się rozlatywać za jakiś czas.

Ceny części oryginalnych w dobrych cenach.

 

To chyba na tyle ... póki co najmniej awaryjne auto w życiu. Dorównuje Toyocie :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy to prawda, że te auta podczas jazdy mieszanej mogą dochodzić do 10l ropy/ 100km? Czy to po prostu wymysł użytkowników zamęczonych egzemplarzy?

 

Moja jazda to 80% trasa 20% miasto (dziennie 70km w dwie strony, gdzie w trasie jeżdzę ok 90-120/h)... chciałbym, żeby przy takiej jeździe nie palił więcej niż 6l - pytanie do użytkowników tego autka - da się czy niet?

 

 

Pierwsze słyszę o takim spalaniu przy jeździe mieszanej 8]

U mnie w zimie w warszawskich korkach, krótkie odcinki samo miasto, chyba nigdy nie dobił do 8l/100km (choć blisko tego).

W trasie przy prędkościach do 120km/h można się zmieścić w 5l/100km

Dwumasa w moim wytrzymała 191tkm, wiec nie tak źle, przednie amory wymieniałem przy 218tkm.

Generalnie zwłaszcza przy jeździe w trasie nie ma co narzekać :oki:

Komor, dobra cena Ci wyszła za ten rozrząd, chyba że zapomnieli o kasecie :phi:

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak posiadałem to cudo techniki ;] to miałem średnie w okolicach 6,8-6,9 (ok. 80% w trasach z obciążeniem dosyć dynamicznie)

Auto po 70kkm zrobione ze 115 na 144KM, przy ok. 160kkm jak pamiętam robiłem dwumase (bardziej ze względu na inne graty bo by jeszcze wytrzymało), ale jest wiele opinii potwierdzających przebiegi ok. 150kkm i konieczność wymiany DKZ.

 

Auto sprzdałem przy ok. 200kkm, następny własciciel zrobił rozrząd od razu w tydzień po zakupie i podobno był jeszcze ok. Auto widuję do dziś, jeździ i właściciel nie narzeka

 

generalnie jakość w środku to masakra ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie auto i co do spalania, średnie z 75 kkm wyszło mi 7,06. Najwyższe jakie zanotowałem to 8,64 - miasto, zima. Najniższe to 4.8 - wakacyjna trasa - na pokładzie żonka, dzieciak i sporo bagażu. Jazda głównie autostradowa ale z prędkościami kapelusza - stałe 120 km/h.

 

Spalanie, które Cię interesuje myślę że jest spokojnie do osiągnięcia bez zbytniego ecodrivingu. Te moje powyższe 7,06 to głównie miasto - jak tak myślę teraz to spokojnie mogę założyć że cały przebieg to było 80%miasto/20%trasa.

Przy 140 z temp nie wydaje mi się żeby przekroczyć 6,5 litra - sądzę nawet że spokojnie zejdzie się poniżej.

 

Auto imo przyzwoite - świetne zawieszenie, dość pakowne. Fakt, że w środku plastik dość tandetny no ale to nie luxury premium ;]

 

Uważaj na dwumas - te motory niestety miały z nim problem i ja wymieniałem przy (sic!) 50 kkm - ale być może była to też wina poprzedniego użytkownika.

Wtryski Siemensa, których niestety się nie regeneruje to kolejny problem. Ja miałem kłopot z jednym i musiałem po prostu kupić.

Drogi rozrząd i pokombinowany ale fabryka zaleca wymianę dopiero przy ~160kkm.

 

Generalnie jak auto pewne to brać. Mnie się nim dobrze jeździło :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje średnie spalanie z dystansu 99kkm to 6,81 litrów na 100.

 

Rodzaj opon:     icon_summer_large.gif 6.83 l/100km 3 948.28 l na 57 842.0 km   icon_snow_large.gif 6.56 l/100km 2 389.56 l na 36 422.0 km Drogi:     icon_motorway_large.gif 7.12 l/100km 42.52 l na 597.0 km   icon_country_large.gif 6.50 l/100km 2 482.75 l na 38 210.1 km   icon_city_large.gif 6.92 l/100km

3 887.42 l na 56 214.0 km

 

 

 

mam auto z roku 2007, więc rozrząd kosztował 640zł (graty + robota POZA aso).

pompa wody nie była ruszana, bo jest na innym pasku zupełnie.

czeka mnie remont zawiasu tył (160kkm przebieg w tej chwili) i już mnie straszyli 4cyfrową kwotą z dwójka z przodu.

 

o korozji masz tutaj: https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/418618-ruda-w-c-maxie-2003-2010r/

 

motor raczej z tych głośniejszych.

2.0 hdi w c4 jest zdecydowanie cichszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.