Skocz do zawartości

hamulce


ksytek

Rekomendowane odpowiedzi

wiem temat podobny wałkowany dużo razy

 

co jest i gdzie szukać

 

hamulec przód uno T klocek ds2500

przewody gumowe mają z rok przebieg max 1500km

pompa wymieniona teraz na drugą

z tyłu tarcza hydrauliczny ręczny korektor

 

za ciorta nie można zblokować przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli słaba opona to należy się bać. Ja przy ori heblach i gumie torowej Dunlop 190/535/13 staję w miejscu, ale da radę zblokować przód. Sprawdź czy klocki luźno chodzą w zaciskach, czy przewody gumowe czasem się nie rozwarstwiły ( zdarza się nawet na nowych przewodach), albo nie puchną jak się wciśnie na maksa, sprawdź czy dobrze odpowietrzone. Skręć korektor na minimum ciśnienia , rozgrzej klocek i sprawdzaj.

A pedał jak mocno wpada?? Jest w połowie, czy głębiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli słaba opona to należy się bać. Ja przy ori heblach i gumie torowej Dunlop 190/535/13 staję w miejscu, ale da radę zblokować przód. Sprawdź czy klocki luźno chodzą w zaciskach, czy przewody gumowe czasem się nie rozwarstwiły ( zdarza się nawet na nowych przewodach), albo nie puchną jak się wciśnie na maksa, sprawdź czy dobrze odpowietrzone. Skręć korektor na minimum ciśnienia , rozgrzej klocek i sprawdzaj.

A pedał jak mocno wpada?? Jest w połowie, czy głębiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli słaba opona to należy się bać. Ja przy ori heblach i gumie torowej Dunlop 190/535/13 staję w miejscu, ale da radę zblokować przód. Sprawdź czy klocki luźno chodzą w zaciskach, czy przewody gumowe czasem się nie rozwarstwiły ( zdarza się nawet na nowych przewodach), albo nie puchną jak się wciśnie na maksa, sprawdź czy dobrze odpowietrzone. Skręć korektor na minimum ciśnienia , rozgrzej klocek i sprawdzaj.

A pedał jak mocno wpada?? Jest w połowie, czy głębiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pompa z punto z tłoczkiem 22,2mm powinna dać radę, więc to odpada. Podłączenie układu w taki sposób że oba przednie koła podłączone są do jednej sekcji pompy powoduje, że wydajność pompy spada, o tym było wspominane w tym wątku: https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/413899-wetylowane-tarcze-prz%C3%B3d-tarcze-ty%C5%82-seicento/

Jest opcja podłączenia inaczej układu, o tak:

9us1mg.png

 

Ktoś na seicento.pl pisał mi że tak ma i taki układ też działa. Wtedy przednie hamulce podłączone są do osobnych sekcji. Niedługo będę robił hamulce u siebie i planuję podpiąć w ten sposób. Ale nie twierdzę, że masz problem z tego względu, bo w większości rajdówek widziałem jednak układ z zaślepionym otworem w pompie i tak chyba jest nawet w rajdowej homologacji.

 

Może serwo coś szwankuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kto podpowie gdzie szukać jeszcze

wszystko złożone

blokuje tył prawy, przód słabo (zblokować problem)

na pompie było podpięte na krzyż (jedno wyjście zaślepione, na tył w pompie dołożony korektor z pandy)

 

teraz przepięte jest że od serwa jest tył i jeden zaślepiony a z przodu pompy przód (jeszcze tak nie jeździłem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź teraz bo brzmi sensownie. Jak dobrze rozumiem to wcześniej miałeś na jednej sekcji jedno przednie tylko a na drugiej drugie przednie i dwa tylne? Tak jak masz teraz sprawdzisz przynajmniej czy w ogóle jesteś w stanie przód zablokować na jednej sekcji a tył to chyba trzeba będzie skręcić bardziej. Jak przodu nie będzie blokowało to w ramach eksperymentu możesz odłączyć na chwilę tył a przód dać na osobne sekcje i jak wtedy nie będzie blokowało to jeżeli klocki/tarcze są OK a opona słaba no to może pompa uszkodzone ma uszczelki na tłokach bo za mała nie powinna być raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


teraz przepięte jest że od serwa jest tył i jeden zaślepiony a z przodu pompy przód (jeszcze tak nie jeździłem)

 

To dopiero teraz masz dobrze podpięte. Na jednej sekcji powinien być tylko przód a na drugiej tylko tył.

Tylko skoro na tył idzie jeden przewód to mimo wszystko oba tylne koła powinny hamować tak samo i tu sposób podłączenia do pompy raczej nie ma znaczenia.

Co to za korektor z pandy i w którym miejscu układu go wpiąłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź teraz bo brzmi sensownie. Jak dobrze rozumiem to wcześniej miałeś na jednej sekcji jedno przednie tylko a na drugiej drugie przednie i dwa tylne? Tak jak masz teraz sprawdzisz przynajmniej czy w ogóle jesteś w stanie przód zablokować na jednej sekcji a tył to chyba trzeba będzie skręcić bardziej. Jak przodu nie będzie blokowało to w ramach eksperymentu możesz odłączyć na chwilę tył a przód dać na osobne sekcje i jak wtedy nie będzie blokowało to jeżeli klocki/tarcze są OK a opona słaba no to może pompa uszkodzone ma uszczelki na tłokach bo za mała nie powinna być raczej.

tak miałem wcześniej

auto było u maćka

odpinał tył to przód blokował

pompa wymieniona 

korektor na pompie z pandy założony + jest jeszcze korektor regulowany przed hydrołapa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio natknąłem się na podobny temat, który kiedyś założył karan:

https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/373038-problem-z-hamulcamipotrzebujemy-porady/

 

Niestety temat kończy się bez rozwiązania problemu, ale jest tam trochę napisane o tych tylnych tłoczkach, no i zawsze możesz napisać do karana co było przyczyną jego problemu, może podsunie jakiś pomysł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czego założyć zaciski na tył ? Bo wyszło że te które mam są za duże za bardzo wydajne tloczek 38mm

 

To z czego masz te zaciski? Ja mam (ale jeszcze nie zamontowane) z 500abarth i one mają 34mm, tak jak te z alfy, o których wspomniał Lesiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie te wymienione powyżej są podobne i wszystkie pasują i te z alf i z fiatów. W 146 były 2 rodzaje z podejściem linki z innej strony i inną sprężyną a jeden z nich pokrywa się z zaciskami z Coupe i ja mam właśnie takie. Myślę, że musisz po prostu dać odpowiedni korektor (restrykcję) na tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.