romano11 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Powitać Pacjent to tradycyjnie już Punto II, 2003 rok, silnik 1.2 8V (jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie). Więc tak: po umyciu jednostki napędowej (a usyfiona była przeokrutnie... do oczyszczenia została jeszcze przekładnia i okolice) pierwszym miejscem, w którym pojawił się świeży ślad, jest okolica UPG od strony paska nierządu (na foto). Ponieważ wyciek ze wspomnianej UPG wydawał mi się mało realny, sam obstawiałem uszczelniacz albo wałka rozrządu, albo wału korbowego. Do mycia zdemontowałem osłonę paska, na ile to było możliwe bez zrzucania koła zębatego/pasowego, więc jej wnętrze też umyłem. Kiedy w sobotę tam zajrzałem, to dało się dostrzec w jej wnętrzu na dole olej... powoli tracę siły do tego fiacika... Czy realnym jest wyciek spod UPG? (to teoria właściciela, ja jestem tylko opiekunem i wolał bym UPG nie ruszać - wystarczy mi wrażeń przy odkręcaniu osłony kata ) Ktoś już to trenował? Czy też nastawić się na częstsze mycie, bo uszczelnianie nie ma sensu? Pozdrawiam - romano11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Pytanie czy wycieka olej czy płyn chłodniczy, możliwe że UPG puszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 Pytanie czy wycieka olej czy płyn chłodniczy, możliwe że UPG puszcza. Nie wiem, ale z płynu silnik nie był by taki uwalony... Co do dodatkowych objawów, to kopcić na biało bardziej, niż zwykle, nie kopci, ale jednak poziom płynu obniża się... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 Reszta zaschniętego oleju + płyn i może wyjść plama olejoopodobna. Najlepiej "posmakuj" , płyn chłodniczy ma słodki smak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julianos Napisano 17 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2016 Ile dolewasz tego płynu ? Skoro ubywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2016 Ile dolewasz tego płynu ? Skoro ubywa. Pół litra na pół roku. Zbyt dużo na normalną eksploatację, dość mało na jakieś spektakularne wycieki czy padającą UPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 17 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2016 Może byc niewielka nieszczelność w UPG na rogu i będzie ciekło, przykładowo sąsiadowi też cieknie płyn spod UPG w Nubirze. Pół roku już tak jeździ, dolewa tylko płynu. Kiedyś wkońcu siądzie na dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2016 Może byc niewielka nieszczelność w UPG na rogu i będzie ciekło. Kiedyś wkońcu siądzie na dobre. Powitać Właściciel zdecydował jednak o wymianie UPG. Mimo, że płyny ustrojowe nie mieszały się, to jednak olej podciekał sobie na zewnątrz, a płyn chłodzący do cylindra nr1. Na MK ktoś kiedyś w wątku dot. czyszczenia wnętrza silnika poprzez wtryskiwanie "wody" do dolotu stwierdził, że to działa, bo kiedy płyn z padniętej UPG jest zasysany, to dany cylinder jest ładnie umyty... coś w tym jest Pacjent dostanie nową UPG, uszczelkę pokrywy zaworów, kolektora ssącego i wydechowego, uszczelniacz wałka rozrządu i wału korbowego, pasek rozrządu i napędu altka, świece i płyn chłodzący... wartość bolidu podwojona Nagar z denek i komór spalania usunięty, w cylindrach widać jeszcze ślady honowania, więc jest przyszłość dla tego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.