Skocz do zawartości

Spocony silnik 1.2 - TTTM czy jak?


romano11

Rekomendowane odpowiedzi

Powitać :)

 

Pacjent to tradycyjnie już Punto II, 2003 rok, silnik 1.2 8V (jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie).

Więc tak: po umyciu jednostki napędowej (a usyfiona była przeokrutnie... :(  do oczyszczenia została jeszcze przekładnia i okolice) pierwszym miejscem, w którym pojawił się świeży ślad, jest okolica UPG od strony paska nierządu (na foto).

Ponieważ wyciek ze wspomnianej UPG wydawał mi się mało realny, sam obstawiałem uszczelniacz albo wałka rozrządu, albo wału korbowego.

Do mycia zdemontowałem osłonę paska, na ile to było możliwe bez zrzucania koła zębatego/pasowego, więc jej wnętrze też umyłem.

Kiedy w sobotę tam zajrzałem, to dało się dostrzec w jej wnętrzu na dole olej... :oslabiony:8-) powoli tracę siły do tego fiacika...

Czy realnym jest wyciek spod UPG? 8]  (to teoria właściciela, ja jestem tylko opiekunem :phi: i wolał bym UPG nie ruszać - wystarczy mi wrażeń przy odkręcaniu osłony kata :bzik: )

Ktoś już to trenował? Czy też nastawić się na częstsze mycie, bo uszczelnianie nie ma sensu? :hehe:

 

Pozdrawiam - romano11 :papa:

post-154820-0-06695200-1460382400_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Może byc niewielka nieszczelność w UPG na rogu i będzie ciekło. Kiedyś wkońcu siądzie na dobre.

 

Powitać :phi:

 

Właściciel zdecydował jednak o wymianie UPG. Mimo, że płyny ustrojowe nie mieszały się, to jednak olej podciekał sobie na zewnątrz, a płyn chłodzący do cylindra nr1. 8]

Na MK ktoś kiedyś w wątku dot. czyszczenia wnętrza silnika poprzez wtryskiwanie "wody" do dolotu stwierdził, że to działa, bo kiedy płyn z padniętej UPG jest zasysany, to dany cylinder jest ładnie umyty... coś w tym jest :phi:

Pacjent dostanie nową UPG, uszczelkę pokrywy zaworów, kolektora ssącego i wydechowego, uszczelniacz wałka rozrządu i wału korbowego, pasek rozrządu i napędu altka, świece i płyn chłodzący... wartość bolidu podwojona :hehe:;)

Nagar z denek i komór spalania usunięty, w cylindrach widać jeszcze ślady honowania, więc jest przyszłość dla tego silnika :oki:

post-154820-0-10972800-1468310882_thumb.jpg

post-154820-0-71813900-1468310908_thumb.jpg

post-154820-0-96513800-1468310950_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.