Jump to content

Epica, coś szoruje z przodu


Recommended Posts

Podczas jazdy, po np. godzinnym postoju czuć ocieranie, dochodzi z okolic kół przednich, były wymieniane tarcze z przodu + klocki, dziwniejsze jest to że te "ocieranie" wycisza się po kilku- kilkunastu minutach jazdy, potem postój i ponownie słychać, ja nie słyszałem tego dźwięku przy podstawieniu auta do mechanika, mechanika też nie posądzam o fuszerkę, teoretycznie są osłony metalowe przy tarczach, próbowałem podgiąć ale dalej bez zmian, coś odpada ?, co może powodować te "ocieranie", może uda misę nagrać wieczorem to wrzucę. Były też zakładane opony letnie, ciężarki nie ocierają .

Link to post
Share on other sites

Podłączam się do tematu.

U mnie to samo tylko, że w Cruzie. Dzisiaj wymieniałem klocki z przodu i dalej coś piszczy. Wcześniej zauważałem to na oponach zimowych ale teraz po wymianie na letnie, to samo. Więc raczej opony odpadają ("zimówki" na stalowych, "letnie" na alusach). Szorowanie /piszczenie/ w trakcie jazdy. Podczas hamowania piszczenie zanika.

Link to post
Share on other sites

Może klocki muszą sie dotrzeć po wymianie? Pewnie jakość klocków też ma znaczenie. Mogą inaczej się zachowywać niż stare.

A szorowanie na zakrętach to może być też objaw kończących się klocków.

Ewentualnie zaciski słabo wyczyszczone przez mechanika, po zmianie klocków.

Link to post
Share on other sites

Podłączam się do tematu.

U mnie to samo tylko, że w Cruzie. Dzisiaj wymieniałem klocki z przodu i dalej coś piszczy. Wcześniej zauważałem to na oponach zimowych ale teraz po wymianie na letnie, to samo. Więc raczej opony odpadają ("zimówki" na stalowych, "letnie" na alusach). Szorowanie /piszczenie/ w trakcie jazdy. Podczas hamowania piszczenie zanika.

zacisk blokuje się, czy raczej tłoczek, prowadnica ?, w golfie miałem podobnie i tłoczek do wymiany był

Link to post
Share on other sites

Wymiana klocków była w środę, więc myślę, że przy okazji przeczyszczono zaciski.

Rzeczywiście tak jakby zacisk nie odbijał do końca i dlatego piszczy okładzina :nie_wiem:. Bo przy naciśnięciu pedału hamulca pisk zanika, więc coś w obszarze zacisk-klocki-tarcza. Ale do mechaniora podjadę dopiero  za tydzień.

Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o mój problem to podobno łożysko podpory półosi, ale jak i dlaczego to nie wiem, kupione i czeka na montaż i wtedy okaże się. Dodatkowo okazało się że kapie spod podstawy filtra oleju (niby uszczelka, też zamówiona).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.