Skocz do zawartości

Franscuskie 1.5dCi od 2010 w górę


teg

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to jest z tym silnikiem. Dalej problemy z panewkami i z osprzętem? Podobno od 2010 zostało to poprawione - czy to prawda?. Jakie tam wtryski siedzą - awaryjne, da się je regenerować? Jakie inne problemy z tymi silnikami, dwumasami, FAPami, osprzętem?

 

Czytam że było wiele wersji różnej mocy. Czy np. z 90KM można bezpiecznie zrobić 110KM samym oprogramowaniem? Bo podobno te wersje się jednak różnią, mocniejsze mają natrysk oleju na denka tłoków? 

 

Najwięcej jest na rynku Megane III z tymi silnikami, dlatego pytam. 

 

 

Jeszcze jedno pytanie. Tak jak benzynę potrafię prześwietlić jako-tako przy zakupie, tak o dieslach nie mam pojęcia. Jak się za to zabrać, co sprawdzać? Może znacie jakieś dobre materiały na ten temat? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest poprawione smarowanie IV korby :oki:

wśród kilkunastu użytkowników tego silnika (110 KM) jeden twierdził, że miał obróconą panewkę :hmm:

 

ja swoim przejechałem ponad 25 kkm (aktualnie 144 kkm na blacie) przez rok i jest OK.

leję 2T do ON przy każdym tankowaniu.

DPF (bo ten typ jest w tym silniku) ani razu nie dał znać o sobie, a trochę kręcę się po mieście. po prostu jakby go nie było, ale wiem, że się wypalał (CLIP pokazuje).

ogólnie silnik mało palący, bardzo dobra kultura pracy :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIXOL trzymam z daleka do silników dizla, szczególnie z FAP :oki:

są lepsze oleje, np. RAVENOL, MANNOL lub LM1052

 

wtryskiwacze SIEMENS podobno nieregenerowalne, ale jak się je posmaruje to może wytrzymają z 300 kkm ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F1 twierdzi, że jeden na kilkunastu miał obróconą panewkę. To oznacza, że statystycznie mniej niż 10% użytkowników może mieć problem ten problem. No cóż, rosyjska ruletka jest nieco niebezpieczniejsza, mimo to uważam, że to kpina z użytkowników.  Nawet jeśli wiele nowszych silników "dorównało" do "legendarnej" trwałości 1.5 dCi, ja bym nie kupił, choćby go poprawili całkowicie. Głównie z szacunku dla tych, którzy wydali grube tysiące, żeby jeździć.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.5 DCi K9K z 2010 roku, przebieg od nowości niecałe 80 tys i jeszcze jedzie. Przy około 20 tys zrobiony był soft w Cinsoft (64 KM 160 Nm na 82 KM i 190 Nm) póki co żadnych większych problemów. Olej wymieniany co 10 tys km.

Czy kupił bym jeszcze raz? Nie nie kupił bym. Wolałbym kupić coś z rodziny HDi bez obciążeń genetycznych. Co do kultury pracy silników DCi jest ona według mnie przereklamowana, spalanie jest niskie, ale w dużej mierze zależy od tego w jakiej konfiguracji mamy ten silnik (model samochodu + skrzynia biegów) W Twingo II DCi jakie mam skrzynia jest bardzo krótka co skutkuje dobrą dynamiką, ale wysokim spalaniem podczas jazdy autostradowej. Jadąc Twingo autostradą 140-160 km/h (v-max około 180 po sofcie) spalanie wychodzi w okolicach 7,2-7,6 l co jak dla mnie jest kpiną. Mercedes 4x4 ważący 2 tony spalił w podobnych warunkach mniej ;) W mieście spalanie oscyluje w okolicach 5-5,4 l co jest wartością normalną bym powiedział, ale biorąc pod uwagę fakt, że taka Octavia II Tsi spalała mi w tych samych warunkach około 6,5 l to sens stosowania diesla uważam za średni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy co prawda z kangoo 1.5dci z 2006 roku może książkę napisac. Wtryski robione 3 razy, pompa raz a samochód jak żyje swoim życiem tak żyje czyli raz jeździ raz zgasnie i przez pół dnia nie będzie chciał odpalić. Auto z polskiego salonu oryginalny przebieg 180tyś km. Jesteśmy na etapie szukania kangoo albo 1.9D albo benzynowca bo przez tamtego idzie osiwiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem widziałem... ale podsumowanie z tego takie że nie ważne z którego roku 1.5dci ale bym go nie kupił między innymi po przygodach z tym diabelnym kangoo nawet nowego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kangoo 1.5 dci 110KM 2013r nie dokechalo do pierwszej wymioany oleju. apnewki padly po 28kkm

 

aktualnie na nowym silniku mam 37kkm i moze uda sie dobic jeszcze te 3kkm do 1. wymiany oleju :)

Gratuluje pomysłów wymiany oleju po 40 tys km ....  :facepalm:  Gratuluje przede wszystkim producentowi jak i właścicielom w to wierzącym... Niech się dzieje co się chce 10 góra 15 tys km i wymiana nie ważne jaki silnik... Jaki to jest koszt? 200zł? A potem płacz bo panewki poszły... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.5 DCi K9K z 2010 roku, przebieg od nowości niecałe 80 tys i jeszcze jedzie. Przy około 20 tys zrobiony był soft w Cinsoft (64 KM 160 Nm na 82 KM i 190 Nm) póki co żadnych większych problemów. Olej wymieniany co 10 tys km.

Czy kupił bym jeszcze raz? Nie nie kupił bym. Wolałbym kupić coś z rodziny HDi bez obciążeń genetycznych. Co do kultury pracy silników DCi jest ona według mnie przereklamowana, spalanie jest niskie, ale w dużej mierze zależy od tego w jakiej konfiguracji mamy ten silnik (model samochodu + skrzynia biegów) W Twingo II DCi jakie mam skrzynia jest bardzo krótka co skutkuje dobrą dynamiką, ale wysokim spalaniem podczas jazdy autostradowej. Jadąc Twingo autostradą 140-160 km/h (v-max około 180 po sofcie) spalanie wychodzi w okolicach 7,2-7,6 l co jak dla mnie jest kpiną. Mercedes 4x4 ważący 2 tony spalił w podobnych warunkach mniej ;) W mieście spalanie oscyluje w okolicach 5-5,4 l co jest wartością normalną bym powiedział, ale biorąc pod uwagę fakt, że taka Octavia II Tsi spalała mi w tych samych warunkach około 6,5 l to sens stosowania diesla uważam za średni.

Tak napisales, ze wynika z tego spalanie autostradowe Octavii przy 140-160km/h na poziomie 6.5l/100km :nie_wiem:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje pomysłów wymiany oleju po 40 tys km .... :facepalm: Gratuluje przede wszystkim producentowi jak i właścicielom w to wierzącym... Niech się dzieje co się chce 10 góra 15 tys km i wymiana nie ważne jaki silnik... Jaki to jest koszt? 200zł? A potem płacz bo panewki poszły...

Chlopie trafia do twojej wyobraźni cos takiego kak plan leasingowy?

Auto jest serwisowane w 100% z zaleceniami producenta i wszelkie prace ponadprogramowe musialbym pokryc z wlasnej kieszeni.... czego robic nie zamierzam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest serwisowane w 100% z zaleceniami producenta i wszelkie prace ponadprogramowe musialbym pokryc z wlasnej kieszeni.... czego robic nie zamierzam!

 

I słusznie, na tym to powinno polegać, a nie na zastanawianiu się w ogóle czy nie zmieniać oleju 2-3 razy częściej i jeździć ze strachem czy silnik przed 100kkm nie padnie. Miałem już jeden samochód dla majsterkowicza i więcej nie chcę. Wielkie dzięki za pomoc, ale czekam jeszcze na więcej opinii osób które mają te silniki po roku 2010.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twingo po autstradach i na dodatek pali tyle co nic. :facepalm: Czy to nie temu samemu skoda paliwo produkowala?

Jesteś uszczypliwy i hejtujesz, nic z sensem nie napisałeś. Twoje wynurzenia w zasadzie bardziej śmieszą niż denerwują :) Tak to ja piszę ile paliwa zużywają moje samochody w tym Skoda którą miałem, zaręczam że nie produkowała paliwa choć spalała bardzo przyzwoite jego ilości. Masz coś sensownego do napisania w temacie DCi czy cała twoja wiedza sprowadza się do tego, że twingo nie można wjechać na autostradę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak napisales, ze wynika z tego spalanie autostradowe Octavii przy 140-160km/h na poziomie 6.5l/100km :nie_wiem:

O tym ile spalała moja Octavia 1.2 Tsi pisałem kilka razy i jest to do odszukania więc jeśli interesuje Cię ten akurat temat polecam wrócić do tych wpisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twingo nie jest autem do jazdy autostradowej, jeszcze z takimi predkosciami.

Nie oznacza to, że nie można tego zrobić. Sens tego co pisałem jest taki, że nie każde 1.5 Dci będzie na tyle oszczędne na ile się o tym pisze i uwzględnić trzeba wiele czynników. W przypadku Twingo II DCi w słabszej wersji silnikowej raczej nie realne jest osiąganie deklarowanych przez producenta zużyć paliwa które wynoszą średnie 4,3 l / miasto 5,2 / w trasie (na autostradzie) 3,8 l i to na autostradzie wpisałem specjalnie za portalem autocentrum. Reasumując raz jeszcze powtórzę nie kupił bym kolejny raz DCi ponieważ bardzo dużo sygnałów dowodzi, że nie są to trwałe silniki i nawet nowsze potrafią dokonać żywota zadziwiająco szybko. Jest to pewien ewenement gdyż na rynku diesli nie często spotyka się takowe gdzie korba bokiem wychodzi, a dół silnika teoretycznie powinien być pancerny poza oczywiście ewidentnymi zaniedbaniami ze strony użytkowników (jazda bez oleju itp). Zdecydowanie lepiej wypada na tym tle konkurencja ze swoimi HDi, Multijet itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na ile poprawili te silniki po 2010r -raczej prawie wcale, ale fakty są takie że auta z tym silnikiem (niezaleznie od roku produkcji) są dużo tańsze w ogłoszeniach i dużo trudniej je sprzedać. Taka juz mają złą sławe - ohmo bardzo słusznie. Także wez pod pod uwage przy zakupie. Róznice np w Clio z tym silnikiem, a dowolnym innym to czasem grupo ponad 2tys w cenie zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kangoo 1.5 dci 110KM 2013r nie dokechalo do pierwszej wymioany oleju. apnewki padly po 28kkm

 

aktualnie na nowym silniku mam 37kkm i moze uda sie dobic jeszcze te 3kkm do 1. wymiany oleju :)

 

Oczywiście zgodnie z zaleceniami z książki serwisowej nie musiałeś skracać interwału wymiany oleju? Czyli czysta jazda autostradowa z niskimi prędkościami - fkorz.

Taki zapis jest w osobówkach, podejrzewam, że w dostawczakach również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Phil_ips ojca Megane jeździło w zasadzie w 90% w trasie a i tak silnik zaliczył klęknięcie przed 100k km...

IMO jakby znaleźć egzemplarz, w którym byłaby 100% pewność, że olej był zmieniany co 15k km a cena byłaby odpowiednio niższa to można byłoby zaryzykować...inaczej nie ma sensu...

silnik przed zmianą oleju po 30k km chodził niewiele ciszej niż ursus c330...

inna sprawa, że serwis ASO renault to też wymieniacze bezmyślni, którzy liczą tylko jak tu klienta zrobić na kasę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście zgodnie z zaleceniami z książki serwisowej nie musiałeś skracać interwału wymiany oleju? Czyli czysta jazda autostradowa z niskimi prędkościami - fkorz.

Taki zapis jest w osobówkach, podejrzewam, że w dostawczakach również.

Jazdy w trasie szacuje na 70%. Predkoscji zazwyczaj zgodnie z przepisami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo złych opinii widzę, a mam wrażenie, że większość opinii to nie z doświadczenia, a z informacji gdzieś zasłyszanych.

 

Ja mam meganke 110km, co prawda dopiero ponad rok i co mogę powiedzieć:

- spalanie szału nie ma jazda miejska 6-6,5 l/100km ( z drugiej strony to kombik więc może nie ma co przesadzać) , autostrada jak jazda kapelusznicza do 130km/h da się osiągnąć wynik poniżej 4l/100 km, jeżeli jazda w okolicach 150km/h spalanie już na poziomie 5,5-6,5l/100km

- kultura pracy, tu dziwna sprawa raz silnik chodzi miękko i cichutko, a czasem wyraźnie słychać wtryskiwacze (nie wiem czy nie powiązane jest to z wypalaniem DPF)

- wymiana oleju co 30kkm to czyste szaleństwo i potem są efekty

- awarie silnika, dużo tych aut to auta flotowe gdzie się jeździ, zimny silnik gaz do dechy, a potem silnik nie wytrzymuje 100kkm.

Ogólnie na razie jestem zadowolony, ale przebieg to dopiero niecałe 30kkm zobaczymy co będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- kultura pracy, tu dziwna sprawa raz silnik chodzi miękko i cichutko, a czasem wyraźnie słychać wtryskiwacze (nie wiem czy nie powiązane jest to z wypalaniem DPF)

DPF wypala się poprzez V-ty wtryskiwacz umieszczony na DPF, więc raczej wtryski z silnika mu nie przeszkadzają.

ja leję 2T do ON i silnik pracuje cicho, raczej mruczy jak rozgrzany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo złych opinii widzę, a mam wrażenie, że większość opinii to nie z doświadczenia, a z informacji gdzieś zasłyszanych.

 

Ja mam meganke 110km, co prawda dopiero ponad rok i co mogę powiedzieć:

- spalanie szału nie ma jazda miejska 6-6,5 l/100km ( z drugiej strony to kombik więc może nie ma co przesadzać) , autostrada jak jazda kapelusznicza do 130km/h da się osiągnąć wynik poniżej 4l/100 km, jeżeli jazda w okolicach 150km/h spalanie już na poziomie 5,5-6,5l/100km

 

To bardzo mało. Zastanawiam się czy 1.9 pije dużo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 pali więcej ale w wyniki kolegi getek też nie bardzo wierzę. Szczególnie w 6.5 litra przy 150 kmh. Moje 1.9 w trasie do Chorwacji spaliło średnio 5,2l. Z tym, że tempomat miałem ustawiony na 120 kmh. Prawdziwe miasto to między 7 l, a 8.

Piszę o Megane III 1.9 Grandtour.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To troche dużo pali jak na Meganka - Croma Automat 1.9 spaliła mi na węgry 5.3 średnio. Tez przy prędkościach 120-130.

 

Chyba że tak obładowany jeździsz ;)?

 

No było tego trochę :) Co nie oznacza, że kiedykolwiek udało mi się zejść poniżej 5 l.

BTW nie ma co porównywać 1.9 JTD do 1.9 dCi. Różnica na korzyść fiatowskiego diesla to nawet 1 litr/100 km. Przynajmniej tak było porównując Stilo 1.9 do Megane. Różnicy w masie było ok. 100 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 pali więcej ale w wyniki kolegi getek też nie bardzo wierzę. Szczególnie w 6.5 litra przy 150 kmh. Moje 1.9 w trasie do Chorwacji spaliło średnio 5,2l. Z tym, że tempomat miałem ustawiony na 120 kmh. Prawdziwe miasto to między 7 l, a 8.

Piszę o Megane III 1.9 Grandtour.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Nie mam żadnego celu w ściemnianiu.

 

W jeździe miejskiej (normalnej) pali ok. 6,2l/km.

Jadąc z Katowic do Karpacza A4 i nie przekraczając 130km (większość trasy 110-120) auto spaliło poniżej 4L/100km.

Natomiast wracając jazda 130-150 ale większość ok. 150 spalanie było ok. 6,5L/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.