teg Napisano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2016 Jak to jest z tym silnikiem. Dalej problemy z panewkami i z osprzętem? Podobno od 2010 zostało to poprawione - czy to prawda?. Jakie tam wtryski siedzą - awaryjne, da się je regenerować? Jakie inne problemy z tymi silnikami, dwumasami, FAPami, osprzętem? Czytam że było wiele wersji różnej mocy. Czy np. z 90KM można bezpiecznie zrobić 110KM samym oprogramowaniem? Bo podobno te wersje się jednak różnią, mocniejsze mają natrysk oleju na denka tłoków? Najwięcej jest na rynku Megane III z tymi silnikami, dlatego pytam. Jeszcze jedno pytanie. Tak jak benzynę potrafię prześwietlić jako-tako przy zakupie, tak o dieslach nie mam pojęcia. Jak się za to zabrać, co sprawdzać? Może znacie jakieś dobre materiały na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2016 jest poprawione smarowanie IV korby wśród kilkunastu użytkowników tego silnika (110 KM) jeden twierdził, że miał obróconą panewkę ja swoim przejechałem ponad 25 kkm (aktualnie 144 kkm na blacie) przez rok i jest OK. leję 2T do ON przy każdym tankowaniu. DPF (bo ten typ jest w tym silniku) ani razu nie dał znać o sobie, a trochę kręcę się po mieście. po prostu jakby go nie było, ale wiem, że się wypalał (CLIP pokazuje). ogólnie silnik mało palący, bardzo dobra kultura pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2016 mixol tak poprawia silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2016 MIXOL trzymam z daleka do silników dizla, szczególnie z FAP są lepsze oleje, np. RAVENOL, MANNOL lub LM1052 wtryskiwacze SIEMENS podobno nieregenerowalne, ale jak się je posmaruje to może wytrzymają z 300 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2016 F1 twierdzi, że jeden na kilkunastu miał obróconą panewkę. To oznacza, że statystycznie mniej niż 10% użytkowników może mieć problem ten problem. No cóż, rosyjska ruletka jest nieco niebezpieczniejsza, mimo to uważam, że to kpina z użytkowników. Nawet jeśli wiele nowszych silników "dorównało" do "legendarnej" trwałości 1.5 dCi, ja bym nie kupił, choćby go poprawili całkowicie. Głównie z szacunku dla tych, którzy wydali grube tysiące, żeby jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2016 Ojciec miał służbówkę z wymienionym silnikiem przy niecałych 90k km. Samochód z 2011 czy 2012 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2016 Mam 1.5 DCi K9K z 2010 roku, przebieg od nowości niecałe 80 tys i jeszcze jedzie. Przy około 20 tys zrobiony był soft w Cinsoft (64 KM 160 Nm na 82 KM i 190 Nm) póki co żadnych większych problemów. Olej wymieniany co 10 tys km. Czy kupił bym jeszcze raz? Nie nie kupił bym. Wolałbym kupić coś z rodziny HDi bez obciążeń genetycznych. Co do kultury pracy silników DCi jest ona według mnie przereklamowana, spalanie jest niskie, ale w dużej mierze zależy od tego w jakiej konfiguracji mamy ten silnik (model samochodu + skrzynia biegów) W Twingo II DCi jakie mam skrzynia jest bardzo krótka co skutkuje dobrą dynamiką, ale wysokim spalaniem podczas jazdy autostradowej. Jadąc Twingo autostradą 140-160 km/h (v-max około 180 po sofcie) spalanie wychodzi w okolicach 7,2-7,6 l co jak dla mnie jest kpiną. Mercedes 4x4 ważący 2 tony spalił w podobnych warunkach mniej W mieście spalanie oscyluje w okolicach 5-5,4 l co jest wartością normalną bym powiedział, ale biorąc pod uwagę fakt, że taka Octavia II Tsi spalała mi w tych samych warunkach około 6,5 l to sens stosowania diesla uważam za średni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2016 Twingo nie jest autem do jazdy autostradowej, jeszcze z takimi predkosciami. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 24 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2016 Czyli coś w tym jednak jest, nawet po 2010 roku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2016 Znajomy co prawda z kangoo 1.5dci z 2006 roku może książkę napisac. Wtryski robione 3 razy, pompa raz a samochód jak żyje swoim życiem tak żyje czyli raz jeździ raz zgasnie i przez pół dnia nie będzie chciał odpalić. Auto z polskiego salonu oryginalny przebieg 180tyś km. Jesteśmy na etapie szukania kangoo albo 1.9D albo benzynowca bo przez tamtego idzie osiwiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2016 przeczytaj jeszcze raz temat: od 2010 w górę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2016 Wiem widziałem... ale podsumowanie z tego takie że nie ważne z którego roku 1.5dci ale bym go nie kupił między innymi po przygodach z tym diabelnym kangoo nawet nowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2016 Twingo po autstradach i na dodatek pali tyle co nic. Czy to nie temu samemu skoda paliwo produkowala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2016 kangoo 1.5 dci 110KM 2013r nie dokechalo do pierwszej wymioany oleju. apnewki padly po 28kkm aktualnie na nowym silniku mam 37kkm i moze uda sie dobic jeszcze te 3kkm do 1. wymiany oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2016 kangoo 1.5 dci 110KM 2013r nie dokechalo do pierwszej wymioany oleju. apnewki padly po 28kkm aktualnie na nowym silniku mam 37kkm i moze uda sie dobic jeszcze te 3kkm do 1. wymiany oleju Gratuluje pomysłów wymiany oleju po 40 tys km .... Gratuluje przede wszystkim producentowi jak i właścicielom w to wierzącym... Niech się dzieje co się chce 10 góra 15 tys km i wymiana nie ważne jaki silnik... Jaki to jest koszt? 200zł? A potem płacz bo panewki poszły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2016 Mam 1.5 DCi K9K z 2010 roku, przebieg od nowości niecałe 80 tys i jeszcze jedzie. Przy około 20 tys zrobiony był soft w Cinsoft (64 KM 160 Nm na 82 KM i 190 Nm) póki co żadnych większych problemów. Olej wymieniany co 10 tys km. Czy kupił bym jeszcze raz? Nie nie kupił bym. Wolałbym kupić coś z rodziny HDi bez obciążeń genetycznych. Co do kultury pracy silników DCi jest ona według mnie przereklamowana, spalanie jest niskie, ale w dużej mierze zależy od tego w jakiej konfiguracji mamy ten silnik (model samochodu + skrzynia biegów) W Twingo II DCi jakie mam skrzynia jest bardzo krótka co skutkuje dobrą dynamiką, ale wysokim spalaniem podczas jazdy autostradowej. Jadąc Twingo autostradą 140-160 km/h (v-max około 180 po sofcie) spalanie wychodzi w okolicach 7,2-7,6 l co jak dla mnie jest kpiną. Mercedes 4x4 ważący 2 tony spalił w podobnych warunkach mniej W mieście spalanie oscyluje w okolicach 5-5,4 l co jest wartością normalną bym powiedział, ale biorąc pod uwagę fakt, że taka Octavia II Tsi spalała mi w tych samych warunkach około 6,5 l to sens stosowania diesla uważam za średni. Tak napisales, ze wynika z tego spalanie autostradowe Octavii przy 140-160km/h na poziomie 6.5l/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2016 Tak napisales, ze wynika z tego spalanie autostradowe Octavii przy 140-160km/h na poziomie 6.5l/100km W/g mnie chodziło o spalanie miejskie octy.Wysłane z mojego MotoG3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2016 Gratuluje pomysłów wymiany oleju po 40 tys km .... Gratuluje przede wszystkim producentowi jak i właścicielom w to wierzącym... Niech się dzieje co się chce 10 góra 15 tys km i wymiana nie ważne jaki silnik... Jaki to jest koszt? 200zł? A potem płacz bo panewki poszły...Chlopie trafia do twojej wyobraźni cos takiego kak plan leasingowy?Auto jest serwisowane w 100% z zaleceniami producenta i wszelkie prace ponadprogramowe musialbym pokryc z wlasnej kieszeni.... czego robic nie zamierzam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 24 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2016 Auto jest serwisowane w 100% z zaleceniami producenta i wszelkie prace ponadprogramowe musialbym pokryc z wlasnej kieszeni.... czego robic nie zamierzam! I słusznie, na tym to powinno polegać, a nie na zastanawianiu się w ogóle czy nie zmieniać oleju 2-3 razy częściej i jeździć ze strachem czy silnik przed 100kkm nie padnie. Miałem już jeden samochód dla majsterkowicza i więcej nie chcę. Wielkie dzięki za pomoc, ale czekam jeszcze na więcej opinii osób które mają te silniki po roku 2010. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 Twingo po autstradach i na dodatek pali tyle co nic. Czy to nie temu samemu skoda paliwo produkowala? Jesteś uszczypliwy i hejtujesz, nic z sensem nie napisałeś. Twoje wynurzenia w zasadzie bardziej śmieszą niż denerwują Tak to ja piszę ile paliwa zużywają moje samochody w tym Skoda którą miałem, zaręczam że nie produkowała paliwa choć spalała bardzo przyzwoite jego ilości. Masz coś sensownego do napisania w temacie DCi czy cała twoja wiedza sprowadza się do tego, że twingo nie można wjechać na autostradę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 Tak napisales, ze wynika z tego spalanie autostradowe Octavii przy 140-160km/h na poziomie 6.5l/100km O tym ile spalała moja Octavia 1.2 Tsi pisałem kilka razy i jest to do odszukania więc jeśli interesuje Cię ten akurat temat polecam wrócić do tych wpisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 Twingo nie jest autem do jazdy autostradowej, jeszcze z takimi predkosciami. Nie oznacza to, że nie można tego zrobić. Sens tego co pisałem jest taki, że nie każde 1.5 Dci będzie na tyle oszczędne na ile się o tym pisze i uwzględnić trzeba wiele czynników. W przypadku Twingo II DCi w słabszej wersji silnikowej raczej nie realne jest osiąganie deklarowanych przez producenta zużyć paliwa które wynoszą średnie 4,3 l / miasto 5,2 / w trasie (na autostradzie) 3,8 l i to na autostradzie wpisałem specjalnie za portalem autocentrum. Reasumując raz jeszcze powtórzę nie kupił bym kolejny raz DCi ponieważ bardzo dużo sygnałów dowodzi, że nie są to trwałe silniki i nawet nowsze potrafią dokonać żywota zadziwiająco szybko. Jest to pewien ewenement gdyż na rynku diesli nie często spotyka się takowe gdzie korba bokiem wychodzi, a dół silnika teoretycznie powinien być pancerny poza oczywiście ewidentnymi zaniedbaniami ze strony użytkowników (jazda bez oleju itp). Zdecydowanie lepiej wypada na tym tle konkurencja ze swoimi HDi, Multijet itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcar Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 Nie wiem na ile poprawili te silniki po 2010r -raczej prawie wcale, ale fakty są takie że auta z tym silnikiem (niezaleznie od roku produkcji) są dużo tańsze w ogłoszeniach i dużo trudniej je sprzedać. Taka juz mają złą sławe - ohmo bardzo słusznie. Także wez pod pod uwage przy zakupie. Róznice np w Clio z tym silnikiem, a dowolnym innym to czasem grupo ponad 2tys w cenie zakupu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 kangoo 1.5 dci 110KM 2013r nie dokechalo do pierwszej wymioany oleju. apnewki padly po 28kkm aktualnie na nowym silniku mam 37kkm i moze uda sie dobic jeszcze te 3kkm do 1. wymiany oleju Oczywiście zgodnie z zaleceniami z książki serwisowej nie musiałeś skracać interwału wymiany oleju? Czyli czysta jazda autostradowa z niskimi prędkościami - fkorz. Taki zapis jest w osobówkach, podejrzewam, że w dostawczakach również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 @@Phil_ips ojca Megane jeździło w zasadzie w 90% w trasie a i tak silnik zaliczył klęknięcie przed 100k km... IMO jakby znaleźć egzemplarz, w którym byłaby 100% pewność, że olej był zmieniany co 15k km a cena byłaby odpowiednio niższa to można byłoby zaryzykować...inaczej nie ma sensu... silnik przed zmianą oleju po 30k km chodził niewiele ciszej niż ursus c330... inna sprawa, że serwis ASO renault to też wymieniacze bezmyślni, którzy liczą tylko jak tu klienta zrobić na kasę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 Oczywiście zgodnie z zaleceniami z książki serwisowej nie musiałeś skracać interwału wymiany oleju? Czyli czysta jazda autostradowa z niskimi prędkościami - fkorz. Taki zapis jest w osobówkach, podejrzewam, że w dostawczakach również. Jazdy w trasie szacuje na 70%. Predkoscji zazwyczaj zgodnie z przepisami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
getek33 Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Dużo złych opinii widzę, a mam wrażenie, że większość opinii to nie z doświadczenia, a z informacji gdzieś zasłyszanych. Ja mam meganke 110km, co prawda dopiero ponad rok i co mogę powiedzieć: - spalanie szału nie ma jazda miejska 6-6,5 l/100km ( z drugiej strony to kombik więc może nie ma co przesadzać) , autostrada jak jazda kapelusznicza do 130km/h da się osiągnąć wynik poniżej 4l/100 km, jeżeli jazda w okolicach 150km/h spalanie już na poziomie 5,5-6,5l/100km - kultura pracy, tu dziwna sprawa raz silnik chodzi miękko i cichutko, a czasem wyraźnie słychać wtryskiwacze (nie wiem czy nie powiązane jest to z wypalaniem DPF) - wymiana oleju co 30kkm to czyste szaleństwo i potem są efekty - awarie silnika, dużo tych aut to auta flotowe gdzie się jeździ, zimny silnik gaz do dechy, a potem silnik nie wytrzymuje 100kkm. Ogólnie na razie jestem zadowolony, ale przebieg to dopiero niecałe 30kkm zobaczymy co będzie dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 - kultura pracy, tu dziwna sprawa raz silnik chodzi miękko i cichutko, a czasem wyraźnie słychać wtryskiwacze (nie wiem czy nie powiązane jest to z wypalaniem DPF) DPF wypala się poprzez V-ty wtryskiwacz umieszczony na DPF, więc raczej wtryski z silnika mu nie przeszkadzają. ja leję 2T do ON i silnik pracuje cicho, raczej mruczy jak rozgrzany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnson Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Ja mam dustera z 60tys przelotu i zero problemow. Pali od 4 do 9l. Oleju nie ubywa. Leje zwykla rope i elfa 5w30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 26 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Dużo złych opinii widzę, a mam wrażenie, że większość opinii to nie z doświadczenia, a z informacji gdzieś zasłyszanych. Ja mam meganke 110km, co prawda dopiero ponad rok i co mogę powiedzieć: - spalanie szału nie ma jazda miejska 6-6,5 l/100km ( z drugiej strony to kombik więc może nie ma co przesadzać) , autostrada jak jazda kapelusznicza do 130km/h da się osiągnąć wynik poniżej 4l/100 km, jeżeli jazda w okolicach 150km/h spalanie już na poziomie 5,5-6,5l/100km To bardzo mało. Zastanawiam się czy 1.9 pije dużo więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 1.9 pali więcej ale w wyniki kolegi getek też nie bardzo wierzę. Szczególnie w 6.5 litra przy 150 kmh. Moje 1.9 w trasie do Chorwacji spaliło średnio 5,2l. Z tym, że tempomat miałem ustawiony na 120 kmh. Prawdziwe miasto to między 7 l, a 8. Piszę o Megane III 1.9 Grandtour. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 To troche dużo pali jak na Meganka - Croma Automat 1.9 spaliła mi na węgry 5.3 średnio. Tez przy prędkościach 120-130. Chyba że tak obładowany jeździsz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 To troche dużo pali jak na Meganka - Croma Automat 1.9 spaliła mi na węgry 5.3 średnio. Tez przy prędkościach 120-130. Chyba że tak obładowany jeździsz ? No było tego trochę Co nie oznacza, że kiedykolwiek udało mi się zejść poniżej 5 l. BTW nie ma co porównywać 1.9 JTD do 1.9 dCi. Różnica na korzyść fiatowskiego diesla to nawet 1 litr/100 km. Przynajmniej tak było porównując Stilo 1.9 do Megane. Różnicy w masie było ok. 100 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
getek33 Napisano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 1.9 pali więcej ale w wyniki kolegi getek też nie bardzo wierzę. Szczególnie w 6.5 litra przy 150 kmh. Moje 1.9 w trasie do Chorwacji spaliło średnio 5,2l. Z tym, że tempomat miałem ustawiony na 120 kmh. Prawdziwe miasto to między 7 l, a 8. Piszę o Megane III 1.9 Grandtour. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Nie mam żadnego celu w ściemnianiu. W jeździe miejskiej (normalnej) pali ok. 6,2l/km. Jadąc z Katowic do Karpacza A4 i nie przekraczając 130km (większość trasy 110-120) auto spaliło poniżej 4L/100km. Natomiast wracając jazda 130-150 ale większość ok. 150 spalanie było ok. 6,5L/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 Podaj średnie prędkości z trasy i z miasta. U mnie średnia prędkość z miasta 31,4 km/h, spalanie 7,7 l/100 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.