Skocz do zawartości

Jak sprawdzić czujnik ABS?


dippaolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jak sprawdzić czy czujnik ABS seicento jest sprawny? One są jakieś "inne"? Biorę czujnik używany z półki do Opla i na omomierzu pokazuje 1200ohm - wygląda na sprawny. Biorę czujnik ABS z seicento trzeci z kolei i ten trzeci prawie nówka i omomierz nic nie pokazuje... o co kaman?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co tam jest w oplu ale w SC tak jak w wielu innych jest dwuprzewodowy czujnik Halla. Nie pamiętam jakie wartości pomiar rezystancji pokazywał ale i tak mi się taka metoda na sprawdzenie go nie widzi za bardzo.

 

Taki czujnik trzeba zasilić pośrednio przez niewielki rezystor np. 270 omów włączony od strony masy, a od drugiej najlepiej 10V ale jak nie masz no to powinno być OK 12V z akumulatora czy skądś tam. Potem bierzemy miernik i mierzymy napięcie na rezystorze czyli między masą zasilania a dolnym biegunem czujnika. Jak przyłożysz do niego magnes to powinno się zmienić o jakieś 2V co najmniej w stosunku do stanu bez magnesu. Nie pamiętam tylko w którym momencie jest wyższe - czy z czy bez magnesu ale generalnie będzie się bujać gdzieś w granicach 1-4V tak myślę. Jakby co to mogę narysować prosty schemacik tłumaczący obrazkowo jak to zrobić :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co tam jest w oplu ale w SC tak jak w wielu innych jest dwuprzewodowy czujnik Halla. Nie pamiętam jakie wartości pomiar rezystancji pokazywał ale i tak mi się taka metoda na sprawdzenie go nie widzi za bardzo.

 

Taki czujnik trzeba zasilić pośrednio przez niewielki rezystor np. 270 omów włączony od strony masy, a od drugiej najlepiej 10V ale jak nie masz no to powinno być OK 12V z akumulatora czy skądś tam. Potem bierzemy miernik i mierzymy napięcie na rezystorze czyli między masą zasilania a dolnym biegunem czujnika. Jak przyłożysz do niego magnes to powinno się zmienić o jakieś 2V co najmniej w stosunku do stanu bez magnesu. Nie pamiętam tylko w którym momencie jest wyższe - czy z czy bez magnesu ale generalnie będzie się bujać gdzieś w granicach 1-4V tak myślę. Jakby co to mogę narysować prosty schemacik tłumaczący obrazkowo jak to zrobić :phi:

Narysuj bo się zakręciłem gdzie wpiąć rezystor a gdzie mierzyć napięcie :)

 

 

Generalnie,jak wzioles trzy sztuki i trzy sztuki zachowuja sie tak samo to myzle, ze mozna przyjac ze one sa sprawne :-D

No ja tak myślę ale zanim odpalę TC to chcę wiedzieć że są sprawne bo będę grzebał w ustawieniach a okaże się że czujniku nie chcą gadać :P

ps. Będziesz w niedzielę na WL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednej ze zwrotnic, które kupiłem był walnięty więc pewnie czasem się zdarzy :hmm:

 

Poniżej prosty obrazek, przedstawiający obwód pomiarowy. Z tego co pamiętam to nie od razu wyczaiłem, który to "+' a który "-" ale raczej się nie uszkodzi szczególnie z rezystorem w szeregu.

2wgdk76.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.