dippaolo Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Witam Jak sprawdzić czy czujnik ABS seicento jest sprawny? One są jakieś "inne"? Biorę czujnik używany z półki do Opla i na omomierzu pokazuje 1200ohm - wygląda na sprawny. Biorę czujnik ABS z seicento trzeci z kolei i ten trzeci prawie nówka i omomierz nic nie pokazuje... o co kaman? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 nie wiem co tam jest w oplu ale w SC tak jak w wielu innych jest dwuprzewodowy czujnik Halla. Nie pamiętam jakie wartości pomiar rezystancji pokazywał ale i tak mi się taka metoda na sprawdzenie go nie widzi za bardzo. Taki czujnik trzeba zasilić pośrednio przez niewielki rezystor np. 270 omów włączony od strony masy, a od drugiej najlepiej 10V ale jak nie masz no to powinno być OK 12V z akumulatora czy skądś tam. Potem bierzemy miernik i mierzymy napięcie na rezystorze czyli między masą zasilania a dolnym biegunem czujnika. Jak przyłożysz do niego magnes to powinno się zmienić o jakieś 2V co najmniej w stosunku do stanu bez magnesu. Nie pamiętam tylko w którym momencie jest wyższe - czy z czy bez magnesu ale generalnie będzie się bujać gdzieś w granicach 1-4V tak myślę. Jakby co to mogę narysować prosty schemacik tłumaczący obrazkowo jak to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Generalnie,jak wzioles trzy sztuki i trzy sztuki zachowuja sie tak samo to myzle, ze mozna przyjac ze one sa sprawne :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 27 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 nie wiem co tam jest w oplu ale w SC tak jak w wielu innych jest dwuprzewodowy czujnik Halla. Nie pamiętam jakie wartości pomiar rezystancji pokazywał ale i tak mi się taka metoda na sprawdzenie go nie widzi za bardzo. Taki czujnik trzeba zasilić pośrednio przez niewielki rezystor np. 270 omów włączony od strony masy, a od drugiej najlepiej 10V ale jak nie masz no to powinno być OK 12V z akumulatora czy skądś tam. Potem bierzemy miernik i mierzymy napięcie na rezystorze czyli między masą zasilania a dolnym biegunem czujnika. Jak przyłożysz do niego magnes to powinno się zmienić o jakieś 2V co najmniej w stosunku do stanu bez magnesu. Nie pamiętam tylko w którym momencie jest wyższe - czy z czy bez magnesu ale generalnie będzie się bujać gdzieś w granicach 1-4V tak myślę. Jakby co to mogę narysować prosty schemacik tłumaczący obrazkowo jak to zrobić Narysuj bo się zakręciłem gdzie wpiąć rezystor a gdzie mierzyć napięcie Generalnie,jak wzioles trzy sztuki i trzy sztuki zachowuja sie tak samo to myzle, ze mozna przyjac ze one sa sprawne :-D No ja tak myślę ale zanim odpalę TC to chcę wiedzieć że są sprawne bo będę grzebał w ustawieniach a okaże się że czujniku nie chcą gadać ps. Będziesz w niedzielę na WL? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Wybieram sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 W jednej ze zwrotnic, które kupiłem był walnięty więc pewnie czasem się zdarzy Poniżej prosty obrazek, przedstawiający obwód pomiarowy. Z tego co pamiętam to nie od razu wyczaiłem, który to "+' a który "-" ale raczej się nie uszkodzi szczególnie z rezystorem w szeregu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.