Jump to content

Jak sprawdzić czujnik ABS?


dippaolo
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Jak sprawdzić czy czujnik ABS seicento jest sprawny? One są jakieś "inne"? Biorę czujnik używany z półki do Opla i na omomierzu pokazuje 1200ohm - wygląda na sprawny. Biorę czujnik ABS z seicento trzeci z kolei i ten trzeci prawie nówka i omomierz nic nie pokazuje... o co kaman?

Link to comment
Share on other sites

nie wiem co tam jest w oplu ale w SC tak jak w wielu innych jest dwuprzewodowy czujnik Halla. Nie pamiętam jakie wartości pomiar rezystancji pokazywał ale i tak mi się taka metoda na sprawdzenie go nie widzi za bardzo.

 

Taki czujnik trzeba zasilić pośrednio przez niewielki rezystor np. 270 omów włączony od strony masy, a od drugiej najlepiej 10V ale jak nie masz no to powinno być OK 12V z akumulatora czy skądś tam. Potem bierzemy miernik i mierzymy napięcie na rezystorze czyli między masą zasilania a dolnym biegunem czujnika. Jak przyłożysz do niego magnes to powinno się zmienić o jakieś 2V co najmniej w stosunku do stanu bez magnesu. Nie pamiętam tylko w którym momencie jest wyższe - czy z czy bez magnesu ale generalnie będzie się bujać gdzieś w granicach 1-4V tak myślę. Jakby co to mogę narysować prosty schemacik tłumaczący obrazkowo jak to zrobić :phi:

Link to comment
Share on other sites

nie wiem co tam jest w oplu ale w SC tak jak w wielu innych jest dwuprzewodowy czujnik Halla. Nie pamiętam jakie wartości pomiar rezystancji pokazywał ale i tak mi się taka metoda na sprawdzenie go nie widzi za bardzo.

 

Taki czujnik trzeba zasilić pośrednio przez niewielki rezystor np. 270 omów włączony od strony masy, a od drugiej najlepiej 10V ale jak nie masz no to powinno być OK 12V z akumulatora czy skądś tam. Potem bierzemy miernik i mierzymy napięcie na rezystorze czyli między masą zasilania a dolnym biegunem czujnika. Jak przyłożysz do niego magnes to powinno się zmienić o jakieś 2V co najmniej w stosunku do stanu bez magnesu. Nie pamiętam tylko w którym momencie jest wyższe - czy z czy bez magnesu ale generalnie będzie się bujać gdzieś w granicach 1-4V tak myślę. Jakby co to mogę narysować prosty schemacik tłumaczący obrazkowo jak to zrobić :phi:

Narysuj bo się zakręciłem gdzie wpiąć rezystor a gdzie mierzyć napięcie :)

 

 

Generalnie,jak wzioles trzy sztuki i trzy sztuki zachowuja sie tak samo to myzle, ze mozna przyjac ze one sa sprawne :-D

No ja tak myślę ale zanim odpalę TC to chcę wiedzieć że są sprawne bo będę grzebał w ustawieniach a okaże się że czujniku nie chcą gadać :P

ps. Będziesz w niedzielę na WL?

Link to comment
Share on other sites

W jednej ze zwrotnic, które kupiłem był walnięty więc pewnie czasem się zdarzy :hmm:

 

Poniżej prosty obrazek, przedstawiający obwód pomiarowy. Z tego co pamiętam to nie od razu wyczaiłem, który to "+' a który "-" ale raczej się nie uszkodzi szczególnie z rezystorem w szeregu.

2wgdk76.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.