Skocz do zawartości

indeksy prędkości


wawo

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem jak od strony prawnej ale ja bym tak nie jeździł...no chyba, że samochód użytkowany stricte w mieście...

opony z wyższym indeksem będą pewnie konstrukcyjnie wzmocnione i będą się pewnie inaczej zachowywać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawnie dopuszczalne jest  stosowanie opon o tym samym indeksie nośności, ale o różnych indeksach prędkości? Czyli np. T i H dla pojazdu o Vmax poniżej 190 km/h?

 

Indeks nośności nie może być mniejszy od tego w homologacji natomiast co do indeksu prędkości to podobno stricte według obowiązujących u nas przepisów nie może być niższy od tego w homologacji pojazdu. Są samochody których V max wynosi około 170-180km/h na wymagany indeks to V i takie opony powinno się zakładać mimo, że T byłby wystarczający. Na osi oczywiście opony muszą być identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Są samochody których V max wynosi około 170-180km/h na wymagany indeks to V i takie opony powinno się zakładać mimo, że T byłby wystarczający.

Pytanie-kto to sprawdza a po drugie z zimowymi może być problem, bo zazwyczaj są w niższych indeksach prędkości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie-kto to sprawdza a po drugie z zimowymi może być problem, bo zazwyczaj są w niższych indeksach prędkości :)

 

Podobno zdarza się, że firmy ubezpieczeniowe w przypadku kolizji to sprawdzają. Masz rację co do opon zimowych, producenci samochodów przeważnie dopuszczają niższe indeksy zimowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Indeks nośności nie może być mniejszy od tego w homologacji natomiast co do indeksu prędkości to podobno stricte według obowiązujących u nas przepisów nie może być niższy od tego w homologacji pojazdu. Są samochody których V max wynosi około 170-180km/h na wymagany indeks to V i takie opony powinno się zakładać mimo, że T byłby wystarczający. Na osi oczywiście opony muszą być identyczne.

 

Świetnie , pytanie brzmiało:

"Prawnie dopuszczalne jest  stosowanie opon o tym samym indeksie nośności, ale o różnych indeksach prędkości? Czyli np. T i H dla pojazdu o Vmax poniżej 190 km/h?" Właśnie chodzi o ubezpieczycieli. 

Skąd czerpiesz wiedzę, o takim przeszacowaniu użytkowanych parametrów opon  i przez kogo (V miast T - które byłoby zgodne/spełniałoby wymagania w związku z prędkością wynikającą z homologacji)? Świadectwo homologacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Skąd czerpiesz wiedzę, o takim przeszacowaniu użytkowanych parametrów opon i przez kogo (V miast T - które byłoby zgodne/spełniałoby wymagania w związku z prędkością wynikającą z homologacji)? Świadectwo homologacji?

 

Tak, homologacja pojazdu. Najlepszy przykład takiego samochodu to Toyota Prius Gen 2 gdzie Vmax jest ograniczony elektronicznie w EU do 180km/h (licznikowych) a wymagany indeks opon letnich to V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.