wawo Napisano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Prawnie dopuszczalne jest stosowanie opon o tym samym indeksie nośności, ale o różnych indeksach prędkości? Czyli np. T i H dla pojazdu o Vmax poniżej 190 km/h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 nie wiem jak od strony prawnej ale ja bym tak nie jeździł...no chyba, że samochód użytkowany stricte w mieście... opony z wyższym indeksem będą pewnie konstrukcyjnie wzmocnione i będą się pewnie inaczej zachowywać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Prawnie dopuszczalne jest stosowanie opon o tym samym indeksie nośności, ale o różnych indeksach prędkości? Czyli np. T i H dla pojazdu o Vmax poniżej 190 km/h? Indeks nośności nie może być mniejszy od tego w homologacji natomiast co do indeksu prędkości to podobno stricte według obowiązujących u nas przepisów nie może być niższy od tego w homologacji pojazdu. Są samochody których V max wynosi około 170-180km/h na wymagany indeks to V i takie opony powinno się zakładać mimo, że T byłby wystarczający. Na osi oczywiście opony muszą być identyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Są samochody których V max wynosi około 170-180km/h na wymagany indeks to V i takie opony powinno się zakładać mimo, że T byłby wystarczający. Pytanie-kto to sprawdza a po drugie z zimowymi może być problem, bo zazwyczaj są w niższych indeksach prędkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Moje zimowe są T a już drugi sezon latam na nich do 220 i jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 Pytanie-kto to sprawdza a po drugie z zimowymi może być problem, bo zazwyczaj są w niższych indeksach prędkości Podobno zdarza się, że firmy ubezpieczeniowe w przypadku kolizji to sprawdzają. Masz rację co do opon zimowych, producenci samochodów przeważnie dopuszczają niższe indeksy zimowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 29 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 Indeks nośności nie może być mniejszy od tego w homologacji natomiast co do indeksu prędkości to podobno stricte według obowiązujących u nas przepisów nie może być niższy od tego w homologacji pojazdu. Są samochody których V max wynosi około 170-180km/h na wymagany indeks to V i takie opony powinno się zakładać mimo, że T byłby wystarczający. Na osi oczywiście opony muszą być identyczne. Świetnie , pytanie brzmiało: "Prawnie dopuszczalne jest stosowanie opon o tym samym indeksie nośności, ale o różnych indeksach prędkości? Czyli np. T i H dla pojazdu o Vmax poniżej 190 km/h?" Właśnie chodzi o ubezpieczycieli. Skąd czerpiesz wiedzę, o takim przeszacowaniu użytkowanych parametrów opon i przez kogo (V miast T - które byłoby zgodne/spełniałoby wymagania w związku z prędkością wynikającą z homologacji)? Świadectwo homologacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 Skąd czerpiesz wiedzę, o takim przeszacowaniu użytkowanych parametrów opon i przez kogo (V miast T - które byłoby zgodne/spełniałoby wymagania w związku z prędkością wynikającą z homologacji)? Świadectwo homologacji? Tak, homologacja pojazdu. Najlepszy przykład takiego samochodu to Toyota Prius Gen 2 gdzie Vmax jest ograniczony elektronicznie w EU do 180km/h (licznikowych) a wymagany indeks opon letnich to V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.