Skocz do zawartości

Przywitać się chciqlem


Oberon

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Daj cyklicznie znać jak Ci się sprawuje :)

Mam w głowie dla żony za jakiś czas :)

 

ok :oki:

na razie mam z 700 km zrobione. Generalnie jeszcze nie przywyklem do niego. Jezdzi sie przyzwoicie ale dupy nie urywa. Pali po miescie i trasa miejska (okolo 7.4 wdlg komputera). Jak dla kobiety (taki tez byl zamysl zakupu ze zona za 2lata go przejmie) to w miare ok. W miare zywo do 80km/h i wysoki moment... podobny do diesla. narazie brak usterek i problemow.... poza wkurzajacym systemem Start/Stop  :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

okres dotarcia minal. 1600km zrobione. jezdzi sie nadal ok... troche lepiej niz dotychczas renault mial w zwyczaju(inne modele)... z minusow zauwazonych:

 

- wkurza kierunkowskaz (jest za malo precyzyjne) szczegolnie tryb autostradowy .. astra byla pod tym wzgledem lepsza

- duze spalanie ... na tempomacie przy 140 ma spalanie rzedy 9-10l /100km srednio kolo 7,5 mi wychodzi co przy niewielkim baku sprawia ze czesto ...za czesto zajerzdzam na stacje  :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

juz 3600km zrobione... ostatnio byl wypad na weekenda autostrada... srednia predkosc z 400km kolo 80km/h max 174 tak to 140 srednio na tempomacie (tyle fabryka dala) spalanie srednie 8,5l/100km. narazie nic sie nie dzieje... jeden swierszcz sie pojawil pod wylotem powietrza ale tak to jest w miare ok ...bak maly to minus. nowych minusow nie zaobserwowalem a plusy ... hmm nawet ladnie idzie na autostradzie choc nie ma przyspieszenia takiego ale stabilnosc akceptowalna

 

ale zejsc do 5.5 tez da rade w kapeluszu 50/50 miasto trasa na odcinku 300km zrobilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 2 miesiące później...

Ok 10k km minęło ... z wad dodam : ciulowe wycieraczki wszyscy na forum captura wymieniają na bosze . Oraz czujniki ciśnienia po zmianie na zimowe się świecą

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Witaj.

Co prawda mam Sandero Stepway rocznik bieżący, ale z wycieraczkami prawda, co do czujników, w Dacii ogarnąłem drugi komplet kół, zimowych, bez problemu i bez kompa.

Wystarczy po zmianie kół na zimowe dostawic letni komplet, żeby czujniki się pokryły, odpalić silnik i wcisnąć set aż przestanie migac ekran komputera.

Pozdrawiam

Ps. Jak u Ciebie z szybkością nagrzewania się silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Co prawda mam Sandero Stepway rocznik bieżący, ale z wycieraczkami prawda, co do czujników, w Dacii ogarnąłem drugi komplet kół, zimowych, bez problemu i bez kompa.

Wystarczy po zmianie kół na zimowe dostawic letni komplet, żeby czujniki się pokryły, odpalić silnik i wcisnąć set aż przestanie migac ekran komputera.

Pozdrawiam

Ps. Jak u Ciebie z szybkością nagrzewania się silnika?

A to dobry patent ... muszę spróbować i wogole muszę jedna oponę zdjąć żeby zobaczyć co ja mam ... ale dzięki za radę. Co do nagrzewania to chyba nie ma tragedii ... ja przesiadlem się z 1.7 cdti to była tragedia .. w tym myślę że nie jest źle ale dla porównania 1.0 vvti z yariski 1. Się szybciej nagrzewa IMHO

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Oraz czujniki ciśnienia po zmianie na zimowe się świecą

 

Założyłeś zimówki na felgach bez czujników ciśnienia w wentylu? 

 

Nie wiem jak wyższe modele, ale w Clio (pewnie w Capturze też) system kontroli ciśnienia Renault rozwiązuje na dwa sposoby: czujnik w wentylu albo pomiar pośredni z ABS (wtedy czujników brak)

Mam Clio z 08.2015 i mam czujniki. Rocznik 2016 ma już pomiar z ABS. Poznać to po dodatkowej naklejce na drzwiach kierowcy: biało/żółta z rysunkami kół i manometrami. Dokładny opis jest w manualu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłeś zimówki na felgach bez czujników ciśnienia w wentylu? 

 

Nie wiem jak wyższe modele, ale w Clio (pewnie w Capturze też) system kontroli ciśnienia Renault rozwiązuje na dwa sposoby: czujnik w wentylu albo pomiar pośredni z ABS (wtedy czujników brak)

Mam Clio z 08.2015 i mam czujniki. Rocznik 2016 ma już pomiar z ABS. Poznać to po dodatkowej naklejce na drzwiach kierowcy: biało/żółta z rysunkami kół i manometrami. Dokładny opis jest w manualu.

Tak bez bo niby mialem miec te z ABSu zczytywane posrednie

 

mam 2016 i serwis mowil ze wlasnie z ABS(ale oni tacy sredniozorientowani byli i zaskoczeni troche)

 

z manometrami ta nalepka mowi ze z abs czy ze czujniki w oponach?

 

w jakim manualu? ksiazce do auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w instrukcji obsługi jest rozdział o ciśnieniu, kołach.

Jak masz dwie naklejki ( z zalecanymi ciśnieniami i druga ta biało/żółta) to jest to system pośredni - z ABSu

 

Po zmianie kół masz napompować właściwe ciśnienie i w kompie wybrać funkcję przyuczanie ciśnienia (chyba tak się ta opcja nazywa) i jazda.

Co dokładnie ci świeciło? kontrolka przebitej opony, jakiś komunikat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w instrukcji obsługi jest rozdział o ciśnieniu, kołach.

Jak masz dwie naklejki ( z zalecanymi ciśnieniami i druga ta biało/żółta) to jest to system pośredni - z ABSu

 

Po zmianie kół masz napompować właściwe ciśnienie i w kompie wybrać funkcję przyuczanie ciśnienia (chyba tak się ta opcja nazywa) i jazda.

Co dokładnie ci świeciło? kontrolka przebitej opony, jakiś komunikat?

 

ok wlasnie przegladam instrukcje

swieci sie klucz  i dodatkowo miga opona  i komunikat chyba "czujniki kol skontroluj" wiec wychodzi ze system na czujnikach czyli system B a dziwne bo mam 2016r 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, no wygląda że jednak system z czujnikami. A tą dodatkową naklejkę masz?

 

Wyczytałem na jednym dedykowanym naszym modelom forum, że da się jeździć na kołach bez czujników. Wywala taki komunikat jak napisałeś, robisz przyuczenie ciśnienia, komunikat znika, a po jakimś czasie znów się pokawia, znów kasujesz i tak całą zimę.

 

Zrób to przyuczenie, zobaczymy czy zniknie na stałe (wtedy masz pośredni z ABS), jak się pojawi masz czujniki :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, no wygląda że jednak system z czujnikami. A tą dodatkową naklejkę masz?

 

Wyczytałem na jednym dedykowanym naszym modelom forum, że da się jeździć na kołach bez czujników. Wywala taki komunikat jak napisałeś, robisz przyuczenie ciśnienia, komunikat znika, a po jakimś czasie znów się pokawia, znów kasujesz i tak całą zimę.

 

Zrób to przyuczenie, zobaczymy czy zniknie na stałe (wtedy masz pośredni z ABS), jak się pojawi masz czujniki :/

no to mam czujniki ;/ bo przyuczalem ... i robie tak jak pisales ze kasuje i co jakis czas wyskakuje

 

kutwa no a myslalem ze nie mam. A jakie to forum bo mam problem z miejscem gdzie jest jakakolwiek wiedza na ten temat... patrze czasem na renaultClio forum

 

a wiesz moze czy jest mozliwosc 2 kompletow czujnikow obslugiwanych przez komp?

 

http://www.klubclio.pl/index.php

oraz capturownersclub.co.uk i tyle ale tam to bieda z wiedza wiecej pytan niz odpowiedzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że już to forum znasz (link co dałeś :) )

 

Nie wiem czy jest możliwość obsługi dwóch kompletów. Gdzieś na YT widziałem, jak gość programował, ale do scenika, który komplet kół ma być aktywny.

Nie wiem czy Clio/Captur też tak może. ASO stwierdziło, że nie. Po każdej zmianie kół musiałbym podjechać na aktywowanie czujników.

 

Ja gdyby się dało to chciałbym to wyłączyć na stałe. Ciśnienia sam pilnuję, a ten nasz system jest bardzo zgrubny. Raz miałem z tyłu 0,4 bara mniej od wymaganego i nic nie sygnalizował.

Chyba tylko nagła utrata ciśnienia/przebicie daje temu systemowi impuls.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że już to forum znasz (link co dałeś :) )

 

Nie wiem czy jest możliwość obsługi dwóch kompletów. Gdzieś na YT widziałem, jak gość programował, ale do scenika, który komplet kół ma być aktywny.

Nie wiem czy Clio/Captur też tak może. ASO stwierdziło, że nie. Po każdej zmianie kół musiałbym podjechać na aktywowanie czujników.

 

Ja gdyby się dało to chciałbym to wyłączyć na stałe. Ciśnienia sam pilnuję, a ten nasz system jest bardzo zgrubny. Raz miałem z tyłu 0,4 bara mniej od wymaganego i nic nie sygnalizował.

Chyba tylko nagła utrata ciśnienia/przebicie daje temu systemowi impuls.

 

No to znowu koncepcja systemu wg Reno odbiega od innej francuskiej - PSA, gdzie przy fizycznej obecności czujników w kołach system ma możliwość zapamiętania w sumie 9 kół :)

4 podstawowe + 4 dodatkowe + 1 koło zapasowe :)

do tego sam rozpoznaje które koła są aktualnie "na samochodzie" i w którym dokładnie miejscu.

Po raz dodanych kołach nie trzeba już nic kombinować, ani zastanawiać się gdzie które ma być :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

No to powiem Ci że mnie podbudowałeś, bo myślałem że mój scenic xmod 1,2 tce spalił dużo. Średnią z trasy do i z HR miałem ciut wyższą. Auto sporo większe i cięższe, załadowane dość mocno, a spalanie średnie 7,7 l/100km. Czyli tylko 0,7 więcej. A było też ponad 2 godziny korka w Wiedniu i konkretny pościg za znajomymi  (160-170km/h) na autostradzie w HR, bo moje dzieci wymyśliły dodatkowy postój na siusiu. Czyli nie jest źle.

PS: Miałem kupować Captura 1,2 ale trafił się ładny Scenic x-mod to wziąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zauważyłem że rok temu miałem takie same spalanie

Najwyraźniej tyle na trasie pali i juz. Tu myślę że pojemność u mnie ma znaczenie podejrzewam że 1.2 bym spalił mniej. Ten silnik i skrzynia najwyraźniej jest zestrojony bardziej na miejska jazdę i tyle.



Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Oberon napisał:

Najwyraźniej tyle na trasie pali i juz. Tu myślę że pojemność u mnie ma znaczenie podejrzewam że 1.2 bym spalił mniej. Ten silnik i skrzynia najwyraźniej jest zestrojony bardziej na miejska jazdę i tyle.
 

Całkiem możliwe. 

A swoja drogą to na jeździe próbnej byłem zaskoczony, że to 0,9 tak ładnie się w mieście zbiera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

wczoraj wrocilem z wakacji ... zrobione 5600km ...bezproblemowo ... srednia 6,7 ... przez niemcy i pl autostrady gdzie w powrot przycisnalem 160/170 :)  ... wczesniej bylo 6,4 przy umiarkowanej jezdzie 

 

do tej pory jedynie koncowka stabilizatora wymieniona na gwarancji bo pukala co dziwne 33000km przebiegu i raczej trasa/miasto... olej co przeglad zmieniam mimo kalendarza przegladow 30kkm 🙈🙈

 

1dc4768f9e995299ece779343f02040e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Auto przekazane zonie 42tys km bezawaryjnie 50/50 miasto trasa... Z czego trasa to głównie 3 wypady wakacyjne czyli 12 tys km i drugie tyle myślę faktycznie jazdy poza miejskiej. Auto nie wykazuje zużycia materiałów i jak na taki silniczek raznie daje rade. Zużycie paliwa myślę że średnio 6.7... A wacha się od 5 do 8 zależy od typu jazdy.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że spalanie w 0,9tce jest strasznie zależne od nogi kierowcy i może spalić poniżej 5l, a może i 9l. Latem u siebie w Clio nie było problemu w trasie zejść poniżej 5l, a średnio utrzymać 5,3-5,7. teraz zimą mam spalanie średnie w granicach 5,5-6,2l. Ale Captur jest trochę jednak większy od Clio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że spalanie w 0,9tce jest strasznie zależne od nogi kierowcy i może spalić poniżej 5l, a może i 9l. Latem u siebie w Clio nie było problemu w trasie zejść poniżej 5l, a średnio utrzymać 5,3-5,7. teraz zimą mam spalanie średnie w granicach 5,5-6,2l. Ale Captur jest trochę jednak większy od Clio.
I to lubię w tym silniku bo jak chodzi na obrotach 3-4 tys to trzeba mu przyznać że aż taki muł nie jest a inne silniki jak pocisniesz to i 12 wezmą też spokojnie. A jak nie chcesz szaleć to i spalanie masz przyjemne ot technika. Choć trzeba przyznać że auto zestrojone jest typowo miejsko i średnio nadaje się na gorzyste tereny z racji braku pojemności(np ciężko mi było jeździć po gorzystym Monte Carlo czy Triescie) choć na płaskich autostradach nie ma tragedii i trochę nim Europy zjechalem

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Oberon napisał:

I to lubię w tym silniku bo jak chodzi na obrotach 3-4 tys to trzeba mu przyznać że aż taki muł nie jest a inne silniki jak pocisniesz to i 12 wezmą też spokojnie. A jak nie chcesz szaleć to i spalanie masz przyjemne ot technika. Choć trzeba przyznać że auto zestrojone jest typowo miejsko i średnio nadaje się na gorzyste tereny z racji braku pojemności(np ciężko mi było jeździć po gorzystym Monte Carlo czy Triescie) choć na płaskich autostradach nie ma tragedii i trochę nim Europy zjechalem emoji12.png

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

Szczerze mówiąc to mi się tym autem lepiej jeździ po krajówkach jednopasmowych (i na takich drogach najniższe spalanie mi wychodzi) niż strikte po mieście, czy po autostradzie. Po górzystych terenach jeszcze nie miałem okazji jeździć nim, chyba, że bierzemy pod uwagę okolice krajowej 7-tki przed Krakowem od Warszawy ;]. Dla mnie największym plusem z tym silnikiem (a nie miałem okazji jeździć innymi autami z małymi uturbionymi silnikami) jest to, że można zachować przyzwoite spalanie w trasie, a jak trzeba wyprzedzić ciężarówkę czy 2-3 auta na raz to nie mam strachu, że potrzeba mieć 3km wolnego miejsca, bo idzie całkiem sprawnie. Czego już nie mogę powiedzieć jak jadę rodziców cee'dem 1,4 100KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.