Skocz do zawartości

Skrzynia biegów z Doblo


barkor

Rekomendowane odpowiedzi

Natknąłem się kolejny raz na info jakoby 5 biegowa skrzynia z doblo była najkrótsza z seryjnych 5tek (krótsza od abarth/siena/palio).

Szukałem intensywnie w necie info o przełożeniach skrzyń w doblo, ale znalazłem tylko odnośnie doblo I generacji 1.2 8V z rocznika 00-03 i tutaj skrzynia wcale nie jest taka krótka:

2cmnodi.jpg

 

Może ktoś coś wie w jakim konkretnie doblo siedzi ta krótka skrzynia i czy to faktycznie prawda, że jest krótsza od abartha no i może ktoś ma dostęp do informacji na temat przełożeń takiej skrzyni:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy kupowalem skrzynie 5 biegowa 13/64 u pana Kaluzy, pytalem o skrzynie 5 z doblo, powiedział że "no jest troche dluzsza, bo tam jest 14/63 , co daje główne ~4,5.  dodatkowo @@Lampar cos wie o skrzyni z doblo, bo chyba smigal na takowej  :phi:

 

Linea 1.4 8v miła take same przełożenie - 14/63 tylko nie wiem czy akurat tam bylo 5 czy 6 biegów.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh ten fiat;p

To tak dla uporządkowania wiedzy, ustaliłem, że wersje doblo były takie:

1. Doblo1 00-06r. - silnik 1.2 8V - skrzynia 5biegowa o przełożeniu takim jak wyżej wrzuciłem czyli 3,909; opony 175/70 R14

2. Doblo2 06-10r. - silnik 1.4 8V - skrzynia 5biegowa, przełożenie?? ; opony 175/70 R14

3. Doblo3 10-XXr. - silnik 1.4 16V - skrzynia 5biegowa, przełożenie??; opony 195/60 R16

 

Biorąc pod uwagę, że w Doblo3 były sporo większe opony i silnik 16V logika podpowiada, że tu powinna siedzieć krótsza skrzynia, ale może to mylny trop i wsadzali ją do 1.4 8V.

 

A co do Linei to wg danych technicznych w roczniku 2007-2010 był silnik 1.4 8V, skrzynia 5biegowa, opony 185/65 R15.

Jeśli przyjąć, że Linea to to samo co Grande Punto tylko z większą dupą to w GP w tym samym roczniku był 1.2/1.4 8V i również skrzynia 5biegowa, ale niestety też nie są to krótkie przełożenia:

10o0l5y.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem jeszcze w eperze i trochę się wyjaśniło. Faktycznie w Linei 1.4 8V było przełożenie 63/14, które występowało również w:

11mc3zr.jpg

 

Co ciekawe m.in. w Doblo montowali również skrzynię z przełożeniem 64/13 (czyli przełożenie jak w punto1 6speed):

w0l01f.jpg

 

Przypuszczam, że przełożenie 63/14 (numer części 55201181) występowało w skrzyniach 5 biegowych, a 64/13 (numer części 55210244) w skrzyniach 6 biegowych.

W każdym razie może jest opcja żeby zamiast szukać rarytasu jakim jest skrzynia 6speed z punto I, które już swoje lata ma to można dorwać taką samą szóstkę z najnowszych modeli fiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie chcialem wkleic screen z eperu. Fiat » PUNTO » 4C GRANDE PUNTO (2008-2009)  dwa rodzaje - 14/57 i 14/63.

 

i moze tak byc,

 

13/64 - 6speed

14/63 - 5speed

 

natomiast ja kupilem dwie skrzynie, jedna byla wyjeta z palio, druga ze sieny i obie okazaly sie 15/58 czyli albo loteria jak pakowali, albo po prostu pech i ktos wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W eperze jest podane, że zarówno przełożenie 13/64 (4,9) oraz 14/63 (4,5) były montowane w Doblo z silnikiem 1.4 8V. A zdaje się, że fiat nie montował w żadnym przypadku skrzyni 6biegowej do tego silnika i żadnego innego 8V tylko do 16V. Nie wiadomo zatem na co można trafić kupując skrzynię od Doblo, ciekawe czy da się jakoś zidentyfikować konkretny model doblo z tym krótszym przełożeniem. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy kupowalem skrzynie 5 biegowa 13/64 u pana Kaluzy, pytalem o skrzynie 5 z doblo, powiedział że "no jest troche dluzsza, bo tam jest 14/63 , co daje główne ~4,5.  dodatkowo @@Lampar cos wie o skrzyni z doblo, bo chyba smigal na takowej  :phi:

 

Linea 1.4 8v miła take same przełożenie - 14/63 tylko nie wiem czy akurat tam bylo 5 czy 6 biegów.

Skrzynia git, polecam. Do rajdowania w sam raz, ale przy wyprzedzaniu na trasie może zabraknąć biegów. :(

Jak szukacie krótkiego głównego to jest coś ciekawego, ale poszczególne biegi są do niczego. http://www.automobile-catalog.com/car/2013/1919405/fiat_500l_trekking_1_4_16v.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na trasę to już na abarthowskiej jazda nie należy do przyjemności a co dopiero na jeszcze krótszej, ale na rajdy abarth to takie minimum, ta z doblo wydaje się dobrą opcją, o której wcześniej nie słyszałem.

Swoją drogą świetną stronkę zlinkowałeś, tylu kompletnych danych w jednym miejscu jeszcze nigdzie nie widziałem, będzie co analizować :jem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.