Skocz do zawartości

Fotorelacja z usunięcia sitek solenoidów sterujących ZFR w 1.8


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

No więc zdecydowałem się na usunięcie sitek solenoidów (elektrozaworów) sterujących zmiennymi fazami rozrządu w moim Cruze 1.8. Album fotorelacji na https://www.facebook.com/KlubChevroleta/

 

Na poniższym zdjęciu wykręcam śrubkę przedniego solenoidu (elektrozaworu) - potrzebna nasadka torx - na mojej było napisane 1/4 - pewnie cala ;] 

post-130156-0-98306900-1462557229_thumb.

 

Tu luzuję przedni solenoid - trzeba delikatnie próbować pokręcić nim.

post-130156-0-03264000-1462557862_thumb.

 

Wyciągam solenoid ciągnąc w bok i lekko pokręcając nim. Pod nim podłożona szmata, bo pocieknie trochę oleju.

post-130156-0-24843400-1462557914_thumb.

 

Solenoid z kompletem sitek.

post-130156-0-77673000-1462558111_thumb.

 

Jeszcze raz.

post-130156-0-07570600-1462558228_thumb.

 

Solenoid (elektrozawór) z usuniętymi sitkami. Usuwamy tylko dwa z obwodu - trzeba rozpiąć plastik śrubokrętem. Czarnego sitka od czoła nie usuwamy!

post-130156-0-33181300-1462558286_thumb.

 

Tutaj wykręcam śrubkę mocującą tylny solenoid. Zgięty śrubokręt, bo kiepskie podejście. Zdjąłem też rurkę jakiejś odmy by łatwiej działać.

post-130156-0-22267400-1462557678_thumb.

 

Śrubkę tylnego solenoida, przed jej całkowitym wykręceniem, uchwyciłem drucikiem, by nie uciekła.

post-130156-0-37290200-1462558348_thumb.

 

Luzowanie tylnego solenoidu. Podłożona szmatka na olej. Tu pociekło niewiele.

post-130156-0-67743500-1462558429_thumb.

 

I wyciągamy tylny solenoid.

post-130156-0-42358400-1462558570_thumb.

 

Mamy tylny. Tu też usuwamy tylko pomarańczowe sitka z obwodu.

post-130156-0-64165100-1462558660_thumb.

 

Jak się dobrze przyjrzeć, widać rozpięte jedno sitko tuż przed zdjęciem.

post-130156-0-70280500-1462558793_thumb.

 

Po usunięciu sitek wkładamy solenoidy (elektrozawory) z powrotem, dokręcamy śrubki, wkładamy złączki.

Trzeba bardzo pilnować by coś nie uciekło - szczególnie z tyłu.

 

Nie testowałem jeszcze jak zachowuje się silnik po usunięciu sitek. Wypiłem w trakcie piwko i nie odważyłem się wyjechać na drogę. Pierwsze testy na działce sugerują, że silnik pracuje płynniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terkot u siebie tylko raz kiedyś usłyszałem.

Dzisiaj przejechałem się i jestem mile zaskoczony.

Silnik żwawiej reaguje na pedał gazu i płynniej wchodzi na obroty podczas przyspieszania.

Na zimnym był efekt przyduszania się, a teraz nie pojawił się.

Po zdjęciu nogi z pedału gazu poszarpywał, a teraz płynnie schodzi z obrotów.

Jest lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terkot u siebie tylko raz kiedyś usłyszałem.

Dzisiaj przejechałem się i jestem mile zaskoczony.

Silnik żwawiej reaguje na pedał gazu i płynniej wchodzi na obroty podczas przyspieszania.

Na zimnym był efekt przyduszania się, a teraz nie pojawił się.

Po zdjęciu nogi z pedału gazu poszarpywał, a teraz płynnie schodzi z obrotów.

Jest lepiej :)

 

A jak wpadłeś na ten patent? Wyczytałeś gdzieś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wpadłeś na ten patent? Wyczytałeś gdzieś?

Na innych forach trąbią o tym, by te sitka wywalić.

http://forum.chevrolet.org.pl/

http://forum.chevroletteampoland.com/

Zalecenia GM także mówią, że można je usunąć, bo były potrzebne tylko w czasie docierania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na innych forach trąbią o tym, by te sitka wywalić.

http://forum.chevrolet.org.pl/

http://forum.chevroletteampoland.com/

Zalecenia GM także mówią, że można je usunąć, bo były potrzebne tylko w czasie docierania silnika.

 

Jak zalecają usunięcie to powinni gratis to robić :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zalecają usunięcie to powinni gratis to robić :oki:

ASO twierdziło, że auto jeździ normalnie i na gwarancji za darmo nie chcieli niczego robić.

Za to chcieli odpłatnie wymienić sprzęgło ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO twierdziło, że auto jeździ normalnie i na gwarancji za darmo nie chcieli niczego robić.

Za to chcieli odpłatnie wymienić sprzęgło ;]

Sprzęgło kończy się :hmm:;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No proszę, niezła fotorelacja. Można podlinkować.

Czy te fotki tutaj widzą wszyscy czy tylko zalogowani?

Techniczne kąciki powinny być widoczne dla wszystkich.

Sprawdziłem i jest widoczny, ale bez zdjęć.

Więc zamieściłem też tu: http://members.chello.pl/r.wicik/PoradyTechniczne.html#Pcruze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Techniczne kąciki powinny być widoczne dla wszystkich.

Sprawdziłem i jest widoczny, ale bez zdjęć.

Więc zamieściłem też tu: http://members.chello.pl/r.wicik/PoradyTechniczne.html#Pcruze

OK. W prawdzie w necie sporo jest tych manuali,

ale każdy kolejny działa na rzecz Naszej sprawy :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Jak zalecają usunięcie to powinni gratis to robić :oki:

 

I zgodnie z ich wewnętrznym biuletynem serwisowym powinni te sitka usuwać, ale tam podają - JAK WYSTĄPI BŁĄD

 

P0011: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P0014: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych
P000A: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P000B: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...
Dnia 7.05.2016 o 15:10, rwIcIk napisał:

... Dzisiaj przejechałem się i jestem mile zaskoczony. ...

Postanowiłem poeksperymentować i przy okazji przeglądu poprosiłem o zdjęcie tych sitek.

Ponieważ nie było żadnych błędów, to mechanik powiedział, że nic to nie poprawi, ale i nic nie pogorszy. Jednak zaryzykowałem.

W czasie powrotu z warsztatu (kilka km w korkach po mieście) faktycznie nie zauważyłem różnicy.

W sobotę wybieram się w trasę więc zobaczymy.

Najwyżej będzie to głupio wydane 79 złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 16.03.2017 o 08:09, Marcus napisał:

... Najwyżej będzie to głupio wydane 79 złotych.

 

To zbyt stary post, żeby go edytować więc muszę odpowiedzieć sobie sam ;l

 

Chyba jednak głupio wydane pieniądze - nie zauważyłem różnicy. Może przy bardziej ekstremalnych zadaniach dla silnika pokażą się plusy dodatnie :hmm:

A tak przy okazji: ile obrotów powinno być na jałowym? U mnie na ssaniu jest 1000, a po rozgrzaniu 800. Mowa o benzynie 1,8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Marcus napisał:

Chyba jednak głupio wydane pieniądze - nie zauważyłem różnicy. Może przy bardziej ekstremalnych zadaniach dla silnika pokażą się plusy dodatnie :hmm:

A tak przy okazji: ile obrotów powinno być na jałowym? U mnie na ssaniu jest 1000, a po rozgrzaniu 800. Mowa o benzynie 1,8.

Chodzi o to, by olej mmiał lżej dostawac się do kół zmiennych faz rozrządu. Może to przedłuży ich poprawne działanie. Tak piszą.

Piszą też, że w Niemczech zalecali, by ASO wyrzucało te sitka.

Co do obrotów, to coś koło 800. Ale czy na ssaniu jest więcej ... nie zwracałem na to uwagi - może jutro popatrzę, jak nie zapomnę.. ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.