Jump to content

Fotorelacja z usunięcia sitek solenoidów sterujących ZFR w 1.8


Recommended Posts

No więc zdecydowałem się na usunięcie sitek solenoidów (elektrozaworów) sterujących zmiennymi fazami rozrządu w moim Cruze 1.8. Album fotorelacji na https://www.facebook.com/KlubChevroleta/

 

Na poniższym zdjęciu wykręcam śrubkę przedniego solenoidu (elektrozaworu) - potrzebna nasadka torx - na mojej było napisane 1/4 - pewnie cala ;] 

post-130156-0-98306900-1462557229_thumb.

 

Tu luzuję przedni solenoid - trzeba delikatnie próbować pokręcić nim.

post-130156-0-03264000-1462557862_thumb.

 

Wyciągam solenoid ciągnąc w bok i lekko pokręcając nim. Pod nim podłożona szmata, bo pocieknie trochę oleju.

post-130156-0-24843400-1462557914_thumb.

 

Solenoid z kompletem sitek.

post-130156-0-77673000-1462558111_thumb.

 

Jeszcze raz.

post-130156-0-07570600-1462558228_thumb.

 

Solenoid (elektrozawór) z usuniętymi sitkami. Usuwamy tylko dwa z obwodu - trzeba rozpiąć plastik śrubokrętem. Czarnego sitka od czoła nie usuwamy!

post-130156-0-33181300-1462558286_thumb.

 

Tutaj wykręcam śrubkę mocującą tylny solenoid. Zgięty śrubokręt, bo kiepskie podejście. Zdjąłem też rurkę jakiejś odmy by łatwiej działać.

post-130156-0-22267400-1462557678_thumb.

 

Śrubkę tylnego solenoida, przed jej całkowitym wykręceniem, uchwyciłem drucikiem, by nie uciekła.

post-130156-0-37290200-1462558348_thumb.

 

Luzowanie tylnego solenoidu. Podłożona szmatka na olej. Tu pociekło niewiele.

post-130156-0-67743500-1462558429_thumb.

 

I wyciągamy tylny solenoid.

post-130156-0-42358400-1462558570_thumb.

 

Mamy tylny. Tu też usuwamy tylko pomarańczowe sitka z obwodu.

post-130156-0-64165100-1462558660_thumb.

 

Jak się dobrze przyjrzeć, widać rozpięte jedno sitko tuż przed zdjęciem.

post-130156-0-70280500-1462558793_thumb.

 

Po usunięciu sitek wkładamy solenoidy (elektrozawory) z powrotem, dokręcamy śrubki, wkładamy złączki.

Trzeba bardzo pilnować by coś nie uciekło - szczególnie z tyłu.

 

Nie testowałem jeszcze jak zachowuje się silnik po usunięciu sitek. Wypiłem w trakcie piwko i nie odważyłem się wyjechać na drogę. Pierwsze testy na działce sugerują, że silnik pracuje płynniej :)

Link to post
Share on other sites

Terkot u siebie tylko raz kiedyś usłyszałem.

Dzisiaj przejechałem się i jestem mile zaskoczony.

Silnik żwawiej reaguje na pedał gazu i płynniej wchodzi na obroty podczas przyspieszania.

Na zimnym był efekt przyduszania się, a teraz nie pojawił się.

Po zdjęciu nogi z pedału gazu poszarpywał, a teraz płynnie schodzi z obrotów.

Jest lepiej :)

Link to post
Share on other sites

Terkot u siebie tylko raz kiedyś usłyszałem.

Dzisiaj przejechałem się i jestem mile zaskoczony.

Silnik żwawiej reaguje na pedał gazu i płynniej wchodzi na obroty podczas przyspieszania.

Na zimnym był efekt przyduszania się, a teraz nie pojawił się.

Po zdjęciu nogi z pedału gazu poszarpywał, a teraz płynnie schodzi z obrotów.

Jest lepiej :)

 

A jak wpadłeś na ten patent? Wyczytałeś gdzieś?

Link to post
Share on other sites

Na innych forach trąbią o tym, by te sitka wywalić.

http://forum.chevrolet.org.pl/

http://forum.chevroletteampoland.com/

Zalecenia GM także mówią, że można je usunąć, bo były potrzebne tylko w czasie docierania silnika.

 

Jak zalecają usunięcie to powinni gratis to robić :oki:

Link to post
Share on other sites

Jak zalecają usunięcie to powinni gratis to robić :oki:

ASO twierdziło, że auto jeździ normalnie i na gwarancji za darmo nie chcieli niczego robić.

Za to chcieli odpłatnie wymienić sprzęgło ;]

Link to post
Share on other sites

ASO twierdziło, że auto jeździ normalnie i na gwarancji za darmo nie chcieli niczego robić.

Za to chcieli odpłatnie wymienić sprzęgło ;]

Sprzęgło kończy się :hmm:;]

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

No proszę, niezła fotorelacja. Można podlinkować.

Czy te fotki tutaj widzą wszyscy czy tylko zalogowani?

Link to post
Share on other sites

No proszę, niezła fotorelacja. Można podlinkować.

Czy te fotki tutaj widzą wszyscy czy tylko zalogowani?

Techniczne kąciki powinny być widoczne dla wszystkich.

Sprawdziłem i jest widoczny, ale bez zdjęć.

Więc zamieściłem też tu: http://members.chello.pl/r.wicik/PoradyTechniczne.html#Pcruze

Link to post
Share on other sites

Techniczne kąciki powinny być widoczne dla wszystkich.

Sprawdziłem i jest widoczny, ale bez zdjęć.

Więc zamieściłem też tu: http://members.chello.pl/r.wicik/PoradyTechniczne.html#Pcruze

OK. W prawdzie w necie sporo jest tych manuali,

ale każdy kolejny działa na rzecz Naszej sprawy :ok: 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Jak zalecają usunięcie to powinni gratis to robić :oki:

 

I zgodnie z ich wewnętrznym biuletynem serwisowym powinni te sitka usuwać, ale tam podają - JAK WYSTĄPI BŁĄD

 

P0011: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P0014: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych
P000A: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P000B: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych
Edited by etac_owiec
Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...
Dnia 7.05.2016 o 15:10, rwIcIk napisał:

... Dzisiaj przejechałem się i jestem mile zaskoczony. ...

Postanowiłem poeksperymentować i przy okazji przeglądu poprosiłem o zdjęcie tych sitek.

Ponieważ nie było żadnych błędów, to mechanik powiedział, że nic to nie poprawi, ale i nic nie pogorszy. Jednak zaryzykowałem.

W czasie powrotu z warsztatu (kilka km w korkach po mieście) faktycznie nie zauważyłem różnicy.

W sobotę wybieram się w trasę więc zobaczymy.

Najwyżej będzie to głupio wydane 79 złotych.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
Dnia 16.03.2017 o 08:09, Marcus napisał:

... Najwyżej będzie to głupio wydane 79 złotych.

 

To zbyt stary post, żeby go edytować więc muszę odpowiedzieć sobie sam ;l

 

Chyba jednak głupio wydane pieniądze - nie zauważyłem różnicy. Może przy bardziej ekstremalnych zadaniach dla silnika pokażą się plusy dodatnie :hmm:

A tak przy okazji: ile obrotów powinno być na jałowym? U mnie na ssaniu jest 1000, a po rozgrzaniu 800. Mowa o benzynie 1,8.

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Marcus napisał:

Chyba jednak głupio wydane pieniądze - nie zauważyłem różnicy. Może przy bardziej ekstremalnych zadaniach dla silnika pokażą się plusy dodatnie :hmm:

A tak przy okazji: ile obrotów powinno być na jałowym? U mnie na ssaniu jest 1000, a po rozgrzaniu 800. Mowa o benzynie 1,8.

Chodzi o to, by olej mmiał lżej dostawac się do kół zmiennych faz rozrządu. Może to przedłuży ich poprawne działanie. Tak piszą.

Piszą też, że w Niemczech zalecali, by ASO wyrzucało te sitka.

Co do obrotów, to coś koło 800. Ale czy na ssaniu jest więcej ... nie zwracałem na to uwagi - może jutro popatrzę, jak nie zapomnę.. ;] 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.