Skocz do zawartości

Flu/MegIII co ile rozrząd w 1.6 16v


alkor

Rekomendowane odpowiedzi

Fluence 1.6 16v rocznik 2011 kupiony w 2012 z przebiegiem 12kkm. Dziś dobija do 90kkm.

 

Czy te silniki wytrzymują podane przez producenta 120kkm na rozrządzie czy lepiej wymienić wcześniej.

 

KZRF odezwało się dwa razy pół roku temu. Za drugim razem zmieniłem olej z 5W-30 na 5W-40 i do teraz jest cisza.

 

Mam zamiar pojeździć nim jeszcze 3 lata więc wymiana i tak mnie nie minie. Jak nie w tym roku to w przyszłym. Oczywiście wolałbym odwlec wydawanie pieniędzy ale... ;]

Z drugiej strony jest już 5 lat na tym pasku więc może wymienić 'z kalendarza' a nie z przebiegu?

Co jeszcze poza KZFR robi się z rozrządem? Pompa wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fluence 1.6 16v rocznik 2011 kupiony w 2012 z przebiegiem 12kkm. Dziś dobija do 90kkm.

 

Czy te silniki wytrzymują podane przez producenta 120kkm na rozrządzie czy lepiej wymienić wcześniej.

 

KZRF odezwało się dwa razy pół roku temu. Za drugim razem zmieniłem olej z 5W-30 na 5W-40 i do teraz jest cisza.

 

Mam zamiar pojeździć nim jeszcze 3 lata więc wymiana i tak mnie nie minie. Jak nie w tym roku to w przyszłym. Oczywiście wolałbym odwlec wydawanie pieniędzy ale... ;]

Z drugiej strony jest już 5 lat na tym pasku więc może wymienić 'z kalendarza' a nie z przebiegu?

Co jeszcze poza KZFR robi się z rozrządem? Pompa wody?

Jeżeli to jest silnik w okolicach 112 KM mocy, to jak się dowiadywałem w ASO 100 kkm lub 5 lat i jak wóz dla siebie to lepiej za każdym razem wymieniać KZFR.

w połowie zeszłego roku w takim silniku wymieniałem a tydzień temu w dwulitrówce i jeśli dobrze pamiętam to w skład wchodzi:

- pasek i cała otoczka 

- pompa

- jakieś zatyczki do głowicy (mechanik mówił na to korki)

- KZFR

- a przy okazji płyn, olej i wszystkie filtry

jak o czymś zapomniałem, to starsi stażem na pewno mnie poprawią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

- jakieś zatyczki do głowicy (mechanik mówił na to korki)

 

 

tak są to zaślepki wałków rozrządu, po ich wyjęciu zakłada się blokadę wałków :skromny: Zazwyczaj są sprzedawane w komplecie tylko nie pomnę z czym :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to jest silnik w okolicach 112 KM mocy, to jak się dowiadywałem w ASO 100 kkm lub 5 lat i jak wóz dla siebie to lepiej za każdym razem wymieniać KZFR.

w połowie zeszłego roku w takim silniku wymieniałem a tydzień temu w dwulitrówce i jeśli dobrze pamiętam to w skład wchodzi:

- pasek i cała otoczka 

- pompa

- jakieś zatyczki do głowicy (mechanik mówił na to korki)

- KZFR

- a przy okazji płyn, olej i wszystkie filtry

jak o czymś zapomniałem, to starsi stażem na pewno mnie poprawią

w jednym z niezależnych serwisów ile razy robiłem rozrząd dodatkowo wymieniali napinacz paska wielorowkowego i pasek wielorowkowy  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.