mrarek Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 Aktualnie mam silnik 1,5 dCi 110 KM. Pomijając sławę tych motorów interesuje mnie jedna rzecz: silnik ma DPF (5-ty wtryskiwacz na DPFie wtryskuje paliwo) no i VTG. Od ponad 26 kkm (zakup samochodu) nie mam z tym silnikiem żadnych problemów, mało pali (średnie 5,71/100 z przejechanych 26 kkm), jest elastyczny i kulturalny w pracy. Mój styl jazdy nie mogę zaliczać do emeryckich, ale też nie pałuję cały czas motoru powyżej 3,5 kRPM. Staram się trzymać stałe obroty w okolicach 2 kRPM lub wyższych. W zasadzie 90% jazdy na tempomacie. Korzystam bardzo często z hamowania silnikiem. Tankuje tylko Shell FuelSave Diesel i dolewam 200 ml oleju 2T (aktualnie bardzo nisko popiołowy RAVENOL). Nurtujący mnie problem to DPF i VTG w takim stylu jazdy. Rozumiem, że jak jeżdżę spokojnie na tych obrotach w okolicach 2kRPM, hamuję silnikiem to wolniej się DPF zapycha, czyli powinna być dłuższa jego żywotność (przynajmniej w teorii). VTG z uwagi na zmniejszoną ilość spalin nie powinna się szybko zatykać, staram się przy rozpędzaniu auta pokręcić trochę obrotami w górę, by kierownice się nie zastały i by turbo działało tak, jak ma działać. Dodatkowo w SCIII wyświetlacz pokazuje ekonomię jazdy dla silnika. Z fotki widać, że przy 90 km/h jest zielone pole, a już 100 km/h przechodzi w niebieskie. Ale akurat w tę stronę nie ma obawy. Na pewno lepiej kręcić w trasie motor powyżej 2 kRPM niż poniżej 1,5 kRPM. http://s10.ifotos.pl/img/predkosci_snqwrxw.jpg Dobrą sobie teorię stylu jazdy uknułem czy o czymś zapomniałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 Zapomniałeś fotki załadować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 a teraz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 moze i dobrą, ja w MIII z 1.5dci 110KM mam zrobione 140kkm i DPF wypala się już często (co 200km, wcześniej co 1500km). Głównie trasy lokalnymi drogami, średnie zużycie z tych 140kkm to 4,6 Każdy rozgrzany silnik lubi hamowanie silnikiem, bo studzi się wtedy turbo, głowica silnika i w konsekwencji olej, no i oszczędzamy paliwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 a czym sprawdzasz co ile się wypala? bo u mnie żadnej kontrolki nie ma. samochód ma oryginalne 147 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
getek33 Napisano 16 Maja 2016 Udostępnij Napisano 16 Maja 2016 Też mam meganke III z 110km. Przebieg dopiero 26kkm. Nie mam pojęcia kiedy wypala się DPF. Po prostu na to nie zwracam uwagi (na razie), a jazda głównie miejska. Jazdy z obrotami wg ekonomizera nie polecam, szkoda turbiny i dwumasy. Z tym olejem do paliwa też się zastanawiałem, ale odpuściłem, coś lepiej ci silnik pracuje??? Fajny masz wyświetlacz ja mam niestety podstawowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 16 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2016 Może się mylę (dlatego szukam odpowiedzi), ale przy 2 kRPM lub wyższych turbo i dwumas raczej nie powinny ulegać uszkodzeniom. Silnik na 2T pracuje tak, jak inne silniki dizla po dolaniu oleju 2T - ciszej, miękko i nie kopici. Zresztą w ogóle nie zauważyłem, by mój kiedykolwiek zakopcił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 16 Maja 2016 Udostępnij Napisano 16 Maja 2016 a czym sprawdzasz co ile się wypala? bo u mnie żadnej kontrolki nie ma. samochód ma oryginalne 147 kkm jeśli nie słuchasz za głośno radia i nie masz problemu z uszami, to słychać zmianę dźwięku silnika - basowy + załączają się prawie wszystkie obciążenia silnika i alternatora (wentylator chłodnicy, grzanie lusterek i tylnej szyby) Po dolaniu do 1% nowoczesnego oleju 2T rzeczywiście akustycznie silnik pracuje bardziej miękko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lcf Napisano 16 Maja 2016 Udostępnij Napisano 16 Maja 2016 Zalecaja proporcje 1:200-1:250 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 A tą złą sławę tych motorów (w M III) to gdzieś ktoś kiedyś potwierdził..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.