Skocz do zawartości

eksploatacja silnika 1,5 dCi z VTG i DPF


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

Aktualnie mam silnik 1,5 dCi 110 KM.

Pomijając sławę tych motorów interesuje mnie jedna rzecz: silnik ma DPF (5-ty wtryskiwacz na DPFie wtryskuje paliwo) no i VTG.

Od ponad 26 kkm (zakup samochodu) nie mam z tym silnikiem żadnych problemów, mało pali (średnie 5,71/100 z przejechanych 26 kkm), jest elastyczny i kulturalny w pracy. Mój styl jazdy nie mogę zaliczać do emeryckich, ale też nie pałuję cały czas motoru powyżej 3,5 kRPM.

Staram się trzymać stałe obroty w okolicach 2 kRPM lub wyższych. W zasadzie 90% jazdy na tempomacie. Korzystam bardzo często z hamowania silnikiem. Tankuje tylko Shell FuelSave Diesel i dolewam 200 ml oleju 2T (aktualnie bardzo nisko popiołowy RAVENOL).

 

Nurtujący mnie problem to DPF i VTG w takim stylu jazdy. Rozumiem, że jak jeżdżę spokojnie na tych obrotach w okolicach 2kRPM, hamuję silnikiem to wolniej się DPF zapycha, czyli powinna być dłuższa jego żywotność (przynajmniej w teorii).

VTG z uwagi na zmniejszoną ilość spalin nie powinna się szybko zatykać, staram się przy rozpędzaniu auta pokręcić trochę obrotami w górę, by kierownice się nie zastały i by turbo działało tak, jak ma działać.

 

Dodatkowo w SCIII wyświetlacz pokazuje ekonomię jazdy dla silnika. Z fotki widać, że przy 90 km/h jest zielone pole, a już 100 km/h przechodzi w niebieskie. Ale akurat w tę stronę nie ma obawy. Na pewno lepiej kręcić w trasie motor powyżej 2 kRPM niż poniżej 1,5 kRPM.

 

http://s10.ifotos.pl/img/predkosci_snqwrxw.jpg

 

predkosci_snqwrxw.jpg

 

Dobrą sobie teorię stylu jazdy uknułem czy o czymś zapomniałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i dobrą,

ja w MIII z 1.5dci 110KM mam zrobione 140kkm i DPF wypala się już często (co 200km, wcześniej co 1500km).

 

Głównie trasy lokalnymi drogami, średnie zużycie z tych 140kkm to 4,6

 

Każdy rozgrzany silnik lubi hamowanie silnikiem, bo studzi się wtedy turbo, głowica silnika i w konsekwencji olej, no i oszczędzamy paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam meganke III z 110km. Przebieg dopiero 26kkm. Nie mam pojęcia kiedy wypala się DPF. Po prostu na to nie zwracam uwagi (na razie), a jazda głównie miejska.

Jazdy z obrotami wg ekonomizera nie polecam, szkoda turbiny i dwumasy.

Z tym olejem do paliwa też się zastanawiałem, ale odpuściłem, coś lepiej ci silnik pracuje???

Fajny masz wyświetlacz ja mam niestety podstawowy ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę (dlatego szukam odpowiedzi), ale przy 2 kRPM lub wyższych turbo i dwumas raczej nie powinny ulegać uszkodzeniom.

Silnik na 2T pracuje tak, jak inne silniki dizla po dolaniu oleju 2T - ciszej, miękko i nie kopici. Zresztą w ogóle nie zauważyłem, by mój kiedykolwiek zakopcił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czym sprawdzasz co ile się wypala? bo u mnie żadnej kontrolki nie ma.

samochód ma oryginalne 147 kkm

 

jeśli nie słuchasz za głośno radia i nie masz problemu z uszami, to słychać zmianę dźwięku silnika - basowy + załączają się prawie wszystkie obciążenia silnika i alternatora (wentylator chłodnicy, grzanie lusterek i tylnej szyby)

 

Po dolaniu do 1% nowoczesnego oleju 2T rzeczywiście akustycznie silnik pracuje bardziej miękko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.