Skocz do zawartości

Climatronic i dwa problemy :/


dioda144

Rekomendowane odpowiedzi

Urwał się łącznik aktywatora i znowu bzyczy ale to ograne, problemy są następujące. Ustawienie temperatury na maxa powoduje napływ ciepłego powietrza z kratek tylko od strony pasażera, od strony kierowcy leci zimne :/ i drugi temat to dając nawiew na szybę niema efektu, dmucha na nogi na twarz ale na szybę nie. Gdzie zajrzeć co zrobić z tym fantem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia wszystkie silniczki i łączniki. Czyli najlepiej zrobić pełną diagnostykę klimatronika, ale najpierw wymiana połamanego łącznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się podpiąć. U mnie niezależnie od ustawienia temperatury od strony kierowcy zawsze leci ciepłe powietrze.

Wyjąłem silniczek i wymieniłem urwany łącznik. Tylko po złożeniu i kalibracji z poziomu panelu climatronica nic się nie zmieniło, a sama kalibracja zakończyła się 01 czyli coś jest źle, tylko nie bardzo wiem co.

 

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia wszystkie silniczki i łączniki. Czyli najlepiej zrobić pełną diagnostykę klimatronika, ale najpierw wymiana połamanego łącznika.

Łącznik wymieniony przestało tylko bzykać, ciepłe /zimne dalej leci, do tego na szybę jak się daje to brzmi jakby sie nie otwierały klapy dające nawiew na przód bo szumi ale nie leci;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łącznik wymieniony przestało tylko bzykać, ciepłe /zimne dalej leci, do tego na szybę jak się daje to brzmi jakby sie nie otwierały klapy dające nawiew na przód bo szumi ale nie leci;/

Podłącz się pod program diagnostyczny to się dowiesz, który aktywator wymaga interwencji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz prawdopodobnie do wymiany aktywator odpowiedzialny za nadmuch na szybę przednią i boczną (B1902). Zamiast wymiany możesz spróbować reanimacji środkiem do czyszczenia elektroniki tak jak pokazano na filmie poniżej

 

http://www.youtube.com/watch?v=o2_19YR_aHQ

 

Masz tam jeszcze błąd B1904, ale nie mam pojęcia czego on dotyczy. Chyba coś z aktywatorem odpowiedzialnym za ciepłe/zimne. Lepiej będzie jak podłączysz się programem Multiecuscan. Podaje on bardziej szczegółowe opisy błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez cos pajacuje ale akuratnie chwycilo tak ze dmucha jak nalezy.  Jestem sklonny wywalic cala deche i wymienic wszystkie motorki na nowe bo nie widze sensu robienia jedno kiedy caly dashboard bedzie wyciagniety,  ale poki  co jestem na etapie wymiany hamulcow ( @kazu  )   wiec klimatronik musi poczekac do nastepnego dziesiatego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz prawdopodobnie do wymiany aktywator odpowiedzialny za nadmuch na szybę przednią i boczną (B1902). Zamiast wymiany możesz spróbować reanimacji środkiem do czyszczenia elektroniki tak jak pokazano na filmie poniżej

 

http://www.youtube.com/watch?v=o2_19YR_aHQ

 

Masz tam jeszcze błąd B1904, ale nie mam pojęcia czego on dotyczy. Chyba coś z aktywatorem odpowiedzialnym za ciepłe/zimne. Lepiej będzie jak podłączysz się programem Multiecuscan. Podaje on bardziej szczegółowe opisy błędów.

 

 

 

 

Tak się zastanawiam w którym miescu bedzie ten aktywator ? (B1902) to numer katalogowy czy cos? W fiacie podjąć go dostane to co potrzebuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B1902 to kod błędu związany z aktywatorem odpowiedzialnym za nadmuch na szyby boczne i szybę czołową. Aktywator do kupienia w ASO lub na portalu aukcyjnym. Tak jak napisałem wcześniej, spróbuj reanimować stary chemią do elektroniki. Poniżej lokalizacja aktywatora (nr 2, defroster) - jego nr ricambi to 46723329. Dostęp od strony kierowcy.

 

2z9ebo8.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wez mu wymus kalibracje . Wiem ze to troche z czapki bo cos  ci fizycznie odpadlo wiec nie ma bolca zeby procedura przeszla poprawnie ale chociaz moze sie ustawi w pozycji lepszej niz obecna   ( na zaplonie   AUTO - MONO )  dwa guziorki naraz trzymamy na klimie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urwał się łącznik aktywatora i znowu bzyczy ale to ograne, problemy są następujące. Ustawienie temperatury na maxa powoduje napływ ciepłego powietrza z kratek tylko od strony pasażera, od strony kierowcy leci zimne :/ i drugi temat to dając nawiew na szybę niema efektu, dmucha na nogi na twarz ale na szybę nie. Gdzie zajrzeć co zrobić z tym fantem?

Hejka!

Podłączę się do Twojego wątku bo też mam problemy z klimą.

Przestała w ogóle się włączać.

Sprawdziłem, czynnika ZERO  :oslabiony:

Metodą chałupniczą z moim mechanikiem sprawdziliśmy gdzie może być nieszczelność za pomocą sprężonego powietrza.

Wyraźnie syczało w okolicy dolnej części zderzaka po stronie kierowcy.

Rozumiem że strzeliła chłodnica klimy?  :buu:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I wysiadł drugi silnik od nawiewu na szybę. Odkręcenie go to jakaś mordęga, a nie wyobrażam sobie jak go przykręcę nie gubiąc śrubek.

Pytanie czy mogę odkręcić całą płytkę na której są silniczki od nawiewu na szybę i kokpit/nogi? Czy w tej płytce są tylko dziurki a na śrubę? Zdjęcie poniżej.

 

post-176101-0-51033800-1466719280_thumb.jpg

 

Pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

musisz podpiac sie kablem i sprawdzic blad

Witam!

Nie chcąc dublować tematów, znów podpinam się do tego :)

Chłodnica klimy i oringi wymienione, czynnik uzupełniony, klima ożyła :)

Pozostały jednak problemy "bzykania", ciągłego nawiewu na przednią szybę i mieszania powietrza.

W końcu po kilku miesiącach od zakupu kabli, znalazłem chwilę by ich użyć :)

Skan MES-em wskazał takie błędy:

 

1: B1909 - Nastawnik mieszalnika (prawy)

Nieprawidłowy sygnał dla wskazanego silnika-pozycjonera, sygnał jest niespójny.

Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika.

Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.

2: B1907 - Nastawnik klap (stop/klatka)

Nieprawidłowość w obwodzie nastawnika sterującego klapą rozdzielającą powietrze pomiędzy konsolę środkową a stopy.

Usterka silnika elektrycznego lub problem z okablowaniem.

UWAGA: Błąd może być również spowodowany usterką mechaniczną.

Przed wymianą sprawdź połączenie z jednostką sterującą, stan okablowania i złącz.

Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika.

Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.

3: B1902 - Nastawnik klap (szyba)

Nieprawidłowy sygnał dla wskazanego silnika-pozycjonera, sygnał jest niespójny.

Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika.

Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.

 

Po skasowaniu ciągle wracają. Kalibracja nie pomaga.

Proszę Was o pomoc w zdiagnozowaniu problemów i wskazówki co dalej robić.

Nie mam w tym doświadczenia i nie wiem jak rozróżnić połamane dźwigienki od potrzeby wymiany lub próby regeneracji aktywatorów.

No i w końcu które to są? Będę musiał dostać do tego, do wyjęcia którego ponoć trzeba rozbierać deskę? :facepalm:

Pomóżcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Nie chcąc dublować tematów, znów podpinam się do tego :)

Chłodnica klimy i oringi wymienione, czynnik uzupełniony, klima ożyła :)

Pozostały jednak problemy "bzykania", ciągłego nawiewu na przednią szybę i mieszania powietrza.

W końcu po kilku miesiącach od zakupu kabli, znalazłem chwilę by ich użyć :)

Skan MES-em wskazał takie błędy:

 

1: B1909 - Nastawnik mieszalnika (prawy)

Nieprawidłowy sygnał dla wskazanego silnika-pozycjonera, sygnał jest niespójny.

Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika.

Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.

2: B1907 - Nastawnik klap (stop/klatka)

Nieprawidłowość w obwodzie nastawnika sterującego klapą rozdzielającą powietrze pomiędzy konsolę środkową a stopy.

Usterka silnika elektrycznego lub problem z okablowaniem.

UWAGA: Błąd może być również spowodowany usterką mechaniczną.

Przed wymianą sprawdź połączenie z jednostką sterującą, stan okablowania i złącz.

Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika.

Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.

3: B1902 - Nastawnik klap (szyba)

Nieprawidłowy sygnał dla wskazanego silnika-pozycjonera, sygnał jest niespójny.

Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika.

Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.

 

Po skasowaniu ciągle wracają. Kalibracja nie pomaga.

Proszę Was o pomoc w zdiagnozowaniu problemów i wskazówki co dalej robić.

Nie mam w tym doświadczenia i nie wiem jak rozróżnić połamane dźwigienki od potrzeby wymiany lub próby regeneracji aktywatorów.

No i w końcu które to są? Będę musiał dostać do tego, do wyjęcia którego ponoć trzeba rozbierać deskę? :facepalm:

Pomóżcie!

Nikt nic nie podpowie?

Zacznę od próby reanimacji prawego miksera sposobem pokazanym w filmiku.

Czy dźwięk "bzzz...bzzz...bzzz..." świadczy o tym że na sto procent jest urwana któraś dźwigienka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Calkiem mozliwe. Gdyz silownik szuka pozycji stop. A gdy jest urwana dzwignie bedzie krecic non stop

Dzięki!

Czyli zanim zacznę dłubać, może lepiej zaopatrzyć się w takową dźwigienkę.

Czy to będzie to:

http://allegro.pl/fiat-stilo-bravo-ii-dzwignia-tulejka-klimatyzacji-i5263544176.html

Czy może to?

http://allegro.pl/fiat-stilo-bravo-ii-dzwignia-zebatka-klimatyzacji-i5676764858.html?reco_id=f06e4e79-49c3-11e6-8e62-56847afe9799&ars_rule_id=201&ars_source=ars&ars_socket_id=16#thumb/1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czy dźwięk "bzzz...bzzz...bzzz..." świadczy o tym że na sto procent jest urwana któraś dźwigienka?

Nie tyle dźwigienka co łącznik z linka nr 1, który wkleiłeś powyżej. Tak jak napisał HARDTECHNO, urwany łącznik powoduje, że aktywator nie może ustalić skrajnych pozycji klap. U mnie było podobnie. Odgłos bzyczenia po przekręceniu zapłonu. Najpierw wymieniłem ukręcony łącznik, a później okazało się, że do wymiany jest również aktywator. Ponoć jak szwankuje to urywa łącznik. Także niewykluczone, że będziesz musiał wymienić również aktywator. Na początek wymień sam łącznik, wykasuj błędy i sprawdź je ponownie po 24 godzinach. Możesz również wymoczyć potencjometr aktywatora zgodnie z filmem z youtuba, który zapodałem wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle dźwigienka co łącznik z linka nr 1, który wkleiłeś powyżej. Tak jak napisał HARDTECHNO, urwany łącznik powoduje, że aktywator nie może ustalić skrajnych pozycji klap. U mnie było podobnie. Odgłos bzyczenia po przekręceniu zapłonu. Najpierw wymieniłem ukręcony łącznik, a później okazało się, że do wymiany jest również aktywator. Ponoć jak szwankuje to urywa łącznik. Także niewykluczone, że będziesz musiał wymienić również aktywator. Na początek wymień sam łącznik, wykasuj błędy i sprawdź je ponownie po 24 godzinach. Możesz również wymoczyć potencjometr aktywatora zgodnie z filmem z youtuba, który zapodałem wcześniej.

Tak właśnie zrobię.

Kupiłem dziś specjalny preparat do regeneracji potencjometrów.

Przykładowy link:

http://allegro.pl/kontakt-pr-preparat-do-regeneracji-potencjometrow-i6063847408.html

Jednka najpierw zaopatrzę się w ten łącznik zanim zacznę grzebać.

A co z dwoma pozostałymi błędami? Też spróbować z tymi potencjometrami?

Czy tam także mogły się popsuć jakieś mechaniczne elementy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podejrzewam żeby uszkodzeniu uległy mechanizmy klimatronika z linka nr 2. Na początek masz do sprawdzenia dwa łączniki i dwa aktywatory odpowiedzialne za nadmuch na szybę czołową i boczne (nr 2 na rycienie kilka postów wyżej) oraz za nadmuch na klatkę piersiową i nogi (nr 3). Masz jeszcze do sprawdzenia mieszalnik od strony pasażera (nr 5).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podejrzewam żeby uszkodzeniu uległy mechanizmy klimatronika z linka nr 2. Na początek masz do sprawdzenia dwa łączniki i dwa aktywatory odpowiedzialne za nadmuch na szybę czołową i boczne (nr 2 na rycienie kilka postów wyżej) oraz za nadmuch na klatkę piersiową i nogi (nr 3). Masz jeszcze do sprawdzenia mieszalnik od strony pasażera (nr 5).

Ok. Na początek kupię dwa takie łączniki i biorę się za robotę..

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zapytaj o te łączniki w najbliższym ASO, bo mogą mieć taniej niż w sklepach wysyłkowych.

Witam!

Dziś wreszcie zabrałem się za naprawę klimy.

Na wszelki wypadek kupiłem jeden łącznik i dobrze zrobiłem, ale o tym dalej.

Zacząłem od prawego mieszacza. Omatko!!! Odkręcenie tego dziadowstwa to udręka...

Wyjąłem, łącznik był cały, więc wykąpałem potencjometr w kąpieli regenerującej :)

Zanim przykręciłem go z powrotem, wpiąłem kostkę i zobaczyłem jak pracuje. Ładnie reagował na zmienianie temperatury na sterowaniu klimą.

Potem zabrałem się za drugą stronę.

Tam jak się okazało, było ciekawiej. Taki widok przywitał mnie po zdjęciu obudowy tunelu:

Trytki na siłowniku odpowiadającym za nawiew na szyby. To on robił bzzzz, bzzz,bzz,bzzz... Łącznik oczywiście zerwany.  

Heh... nie wiem co za "fachura" tam kiedyś grzebał, ale chyba zadał sobie więcej trudu z tymi trytkami niż jakby wymienił urwany łącznik.

I tak całe szczęście że zablokował klapy w pozycji nawiewu na przednią  szybę, bo inaczej jazda zimą albo w deszczowy dzień byłaby chyba niemożliwa.

No i tu przydał się zakupiony "na wszelki wypadek" łącznik. Jak już imiałem aktywator w ręku, to też go rozłożyłem i wykąpałem potencjometr.

Poskładałem wszystko do kupy i odpaliłem klimę.

Przeszła pomyślnie kalibrację i jak na razie wszystko wygląda dobrze :)

Sterowanie nawiewem na szybę, klatę i nogi działa dobrze, ciepło-zimno na prawo i lewo także :)

Na koniec podpiąłem auto pod kompa i skasowałem błędy.

Niestety błąd prawego mieszacza jest wciąż aktywny pomimo tego że wszystko zdaje się dobrze pracować.

Może ten aktywator jednak jest na wykończeniu. Reszta błędów zniknęła.  

 

Podsmowując ten pierwszy raz...

Wykręcanie wszystkich aktywatorów to naprawdę podłe zajęcie, ale nie niemozliwe. Nie wiem też o jakim wykręcaniu deski rozdzielczej ktoś kiedyś 

pisał, bo dostęp do wszystkicj śrubek jest możliwy. Bardzo trudny, ale możliwy.

Dzięki wszystkim za podpowiedzi i pomoc  :ok:

post-138230-0-24680300-1469297364_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys w serwisie fiata aso juz nie pamietam gdzie widzialem klucz a raczej przyrzad ktorym praktykant wyciagnal wszystkie aktywatory. Ten przyzad wygladal jak faja kaczora wygieta we wszystkie strony. Niestety patent byl rzezbiony obrabiarka cnc, hehe i nie chcieli sprzedac patentu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorszy do wymiany jest aktywator od sterowania obiegiem zamkniętym/otwartym. Zdaje się że w tym przypadku ściąga się dechę.

Czyli nr 1 na Twoim schemacie, a na moim zdjęciu ten który przypadkiem znalazł się w czerwonym kółku?

No, może i tak. Faktycznie nie widać go zbyt dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. To ten w kółku. Gadałem kiedyś z pewnym mechanikiem który dla wygody i oczywiście w uzgodnieniu z klientem robił "dziurę" w desce. Ciekaw jestem jak taka deska później wygląda... Pewnie trzeba zakrywać jakimiś matami antypoślizgowymi na np. telefon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. To ten w kółku. Gadałem kiedyś z pewnym mechanikiem który dla wygody i oczywiście w uzgodnieniu z klientem robił "dziurę" w desce. Ciekaw jestem jak taka deska później wygląda... Pewnie trzeba zakrywać jakimiś matami antypoślizgowymi na np. telefon.

:facepalm:  :facepalm:

Czy nie da się tam dostać np wyciągając radio i nawiewy?

Oby nie trzeba było tego nigdy robić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Poniżej mała instrukcja od użytkownika z Fiat Klub Polska dla osób które chciałby powalczyć z wymianą samego potencjometru :

 

Odnośnie potencjometru użyłem takiego montażowego: PT10LH5k Potencjometr montażowy pyłoszczelny 5k stojacy
Oczywiście wiązało się to z pewną przeróbką i dopasowaniem, bo wewnętrzny trzpień potencjometru który kupiłem być dużo mniejszy.

Ale jak zerkniesz na poniższą stronę na zdjęcie, tam sobie poradzili nieco inaczej.

http://www.bravoclub.ru/forum/showth...?t=2329&page=6

Kwestia znalezienia odpowiedniego potencjometru. Ja kupowałem w Cyfronika, Sąsiedzka 43, 30-385 Kraków

 

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.