Skocz do zawartości

Ceed I 1.6 CRDi, poliftowa - opinie.


teg

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem.

 

Myślę czy nie zakupić takiego wozidła, ale mam kilka wątpliwości i może potwierdzicie, może zaprzeczycie.

 

1. Podobno jest to, jak na dzisiejsze standardy, prosty i bezawaryjny diesel - brak koła dwumasowego, DPF nie upierdliwy w mieście. Wtryskiwacze raczej nie padają jeśli się nie tankuje opałowego. Prawda to?

 

2. Podobno polska Policja na nie narzekała, sypało się sporo rzeczy, były wymiany skrzyni biegów po 30kkm. No ale oni chyba mają mocniejszą wersję. Wiecie coś o tym?

 

3. Skrzynia biegów - to jest dla mnie najważniejsza kwestia, miałem 3 samochody i we wszystkich nienaprawialne problemy ze skrzynią biegów. Podobno są jakieś stuki przy zmianie biegów, albo inne problemy, ciche wycie, luzy między zębami. Wiecie coś o tym?

 

4. Najwięcej ofert jest z okolicy 150kkm, pomijając kwestię kręcenia, nie jest tak, że tego diesla w okolicach tego przebiegu lepiej nie kupować, bo wszyscy się ich pozbywają bo wiadomo że w tych okolicach zaczynają się problemy? Ale podobna sytuacja jest ze wszystkimi dieslami.

 

5. No właśnie, w okolicach jakiego przebiegu zaczynają się z tym silnikiem problemy?

 

6. Jak się sprawdza automat? Awaryjny czy trwały? 

 

7. Ceny napraw. Szególnie silnika (regenracja wtrysków, turbo), albo jakichś typowych bolączek drogich w naprawie?

 

O problemach z korozją wiem, ale oglądałem kilka i wygląda że w poliftowych tego raczej (albo jeszcze) nie ma, te które widziałem miały korozję tylko od wewnątrz tylnej klapy i tylko tłuczone. 

 

Inne problemy?

 

Teoretycznie ten samochód spełnia wszyskie moje wymagania, ale boję się kupić 4ty samochód w którym skrzynia będzie wyła i stukała... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne pytania jak powyżej mam też dla Reanult Megane/Fluene ze sławetnym 1.5 dCi:

 

1. Wiadomo, panewki. Zastanawiam się czy nie kupić i od razu wymienić panewki a potem olej co 10-15kkm. Ma to sens? Koszt nie jest duży.

 

2. Skrzynia biegów. Czy są znane problemy w tych samochodach?

 

3. J/W, najwięcej ofert jest z okolicy 150kkm, w tych okolicach zaczynają się problemy? 

 

4. Ceny napraw. Szególnie silnika (regenracja wtrysków, turbo), albo jakichś typowych bolączek drogich w naprawie?

 

Inne problemy?

 

Z góry dzięki :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem.

 

Myślę czy nie zakupić takiego wozidła, ale mam kilka wątpliwości i może potwierdzicie, może zaprzeczycie.

 

1. Podobno jest to, jak na dzisiejsze standardy, prosty i bezawaryjny diesel - brak koła dwumasowego, DPF nie upierdliwy w mieście. Wtryskiwacze raczej nie padają jeśli się nie tankuje opałowego. Prawda to?

 

2. Podobno polska Policja na nie narzekała, sypało się sporo rzeczy, były wymiany skrzyni biegów po 30kkm. No ale oni chyba mają mocniejszą wersję. Wiecie coś o tym?

 

3. Skrzynia biegów - to jest dla mnie najważniejsza kwestia, miałem 3 samochody i we wszystkich nienaprawialne problemy ze skrzynią biegów. Podobno są jakieś stuki przy zmianie biegów, albo inne problemy, ciche wycie, luzy między zębami. Wiecie coś o tym?

 

4. Najwięcej ofert jest z okolicy 150kkm, pomijając kwestię kręcenia, nie jest tak, że tego diesla w okolicach tego przebiegu lepiej nie kupować, bo wszyscy się ich pozbywają bo wiadomo że w tych okolicach zaczynają się problemy? Ale podobna sytuacja jest ze wszystkimi dieslami.

 

5. No właśnie, w okolicach jakiego przebiegu zaczynają się z tym silnikiem problemy?

 

6. Jak się sprawdza automat? Awaryjny czy trwały? 

 

7. Ceny napraw. Szególnie silnika (regenracja wtrysków, turbo), albo jakichś typowych bolączek drogich w naprawie?

 

O problemach z korozją wiem, ale oglądałem kilka i wygląda że w poliftowych tego raczej (albo jeszcze) nie ma, te które widziałem miały korozję tylko od wewnątrz tylnej klapy i tylko tłuczone. 

 

Inne problemy?

 

Teoretycznie ten samochód spełnia wszyskie moje wymagania, ale boję się kupić 4ty samochód w którym skrzynia będzie wyła i stukała... 

wersja mocy która?

 

jak 90 km to u mnie w bliźniaczym hultaju

1. nic z wtryskiwaczami/silnikiem nie robiłem przez ostatnie 3 lata i jest to kompletnie bezawaryjne, przy zawieszeniu raz było robione coś z wahaczem, oleju nie żre, zawieszenie się nie sypie,

2. 3. nic się ze skrzynią, sprzęgłem nie dzieje a przelot zbliża się do tych 150

4. 5. zbliżam się do tego przelotu i się nie pozbywam bo nic się nie dzieje, ani nie wiem o czymś, co mogłoby grozić

6. mam 6 biegowy manual więc nie wiem

7. z napraw które się zdarzają albo mogły powalić to:

a. wysiadło mi na moment elektryczne wspomaganie i jako, ze to komplet z kolumną itd. to serwis śpiewał od 7tys w górę, ale podejmował się naprawy za max 2tys., a kompletna kolumna na allegro od 500 zł

b. komplet klocków i tarcz z wymianą na oryginałach kosztował 1tys. zł, fabryka starczyła na 90tys

c. zaczynam mieć problem (znany w hultajach) z maglownicą bo stukać zaczyna,

d. w wielu znanych mi przypadkach pada klima - sam oddaję w weekend do roboty bo znika czynnik,

e. pokrycie kierownicy jest z przysłowiowego "g...litu" bo wygląda strasznie ale obszycie załatwia problem

 

przejrzyj podforum koreańców bo akurat o tym model duzo jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam odnośnie silnika i skrzyni nie wypowiem się bo jezdziłem benzyniakiem ale z auta nie byłem w ogóle zadowolony. 

Bardzo słabe prowadzenie sie auta, układ kierowniczy (wspomaganie chodzi jakby skokowo i niepłynnie). Zawieszenie nietrwałe i twarde, troche sie tym jezdzi jak taczką typu Fabia. Na minus też twarde plastki we wnętrzu i wszystko zrobione najprościej jak się da,

Na plus mała awaryjność, dosc dobre spalanie i blachy. Nic nie wyszlo przy 9 latku.

Do białej gorączki doprowadzał mnie piszczek niezapiętych pasów, które nie można wyłączyć programowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subim możesz rozwinąć ten temat stukającej maglownicy? Piszesz że to znany problem, gdzies na jakimś forum KIA o tym pisali czy coś? Pomożesz mi poszukać? Miałem taki problem w Hondzie, rzecz praktycznie nienaprawialna, "regeneracja" w takim przypadku to oszustwo (skończyło się na rzecznikach konsumenta - dokręcili tylko śrubę regulacyjną i problem za kilka dni powrócił, gwarancji nie chcieli uznać "bo nie"), nowa kosztowała jakąś chorą kwotę wtedy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subim możesz rozwinąć ten temat stukającej maglownicy? Piszesz że to znany problem, gdzies na jakimś forum KIA o tym pisali czy coś? Pomożesz mi poszukać? Miałem taki problem w Hondzie, rzecz praktycznie nienaprawialna, "regeneracja" w takim przypadku to oszustwo (skończyło się na rzecznikach konsumenta - dokręcili tylko śrubę regulacyjną i problem za kilka dni powrócił, gwarancji nie chcieli uznać "bo nie"), nowa kosztowała jakąś chorą kwotę wtedy. 

poszukaj hasła i30, maglownica i wyjdzie ...

 

pierwszy link

http://www.autocentrum.pl/autorentgen/hyundai/i30/stuki-w-ukladzie-kierowniczym-1265306259/

 

to chyba dotyczyło określonej serii/partii samochodów chyba ze Słowacji, a nie z Korei, były jakieś akcje naprawcze ... ale aż tak tego nie śledziłem bo mnie ten problem omijał, a teraz coś zaczyna stukać i stawiam, że to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to jak to jest z tym zawieszeniem? Twarde czy przeciętnie twarde? Na pewno więcej jest tu użytkowników, może ktoś coś więcej napisze czy znany jest problem ze stukami przy zmianie biegów i stukami z układu kierowniczego? 

 

Inne bardzo ważne pytanie: jak z ogrzewaniem w zimie? Podobno jest tak dodatkowa nagrzewnica ale tylko na przednią szybę. Dłużej od przeciętnego benzyniaka trzeba czekać na ciepełko z nawiewów? 

 

Jak się tym jeździ po mieście?

 

Jak to się sprawuje w trasie przy 140-150km/h, obroty nie są za wysokie, nie spala kosmicznie dużo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to jak to jest z tym zawieszeniem? Twarde czy przeciętnie twarde? Na pewno więcej jest tu użytkowników, może ktoś coś więcej napisze czy znany jest problem ze stukami przy zmianie biegów i stukami z układu kierowniczego? 

 

Inne bardzo ważne pytanie: jak z ogrzewaniem w zimie? Podobno jest tak dodatkowa nagrzewnica ale tylko na przednią szybę. Dłużej od przeciętnego benzyniaka trzeba czekać na ciepełko z nawiewów? 

 

Jak się tym jeździ po mieście?

 

Jak to się sprawuje w trasie przy 140-150km/h, obroty nie są za wysokie, nie spala kosmicznie dużo?

zawieszenie - imho gumowate, ale jeszcze (kombiakiem) nie miałem sytuacji, żeby mi uciekał albo robił nieprzewidziane rzeczy

ogrzewanie - w hultajowym dizlu pojawia się ciepło duzo szybciej niż np w golfie tdi, szyby też rozmraża szybciej (o tej dodatkowej nagrzewnicy też słyszałem)

po mieście - mi się jeździ dobrze, żonie super bo to ona je użytkuje - właśnie dzięki temu mocniejszemu wspomaganiu, spalanie mniejszym mieście i na trasach okołomiastowych średnio pokazuje 5.6

poza miastem - 90 konny dizel załadowany na wakacje i w 4 osoby spokojnie rozpędza się do 160, dzięki 6 biegom przy 140 nie jest ponadnormatywnie głośno, a spalanie z 1000 km wyjazdu (w większości po autostradach) i z prędkościami na autostradzie (ale bez wyścigów)  to komp pokazuje spalanie 5.2,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten i30 w środku wygląda koszmarnie. Raz tym jechałem w benzyniaku i nie dość, że się słabo prowadzi to jest jeszcze głośniejszy niż benzynowy focus.

Ceed sprawia o wiele lepsze wrażenie niż i30.

Przejedź sue focusem 1.6 tdci. Moim zdaniem bardzo fajne autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceed sprawia o wiele lepsze wrażenie niż i30.

Przejedź sue focusem 1.6 tdci. Moim zdaniem bardzo fajne autko.

 

To potwierdzam, Ceed sprawia jakościowo lepsze wrażenie, a do niedawna myślałem, że KIA to tańsza wersja Hyundaia. Może z innymi modelami tak jest. Poczytałem o tych przekładniach, problem nie leży w przekładni tylko w kolumnie kierowniczej. W najgorszym wypadku za ok. 2 tys jest nowa, więc nie jest to nienaprawialna tragedia. I była na to akcja serwisowa, więc jest szansa wymiany za darmo. 

 

Jakie obroty ma ten 1.6 CRDi przy tych 140-150km/h? Nigdzie nie mogę znaleźć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takiego Ceed'a poliftowego rocznik 2009 CRDi 115KM. Obecnie auto ma 90kkm przelotu.
 
Tu masz listę części i czynności, które zostały wymienione i wykonane w tym czasie przez ASO w ramach gwarancji i później w ramach tzw. "dobrej woli".

Większość tych spraw, to typowe bolączki tego modelu. Jeżeli kupisz egzemplarz serwisiany na bieżąco w ASO, to masz dużą szansę,

że większość tych tematów będziesz miał już porobionych.
 
Części:
1. świeca żarowa 1 szt. - nie grzała praktycznie od nowości
2. prowadnica szyby drzwi prawych przednich - problemy z opuszczaniem szyby
3. łącznik stabilizatora tył lewy i prawy - luzy na końcówkach
4. klamka wewnętrzna drzwi przednich lewa i prawa - obłaził srebrny lakier
5. opaski zbiornika paliwa - korozja
6. chłodnica klimatyzacji - odpadająca gąbka w dolnej części
7. kluczyk - złamany grot
8. siłowniki tylnej klapy - nie podnosiły klapy
9. czujnik pedału hamulca - błędy w pamięci komputera
10. panel oświetlenia wnętrza ze schowkiem na okulary - pęknięcie plastiku w okolicach mocowania

po gwarancji w ramach "dobrej woli"
11. prowadnica i tuleja prowadnicy zacisku hamulcowego lewego przedniego - stuki zacisku w jarzmie

12. elektryczne wspomaganie układu kierowniczego - zaniki wspomagania, błędy w pamięci komputera

Czynności:
1. malowanie tylnej klapy - korozja
2. aktualizacja softu radia - problemy z tylnymi głośnikami
3. smarowanie stacyjki - zapadka włożonego kluczyka zacinała się (kilka razy)
4. rozebranie i smarowanie mechanizmu tylnej wycieraczki - skrzypienie w czasie pracy
5. rozebranie i smarowanie mechanizmu składania lewego lusterka - zacinało się w czasie pracy
6. wyciszenie jakąś taśmą miejsc mocowania kasety rolety bagażnika - skrzypienie w czasie jazdy
7. naprawa tylnego lewego pasa bezpieczeństwa - słabo się zwijał

po gwarancji w ramach "dobrej woli"

8. malowanie ramki drzwi tylnych prawych - korozja

9. aktualizacja softu sterującego elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego - patrz pkt 12 wyżej

 

Z mojej strony i za moja kasę jedyne co zrobiłem, to wymiana tarcz, tarczobębnów i kompletu klocków hamulcowych.

Całość zrobiona na Textarze wyszła 1kpln z robocizną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam odnośnie silnika i skrzyni nie wypowiem się bo jezdziłem benzyniakiem ale z auta nie byłem w ogóle zadowolony.

Bardzo słabe prowadzenie sie auta, układ kierowniczy (wspomaganie chodzi jakby skokowo i niepłynnie). Zawieszenie nietrwałe i twarde, troche sie tym jezdzi jak taczką typu Fabia. Na minus też twarde plastki we wnętrzu i wszystko zrobione najprościej jak się da,

Na plus mała awaryjność, dosc dobre spalanie i blachy. Nic nie wyszlo przy 9 latku.

Do białej gorączki doprowadzał mnie piszczek niezapiętych pasów, które nie można wyłączyć programowo.

Podobne mialem odczucia po tym aucie, ale na koniec trzeba spojrzec ile ono kosztowalo - w granicy ceny aut klasy B. A jednak od aut klasy B bylo lepsze ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ok. Ja wiem że to jest taniowóz, ale dzięki temu da się kupić diesla z przebiegiem <100kkm z Polski od 1 właściciela. Wolę taką opcję.

 

Czy ktoś z tu obechnych tym kiedyś jechał po polnych drogach? Typu: dojazd nad jeziorko. Terenówka mi nie potrzebna, ale przyczyna dla której odrzuciłem Fiata Bravo to własnie bardzo nisko umieszczona dolna osłona silnika. Jak się zawieszenie zachowuje na lesnych drogach, tłucze się i jest bardzo twardo, czy raczej standard dla kompaktów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersja mocy która?

 

jak 90 km to u mnie w bliźniaczym hultaju

1. nic z wtryskiwaczami/silnikiem nie robiłem przez ostatnie 3 lata i jest to kompletnie bezawaryjne, przy zawieszeniu raz było robione coś z wahaczem, oleju nie żre, zawieszenie się nie sypie,

2. 3. nic się ze skrzynią, sprzęgłem nie dzieje a przelot zbliża się do tych 150

4. 5. zbliżam się do tego przelotu i się nie pozbywam bo nic się nie dzieje, ani nie wiem o czymś, co mogłoby grozić

6. mam 6 biegowy manual więc nie wiem

7. z napraw które się zdarzają albo mogły powalić to:

a. wysiadło mi na moment elektryczne wspomaganie i jako, ze to komplet z kolumną itd. to serwis śpiewał od 7tys w górę, ale podejmował się naprawy za max 2tys., a kompletna kolumna na allegro od 500 zł

b. komplet klocków i tarcz z wymianą na oryginałach kosztował 1tys. zł, fabryka starczyła na 90tys

c. zaczynam mieć problem (znany w hultajach) z maglownicą bo stukać zaczyna,

d. w wielu znanych mi przypadkach pada klima - sam oddaję w weekend do roboty bo znika czynnik,

e. pokrycie kierownicy jest z przysłowiowego "g...litu" bo wygląda strasznie ale obszycie załatwia problem

 

przejrzyj podforum koreańców bo akurat o tym model duzo jest

kolega z pracy ma 115km w i30 i miał podobne problemy - przebieg już ponad 200 kkm. Mówił też o problemach z odpalaniem w silne mrozy - europejskie diesle podobno lepiej sobie z tym radzą. Poza tym jest zachwycony tym autem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Mówił też o problemach z odpalaniem w silne mrozy - europejskie diesle podobno lepiej sobie z tym radzą. Poza tym jest zachwycony tym autem

 

o te silne mrozy to też :ok: świece sprawdzone, a w silne mrozy trzeba go kilka razy kręcić, a zasłona taktyczna z rury taka, że czasem wstyd :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam właśnie wszędzie, że ten DPF jest zupełnie bezproblematyczny w mieście. I kogo tu słuchać? 

 

Co jako alternatywa? Głowię się, głowię i nie wiadomo co wybrać. Megane III/Fluence: 1.5 dCi - obracające się panewki, 1.9 dCi to samo + osprzęt - niby te panewki poprawili ale widzę że dalej są przypadki. Co jako alternatywa? Do 35 tys., jak najmłodsze, proste, niezawodne, dobre do miasta i na autostradę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ok. Ja wiem że to jest taniowóz, ale dzięki temu da się kupić diesla z przebiegiem <100kkm z Polski od 1 właściciela. Wolę taką opcję.

Czy ktoś z tu obechnych tym kiedyś jechał po polnych drogach? Typu: dojazd nad jeziorko. Terenówka mi nie potrzebna, ale przyczyna dla której odrzuciłem Fiata Bravo to własnie bardzo nisko umieszczona dolna osłona silnika. Jak się zawieszenie zachowuje na lesnych drogach, tłucze się i jest bardzo twardo, czy raczej standard dla kompaktów?

Mam I30 CRDI 2007 r. Jest raczej nisko i po lesie trzeba uważać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam właśnie wszędzie, że ten DPF jest zupełnie bezproblematyczny w mieście. I kogo tu słuchać?

Co jako alternatywa? Głowię się, głowię i nie wiadomo co wybrać. Megane III/Fluence: 1.5 dCi - obracające się panewki, 1.9 dCi to samo + osprzęt - niby te panewki poprawili ale widzę że dalej są przypadki. Co jako alternatywa? Do 35 tys., jak najmłodsze, proste, niezawodne, dobre do miasta i na autostradę.

Nowe tak ale kilkuletnie juz nie do konca. Jeśli chodzi o sam silnik to ok gorzej z innymi rzeczami. U mnie zawsze cos wyskakiwało. Nigdy wiecej KIA nie kupie.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który rocznik, poliftowa czy przedliftowa? 

 

2009. Nie wiem czy poliftowa. Silnik 2 litry, wrażliwy na paliwo (jak mu się stacja nie podoba to świeci się check). Poza tą rdzą większych problemów nie ma. Gwarancja 7-letnia jest teoretyczna (drzwi do wymiany ale blacharka podlega gwarancji tylko na zewnątrz ;]). Jak chcesz coś więcej to mogę zapytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Przejechałem się automatem, właściciel mówi że w mieście do 10l ON to spala... masakra. Na blacie średnie pokazywało 10l.

 

To jakaś masakra.

Mam co prawda RIO, czyli troszkę mniejsze auto, ale z automatem i silnikiem 1.4 benzyna pali nawet w mieście mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nawet mówił że zimą mu wyszło 12... Ale jak patrzę na stronkę motostat, to manual w mieście stosunkowo mało pali, co ciekawe zwykle mniej niż diesel 1.6 w Bravo. 

 

 

Od wczoraj widziałem na ulicach dwie Ceed poliftowe ze skorodowaną tylną klapą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szybko o swoim toczydle.

W zawieszeniu zrobione sworznie z przodu i tyle.

Wymieniony któryś pasek za 50zl, nie pamietam który i z "awarii" tyle.

Mam skrzynie 5tke i nie jest wesoło. Przy 130kph jest 5.7l i dość już szumi w kabinie.

Zawieszenie generalnie do dupy z jakością prowadzenia - jazz 2006 czy kangoo 2003 lepiej sie czuje.

Generalnie z auta, bazując na cenie, jestem zadowolony jak na swoje 188kkm

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subim możesz rozwinąć ten temat stukającej maglownicy? Piszesz że to znany problem, gdzies na jakimś forum KIA o tym pisali czy coś? Pomożesz mi poszukać? Miałem taki problem w Hondzie, rzecz praktycznie nienaprawialna, "regeneracja" w takim przypadku to oszustwo (skończyło się na rzecznikach konsumenta - dokręcili tylko śrubę regulacyjną i problem za kilka dni powrócił, gwarancji nie chcieli uznać "bo nie"), nowa kosztowała jakąś chorą kwotę wtedy. 

weekendowa naprawa wskazywanych wyżej wad/elementów:

280 zł - nowa chłodnica klimy

180 zł - sworzeń (stuki to nie maglownica ani przekładnia)

100 zł - zbieżność 

x- praca mechanika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem.

 

Myślę czy nie zakupić takiego wozidła, ale mam kilka wątpliwości i może potwierdzicie, może zaprzeczycie.

 

1. Podobno jest to, jak na dzisiejsze standardy, prosty i bezawaryjny diesel - brak koła dwumasowego, DPF nie upierdliwy w mieście. Wtryskiwacze raczej nie padają jeśli się nie tankuje opałowego. Prawda to?

 

2. Podobno polska Policja na nie narzekała, sypało się sporo rzeczy, były wymiany skrzyni biegów po 30kkm. No ale oni chyba mają mocniejszą wersję. Wiecie coś o tym?

 

3. Skrzynia biegów - to jest dla mnie najważniejsza kwestia, miałem 3 samochody i we wszystkich nienaprawialne problemy ze skrzynią biegów. Podobno są jakieś stuki przy zmianie biegów, albo inne problemy, ciche wycie, luzy między zębami. Wiecie coś o tym?

 

4. Najwięcej ofert jest z okolicy 150kkm, pomijając kwestię kręcenia, nie jest tak, że tego diesla w okolicach tego przebiegu lepiej nie kupować, bo wszyscy się ich pozbywają bo wiadomo że w tych okolicach zaczynają się problemy? Ale podobna sytuacja jest ze wszystkimi dieslami.

 

5. No właśnie, w okolicach jakiego przebiegu zaczynają się z tym silnikiem problemy?

 

6. Jak się sprawdza automat? Awaryjny czy trwały? 

 

7. Ceny napraw. Szególnie silnika (regenracja wtrysków, turbo), albo jakichś typowych bolączek drogich w naprawie?

 

O problemach z korozją wiem, ale oglądałem kilka i wygląda że w poliftowych tego raczej (albo jeszcze) nie ma, te które widziałem miały korozję tylko od wewnątrz tylnej klapy i tylko tłuczone. 

 

Inne problemy?

 

Teoretycznie ten samochód spełnia wszyskie moje wymagania, ale boję się kupić 4ty samochód w którym skrzynia będzie wyła i stukała... 

 

1. Układ wtryskowy Boscha. Nie ma z nim problemów. Dwumasowe koło zamachowe faktycznie nie występuje w tych silnikach. Nawet w najnowszym modelu. DPF nie jest upierdliwy, jeśli nie jeździmy na krótkich odcinkach, kiedy auto jest niedogrzane. 

 

3. Skrzynia biegów jest ok w tych samochodach. Te stuki pochodzą z tłumików drgań tarczy sprzęgłowej (efekt braku DKZ). Nie wyją nawet przy dużych przebiegach. 

 

4. Jeśli auto jest serwisowane tak, jak producent przewidział i bez żadnych oszczędności przy tym przebiegu nie zaczyna się dziać nic złego. Wszystko zależy już od konkretnego egzemplarza.

 

5. Przy regularnie wymienianym oleju 300 kkm to nie problem.

 

6. Stara, prosta skrzynia. Nie psuje się.

 

7. Ceny napraw turbo i wtrysków nie odbiegają od innych pojazdów (komponenty dostarczane przez popularnych dostawców). 

 

Ogólnie auto bezproblemowe. Awarie, których auto zaznało podczas 5 letniej esploatacji (120 tys.km):

- padł czujnik pod pedałem sprzęgła (brak podpowiedzi przy zmianie biegów, auto szarpie po puszczeniu i podczas dodawania gazu), pokryte przez gwarancję

- korozja tylnej klapy, pod szybą (kombi), pokryte przez gwarancję

- parę miesięcy temu padł akumulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weekendowa naprawa wskazywanych wyżej wad/elementów:

280 zł - nowa chłodnica klimy

180 zł - sworzeń (stuki to nie maglownica ani przekładnia)

100 zł - zbieżność 

x- praca mechanika 

 

No to super że już zrobione, widzę ceny części też bardzo spoko. 

 

Dużo osób pisze, że to "taniowóz" i że będę żałował bo się będzie sypać, a po tym co czytam to raczej mnie zachęciliście.

 

Jedno zasadnicze pytanie, bardzo bardzo dla mnie ważne, bardzo proszę o opinie użytkowników:

 

Jak 1.6 CRDi sobie w tym samochodzie radzi na autostradzie? Przy typowych prędkościach 140-150km/h. Jakie ma wtedy obroty silnika (poliftowy z 6-biegową skrzynią), czy jest głośniej, ciszej czyt porównywalnue? Jakimi innymi autami tak jeździliście i czy możecie porównać? I co ważne - jak to się prowadzi przy tych prędkościach, wiem że układ kierowniczy ma mocne wspomaganie, ale jest raczej luz czy stres, czy męczy przy dłuższej podróżny na autostradzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak 1.6 CRDi sobie w tym samochodzie radzi na autostradzie? Przy typowych prędkościach 140-150km/h. Jakie ma wtedy obroty silnika (poliftowy z 6-biegową skrzynią), czy jest głośniej, ciszej czyt porównywalnue? Jakimi innymi autami tak jeździliście i czy możecie porównać? I co ważne - jak to się prowadzi przy tych prędkościach, wiem że układ kierowniczy ma mocne wspomaganie, ale jest raczej luz czy stres, czy męczy przy dłuższej podróżny na autostradzie?

140 - ok. 2750 obrotów

150 - ok. 3000 obrotów

 

porównanie mam do golfa 19tdi ze skrzynia 5 ale tam inny poziom wyposażenia, inne opony więc nie ma żadnego miarodajnego porównania .... ale lexus w kwestii wyciszenia to to oczywiście nie jest, mnie nic w dźwięeku/hałasie nie razi, ale lexusem jeździłem dawno temu ;]

mam za sobą kilka ponad 1000km tras w większości po autostradzie i żadnych negatywnych odczuć nie mam ... ale to wszystko to moje subiektywne, niewygórowane, odczucie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne opinie, czekam na więcej.

Co zauważyłem, to że fotele się bardzo szybko niszczą i są dośćtwarde, ale za to bardzo fajnie (jak dla mnie) wyprofilowane i wydaje mi się że plecy by mnie po trasie nie bolały.

Fotele faktycznie kiepskie w wykonaniu, na kierowcy widac zużycie a oba kierowniki mają tylko 55 i 70kg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

140 - ok. 2750 obrotów

150 - ok. 3000 obrotów

 

porównanie mam do golfa 19tdi ze skrzynia 5 ale tam inny poziom wyposażenia, inne opony więc nie ma żadnego miarodajnego porównania .... ale lexus w kwestii wyciszenia to to oczywiście nie jest, mnie nic w dźwięeku/hałasie nie razi, ale lexusem jeździłem dawno temu ;]

mam za sobą kilka ponad 1000km tras w większości po autostradzie i żadnych negatywnych odczuć nie mam ... ale to wszystko to moje subiektywne, niewygórowane, odczucie :)

 

Noo nareszcie się dowiedziałem, dzięęęki wielkie! Nie mogłem nigdzie zdobyć tej informacji. Ale jak to porównanie do golfa wypada, gorzej, lepiej, drastycznie gorzej? I do którego Golfa, przede wszystkim? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo nareszcie się dowiedziałem, dzięęęki wielkie! Nie mogłem nigdzie zdobyć tej informacji. Ale jak to porównanie do golfa wypada, gorzej, lepiej, drastycznie gorzej? I do którego Golfa, przede wszystkim?

Pewnie porównanie do golfa v, bądź starszych modeli.

Ta kia CRDi ma praktycznie takie same zakresy obrotów przy tych samych prędkościach co 1.4 tsi 122 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo nareszcie się dowiedziałem, dzięęęki wielkie! Nie mogłem nigdzie zdobyć tej informacji. Ale jak to porównanie do golfa wypada, gorzej, lepiej, drastycznie gorzej? I do którego Golfa, przede wszystkim? 

 

do IV tdi 101 km, imho nie wypada gorzej ale dźwięk jest inny, pompowtryski w golfie inaczej pracują niż ten diesel ... dźwięk w i30 jest jakby bardziej "suchy" w momencie rozkręcania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to zawieszenie jest naprawdę twarde i niekomfortowe? Jestem spokojnym kierowcą więc zachowanie w zakrętach mnie aż tak nie interesuje, bardziej mi chodzi czy mnie nie wytrzęsie i czy to nie będzie męczące jak mi przyjdzie przejechać kilkaset km po gorszej jakości drogach. Czytam że użytkownicy bardzo narzekają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.