andre44 Napisano 4 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2016 Siema, szybkie pytanko czy da rade wymienić rozrząd w/w silniku bez blokad rozrządu? Tzn pewnie się da ale czy będzie działać?? są znaki jak np 1.1/1.2 8v? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 4 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2016 nie ma znaków, generalnie można wymienić bez, ale gwarancji na to nie będzie :D Blokady sa banalnie proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre44 Napisano 4 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2016 Blokady sa banalnie proste. Rozwiń swą myśl?? coś "zrobić" hand made czy kupić?? raczej więcej niż raz nie będę tego używał więc z zakupem trochę mi sie nie kalkuluje mówiąc szczerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzechu46 Napisano 4 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2016 Ja wymieniałem, bez żadnych blokad i jakoś działa Znaki porobiłem swoje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 4 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2016 W głowicy z przodu i z tyłu masz korki w miejscach gdzie wkręca się blokady. Jako, że wałki kręcą się razem to wystarczy dać jedną blokadę, którą Ci tam wygodniej. Ja kupiłem na alledrogo i odebrałem w sklepie taki komplet za sto peelenów. Powiem tak, dzieło sztuki to to nie jest i musiałem chwilę pilnikiem popracować, żeby jakoś ta blokada po ludzki wchodziła w nacięcie wałka a klucz do napinacza to jakieś nieporozumienie (ostatecznie użyłem przyciętego torxa fajkowego opierając go o nasadkę na nakrętce napinacza). Ale niech będzie, że spełnia swoje zadanie po tym podtjuningowaniu. Jak jest miejsce z przodu (a turba do góry pewnie nie masz więc jest) to pewnie wystarczy tam wsadzić coś o zbliżonych wymiarach i wyjdzie na to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 4 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2016 Siema, szybkie pytanko czy da rade wymienić rozrząd w/w silniku bez blokad rozrządu? Tzn pewnie się da ale czy będzie działać?? są znaki jak np 1.1/1.2 8v? Pozdrawiam Lesiu kiedyś mi napisał w jednym wątku i tak ustawiam do dziś, tzn, zapierd.... :D tak jak pisałem, looknij na koło foniczne, tam będziesz widział gdzie jest ten cypek który je blokuje w odpowiedniej pozycji, cypek na przeciw (nie przy) czujnika połozenia wału. Dwa pręty w świece (ja uzywam elektrody spawalnicze) i ustawiasz tłoki w połowie, pręty muszą się mijać. Ustawiasz pasek, skręcasz. Naciągasz rolkę na maxa... Wyjmujesz pręty, wyjmujesz blokade i kręcisz kluczem na wale kilka obrotów testowych calość. Jak pokręcisz i nic nie blokuje to luzujesz rolkę napinacza i naciągasz ją na gotowo na znaczek na napinaczu. tłoki w 16 powinny byc ustawione dokładnie w połowie i 1 powinien schodzic w dół Ja osobiście do blokady wałków używam odpowiednio dużego klucza imbusowego a do tłoków wkładam elektrody tak jak Lesiu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 4 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2016 Ja początkowo też wsadziłem akcesorium spawalnicze tyle że drut nierdzewny do TIGa Dobry pomysł z tym dużym imbusem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre44 Napisano 6 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 A co w przypadku przesuniecia powiedzmy o 1stopien. Bardzo bedzie kuku? I czy jak bede krecil walem (recznie) to poczuje jak sie tlok z zaworem spodka (zblokuje czy tylko opor)? Sory za glupie pytania ale w 16v pierwszy raz to robie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Eeee ludzie to jakbym chciał w swoim 1.2 16V wymienić pasek rozrządu to tego nie ogarnę w garażu? Tam jest jakaś kosmiczna inna technologia? Zawsze w swocih samochodach sam wymieniałem rozrząd. To się bardzo różni zakładanie pasku jak w Łada/Swift/Matiz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzechu46 Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Ogarniesz spokojnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre44 Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Ogarnięte:) fajna sprawa z tymi elektrodami i kluczem imbusowym zamiast blokad:D Dzięki za podpowiedzi Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Dnia 8.06.2016 o 19:37, Grzechu46 napisał: Ogarniesz spokojnie A może Ktoś wie czy kółko zębate wałka głowicy tam ma klin względem wałka rozrządu? Bo zaznaczę swoimi znakami rozrząd. Zdejmę stary pasek. Ale potrzebuję zdjąć koło zębate aby wykręcić niepotrzebne aluminiowe mocowanie ramienia poduszki. Jest tam jakiś klin ustalający? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Właśnie nie ma, stąd ta cała zadyma z blokadami i prętami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 E no to nie zdejmę kółka rozrządu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.