Skocz do zawartości

rozrząd 1.2 16v szybkie pytanie nt. blokad


andre44

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

szybkie pytanko czy da rade wymienić rozrząd w/w silniku bez blokad rozrządu? Tzn pewnie się da ale czy będzie działać?? są znaki jak np 1.1/1.2 8v?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokady sa banalnie proste.

 

Rozwiń swą myśl?? coś "zrobić" hand made czy kupić?? raczej więcej niż raz nie będę tego używał więc z zakupem trochę mi sie nie kalkuluje mówiąc szczerze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W głowicy z przodu i z tyłu masz korki w miejscach gdzie wkręca się blokady. Jako, że wałki kręcą się razem to wystarczy dać jedną blokadę, którą Ci tam wygodniej. Ja kupiłem na alledrogo i odebrałem w sklepie taki komplet za sto peelenów. Powiem tak, dzieło sztuki to to nie jest i musiałem chwilę pilnikiem popracować, żeby jakoś ta blokada po ludzki wchodziła w nacięcie wałka a klucz do napinacza to jakieś nieporozumienie (ostatecznie użyłem przyciętego torxa fajkowego opierając go o nasadkę na nakrętce napinacza). Ale niech będzie, że spełnia swoje zadanie po tym podtjuningowaniu. Jak jest miejsce z przodu (a turba do góry pewnie nie masz więc jest) to pewnie wystarczy tam wsadzić coś o zbliżonych wymiarach i wyjdzie na to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema,

szybkie pytanko czy da rade wymienić rozrząd w/w silniku bez blokad rozrządu? Tzn pewnie się da ale czy będzie działać?? są znaki jak np 1.1/1.2 8v?

 

Pozdrawiam

 

Lesiu kiedyś mi napisał w jednym wątku i tak ustawiam do dziś, tzn, zapierd.... :D

 

 

tak jak pisałem, looknij na koło foniczne, tam będziesz widział gdzie jest ten cypek który je blokuje w odpowiedniej pozycji, cypek na przeciw (nie przy) czujnika połozenia wału. Dwa pręty w świece (ja uzywam elektrody spawalnicze) i ustawiasz tłoki w połowie, pręty muszą się mijać. Ustawiasz pasek, skręcasz. Naciągasz rolkę na maxa... Wyjmujesz pręty, wyjmujesz blokade i kręcisz kluczem na wale kilka obrotów testowych calość. Jak pokręcisz i nic nie blokuje to luzujesz rolkę napinacza i naciągasz ją na gotowo na znaczek na napinaczu.

 

 

 

tłoki w 16 powinny byc ustawione dokładnie w połowie i 1 powinien schodzic w dół 

 

Ja osobiście do blokady wałków używam odpowiednio dużego klucza imbusowego a do tłoków wkładam elektrody tak jak Lesiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w przypadku przesuniecia powiedzmy o 1stopien. Bardzo bedzie kuku? I czy jak bede krecil walem (recznie) to poczuje jak sie tlok z zaworem spodka (zblokuje czy tylko opor)? Sory za glupie pytania ale w 16v pierwszy raz to robie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...
Dnia 8.06.2016 o 19:37, Grzechu46 napisał:

Ogarniesz spokojnie ;)

 

A może Ktoś wie czy kółko zębate wałka głowicy tam ma klin względem wałka rozrządu?

 

Bo zaznaczę swoimi znakami rozrząd. Zdejmę stary pasek. Ale potrzebuję zdjąć koło zębate aby wykręcić niepotrzebne aluminiowe mocowanie ramienia poduszki. Jest tam jakiś klin ustalający?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.