Jump to content

rozrząd 1.2 16v szybkie pytanie nt. blokad


andre44
 Share

Recommended Posts

Siema,

szybkie pytanko czy da rade wymienić rozrząd w/w silniku bez blokad rozrządu? Tzn pewnie się da ale czy będzie działać?? są znaki jak np 1.1/1.2 8v?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Blokady sa banalnie proste.

 

Rozwiń swą myśl?? coś "zrobić" hand made czy kupić?? raczej więcej niż raz nie będę tego używał więc z zakupem trochę mi sie nie kalkuluje mówiąc szczerze

Link to comment
Share on other sites

W głowicy z przodu i z tyłu masz korki w miejscach gdzie wkręca się blokady. Jako, że wałki kręcą się razem to wystarczy dać jedną blokadę, którą Ci tam wygodniej. Ja kupiłem na alledrogo i odebrałem w sklepie taki komplet za sto peelenów. Powiem tak, dzieło sztuki to to nie jest i musiałem chwilę pilnikiem popracować, żeby jakoś ta blokada po ludzki wchodziła w nacięcie wałka a klucz do napinacza to jakieś nieporozumienie (ostatecznie użyłem przyciętego torxa fajkowego opierając go o nasadkę na nakrętce napinacza). Ale niech będzie, że spełnia swoje zadanie po tym podtjuningowaniu. Jak jest miejsce z przodu (a turba do góry pewnie nie masz więc jest) to pewnie wystarczy tam wsadzić coś o zbliżonych wymiarach i wyjdzie na to samo.

Link to comment
Share on other sites

Siema,

szybkie pytanko czy da rade wymienić rozrząd w/w silniku bez blokad rozrządu? Tzn pewnie się da ale czy będzie działać?? są znaki jak np 1.1/1.2 8v?

 

Pozdrawiam

 

Lesiu kiedyś mi napisał w jednym wątku i tak ustawiam do dziś, tzn, zapierd.... :D

 

 

tak jak pisałem, looknij na koło foniczne, tam będziesz widział gdzie jest ten cypek który je blokuje w odpowiedniej pozycji, cypek na przeciw (nie przy) czujnika połozenia wału. Dwa pręty w świece (ja uzywam elektrody spawalnicze) i ustawiasz tłoki w połowie, pręty muszą się mijać. Ustawiasz pasek, skręcasz. Naciągasz rolkę na maxa... Wyjmujesz pręty, wyjmujesz blokade i kręcisz kluczem na wale kilka obrotów testowych calość. Jak pokręcisz i nic nie blokuje to luzujesz rolkę napinacza i naciągasz ją na gotowo na znaczek na napinaczu.

 

 

 

tłoki w 16 powinny byc ustawione dokładnie w połowie i 1 powinien schodzic w dół 

 

Ja osobiście do blokady wałków używam odpowiednio dużego klucza imbusowego a do tłoków wkładam elektrody tak jak Lesiu.

Link to comment
Share on other sites

A co w przypadku przesuniecia powiedzmy o 1stopien. Bardzo bedzie kuku? I czy jak bede krecil walem (recznie) to poczuje jak sie tlok z zaworem spodka (zblokuje czy tylko opor)? Sory za glupie pytania ale w 16v pierwszy raz to robie

Link to comment
Share on other sites

Eeee ludzie to jakbym chciał w swoim 1.2 16V wymienić pasek rozrządu to tego nie ogarnę w garażu? Tam jest jakaś kosmiczna inna technologia? Zawsze w swocih samochodach sam wymieniałem rozrząd. To się bardzo różni zakładanie pasku jak w Łada/Swift/Matiz?

Link to comment
Share on other sites

Ogarnięte:) fajna sprawa z tymi elektrodami i kluczem imbusowym zamiast blokad:D Dzięki za podpowiedzi

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Dnia 8.06.2016 o 19:37, Grzechu46 napisał:

Ogarniesz spokojnie ;)

 

A może Ktoś wie czy kółko zębate wałka głowicy tam ma klin względem wałka rozrządu?

 

Bo zaznaczę swoimi znakami rozrząd. Zdejmę stary pasek. Ale potrzebuję zdjąć koło zębate aby wykręcić niepotrzebne aluminiowe mocowanie ramienia poduszki. Jest tam jakiś klin ustalający?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.