Skocz do zawartości

diagnoza 1.2 16v z brava


kamilek

Rekomendowane odpowiedzi

hej. 

potrzebuje pomocy znawców tematu. mam silnik 1.2 16v z brava na bosch-u u siebie w maluchu. Problem polega na tym, że podczas pracy na biegu jałowym na gorącym silniku silnik gaśnie oraz nierówno pracuje, potrafi również zgasnąć podczas załączenia wentylatora chłodnicy czy też dojeżdżania do skrzyżowania. 

wczoraj podłączyłem komputer i były różne błędy- wykasowałem.Natomiast zostało ich kilka które wyskakują podczas każdego uruchomienia gorącego silnika. oto one:

1. P1173 FRA autoadapt. parametr

2. P0105 pressure sensor

3. P0443 Evaporation control valve

 

w dniu dzisiejszym doszedł kolejny objaw silnik nie chciał odpalić dopiero po dodaniu gazu zapalił

 

co może powodować te usterki??

od czego zacząć?

dodam jeszcze aby zmierzyłem ciśnienie paliwa 3.5 bar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1 P1173 - FRA autoadapt. parameter (additive) 

The ECU has run out of range in adapting the mixture in reference to the O2 Sensor signal (multiplicative adaptation) 
and/or in reference to the engine running conditions (additive adaptation). 
Possible causes: 
- Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range. 
- Fuel Pressure incorrect 
- Fuel Injector(s) leaking 
- Fuel Injectors clogged 
- Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust) 
- Vacuum leak (lean mixture) 
- Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow) 
- Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean) 
- Fuel Evaporation Control system defective (Patrz Ad. 3)
- vehicle driven out of fuel (tank empty) 
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo niski sygnał z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, 
ale jest przechowywana w pamięci. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. 
Lampka na desce została aktywowana przez ten błąd. 

Ad. 2 P0105 - Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka*  Podłączony? Komp twierdzi że jest usterka czujnika...

Ad. 3 P0443 - Układ odprowadzania par paliwa obwód ster.zaworu oczyszcz. - usterka* Masz w ogóle podłaczony? Pewnie nie widzi obwodu...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio robiłem swap z bravy 1.2 16V. Przed wyjęciem silnika silnik chodził równo jak zegarek. Po przełożeniu były problemy z odpalaniem, telepanie silnika, gaśnięcie, nierówna praca. I co było? Przewód zapłonowy gubił iskrę raz na jednym raz na dwóch cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.