AxiT Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Chciałem zasięgnąć informacji o typie zapinania napędów (to po czym wolno jeździć raczej wiem) na dodatkowe koła i tak: 1) stały 4x4 bez dopinania :subaru forester ITD 2.)wajchą w środku + ewentualnie sprzęgła na piastach(ALE NA POSTOJU): FROTA A, VITARY - nie wiem tylko czy wszystkie Patrole, PAJERO 3. Przyciskiem a) w czasie jazdy OPEL FRNTERA B - czy w tej grupie są jeszcze jakieś inne? b) na postoju SORENTO 4. automatycznie - wszelkie SUVy tyu CRV , RAV4 outlandery? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shofer Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Jeśli chodzi o Pajero z manualną skrzynią biegów możesz dołączać napędy wajchą w kabinie w czasie jazdy do prędkości, bodajże, 60 km/h. Masz stały napęd na tylną oś, dołączasz przednią, następnie załączasz blokadę centralnego mechanizmu, a na końcu blokujesz tylną oś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BuktopBektop Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Zasadniczo masz podział na: stałe załączane manualnie załączane automatycznie Najlepiej, okupiony większym spalaniem, mieć stały 4x4, manualnie załączany 4x4 to stały napęd (najczęśiej) tylnej osi z dołączeniem napędu osi nie napędzanej. W zależności od rozwiązań technicznych może to być mechaniczne załączenie napędu podczas postoju pojazdu (najpewniejsze) poprzez pneumatyczne zapięcie napędu podczas postoju lub jazdy pojazdu. Najsłabszym, jednocześnie idiotoodpornym rozwiązaniem jest automatyczne włączanie napędu 4x4. Ma ten problem że zaczyna działac chwilę później niz jest potrzebne. W Możesz przyjąć że współcześnie to wybór pomiędzy I a III, w tej chwili manualny wybór (o ile pozostał) to dodatkowe opcje blokady dyferencjału i mostów. to tak bardzo w skrócie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Temat jest rozlegly bo nawet w jednym modelu moga byc rozne napedy Licząc obecną vitare mamy cztery modele i cztery różne systemy od tradycyjnej z lewarkiem w mk1 po automatyke w mk4, a np w mk3 jeszcze bylo inaczej w 3d a inaczej w 5d A zeby bylo ciekawiej to np w vitarze z manulanymi sprzegielkami na piastach mozna zapinac 4x4 w czasie jazdy, podczas gdy w automatach nie da sie tego zrobić (o ile nie sa zapiete) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 W jeepie XJ można z 4x2 do 4x4 part time i 4x4 full time przechodzić przy każdej prędkości Do zapięcia reduktora trzeba się prawie zatrzymać. Co do tego, że dopięcie przodu trwa długo to nie mogę się zgodzić - jeździłem WJem z Quadra drive II i napędy działają jak w rajdówce. Można śmiało wariować po śniegu czy piachu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 7 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Zastanawiam się nad czymś w czym napęd jest stały (forester)lub można go zapinać (w biegu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Zastanawiam się nad czymś w czym napęd jest stały (forester)lub można go zapinać (w biegu) a w jakim celu ? IMO ważniejsze jest czy można jeździć z 4x4 po czarnym, a to nie wszystkie terenówki potrafią choć jak widzę to celujesz raczej w segment SUVów a nie prawdziwych 4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 a w jakim celu ? IMO ważniejsze jest czy można jeździć z 4x4 po czarnym, a to nie wszystkie terenówki potrafią choć jak widzę to celujesz raczej w segment SUVów a nie prawdziwych 4x4 Racja Mogłem sie źle wyraźić - żeby jeździło po wszystkim a z tego co się orientuje to Jeepy ( odpadaja ze względu na za duże motory) - no chyba ze który ma coś poniżej 2.5 ( obiło mi sie o uszy ze jakis maja 2,1 lub 2.4 w Nopb/LPG ewentualnie subaryny i reszta suvovatych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Racja Mogłem sie źle wyraźić - żeby jeździło po wszystkim a z tego co się orientuje to Jeepy ( odpadaja ze względu na za duże motory) - no chyba ze który ma coś poniżej 2.5 ( obiło mi sie o uszy ze jakis maja 2,1 lub 2.4 w Nopb/LPG ewentualnie subaryny i reszta suvovatych. 2.4 było w liberty/cziroku, ale to nie jeździ mitsu miało SS, nawet mały pinin miał chyba taką skrzynię do czego to auto ma służyć ? bo np nissan ma napęd dopinany sprzęgłem, ale można to zblokować i do 40km/h? masz niby stałe 4x4 jeździłem kaszkajem i dusterem z tym napędem w terenie i działało to całkiem fajnie więc jak auto nie ma być do katowania w terenie to zupełnie wystarcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 2.4 było w liberty/cziroku, ale to nie jeździ mitsu miało SS, nawet mały pinin miał chyba taką skrzynię do czego to auto ma służyć ? bo np nissan ma napęd dopinany sprzęgłem, ale można to zblokować i do 40km/h? masz niby stałe 4x4 jeździłem kaszkajem i dusterem z tym napędem w terenie i działało to całkiem fajnie więc jak auto nie ma być do katowania w terenie to zupełnie wystarcza To ma byc na co dzień dla rodziny na wypady itd. Katowanie terenie raczej odpada. Co najwyzej na zrobienie kuligu w lesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 To ma byc na co dzień dla rodziny na wypady itd. Katowanie terenie raczej odpada. Co najwyzej na zrobienie kuligu w lesie. i CRVka się nie sprawdzała w takiej roli ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Zastanawiam się nad czymś w czym napęd jest stały (forester)lub można go zapinać (w biegu) Uważaj na Forka, wersje z CVT nie maja stałego napędu.... Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 i CRVka się nie sprawdzała w takiej roli ? Miałem POMROCZNOŚC przy fakcie sprzedaży - teraz żałuje jak cholera, no ale czasu nie cofne - więc szukam dalej. Prawie już zakupiłem CRV II gen tylko sprzedający liczy 25ooo pln za 2003 rok ( on zakładał LPG, ponoć zmieniał wałek wydechowy na świątka - ciemne okna hak i kilka drobiazgów kółka na stali wielosezon) Przebieg ponoc koło 130 kkm w miare realny. ) no ale dla mnie chyba troche za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Uważaj na Forka, wersje z CVT nie maja stałego napędu.... Krawiec Z jakim motorem wysteuje - jak rozpoznać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Z jakim motorem wysteuje - jak rozpoznać? Teraz widzę że szukasz czegoś starszego. Tam chyba nie ma tego problemu. Generalnie wychodzi na to że CVT było montowane w subaru od 2008 ale nie wiem czy w Foresterach też czy dopiero od MY2013. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Miałem POMROCZNOŚC przy fakcie sprzedaży - teraz żałuje jak cholera, no ale czasu nie cofne - więc szukam dalej. Prawie już zakupiłem CRV II gen tylko sprzedający liczy 25ooo pln za 2003 rok ( on zakładał LPG, ponoć zmieniał wałek wydechowy na świątka - ciemne okna hak i kilka drobiazgów kółka na stali wielosezon) Przebieg ponoc koło 130 kkm w miare realny. ) no ale dla mnie chyba troche za dużo. to jak byłeś zadowolony z CRVki Igen to każdy będzie lepszy, tam siedzi chyba najprostszy z możliwych napędów stosowany w suv'ach i przede wszytskim musisz sie zdecydować czy idziesz w stronę prawdziwego 4x4 czy suv'ow, z tego co piszesz to raczej suv'y więc co być nie wybrał będzie tak samo, albo lepiej honda się ceni, popatrz na hultaja czy kia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Stały napęd to także audi quattro z silnikami umieszczonymi wzdłużnie (A4, A6, A8, 100, 80, Allroad). Tylko to raczej osobówki niż terenówki czy inne suvy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 No i ceny zabójcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 to jak byłeś zadowolony z CRVki Igen to każdy będzie lepszy, tam siedzi chyba najprostszy z możliwych napędów stosowany w suv'ach i przede wszytskim musisz sie zdecydować czy idziesz w stronę prawdziwego 4x4 czy suv'ow, z tego co piszesz to raczej suv'y więc co być nie wybrał będzie tak samo, albo lepiej honda się ceni, popatrz na hultaja czy kia Rozpatruję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 No i ceny zabójcze. A szukasz nowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Nie nie wystarczy $$$$$ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.