Skocz do zawartości

Jakie samochody w jaki sposób dopinają napęd


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem zasięgnąć informacji o typie zapinania napędów (to po czym wolno jeździć raczej wiem) na dodatkowe koła i tak:

1) stały 4x4 bez dopinania :subaru forester ITD

 

2.)wajchą w środku + ewentualnie sprzęgła na piastach(ALE NA POSTOJU): FROTA A, VITARY - nie wiem tylko czy wszystkie Patrole, PAJERO

 

3. Przyciskiem

a) w czasie jazdy OPEL FRNTERA B - czy w tej grupie są jeszcze jakieś inne?

b) na postoju SORENTO

 

4. automatycznie - wszelkie SUVy tyu CRV , RAV4 outlandery?

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Pajero z manualną skrzynią biegów możesz dołączać napędy wajchą w kabinie w czasie jazdy do prędkości, bodajże, 60 km/h. Masz stały napęd na tylną oś, dołączasz przednią, następnie załączasz blokadę centralnego mechanizmu, a na końcu blokujesz tylną oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo masz podział na:

stałe

załączane manualnie

załączane automatycznie

Najlepiej, okupiony większym spalaniem, mieć stały 4x4, 

manualnie załączany 4x4 to stały napęd (najczęśiej) tylnej osi z dołączeniem napędu osi nie napędzanej. W zależności od rozwiązań technicznych może to być mechaniczne załączenie napędu podczas postoju pojazdu (najpewniejsze) poprzez pneumatyczne zapięcie napędu podczas postoju lub jazdy pojazdu.

Najsłabszym, jednocześnie idiotoodpornym rozwiązaniem jest automatyczne włączanie napędu 4x4. Ma ten problem że zaczyna działac chwilę później niz jest potrzebne. W

Możesz przyjąć że współcześnie to wybór pomiędzy I a III, w tej chwili manualny wybór (o ile pozostał) to dodatkowe opcje blokady dyferencjału i mostów.

 

to tak bardzo w skrócie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest rozlegly bo nawet w jednym modelu moga byc rozne napedy

Licząc obecną vitare mamy cztery modele i cztery różne systemy

od tradycyjnej z lewarkiem w mk1 po automatyke w mk4,

a np w mk3 jeszcze bylo inaczej w 3d a inaczej w 5d

A zeby bylo ciekawiej to np w vitarze z manulanymi sprzegielkami na piastach

mozna zapinac 4x4 w czasie jazdy, podczas gdy w automatach nie da sie tego zrobić (o ile nie sa zapiete)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jeepie XJ można z 4x2 do 4x4 part time i 4x4 full time przechodzić przy każdej prędkości ;) Do zapięcia reduktora trzeba się prawie zatrzymać.

 

Co do tego, że dopięcie przodu trwa długo to nie mogę się zgodzić - jeździłem WJem z Quadra drive II i napędy działają jak w rajdówce. Można śmiało wariować po śniegu czy piachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad czymś w czym napęd jest stały (forester)lub można go zapinać (w biegu) 

 

a w jakim celu ?

IMO ważniejsze jest czy można jeździć z 4x4 po czarnym, a to nie wszystkie terenówki potrafią 

choć jak widzę to celujesz raczej w segment SUVów a nie prawdziwych 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w jakim celu ?

IMO ważniejsze jest czy można jeździć z 4x4 po czarnym, a to nie wszystkie terenówki potrafią 

choć jak widzę to celujesz raczej w segment SUVów a nie prawdziwych 4x4

 

Racja Mogłem sie źle wyraźić - żeby jeździło po wszystkim a z tego co się orientuje to Jeepy ( odpadaja ze względu na za duże motory) - no chyba ze który ma coś poniżej 2.5 ( obiło mi sie o uszy ze jakis maja 2,1 lub 2.4 w Nopb/LPG ewentualnie subaryny i reszta suvovatych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja Mogłem sie źle wyraźić - żeby jeździło po wszystkim a z tego co się orientuje to Jeepy ( odpadaja ze względu na za duże motory) - no chyba ze który ma coś poniżej 2.5 ( obiło mi sie o uszy ze jakis maja 2,1 lub 2.4 w Nopb/LPG ewentualnie subaryny i reszta suvovatych.

 

2.4 było w liberty/cziroku, ale to nie jeździ 

mitsu miało SS, nawet mały pinin miał chyba taką skrzynię

 

do czego to auto ma służyć ? 

bo np nissan ma napęd dopinany sprzęgłem, ale można to zblokować i do 40km/h? masz niby stałe 4x4

jeździłem kaszkajem i dusterem z tym napędem w terenie i działało to całkiem fajnie

 

więc jak auto nie ma być do katowania w terenie to zupełnie wystarcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.4 było w liberty/cziroku, ale to nie jeździ 

mitsu miało SS, nawet mały pinin miał chyba taką skrzynię

 

do czego to auto ma służyć ? 

bo np nissan ma napęd dopinany sprzęgłem, ale można to zblokować i do 40km/h? masz niby stałe 4x4

jeździłem kaszkajem i dusterem z tym napędem w terenie i działało to całkiem fajnie

 

więc jak auto nie ma być do katowania w terenie to zupełnie wystarcza

To ma byc na co dzień dla rodziny na wypady itd. Katowanie terenie raczej odpada. Co najwyzej na zrobienie kuligu w lesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

Zastanawiam się nad czymś w czym napęd jest stały (forester)lub można go zapinać (w biegu)

Uważaj na Forka, wersje z CVT nie maja stałego napędu....

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i CRVka się nie sprawdzała w takiej roli ?

Miałem POMROCZNOŚC przy fakcie sprzedaży - teraz żałuje jak cholera, no ale czasu nie cofne - więc szukam dalej.  Prawie już zakupiłem CRV II gen tylko sprzedający liczy 25ooo pln za 2003 rok ( on zakładał LPG, ponoć zmieniał wałek wydechowy na świątka - ciemne okna hak i kilka drobiazgów kółka na stali wielosezon) Przebieg ponoc koło 130 kkm w miare realny.  ) no ale dla mnie chyba troche za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

Z jakim motorem wysteuje - jak rozpoznać?

Teraz widzę że szukasz czegoś starszego. Tam chyba nie ma tego problemu. Generalnie wychodzi na to że CVT było montowane w subaru od 2008 ale nie wiem czy w Foresterach też czy dopiero od MY2013.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem POMROCZNOŚC przy fakcie sprzedaży - teraz żałuje jak cholera, no ale czasu nie cofne - więc szukam dalej.  Prawie już zakupiłem CRV II gen tylko sprzedający liczy 25ooo pln za 2003 rok ( on zakładał LPG, ponoć zmieniał wałek wydechowy na świątka - ciemne okna hak i kilka drobiazgów kółka na stali wielosezon) Przebieg ponoc koło 130 kkm w miare realny.  ) no ale dla mnie chyba troche za dużo.

 

to jak byłeś zadowolony z CRVki Igen to każdy będzie lepszy, tam siedzi chyba najprostszy z możliwych napędów stosowany w suv'ach

i przede wszytskim musisz sie zdecydować czy idziesz w stronę prawdziwego 4x4 czy suv'ow, z tego co piszesz to raczej suv'y

więc co być nie wybrał będzie tak samo, albo lepiej

 

honda się ceni, popatrz na hultaja czy kia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak byłeś zadowolony z CRVki Igen to każdy będzie lepszy, tam siedzi chyba najprostszy z możliwych napędów stosowany w suv'ach

i przede wszytskim musisz sie zdecydować czy idziesz w stronę prawdziwego 4x4 czy suv'ow, z tego co piszesz to raczej suv'y

więc co być nie wybrał będzie tak samo, albo lepiej

 

honda się ceni, popatrz na hultaja czy kia

 

Rozpatruję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.