Skocz do zawartości

Klima nie chłodzi na postoju


Grzaniec

Rekomendowane odpowiedzi

Jedno z aut firmowych, które ma już trochę lat, zaczęło słabiej chłodzić wnętrze. Objaw był taki, że na postoju z kratek leciało ciepłe powietrze, ale ruszenie spod świateł czy też zwiększenie obrotów silnika do ok. 2000 powodowało, że momentalnie zaczynało lecieć zimne. Podstawiłem do serwisu, podejrzewając, że może ubyło czynnika. Serwis napełnił klimę (faktycznie był ubytek). No i efekt jest dokładnie taki sam, jak przed oddaniem do serwisu  ;]  - czyli klima działa podczas jazdy albo na postoju przy zwiększonych obrotach. Serwis twierdzi, że sprężarka być może się kończy - ale gwarancji swojej diagnozy nie dają  :phi:. Co mogę im podpowiedzieć, by sprawdzili? Nie mam zamiaru wymieniać spreżarki bez gwarancji sukcesu  ;)

Miał ktoś podobne objawy?  :hmm:

 

Aha - podczas jazdy temp z kratek ma 6st, podczas pracy na postoju na jałowym temp rośnie do 16-17 na wylocie, zwiększenie obrotów silnika zbija momentalnie temp do 6-7st. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator skraplacza sprawny?

Większość stacji do obsługi klimatyzacji ma manometry ukazujące ciśnienia po stronie niskiej i wysokiej układu. Jakie ciśnienia osiąga pracujący układ na wolnych obrotach a jakie na podwyższonych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to przepraszam ciule nie widzą jakie są ciśnienia w układzie? Manometrów nie mają?

 

Krawiec

O to samo zapytałem  ;]  ;]  - twierdzą, że ciśnienia są dobre. Na pytanie jakie - nie było odpowiedzi  :hehe:

W przyszłym tygodniu mam wstawić raz jeszcze auto na dokładną diagnostykę...ma być podobno najlepszy z najlepszych specjalistów od klimy  :hehe:  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to samo zapytałem ;];] - twierdzą, że ciśnienia są dobre. Na pytanie jakie - nie było odpowiedzi :hehe:

W przyszłym tygodniu mam wstawić raz jeszcze auto na dokładną diagnostykę...ma być podobno najlepszy z najlepszych specjalistów od klimy :hehe::hehe:

Czujniki temperatury wew/zew. Sprawne?

Wentylator nawiewu działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki temperatury wew/zew. Sprawne?

Wentylator nawiewu działa?

Nie wiem, czy jakieś czujniki są - to proste auto i prosta klima - całkowicie manualna.

Wentylator nawiewu oczywiście działa na każdym biegu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno z aut firmowych, które ma już trochę lat, zaczęło słabiej chłodzić wnętrze. Objaw był taki, że na postoju z kratek leciało ciepłe powietrze, ale ruszenie spod świateł czy też zwiększenie obrotów silnika do ok. 2000 powodowało, że momentalnie zaczynało lecieć zimne. Podstawiłem do serwisu, podejrzewając, że może ubyło czynnika. Serwis napełnił klimę (faktycznie był ubytek). No i efekt jest dokładnie taki sam, jak przed oddaniem do serwisu  ;]  - czyli klima działa podczas jazdy albo na postoju przy zwiększonych obrotach. Serwis twierdzi, że sprężarka być może się kończy - ale gwarancji swojej diagnozy nie dają  :phi:. Co mogę im podpowiedzieć, by sprawdzili? Nie mam zamiaru wymieniać spreżarki bez gwarancji sukcesu  ;)

Miał ktoś podobne objawy?  :hmm:

 

Aha - podczas jazdy temp z kratek ma 6st, podczas pracy na postoju na jałowym temp rośnie do 16-17 na wylocie, zwiększenie obrotów silnika zbija momentalnie temp do 6-7st. 

Jaki to samochód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

Nie wiem, czy jakieś czujniki są - to proste auto i prosta klima - całkowicie manualna.

Wentylator nawiewu oczywiście działa na każdym biegu. 

Nawet jak klima manualna (czyli sterowanie klapą ciepłe/zimne, kierunkiem nawiewu i wentylatorem ręczne) to nie oznacza że nie ma czujników. Nie wiem jak w fordzie ale w VAGu po podpięciu się do kompa można było podglądnąć wszystkie parametry klimatyzacji. Może tu jest podobnie. Ja bym zaczął od sprawdzenia czy sprężarka na wolnych obrotach się uruchamia. Może jest tak że jakiś czujnik (np. temperatury silnika) wariuje i komputer nie uruchomi sprężarki bo to dodatkowe obciążenie.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak klima manualna (czyli sterowanie klapą ciepłe/zimne, kierunkiem nawiewu i wentylatorem ręczne) to nie oznacza że nie ma czujników. Nie wiem jak w fordzie ale w VAGu po podpięciu się do kompa można było podglądnąć wszystkie parametry klimatyzacji. Może tu jest podobnie. Ja bym zaczął od sprawdzenia czy sprężarka na wolnych obrotach się uruchamia. Może jest tak że jakiś czujnik (np. temperatury silnika) wariuje i komputer nie uruchomi sprężarki bo to dodatkowe obciążenie.

 

Krawiec

Byłem przed chwilą przy aucie. Silnik zimny, pierwszy rozruch dzisiaj. Pracuje na wolnych obrotach, wciśnięcie guzika klimy i wyrażnie słychać klepnięcie elektrosprzęgła, czyli wygląda na to, że sprężarka staruje. Ale z kratek leci nie zimne a lekko chłodne powietrze. Zwiększenie obrotów silnika i zaczyna lecieć lodowate powietrze z kratek. Pod maską nie słychać by elektrosprzęgło rozłączało i załączało sprężarkę przy spadku i zwiększaniu obrotów silnika. 

Sugerowałem im zawór rozprężny, ale jeden z mądrali w obsłudze klienta stanowczo stwierdził, że to na pewno nie to  ;] . Nie sprzeczałem się, w końcu to on pracuje w ASO  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Sugerowałem im zawór rozprężny, ale jeden z mądrali w obsłudze klienta stanowczo stwierdził, że to na pewno nie to   . Nie sprzeczałem się, w końcu to on pracuje w ASO 

 

To, że pracuje w ASO to akurat nie równa się ze stwierdzeniem że ma o tym jakieś pojecie. :hehe:  Czasami mam z takimi ludźmi do czynienia, że wolę iść bezpośrednio do mechaników  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był taki objaw w Focusie.. diagnoza w moim przypadku to uszkodzona sprężarka (rozszczelniona). 

Rozszczelniona, czyli musiało ubywać czynnika? W moim przypadku ubytek przez 2 lata był symboliczny....ale ok, zobaczę w przyszłym tygodniu w serwisie czy coś ubyło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że z tym rozczelnieniem chodzi o zawory sprężarki, że przepuszczają

OK, dzięki za info  :ok:

Czyli jednak w tym ASO mogło im się teraz udać z diagnozą, bo faktycznie to może być kończąca życie sprężarka :ok:  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozszczelniona, czyli musiało ubywać czynnika? W moim przypadku ubytek przez 2 lata był symboliczny....ale ok, zobaczę w przyszłym tygodniu w serwisie czy coś ubyło. 

 

Był ze sprężarki wyciek oleju (cała usmarowana od dołu) - typowa bolączka sprężarek w FF1 , czynnika pewnie też, ale ubytki były dość małe (tak mówił mi znajomy który nabija mi klimatyzację). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór odpada ,nie te objawy  ;)  na 90% sprężarka ,zapchany osuszacz tez może byc ale tu daje 5% ,pozostaje jeszcze kwestia samego czynnika jego pochodzenia i tego czy na pewno jest go tyle ile powinno byc i czy układ nie jest przepełniony olejem  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jedno z aut firmowych, które ma już trochę lat, zaczęło słabiej chłodzić wnętrze. Objaw był taki, że na postoju z kratek leciało ciepłe powietrze, ale ruszenie spod świateł czy też zwiększenie obrotów silnika do ok. 2000 powodowało, że momentalnie zaczynało lecieć zimne. Podstawiłem do serwisu, podejrzewając, że może ubyło czynnika. Serwis napełnił klimę (faktycznie był ubytek). No i efekt jest dokładnie taki sam, jak przed oddaniem do serwisu  ;]  - czyli klima działa podczas jazdy albo na postoju przy zwiększonych obrotach. Serwis twierdzi, że sprężarka być może się kończy - ale gwarancji swojej diagnozy nie dają  :phi:. Co mogę im podpowiedzieć, by sprawdzili? Nie mam zamiaru wymieniać spreżarki bez gwarancji sukcesu  ;)

Miał ktoś podobne objawy?  :hmm:

 

Aha - podczas jazdy temp z kratek ma 6st, podczas pracy na postoju na jałowym temp rośnie do 16-17 na wylocie, zwiększenie obrotów silnika zbija momentalnie temp do 6-7st. 

 

Z usterką klimatyzacji nie jedzie się do ASO, a do kogoś, kto zajmuje się typowo klimą :) No chyba, że auto jest na gwarancji, to co innego, trzeba się przemęczyć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
8 hours ago, DamianMig said:

cześć! odświeżam temat. W moim Mondeo IV 2.0 TDCi  140 KM na postoju klima w zasadzie nie działa. Chłodnice kupowałem w Nissenie w tamtym roku, wentylator widzę że dziala normalnie. Jak jadę jest ok ale jak sie zatrzymam nie działa.

 

A jak przegazujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, grogi napisał:

 

Sprężarka nie wyrabia na jałowych obrotach.

Może tak być... dziś w południu jechałem do Jadowa i jak stałem pod lodziarnią to przestało chłodzić. jak ruszyłem to po 2-3 minutach ruszyło. Ale jest jeszcze opcja, że mam wentylator walnięty albo czujnik od niego -> https://dailydriver.pl/porady/technika/dlaczego-klimatyzacja-nie-dziala-na-postoju-oto-glowne-przyczyny/

 

Rzucę jeszcze okiem na wentylator bo kumpel mi mowil ze ja mam jakie 2 wentylatory a nie 1.

Edytowane przez DamianMig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.06.2016 o 10:06, jarzab11 napisał:

 

Może niech spróbują wyczyścić zawór rozprężny? W VAG-u to był typowy objaw niesprawności zaworu rozprężnego.

dokładnie, w leonie 2 miałem takie same objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, DamianMig napisał:

Ciekawe. muszę o to podpytać bo nigdy o tym nie slyszałem. no i sprawdzę. Szukam jakiegoś zakładu w Warszawie i okolicach który by sie tym zajął.

W Fordach biegłe serwisy to np. Abscar, Solid Garage. Spec od klimy to Ultra-Car na Modlińskiej tylko terminy zazwyczaj długie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, shapyr napisał:

W Fordach biegłe serwisy to np. Abscar, Solid Garage. Spec od klimy to Ultra-Car na Modlińskiej tylko terminy zazwyczaj długie.

W Wawie od klimy to nasz kącikowy kolega @Keengoosobie dobrze poradzi ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.