Skocz do zawartości

Silnik przerywa - problem zagadka


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

No to po kolei...

 

Pieciocylindorwy Fiat 2.0 20v turbo. Auto nie kopci, nie pali oleju. Mechanicznie wydaje się być bez zarzutu. Płynu chłodniczego nie ubywa i jest czysty. oleju nie przybywa. Węże do chłodnicy miękkie. Zero objawów uszkodzonej UPG. Spalanie paliwa w normie.

 

Co juz zostało wymienione:

świece (trzy różne komplety - NGK, Bosch i Denso)

cewki

wtryski

czujnik położenia wału

lambda

przepływomierz

zmierzona kompresja - 11,5-12 bar na każdym cylindrze

Podmienione wkłady ECU - bez zmian

Komputer nie rejestruje żadnych błedów. Problem wystepuje zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku. Przy każdej pogodzie, na każdym paliwie.

 

W czym problem? auto przerywa. Brzmi to jak wypadające zapłony. Najbardziej jest odczuwalne w zakresie do 2500RPM, ale w sumie nie ustępuje w żadnym zakresie obrotów. Można to usłyszeć na załączonym filmie. Od razu uprzedzam - dym z wydechu to para. noc była wyjątkowa zimna i deszczowa. Dodatkowo wyraźnie czuć, że straciło na mocy co potwierdza tez wykres z hamowni. jazda w mieście jest mocno uciążliwa - auto "żabkuje" i szarpie. Od razu uprzedzając - to nie poduszki pod silnikiem, wszystkie sa nowe i sztywniejsze niż seria.

 

Tropem może być to, ze świeca na pierwszym cylindrze była okopcona. Po wymianie świec i kilkuset km nowa też była lekko okopcona. Na piątym tez coś jakby się działo. Na pierwszym została zamontowana nowa cewka.

 

Mi kończą się pomysły. Może Wy macie jakieś?

https://www.youtube.com/watch?v=d6YjmkZuA64

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masę na wiązce do kabli poprawiłem. Nie pomogło. Zauważyłem tylko, że czasami tuż po odpaleniu wydaje się przez chwilę być ok - ale tylko przez chwilę. Później już znowu to samo. Właśnie wykręciłem świece. Wszystkie wyglądają normalnie, więc poza jedną uszkodzoną cewką musi być coś jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma o jeden cylinder za dużo, jest nieparzyście to nierówno chodzi :D

 

Tam jest hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego? Jak się nagrzeje to mu się nie poprawia?

 

Podłącz interfejs diagnostyczny, nawet taki tani z Allegro na Bluetooth i pojeździj, odświeżając błędy. Może pojawiają się jakieś chwilowe ale za krótkie żeby je ECU zapamiętał i wywalił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obejrzałbym DOKŁADNIE kolektor ssący i zrobił test szczelności cylindrów. wg mnie coś z zaworami. sprawdzane były luzy zaworowe na zimno i ciepło ? jeśli jest hydro na zaworach to nie szkodzi. one też zawodzą i luz trzeba sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.