Skocz do zawartości

Auto dla grubasa czyli sobotni objazd po salonach


apb77

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że zakup C-maxa nie doszedł do skutku, dalej szukam auta.

Mam 183 cm i chodzę w wadze ciężkiej ;], więc dużą uwagę zwracam na przestrzeń.

Silnik powinien być benzynowy, dość żwawy, znudziło mi się piłowanie na trójce przy wyprzedzaniu ciężarówek w trasie.

Mile widziany jakiś sensowny prześwit, bo Focusem kilka razy przywaliłem tu i tam, wcześniej w Almerze podobnie.

Budżet 75 kPLN.

 

Na pierwszy ogień salon Skody.

 

Zacząłem od Octavii. Nadwozie dość nudne, ale bez tragedii. Wiadomo, Skoda.

Wnętrze - tu już lepiej, na żywo dużo fajniej niż na zdjęciach. Przestrzeń - najwięcej w tej klasie, nie mam pojęcia jak oni zrobili to na płycie od Golfa. Jedyne, do czego można się przeczepić to ilość miejsca nad głową z tyłu w liftbacku - na styk. W kombi delikatny zapas. Jakość wykonania Octavii jest naprawdę dobra, zwłaszcza w porównaniu z innymi markami, ale o tym za chwilę. Bardzo fajne dodatkowe pakiety wyposażenia za niewielkie pieniądze. Ogólnie auto klasa.

 

Skoda Yeti. Bardzo fajnie pomyślane autko, duuuży prześwit, ale... nie dla mnie. Za ciasne. Za kółkiem siedzę przytulony do drzwi. Niby nie jest źle, ale nie tego szukam. Auto jest za wąskie. Szkoda, bo bardzo na nie liczyłem... Podobno w 2017 ma być nowa, większa Yeti, ale raczej nie będę czekał.

Yeti niestety odpada.

 

Na drugi ogień Opel. Przeszedłem się po salonie i... wyszedłem po 5 minutach. 75kPLN za Astrę z wolnossącym silnikiem to dla mnie pomyłka. :facepalm:

 

Suzuki

 

Vitara - bez rewelacji, więcej oczekiwałem. Przestrzeń podobna jak w Yeti, może odrobinę szersza, ale bardzo podobnie. Jakość elementów wnętrza niższa niż w Skodzie, ale do przełknięcia. Słabe wyposażenie, marne radio. Duży prześwit, z zewnątrz ładna sylwetka. Silniki bieda.

 

SX4 - troszkę mniejsza od Vitary, ale subiektywnie bardziej mi się podobało. Wnętrze lepiej zaprojektowane, autko w środku wydaje się prawie takie jak Vitara. Jednak dla mnie to znowu za małe. Jeżeli ktoś nie pokonał anoreksji tak spektakularnie jak ja i szuka sprytnego auta, które trochę wyżej stoi niż zwykła osobówka, to może być bardzo ciekawa propozycja. Jakość wykończenia podobnie jak w Vitarze, czyli gorzej od Skody, ale do przełknięcia.

 

Baleno - zdecydowanie nie mój segment, ale auto samo w sobie jest interesujące. Jakość wykończenia niższa niż w Vitarze i SX4, ale to mocno budżetowe auto. Dużo miejsca jak na tak małe auto, porównywalnie z większością kompaktów. Jeżeli komuś nie przeszkadzają twarde plastiki, to za 40+ kPLN warto się nad nim zastanowić.

 

Nissan

 

Juke - nawet nie wsiadłem, dla mnie dziwne autko, nie wiem dla kogo to ma być. Udaje SUV-a o wielkości napompowanej Fiata Pandy. Dziękuję, postoję.

 

Quashqai - wnętrze prawie OK, porównywalne z Vitarą, chyba nawet nieco większe. Ale silniki bieda. Najtańsza wersja znowu od 75kPLN(zmówili się?) za wolnossącego 115KM. Jakość wnętrza jak za tą cenę za słaba, raczej gorzej od Vitary. Na plus duuuuży prześwit.

 

Pulsar - wygląda najsensowniej z Nissana, ilość miejsca prawie OK, ale mogłoby być lepiej(ach, ta Octavia...). Z przodu na styk na szerokość, z tyłu na styk na wysokość. Naprawdę dużo miejsca na nogi, zarówno z przodu jak i z tyłu. Dziwna oferta silników - benzyna dostępna tylko z 1.2 115KM. Dupy nie urywa...

 

KIA

 

Carens - jest OK. Duże autko, miejsca pod dostatkiem, jakość wykonania lepsza niż w Suzuki i Nissanie, mógłbym w tym jeździć. Silnik 1.6GDI 135KM jednak deczko za słaby do tego auta, przyspieszenie powyżej 11 sekund, czyli nie tego szukam.

 

Ceed - znowu OK. Podoba mi się nawet bardziej niż Carens, w miarę luźno, chociaż oczywiście ciaśniej niż w Octavii. Wnętrze też na plus, jakość elementów i spasowanie naprawdę przyzwoite. W hatchbacku z tyłu nad głową znowu na styk, w kombi lekki zapas, skądś to znamy... Silnik ten sam co Carens tutaj już powinien się sprawdzić - przyspieszenie około 10s, jest OK. Generalnie taka refleksja - Koreańczycy przeganiają Japończyków. Może jeszcze nie takie marki jak Toyota czy Honda, na pewno nie Infinity i Lexusa, ale Suzuki i Nissan są w tyle. I to wyraźnie. Smutne to trochę, bo marki te były kiedyś naprawdę fajne.

 

Ford

 

Focus - po raz kolejny przymierzam się do Focusa MK3, może jednak przesadzam, że jest ciasny? Teraz będę miał porównanie, jestem na świeżo po kilku kompaktach. Otwieram drzwi i... @$%)#$%$)!!! Przywaliłem głową w linię dachu. A przecież wiedziałem! To że wsiadałem dzisiaj bez problemu do tylu innych aut uśpiło moją czujność. Napiszę to znowu - wsiadanie do Focusa MK3 to porażka, obniżona linia dachu powoduje, że trzeba się mocno zgarbić, przynajmniej przy wzroście 180+. W środku jest OK, jakość wykonania na dobry poziomie, może nawet gdzieś dogania Skodę, ale słaba widoczność do góry przez przednią szybę, z tyłu nie mogę się wyprostować. Moim zdaniem wnętrze Focusa MK3 zasłużyło na żółtą kartę i już na pewno wiem, że Focusa nie kupię. A szkoda, bo lubiłem ten model.

 

C-max  - auto które pierwotnie wybrałem, ale perturbacje z delaerem spowodowały, że do transakcji nie doszło. Miejsca dużo, jakość wykonania na poziomie Octavii, najładniejsze wnętrze w zestawieniu.W opcji ogromny dotykowy ekran 8"(u Skody 6.5"). W zasadzie nie ma się do czego przyczepić, auto duże, dobrze się prowadzi, może prześwit mógłby być 1-2cm większy. Jednak za auto z porządnym doładowanym silnikiem 1.5 zapłacimy prawdopodobnie więcej niż za podobną jednostkę w Skodzie. Niezłe wyposażenie, sporo różnych pakietów.

 

Czas na podsumowanie.

 

Najlepiej wypadają Octavia i C-max. Gdyby nie zła sława silnika 1.4 TSI, to Skoda byłaby zwycięzcą. Cenowo podobnie, ciężko porównywać wyposażenie, bo się nie pokrywa, ale Skoda chyba jednak trochę tańsza.

 

Drugie miejsce - Kia Ceed, zwłaszcza wersja SW czyli kombi. Nie wiem, jak długofalowo wygląda eksploatacja tego auta, na pierwszą generację sporo ludzi narzekało, ale w salonie, po przymiarce, wypada naprawdę sensownie.

 

Trzecie miejsce - Carens. Mógłby być ex equo na drugim, ale silnik za słaby.

 

Czwarte miejsce - Focus. Byłby dużo wyżej w rankingu, gdyby utrzymano przestrzeń z MK1 i MK2. Niestety nie jest. Pewnie i tak dostał miejsce tuż za podium ze względu na mój sentyment do tego modelu.

 

Piąte miejsce - cała reszta, której nie biorę pod uwagę.

 

Poważnie się zastanawiam nad Octavią... Pęknie mi coś w silniku,czy nie pęknie? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te nowsze FSI sa na pasku wiec nie powinno byc problemu.

 

FSI to jest to samo co TSI?

 

Czego obawiasz sue w nowym tsi? Bardzo dobre silniki,a do tego 4 lata gwarancji.

Nie oglądałeś sportage?

zobacz i Przejedź się golfem sportsvanem. Świetne auto.

Zobacz sobie cennik seata ateca- dobrze się zapowiada.

 

W TSI obawiam się tego, o czym się naczytałem w necie, że są awaryjne. Podobno przegrzewały się z powodu słabego transportu oleju za co obwiniany jest rozciągający się szybko łańcuch rozrządu. Rozumiem, że coś się zmieniło w tym temacie i nie jestem na bieżąco?

 

Sportage i Sportsvan poza budżetem.

Ateca nie oglądałem. Warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FSI to jest to samo co TSI?

W TSI obawiam się tego, o czym się naczytałem w necie, że są awaryjne. Podobno przegrzewały się z powodu słabego transportu oleju za co obwiniany jest rozciągający się szybko łańcuch rozrządu. Rozumiem, że coś się zmieniło w tym temacie i nie jestem na bieżąco?

Sportage i Sportsvan poza budżetem.

Ateca nie oglądałem. Warto?

Takie czytanie o ew.mozliwych usterkach jest podobne do szukania sibie choroby na forach.

Problemu były z wersjami turbo plus kompresor. Tych silników jyz dawno nie ma. Kupujesz nowe auta i masz x lat gwarancji.

Ecoboosty forda tez są opisywane na forach jako awaryjne, ake czy to oznacza, że Tobie też ma sue zepsuć?

Zobacz golfa sportsvan. Wersja 1.2 110 cpmfortline z pakietami i rabatem da się kupić za ok 75 tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na drugi ogień Opel. Przeszedłem się po salonie i... wyszedłem po 5 minutach. 75kPLN za Astrę z wolnossącym silnikiem to dla mnie pomyłka. :facepalm:

 

 

 

Gdybyś spędził troche dłużej w salonie i dowiedział się jakie rabaty można wyciągnąć to też byś się poważnie zastanawiał nad astra :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fsi to zdaje sie tsi z bezposrednim wtryskiem

 

U mnie jest tsi i jest bezpośredni wtrysk. 

 

Piszą, że np.:

 

TSI= vw forced induction direct injection

FSI = Audi normally aspirated direct injection

TFSI = Audi forced induction direct injection

 

a gdzie indziej jeszcze, że:

 

TSI = Chain driven

FSI = Belt driven

 

oraz np:

 

The FSI head does not flow as well as the TSI.

The FSI is more susceptible to knock than the TSI.

The FSI does not have as good of a fueling system as the TSI.

The FSI has more internal losses compared to the TSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś spędził troche dłużej w salonie i dowiedział się jakie rabaty można wyciągnąć to też byś się poważnie zastanawiał nad astra :)

coś słaba ta recenzja bo przy innych autach brakuje porównania cen

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba muszę podjechać też do VW, bo namawiasz mnie na niego od dłuższego czasu. ;)

Mnie się nim bardzo przyjemnie jeździło. Z przodu jest bardzo dużo miejsca, a z tyłu zaskakująco dużo. Bagażnik riwniez bardzo obszerny.

Golf riwniez jest lepsza propozycja niż focus, który w obesnym wydaniu stał się tak samo ciasny jak i fiesta.

W c max chyba nie siedziałem.

Przede wszystkim przejedź się golfem i sam ocen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś spędził troche dłużej w salonie i dowiedział się jakie rabaty można wyciągnąć to też byś się poważnie zastanawiał nad astra :)

 

Możliwe. Ale jestem lekko uprzedzony do Opla. Może niesłusznie.

 

Co do Astry do obawiam się, że będzie podobnie jak z Focusem. Pewnie nie ma takich problemów przy wsiadaniu, ale tył dość gwałtownie opada i spodziewam się problemów z wyprostowaną postawą na tylnej kanapie.

 

Rabaty. To jest ciekawy temat. Widzę dwa podejścia do tematu u producentów aut.

Jedno jest takie, że cena katalogowa jest pompowana i potem masz rabat nawet powyżej 10% - tak jest na przykład w Fordzie, gdzie praktycznie na dzień dobry  w salonie dostajesz te 10%.

Drugie podejście jest takie, ze rabat jest mniejszy, ale i cena wyjściowa bardziej ludzka - KIA, Skoda. I to mi się wydaje sensowniejsze, bo taki Ford część klientów odstrasza od siebie na dzień dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś słaba ta recenzja bo przy innych autach brakuje porównania cen

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

 

To nie recenzja tylko moje subiektywne wrażenia. Nie będę przepisywał całego cennika Skody czy KIA, każdy może to znaleźć w necie.

Cenę podałem tam, gdzie była zaporowa z perspektywy tego, co oferuje auto. Np. Astra za 75kPLN była z silnikiem o przyspieszeniu powyżej 12s, jeśli dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W c max chyba nie siedziałem.

 

CMax'em jeździłem 3 lata (ile trwał leasing).

W porównaniu do dużo tańszej i prostszej Jetty - nie ma porównania jeśli chodzi o wygodę foteli. 

W Fordzie było czuć, że się siedzi "na fotelu". W Jettcie - "w fotelu". 

W Fordzie po 2 godzinach jazdy bardzo mnie bolały plecy. W Jettcie - we wtorek wróciłm spod Rhode Island - niespełna 3 godziny jazdy - wszystko w porządku. 

W Fordzie natomiast bezkonkurencyjne było wsiadanie/wysiadanie, gdy byłem znacznie większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe. Ale jestem lekko uprzedzony do Opla. Może niesłusznie.

 

Co do Astry do obawiam się, że będzie podobnie jak z Focusem. Pewnie nie ma takich problemów przy wsiadaniu, ale tył dość gwałtownie opada i spodziewam się problemów z wyprostowaną postawą na tylnej kanapie.

 

Rabaty. To jest ciekawy temat. Widzę dwa podejścia do tematu u producentów aut.

Jedno jest takie, że cena katalogowa jest pompowana i potem masz rabat nawet powyżej 10% - tak jest na przykład w Fordzie, gdzie praktycznie na dzień dobry  w salonie dostajesz te 10%.

Drugie podejście jest takie, ze rabat jest mniejszy, ale i cena wyjściowa bardziej ludzka - KIA, Skoda. I to mi się wydaje sensowniejsze, bo taki Ford część klientów odstrasza od siebie na dzień dobry.

 

Nowa Astra naprawdę jest niezła :) Lekka, co czuć na zakrętach i dosc dobrze wykonana, kombi tez ciekawie wyglada...

 

Ktoś tu się chwalił, że wyrwał 20 tyś rabatu na Astrę, z ceny coś koło 105tyś na 85, ale moze mnie pamięć mylić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CMax'em jeździłem 3 lata (ile trwał leasing).

W porównaniu do dużo tańszej i prostszej Jetty - nie ma porównania jeśli chodzi o wygodę foteli.

W Fordzie było czuć, że się siedzi "na fotelu". W Jettcie - "w fotelu".

W Fordzie po 2 godzinach jazdy bardzo mnie bolały

Mam focusa 2 w wersji a la Silver, lecz dobrze doposażena. Fotele w fordach są tak samo paskudne jak w fiatach. W golfie w wersji HL fotele robią robotę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na ulicy, kilka razy nawet.

 

;]

 

Hahaha.

 

Moim skromnym zdaniem to auto do którego się bardzo wygodnie wsiada/wysiada, co dla "większych" jest nie bez znaczenia. Poza tym za podaną kwotę możesz dostać nieźle wyposażone autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się nim bardzo przyjemnie jeździło. Z przodu jest bardzo dużo miejsca, a z tyłu zaskakująco dużo. Bagażnik riwniez bardzo obszerny.

Golf riwniez jest lepsza propozycja niż focus, który w obesnym wydaniu stał się tak samo ciasny jak i fiesta.

W c max chyba nie siedziałem.

Przede wszystkim przejedź się golfem i sam ocen.

 

Przejadę się, akurat niedaleko mam dealera.

Ale z tego, co przewertowałem na stronie VW to szału nie ma.

Klima automatyczna dopiero gdzieś od 85kPLN, w najwyższej wersji wyposażenia, silnik 1.2 TSI z przyspieszeniem 10,7s.

IMHO auto nie wygląda na to by było warte swojej ceny.

Generalnie nudna stylistyka VW/Skoda nie do końca mi odpowiada, ale w Skodzie łatwiej mi to przełknąć, bo cena wydaje się być odpowiednia.

 

Porównaj sobie wnętrze Sportsvana i C-Maxa:

 

volkswagen_golf-sportsvan-tdi-2014_r1.12

 

ford_c-max-2015_r1.1200.jpg

 

Jak dla mnie Ford jest dużo bardziej stylowy, VW to nuda bazująca na stylistyce gdzieś sprzed 15 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha.

 

Moim skromnym zdaniem to auto do którego się bardzo wygodnie wsiada/wysiada, co dla "większych" jest nie bez znaczenia. Poza tym za podaną kwotę możesz dostać nieźle wyposażone autko.

 

Tylko to chyba nawet nie jest kompakt... :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@apb77, Wsiądź i się przejedz :)

 

Tak zrobię.

 

 

 

Dla mnie wnętrze vw jest dużo bardziej eleganckie.

 

Aha, tylko ktoś nadużywał ekierki i cyrkla przy projektowaniu. ;l

Rzecz gustu, co kto lubi.

 

 

 

Golf vs focus jest dużo lepszym produktem jako całość.

 

No więc właśnie słyszałem sporo takich opinii, że VW zyskuje po przejażdżce.

Może to jest to coś, czego czegoś nie widać na papierze, ale co czujesz już za kółkiem.

Przetesujemy! :oki:

 

P.S. Nowy Focus ma już u mnie przerąbane, nie ma tematu Focusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejadę się, akurat niedaleko mam dealera.

Ale z tego, co przewertowałem na stronie VW to szału nie ma.

Klima automatyczna dopiero gdzieś od 85kPLN, w najwyższej wersji wyposażenia, silnik 1.2 TSI z przyspieszeniem 10,7s.

IMHO auto nie wygląda na to by było warte swojej ceny.

Generalnie nudna stylistyka VW/Skoda nie do końca mi odpowiada, ale w Skodzie łatwiej mi to przełknąć, bo cena wydaje się być odpowiednia.

 

Porównaj sobie wnętrze Sportsvana i C-Maxa:

 

volkswagen_golf-sportsvan-tdi-2014_r1.12

 

ford_c-max-2015_r1.1200.jpg

 

Jak dla mnie Ford jest dużo bardziej stylowy, VW to nuda bazująca na stylistyce gdzieś sprzed 15 lat.

 

W Fordzie masz mniej (i mniejsze) schowki (np. brak schowka na telefon), siedzenia się nie odsuwają tak daleko (+ kierownica też ma mnieszy zakres regulacji wysuwania), przednia szyba to jak wielki kolektor słoneczny (m.in. trudno było dokupić zasłonę przeciwsłoneczną), siedzenia twardsze, mniej wygodne. Jeden jeszcze szczegół, który akurat u mnie zdyskwalifikował Forda na długo - ich system Ford Sync a właściwie My Ford Touch. 14 razy w serwisie w 1. roku używania samochodu. Taki 8-calowy wyświetlacz. I te 8 cali zaważyło o tym, że musi mi najpierw przejść. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak twierdzisz, ze do Focusa sie ciezko wsiada to wybierz sie jeszcze do Seata i wsiadz do Leona. Trzeba sie postarac, zeby tak zaprojektowac linie dachu ;]

Pulsar ma tez silnik 1.6t, poza tym wnikliwie nie przygladalem sie Octavii, ale miejsca z tylu to na nogi ma raczej mniej niz Pulsar.

Co do Baleno to tak jak piszesz, bardzo rozsadne auto ze slabymi materialami, ale jak na klase B to duze wnetrze i bagaznik... kosztem baku o wielkosci 37l - dla przypomnienia Seicento ma 35l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Fordzie masz mniej (i mniejsze) schowki (np. brak schowka na telefon), siedzenia się nie odsuwają tak daleko (+ kierownica też ma mnieszy zakres regulacji wysuwania), przednia szyba to jak wielki kolektor słoneczny (m.in. trudno było dokupić zasłonę przeciwsłoneczną), siedzenia twardsze, mniej wygodne. Jeden jeszcze szczegół, który akurat u mnie zdyskwalifikował Forda na długo - ich system Ford Sync a właściwie My Ford Touch. 14 razy w serwisie w 1. roku używania samochodu. Taki 8-calowy wyświetlacz. I te 8 cali zaważyło o tym, że musi mi najpierw przejść. 

 

Rozumiem.

To znaczy nie rozumiem - co masz na myśli że "najpierw musi ci przejść"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak twierdzisz, ze do Focusa sie ciezko wsiada to wybierz sie jeszcze do Seata i wsiadz do Leona. Trzeba sie postarac, zeby tak zaprojektowac linie dachu ;]

 

OK, sprawdzę. :)

BTW - wsiadałeś do nowego Focusa? Ja dzisiaj tak przyje... skronią, że kilka minut mnie głowa bolała, autentycznie.

 

Pulsar ma tez silnik 1.6t, poza tym wnikliwie nie przygladalem sie Octavii, ale miejsca z tylu to na nogi ma raczej mniej niz Pulsar.

 

Siedziałem dzisiaj i w jednym i w drugim. Uwierz mi, Octavia nie ma równych w klasie compact. W zasadzie zastanawiam się, czy to jeszcze jest compact, IMHO bliżej jej już do klasy średniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@apb77, tez miałem takie podejście w stosunku do vaga, a dodatkowo uważałem, że sztucznie jest faworyzowany przez pisma motoryzacyjne, a jak się okazało wybór padł na vw, lecz tyle dobrze, że nie na tsi 160 ;]

 

1.2 TSI 110KM jest za słaby, przyspieszenie w okolicach 11 sek.

1.4 TSI 150KM Comfortline jest za 86 kPLN - gdybym dostał zniżkę w okolicach 10%, to bym się zaczął poważnie zastanawiać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, sprawdzę. :)

BTW - wsiadałeś do nowego Focusa? Ja dzisiaj tak przyje... skronią, że kilka minut mnie głowa bolała, autentycznie.

 

 

 

 

Siedziałem dzisiaj i w jednym i w drugim. Uwierz mi, Octavia nie ma równych w klasie compact. W zasadzie zastanawiam się, czy to jeszcze jest compact, IMHO bliżej jej już do klasy średniej.

do tego teraz mozna zamawiac zawieszenie adaptacyjne.Robi sie ciekawa propozycja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo, to ciekawe.

Napisz coś więcej o tym?

4000 tys zl ale od wersji min.150 KM. Nie jeździłem ,ale mam juz dosyc aut z twardym zawiasem, a walasciwie moja zona, wiec nastepny bede rozpatrywal glownie pod katem komfortowego zawiasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 TSI 110KM jest za słaby, przyspieszenie w okolicach 11 sek.

1.4 TSI 150KM Comfortline jest za 86 kPLN - gdybym dostał zniżkę w okolicach 10%, to bym się zaczął poważnie zastanawiać...

Te silniki mają spore gifty KM. 1.4 125 to aż nadto na polskie warunki. Faktycznie każdy z tych silników ma więcej o ok 10 KM.

Akurat 10 % rabatu idzie wyrwać.

Najpierw się przejedz, a potem ew.bedziesz analizować cennik.

Może uda Ci się wziąć auto na kilka godzin, bo i to nie jest problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4000 tys zl ale od wersji min.150 KM. Nie jeździłem ,ale mam juz dosyc aut z twardym zawiasem, a walasciwie moja zona, wiec nastepny bede rozpatrywal glownie pod katem komfortowego zawiasu.

 

Z tego, co mówią w wideorecenzjach(np. Zachar), to Octavia ma dość przyjemne zawieszenie, więc być może nie potrzeba wcale tego adaptacyjnego?

Jeszcze nie jeździłem, jak potestuję, to dam ci znać.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co mówią w wideorecenzjach(np. Zachar), to Octavia ma dość przyjemne zawieszenie, więc być może nie potrzeba wcale tego adaptacyjnego?

Jeszcze nie jeździłem, jak potestuję, to dam ci znać.

moze ma,ale ja oczekuje czegos wiecej,choc po prostu musiałbym sie przejechac tym adaptacyjnym aby to poczuc.Nasze drogi w miastach to porażka, szczegolnie dla osob wrazliwych. Będę sie zastanawial za 2 lata pewnie co kupic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ma,ale ja oczekuje czegos wiecej,choc po prostu musiałbym sie przejechac tym adaptacyjnym aby to poczuc.Nasze drogi w miastach to porażka, szczegolnie dla osob wrazliwych. Będę sie zastanawial za 2 lata pewnie co kupic.

Dcc działa bardzo fajnie. Nawet leon cupra w trybie komfort prowadził się całkiem przyjemnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@apb77, Wsiądź i się przejedz :)

Są darmowe pakiety.

Dla mnie wnętrze vw jest dużo bardziej eleganckie.

Golf vs focus jest dużo lepszym produktem jako całość.

Ale to sam musisz ocenić.

 

http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-sportvan-comfortline-1-4tsi-125km-promocja2016-leasing101-ID6yjShX.html :hmm::jem::swinka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw pojeździj, bo może Ci bie podejść to auto.

W nowym focusie wiele rzeczy mnie drażni. Nawet taka pierdola jak tandetne niebieskie wskazówki. Konsola środkowa dopiero po lifcie jakoś wygląda, ale też nie grzeszy jakością.

Na pewno ecoboost 150 KM ma lepsze osiagi, ake zawsze możesz chipa zrobić.

Kiedyś myskakem, źr 1.4 tsi dołożę trochę mocy, ale teraz nawet mi tego jakoś nie potrzeba. Mnie średnio pali niecałe 7l, o ok 0.5 l mniej niż 1.6 100 Focus. Nowe tsi pala mniej od starych tsi, także spalanie powinno być przyjemne. Na forum golfa użytkownicy sportsvana są nim zachwyceni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, sprawdzę. :)

BTW - wsiadałeś do nowego Focusa? Ja dzisiaj tak przyje... skronią, że kilka minut mnie głowa bolała, autentycznie.

Wsiadalem, wsiadalem. Ogolnie auto niezbyt przestronne, ale Leon to dopiero sie trzeba polamac przy wsiadaniu. Za to w srodku jakos dziwnie fotele poustawiane i efekt sporej oleglosci pomiedzy kierowca a pasazerem. Szkoda, ze ceny jak w VW. Ogolnie wszystko wyglada gorzej, a ceny blizej VW niz Skody - wiec w tym wypadku wybor mialbym prosty ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W robocie mamy octavie 3. Tyle ze 1,6 tdi 105 km

Jak dla mnie rewelacyjne auto z przyzwoitym silnikiem. Demon predkosci i przyspieszrnia to moze nie jest ale oszczedne jak cholera. Przy takiej samej jezdzie moim golfem 4 mam problem z zejsciem ze spalaniem ponizej 6 litrow. Octavia bez trudu schodze ponizej 5 litrow.

Zamierzam kiedys sobie taka kupic.

Wysłane z deski do krojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.