Skocz do zawartości

Będzie dom


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

To musi być skromny domek bez podłogówek, centralnych odkurzaczy i nie wiem czego tam jeszcze. Z bajerów to automatyka do temperatury właśnie (jak jakos duzo nie wyjdzie) i to będzie maks.

 

Podłogówka mnie przekonała kilkoma argumentami. Bez problemu wygooglasz. Drogo nie jest, bo materiał (rura, folia) z 10zł/m2 (no, przy słabo ocieplonym domu dajmy z zapasem 15zł/m2) a ułożenie proste. Tańsze w używaniu niż kaloryfery przy kotle kondensacyjnym a jeszcze bardziej przy PC (zwłaszcza, że dzięki temu bez kosztownego bufora można grzać tylko w tańszej strefie).

 

Automatyka - no, ja właśnie tego nie chcę. Wielu się bawi, a potem stwierdza, że to nie ma sensu. Zwłaszcza ekonomicznego ale i komfortu nie poprawia.

Bo jak ma działać automatyka? Termostat w każdym pokoju i sterowanie kaloryferami? OK... Ma to sens. Ale jak masz drugą automatykę w kotle to zaczynają sobie przeszkadzać. A zintegrowanie tego to wyższa szkoła jazdy i budżet. Podłogówka z automatyki zupełnie leczy bo przy jej bezwładności to trzeba do automatyki załączyć jasnowidza pogodowego.

IMO przy podłogówce sens ma tylko pilnowanie temperatury na wyjściu i na powrocie. Na dobrą sprawę przy kaloryferach też - resztę niech każdy sobie kręci termostatem w pokoju.

 

I patrz na parametry energetyczne domu. To naprawdę wpłynie na rachunki. Dla przykładu ogrzanie domu o powierzchni ogrzewanej 100m2 ogrzewanego prądem ze sprawnością 1 przy 90% w tańszej strefie wychodzi dla EP=110kWh/m2/r 5500zł, a dla EP=68kWh/m2/r 3400zł. 2100zł co roku w kieszeni.

Oczywiście dla gazu wyjdzie w tej chwili trochę taniej, ale generalnie opłaci się lepiej ocieplić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam podłogówki, a ogarniam to taniej niz 2500 za rok. To znaczy mam, ale niewielki kawałek. Ogólnie centralne mam oparte na kaloryferach i nie uważam, żeby to miało gorszą sprawność niż podłogówka. Sprawność kondensata zależy od temp. wody na powrocie. A przy mojej instalacji, kocioł załącza się cyklicznie. W przerwach woda w obiegu zdąży wystygnąć i jak kocioł zaczyna grzać na początku idzie całkiem zimna = duża sprawność. Z czasem temp. zaczyna rosnąć, ale zaraz potem kocioł się wyłącza i woda znowu stygnie. Nie zamierzam się kłócić czy ma to odrobinę wyższą czy niższą sprawność niż grzanie podłogi cały czas na niewielką temperaturę, bo pewnie wszystko zależy od konkretnych ustawień, czasów cykli itd, ale zapewne bardzo podobą. Walczę tylko z mitem, że kondensat działa na dużej sprawności tylko przy jednostajnym grzaniu na niską temperaturę.

 

A do tego dochodzi jeszcze zużycie prądu. Mój kocioł ciągnie około 70-80W jak grzeje i 4W jak nie grzeje. Czyli grzanie na niską temp. non stop pociągnie większe rachunki za prąd.

 

Jezeli piszesz o mało gorszej sprawności to albo masz sporo przewymiarowane grzejniki albo nie doświadczyłeś jeszcze prawdziwej zimy. Fizyki tutaj nie da się oszukać i albo mamy duża powierzchnię grzewczą jak podłogówka i zasilamy ją niską temp albo mamy dużo dużych grzejników i też możemy pokusić się o obniżenie temp. Przy utrzymywaniu niskiej temp na powrocie oznacza to też duże wahania temp grzejnika, co jest raczej mało komfortowe.

Osobiście nie słyszałem wśród znajomych żeby ktoś wstawiał grzejniki przy obecnych różnicach w cenie. Co innego oczywiscie remonty czy modernizacje.

Z prądem zgoda, nawet kiedyś osobny wątek zakładałem, przy podłogówce można zresztą też grzać okresowo a nie ma za to wahnięć temp takich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Na kominek też mnie przekonaliście

 

Hehe widzisz, jeszcze projektu nie wybrales, a juz sie dales przekonac ;] Praktycznie przed kazdym etapem bedziesz stal przed wyborem miedzy rozwiazaniem A lub B (czasm dojdzie do tego C i D :)). Praktycznie nigdy nie bedzie rozwiazania idealnego, kazde bedzie mialo swoje plusy i minusy, i to Ty bedziesz musial podjac decyzje. Zrob co mozesz zeby decyzja byla swiadoma, bo pozniej czlowiek sobie w brode pluje, ze nie doczytal..gdyby wiedzial, to...bla bla bla..
 
'Glupia' podloglowka juz wystarczajaco moze w glowie zawrocic, ale w Twoim przypadku nawet bym sie nie wahal - obstawiajac male pomieszczenia grzejnikami jeszcze bardziej komplikujesz sobie 'ustawnosc' pokoi :no:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak wentylacja mechaniczna. Swieze powietrze jest nieocenione. Jesli od poczatku to dobrze rozegrasz, to oszczedzisz na kominach wentylacyjnych, dodatkowo nie zabiora Ci powierzchni uzytkowej, i suma sumarum wyjdziesz na tym calkiem korzystnie. Oczywiscie kilka groszy bedzie trzeba dolozyc do interesu, ale IMO to sie oplaci i pozytywne skutki bedziesz odczuwal kazdego dnia :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak wentylacja mechaniczna. Swieze powietrze jest nieocenione. Jesli od poczatku to dobrze rozegrasz, to oszczedzisz na kominach wentylacyjnych, dodatkowo nie zabiora Ci powierzchni uzytkowej, i suma sumarum wyjdziesz na tym calkiem korzystnie. Oczywiscie kilka groszy bedzie trzeba dolozyc do interesu, ale IMO to sie oplaci i pozytywne skutki bedziesz odczuwal kazdego dnia :ok:

Da się zrobić przyzwoitą instalację reku za jakieś 3-3,5k PLN. Więc jak odpadnie koszt kominów wentylacyjnych to już kalkulacja jest całkiem ciekawa. Oczywiście trzeba wszystko zrobić samemu i mieć trochę umiejętności w majsterkowaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Da się zrobić przyzwoitą instalację reku za jakieś 3-3,5k PLN.

 

Chmm.... A konkretnie, to co masz na myśli?

U mnie samych przewodów R-VENT 63mm wyliczyli 200m. Kosztują ponad 2,5 zł.

 

Jaka centrala w takiej cenie się zmieści?

 

Mi w projekcie wpisali samą centralę za ponad 7K zł (Aeris 350 Luxe).

 

Pewnie, że da się taniej. Ale 3,5K to jakieś bajki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chmm.... A konkretnie, to co masz na myśli?

U mnie samych przewodów R-VENT 63mm wyliczyli 200m. Kosztują ponad 2,5 zł.

Jaka centrala w takiej cenie się zmieści?

Mi w projekcie wpisali samą centralę za ponad 7K zł (Aeris 350 Luxe).

Pewnie, że da się taniej. Ale 3,5K to jakieś bajki.

Przewody termoflex.

Do tego centrala dospel luna 200, którą można kupić za jakieś 1500-1600PLN. Nie jest to sprzęt najwyższej klasy, ale po kilku ulepszeniach jest przyzwoity. Dużo na ten temat jest na forum muratora, ale w skrócie tunning polega na:

- zamontowanie transformatora zmniejszajacego obroty

- uszczelnienie obudowy

- wyrzucenie filtrów i montaz kasetowych na przewodach

- montaż kabla samoregulującego w obudowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Przewody termoflex.

 

6zł x 200m = 1200 zł

 


luna 200

 

No i już mamy 2900 zł. Do tego dla mojego (dosyć małego) domu 200m3/h to za mało (o ile faktycznie tyle ta centrala wyciągnie).

Do tego dwa kolektory ("rozgałęziacze" na powietrze nawiewane, drugi wywiewane) po 350 zł i już koniec Twojego budżetu. A to bez żadnego tuningu taniej centrali. A jeszcze kilkadziesiąt drobiazgów, anemostaty, mufy, redukcje, czerpnia, wyrzutnia, akcesoria montażowe, robocizna...

Najtańszej rekuperacji w maleńkim domu nie da się za to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6zł x 200m = 1200 zł

No i już mamy 2900 zł. Do tego dla mojego (dosyć małego) domu 200m3/h to za mało (o ile faktycznie tyle ta centrala wyciągnie).

Do tego dwa kolektory ("rozgałęziacze" na powietrze nawiewane, drugi wywiewane) po 350 zł i już koniec Twojego budżetu. A to bez żadnego tuningu taniej centrali. A jeszcze kilkadziesiąt drobiazgów, anemostaty, mufy, redukcje, czerpnia, wyrzutnia, akcesoria montażowe, robocizna...

Najtańszej rekuperacji w maleńkim domu nie da się za to zrobić.

Nie każdy ma taki dom jak Ty :)

200 m? Dużo. Przy małym domu to jest kilkadziesiąt.

Ale masz rację, nie w każdym domu da się tyle zrobić. Ale mówienie, że się nie da, też jest nieprawdziwe :)

PS

Jest też luna 350 z wydajnością chyba 320 m3/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiś obrazek? Jak obskoczyć tak krótkimi odcinkami, nie przecinając kanałów?

 

Co tu można poprawić/skrócić/zaoszczędzić?

 

attachicon.gifWentylacja.jpg

To, że da się użyć mniejszej ilości przewodów wentylacyjnych to nie znaczy, że w każdym przypadku. Moje założenia są dla domu parterowego z nieużytkowym  poddadzem. Skrzynki rozdzielcze dałbym w bardziej centralnych punktach. Przy poddaszu nieużytkowym rozmieszczając instalację na stropie pod wełną spokojnie dopuściłbym przecinanie sie kanałów i puszczenie ich najkrótszą trasą. U Ciebie bardzo mocno skróciłoby to np długość tych 4 przewodów dochodzących do anemostatów nawiewnych w górnej cześci rysunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że da się użyć mniejszej ilości przewodów wentylacyjnych to nie znaczy, że w każdym przypadku. Moje założenia są dla domu parterowego z nieużytkowym  poddadzem.

 

Dokładnie taki projekt masz przed oczami.

 

 

 

Skrzynki rozdzielcze dałbym w bardziej centralnych punktach.

 

Nie w pomieszczeniu technicznym? Na korytarzu? Czy może na nieogrzewanym poddaszu?

 

 

 

na stropie pod wełną spokojnie dopuściłbym przecinanie sie kanałów

 

Pod wełną, czyli gdzie? W miejscu przecięcia rury termoflex zajmują co najmniej 20cm... I robić mostek cieplny do nieogrzewanego poddasza?

Na forum muratora widziałem wpisy ludzi żalących się, że coś zimne powietrze rekuperator im wpuszcza.... Mieli rury poprowadzone po nieocieplonym poddaszu i rekuperator już nie bardzo miał co odzyskiwać (a co odzyskał, to rury nawiewne oddawały dalej ogrzewając poddasze).

 

W projekcie mi napisali:

"Kanały R-VENTflex 63 należy prowadzić w warstwie izolacji nad stropem. Wysokość izolacji ponad rurą min. 200mm. "

 

Jak dla mnie ten projekt ma sens. Pewnie co nieco da się urwać niewiele tracąc na sprawności układu i nie robiąc mostków. Ale nie za wiele. Termoflex napawa mnie samymi obawami. O izolacyjność (jak nie zostaną dodatkowo zaizolowane), o syf który się tam zbierze i którego nie da się wyczyścić, bo tylko uszkodzi te rury. Niby tanie, ale trzeba gęsto często łączyć (czy są może w większych kawałkach, niż po 10m?).

 

IMO zaniżyłeś budżet minimum 2x. Przy dużej kombinatoryce i 100% własnej robocie. Jakbym liczył budżet to minimum 10K trzeba przewidzieć. Inna sprawa, że wentylacja grawitacyjna też nie jest za darmo a działa jak ona chce - a nie my.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


MO zaniżyłeś budżet minimum 2x. Przy dużej kombinatoryce i 100% własnej robocie. Jakbym liczył budżet to minimum 10K trzeba przewidzieć. Inna sprawa, że wentylacja grawitacyjna też nie jest za darmo a działa jak ona chce - a nie my.

 

Mozna jeszcze calkiem sporo zaoszczedzic wstawiajac fixy zamiast okien otwieralnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I patrz na parametry energetyczne domu. To naprawdę wpłynie na rachunki. Dla przykładu ogrzanie domu o powierzchni ogrzewanej 100m2 ogrzewanego prądem ze sprawnością 1 przy 90% w tańszej strefie wychodzi dla EP=110kWh/m2/r 5500zł, a dla EP=68kWh/m2/r 3400zł. 2100zł co roku w kieszeni.

Oczywiście dla gazu wyjdzie w tej chwili trochę taniej, ale generalnie opłaci się lepiej ocieplić.

 

Dokładnie - dużo bardziej opłaca się budować ciepłe domy bądź ocieplać niż później płacić za ich ogrzewanie (chłodzenie). Do tego w "cieplejszym" domu można zamontować ogrzewanie mniejszej mocy, a więc tańsze.

10cm styropianu więcej, to w ogólnym rozrachunku niedużo. a korzyści konkretne i rok rocznie. Koszty ogrzewania nie będą spadać, a dom ociepla się raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Pod wełną, czyli gdzie? W miejscu przecięcia rury termoflex zajmują co najmniej 20cm... I robić mostek cieplny do nieogrzewanego poddasza?

Na forum muratora widziałem wpisy ludzi żalących się, że coś zimne powietrze rekuperator im wpuszcza.... Mieli rury poprowadzone po nieocieplonym poddaszu i rekuperator już nie bardzo miał co odzyskiwać (a co odzyskał, to rury nawiewne oddawały dalej ogrzewając poddasze).

 

To jeszcze pół biedy, gorzej jak się woda wytrąci i zacznie lać się nawiewami. Moja ekipa mówiła, że to częsty problem.

Ja mam puszczony jeden odcinek w wełnie, ale nad nim mam zrobione ocieplenie. Dwa pozostałe kanały mam puszczone nad wełną i zrobiłem nad nimi puszkę ze styro i pianki. Woda nie leci, ale jakieś straty pewnie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jezeli piszesz o mało gorszej sprawności to albo masz sporo przewymiarowane grzejniki albo nie doświadczyłeś jeszcze prawdziwej zimy. Fizyki tutaj nie da się oszukać i albo mamy duża powierzchnię grzewczą jak podłogówka i zasilamy ją niską temp albo mamy dużo dużych grzejników i też możemy pokusić się o obniżenie temp. Przy utrzymywaniu niskiej temp na powrocie oznacza to też duże wahania temp grzejnika, co jest raczej mało komfortowe.

 

czy jest mało komfortowe to nie wiem. Jestem do takiego sposobu grzania przyzwyczajony, miałem tak 10 lat w innym domu. Raz kaloryfery są zimne, raz ciepłe i tyle. Dla mnie to normalne. A co do zimy to w nowym domu miałem na razie dwie pełne zimy. Fakt, ze obie były raczej słabe, jednak zdarzały się dni po kilkanaście stopni mrozu i nawet w taki dzień cykle załączenia/wyłączenia kotła są takie, że woda w obiegu spokojnie zdąży wystygnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może szkieletor?

http://www.altbud-domy.pl/domy-drewniane/mieszkalne/art-6,z8.html

Powinien być ciepły w porównaniu z murem. Koszta podobne tylko wygodniej i szybciej się robi

 

 

Bałbym się takiego google - translatora.

"Rysunek domu Z8 istnieje jednym z najtańszych w budowie oraz eksploatacji domów. Od ogrodu występuje zadaszona pergola, jaką zapewnia zastosowanie z tarasu podczas deszczu."

 

Z czego wnioskujesz, że powinien być ciepły? Niewiele napisali. A 15cm wełny na stropie sugeruje, że to raczej minimum wymagane prawem. Dla przykładu w moim projekcie jest 40cm wełny. Za to 15 cm wełny na ścianach działowych, to nie rozumiem.

 

To jakiś krzak przy którym ArtHauss (kto pamięta reklamy? Ile domów zbudowali w Polsce? Ile w Niemczech?) to szczyt wiarygodności ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w 130m z takim rozmieszczeniem i jest na czym ciąć metraż żeby dobić do 100. Po prostu to wszystko ciasne klitki ale ja kasy nie wyczaruje. Wiem że fajniej i wygodniej jest więcej m2 ale nie zarżnę siebie kredytem co miesiąc na styk po to żeby siedzieć wieczorami w 30-40m2 a nie 20m2 lub spać w 15-20m2 a nie 10m2 czy kąpać się nie na 8m2 tylko na 4m2. Po prostu będzie minimalizm w urządzaniu bez zbędnych gratow i mamy się cieszyć swoją prywatnoscia, względna ciszą i kawałkiem własnego zielonego.

mysle ze ze sporym udzialem z twojej strony mozesz spokojne 100-110m2 za 250k zbudowac

szczegolnie ze duzo tanich materiałów przewidujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna jeszcze calkiem sporo zaoszczedzic wstawiajac fixy zamiast okien otwieralnych.

mit - mam ogromne okna

najmniejsze 120x200 az do 120x270 i roznica w cenie byla smieszna

a mialem kilkanascie wycen na okna

co nie zmienia faktu ze wstawilem fixy 

 

zreszta na 3 kominach wentylacyjnych tez niewiele oszczedzilem

 

niepamietam dokladnie ale max 1000 zl mniej za obie rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze ze sporym udzialem z twojej strony mozesz spokojne 100-110m2 za 250k zbudowac

szczegolnie ze duzo tanich materiałów przewidujesz

Nie znam się:) szukam na razie minimalistycznego projektu który spełni nasze niewygorowane potrzeby.

Dziś poznałem temat rekuperacji. Fajna sprawa ale jak poczytałem jak można zwalić montaż itd to już mi się odechcialo. Wentylacja grawitacyjna. A jak coś będzie kulec to zostanie wsparta przez mechanikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mit - mam ogromne okna

najmniejsze 120x200 az do 120x270 i roznica w cenie byla smieszna

a mialem kilkanascie wycen na okna

co nie zmienia faktu ze wstawilem fixy

zreszta na 3 kominach wentylacyjnych tez niewiele oszczedzilem

niepamietam dokladnie ale max 1000 zl mniej za obie rzeczy

Jaka szybę miałeś w obu przypadkach w ofercie?

Tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My kombinujemy niedługo to http://www.domza150tysiecy.pl/

 

Dobry bajer pół sukcesu. Tyle braków w kosztorysie, że historia.

 

Dla przykładu geodeta niby tani, bo prosta bryła więc proste wytyczenie - 700 zł. Tymczasem na geodetę wydasz dużo więcej - ok.4900 zł. Szczegóły masz tutaj:

http://zogrodemnaty.pl/budowa-domu-a-geodeta-co-kiedy-i-za-ile/

 

Instalacja elektryczna materiał i robocizna 5K zł? :lol:

Chyba, że wersja minimum - jedno gniazdko na pokój, najtańsze wszystko. Albo same kable wycenione, bez gniazdek, włączników, itd.

 

Generalnie wygląda mi na najtańsze wszystko w każdej kategorii (owszem, jest wycena i okna nawet z roletami z napędem kosztują poniżej 15K brutto - "Dzień dobry, poprosimy najtańszą ofertę na takie zestawienie stolarki z roletami z napędem:").

 

Do tego strach trochę zaleceń - ocieplanie fundamentu styropianem "fasada"? 25zł/m2 wełny 25cm grubości na strop? To chyba z jakiejś gazetki promocyjnej najtańsza wełna tej grubości z rolki. Tylko jak potem wejść na dach?

 

Jeszcze nie wbiliśmy przysłowiowego szpadla, a już wydaliśmy 5K zł

1. Przyłącze energetyczne (skrzynka przy działce - jeszcze nie możemy czerpać prądu, za samo doprowadzenie do granicy, chociaż skrzynka tam już była to musieliśmy zapłacić) - ponad 1 000 zł (zależy od zamówionej mocy przyłączeniowej).

2. Projekt - 2 000 zł

3. Badanie geotechniczne - 800 zł

4. Warunki przyłączenia wody - 369 zł

5. Projekt przyłącza wodociągowego - 500zł

6. Wypisy, wyrysy, mapki - 200 zł

 

 

Jesteśmy na etapie szukania wykonawcy stanu surowego. Jest taki jeden, co w okolicach postawił kilka domów i nie boi się pokazywać... I nawet go mieszkańcy polecają (o dziwo, bo to w tej branży nie częste). Nasz projekt (powiedziałbym, że bardzo podobny - parterowy, 110m2 powierzchni użytkowej) wycenił bardzo wstępnie na jakieś 45K zł samą robociznę. I twierdzi, że materiały wyjdą z 90K na ten etap. Pewnie i u niego, i na materiałach coś urwiemy. Ale jak zejdziemy poniżej 120K za stan surowy otwarty to się będę cieszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś poznałem temat rekuperacji. Fajna sprawa ale jak poczytałem jak można zwalić montaż itd to już mi się odechcialo. Wentylacja grawitacyjna.

 

Grawitacyjnej z kolei nie da się zrobić dobrze

W zimie będzie działała dobrze (albo i za dobrze) w lecie (prawie) wcale. Ale największa IMO wada, to że dmucha mroźnym powietrzem w zimie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry bajer pół sukcesu. Tyle braków w kosztorysie, że historia.

Dla przykładu geodeta niby tani, bo prosta bryła więc proste wytyczenie - 700 zł. Tymczasem na geodetę wydasz dużo więcej - ok.4900 zł. Szczegóły masz tutaj:

http://zogrodemnaty.pl/budowa-domu-a-geodeta-co-kiedy-i-za-ile/

Instalacja elektryczna materiał i robocizna 5K zł?

Chyba, że wersja minimum - jedno gniazdko na pokój, najtańsze wszystko. Albo same kable wycenione, bez gniazdek, włączników, itd.

Generalnie wygląda mi na najtańsze wszystko w każdej kategorii (owszem, jest wycena i okna nawet z roletami z napędem kosztują poniżej 15K brutto - "Dzień dobry, poprosimy najtańszą ofertę na takie zestawienie stolarki z roletami z napędem:").

Do tego strach trochę zaleceń - ocieplanie fundamentu styropianem "fasada"? 25zł/m2 wełny 25cm grubości na strop? To chyba z jakiejś gazetki promocyjnej najtańsza wełna tej grubości z rolki. Tylko jak potem wejść na dach?

Jeszcze nie wbiliśmy przysłowiowego szpadla, a już wydaliśmy 5K zł

1. Przyłącze energetyczne (skrzynka przy działce - jeszcze nie możemy czerpać prądu, za samo doprowadzenie do granicy, chociaż skrzynka tam już była to musieliśmy zapłacić) - ponad 1 000 zł (zależy od zamówionej mocy przyłączeniowej).

2. Projekt - 2 000 zł

3. Badanie geotechniczne - 800 zł

4. Warunki przyłączenia wody - 369 zł

5. Projekt przyłącza wodociągowego - 500zł

6. Wypisy, wyrysy, mapki - 200 zł

Jesteśmy na etapie szukania wykonawcy stanu surowego. Jest taki jeden, co w okolicach postawił kilka domów i nie boi się pokazywać... I nawet go mieszkańcy polecają (o dziwo, bo to w tej branży nie częste). Nasz projekt (powiedziałbym, że bardzo podobny - parterowy, 110m2 powierzchni użytkowej) wycenił bardzo wstępnie na jakieś 45K zł samą robociznę. I twierdzi, że materiały wyjdą z 90K na ten etap. Pewnie i u niego, i na materiałach coś urwiemy. Ale jak zejdziemy poniżej 120K za stan surowy otwarty to się będę cieszył.

Liczyłem wszystko pobieżnie i jest to realne przy budowie systemem gospodarczym.

Nie są wzięte najtańsze materiały, spójrz np na panele podłogowe.

Wysłane z mojego Nokia 3310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mit - mam ogromne okna

najmniejsze 120x200 az do 120x270 i roznica w cenie byla smieszna

 

 

W sąsiednim wątku wrzucałem ten obrazek. Aż się zdziwiłem, że taka różnica i w cenie, i w energooszczędności:

post-134597-0-81542900-1465887250_thumb.jpg

https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/422833-drzwi-tarasowe-uchylno-rozwieralne/?p=6016853

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sąsiednim wątku wrzucałem ten obrazek. Aż się zdziwiłem, że taka różnica i w cenie, i w energooszczędności:

 

https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/422833-drzwi-tarasowe-uchylno-rozwieralne/?p=6016853

U mnie tez wyszlo okolo 1kPLN roznicy na korzysc duzego fixa. Gdybym nie mial reku, to musialbym przynajmniej te dwa duze okna zrobic otwierane -> ponad 2 tys drozej i zimniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczyłem wszystko pobieżnie i jest to realne przy budowie systemem gospodarczym.

 

A ja Ci wypunktowałem, czego nie uwzględnili już na początkowym etapie. Obstawiam, że dalej podobnie.

 

Jakoś nie mogę znaleźć w kosztorysie stropu... Coś mi się na oczy rzuciło, czy nie ma?

Szkoda, że to w obrazku wszystko. Trudno przeliczyć po swoich cenach i nie da się wyszukać. Ciekawe czemu tak utrudniają?

 

I to jeszcze wszystko przy optymistycznej sytuacji.

Dla przykładu sąsiadka po namowie ojca-budowlańca wywaliła 6tys. na piasek, żeby podnieść nieco dom i zrobić spadek w kierunku drogi. Bo po drugiej stronie drogi działka była o ok. metr wyżej (na oko nie widać), niż miał stać jej dom (już stoi, ale jest podniesiony). Do tego jak kiedyś polna droga zostanie utwardzona, to pójdzie 20cm w górę i wszystko by spływało do niej. My (sąsiednia działka) mamy już mniejszą różnicę (wg mapy do celów projektowych). Ale pewnie ze 4K na piasek też wydamy. Możemy zaoszczędzić.Pewnie byśmy zaoszczędzili, jakby nie sąsiadka... I może byśmy mieli problem za jakiś czas.

 

 

 

Nie są wzięte najtańsze materiały, spójrz np na panele podłogowe.

 

Nawet nie przyszło mi patrzeć na wykończenie. Chyba odwrotnie niż wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Ci wypunktowałem, czego nie uwzględnili już na początkowym etapie. Obstawiam, że dalej podobnie.

Jakoś nie mogę znaleźć w kosztorysie stropu... Coś mi się na oczy rzuciło, czy nie ma?

Szkoda, że to w obrazku wszystko. Trudno przeliczyć po swoich cenach i nie da się wyszukać. Ciekawe czemu tak utrudniają?

I to jeszcze wszystko przy optymistycznej sytuacji.

Dla przykładu sąsiadka po namowie ojca-budowlańca wywaliła 6tys. na piasek, żeby podnieść nieco dom i zrobić spadek w kierunku drogi. Bo po drugiej stronie drogi działka była o ok. metr wyżej (na oko nie widać) wyżej, niż ma stać jej dom. Do tego jak kiedyś polna droga zostanie utwardzona, to pójdzie 20cm w górę i wszystko by spływało do niej. My (sąsiednia działka) mamy już mniejszą różnicę (wg mapy do celów projektowych). Ale pewnie ze 4K na piasek też wydamy. Możemy zaoszczędzić.Pewnie byśmy zaoszczędzili, jakby nie sąsiadka... I może byśmy mieli problem za jakiś czas.

Nawet nie przyszło mi patrzeć na wykończenie. Chyba odwrotnie niż wszystkim.

Nie ma stropu, w tym tkwi cały szkopuł.

Wysłane z mojego Nokia 3310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez wyszlo okolo 1kPLN roznicy na korzysc duzego fixa. Gdybym nie mial reku, to musialbym przynajmniej te dwa duze okna zrobic otwierane -> ponad 2 tys drozej i zimniej. 

A jak w lato? Jak to w lato bez gwc działa przy zamkniętych oknach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka szybę miałeś w obu przypadkach w ofercie?

Tapatalked

ta sama u=0,5 lt-71 g-50

 

Nie znam się :) szukam na razie minimalistycznego projektu który spełni nasze niewygorowane potrzeby.

Dziś poznałem temat rekuperacji. Fajna sprawa ale jak poczytałem jak można zwalić montaż itd to już mi się odechcialo. Wentylacja grawitacyjna. A jak coś będzie kulec to zostanie wsparta przez mechanikę.

co można spieprzyc przy reku ?? szczerze niewiem - robilem u siebie 1 raz i ,kumpel stwierdzil ze mam lepiej niz u niego po fachowcu

pare wieczorow na forum muratora zeby sie zdoktoryzowac i to jest jedna z najprostszych operacji - pomyslisz wczesniej porobisz przepusty to mozna to w 3 wieczory machnąć

 

U mnie tez wyszlo okolo 1kPLN roznicy na korzysc duzego fixa. Gdybym nie mial reku, to musialbym przynajmniej te dwa duze okna zrobic otwierane -> ponad 2 tys drozej i zimniej. 

u mnie różnica byla naprawde kosmetyczna a za okna wydalem ponad 16k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mit - mam ogromne okna

najmniejsze 120x200 az do 120x270 i roznica w cenie byla smieszna

a mialem kilkanascie wycen na okna

co nie zmienia faktu ze wstawilem fixy 

 

zreszta na 3 kominach wentylacyjnych tez niewiele oszczedzilem

 

niepamietam dokladnie ale max 1000 zl mniej za obie rzeczy

 

120x270 - to ogromne ;] ?

Kolega ma jedno okno 7m x 3m (ze słupkami pionowymi, co ok 2m) mało która firma mogła takie wykonać ;)

Z tą różnicą cenową to zgoda, jest znikoma, też kombinowałem jak tu przyoszczędzić i robić np tylko otweirane, czy otwierane tylko polówki, ale z racji problemów m.in z myciem na piętrze i nikłą oszczędnością są otwierane. Fixy też mam, z racji m.in wielkości i problem z potencjalnym otwieraniem.

Przyoszczędzić to można na drzwiach, stosują typowe wymiary i kolorystykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inny projekt.

 

No to nieźle. Miszmasz zdjęć bez związku w dziale "realizacje".

Jak rozumiem jedyna trwająca realizacja na forum na etapie fundamentów.

 

Inżynierem nie jestem, ale mi architekt zaczął kręcić nosem i chciał przeliczać jak rzuciłem pomysł pustki nad salonem (w projekcie strop monolityczny, do tego oprócz ścian zewnętrznych w środku nośne zbliżone do litery T) a tu mamy studnię znośnymi ścianami wyłącznie zewnętrznymi i jedynie wieńcem spięte? Bez stropu? A sufit podwieszony do czego? Do krokwi? Przecież to nieźle będzie pracować. Oby tylko pękało. Bo jak ktoś otworzył pudełko od góry i od dołu to wie, jak niestabilne robią się przekątne...

Rozwiązanie dla odważnych....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nieźle. Miszmasz zdjęć bez związku w dziale "realizacje".

Jak rozumiem jedyna trwająca realizacja na forum na etapie fundamentów.

Inżynierem nie jestem, ale mi architekt zaczął kręcić nosem i chciał przeliczać jak rzuciłem pomysł pustki nad salonem (w projekcie strop monolityczny, do tego oprócz ścian zewnętrznych w środku nośne zbliżone do litery T) a tu mamy studnię znośnymi ścianami wyłącznie zewnętrznymi i jedynie wieńcem spięte? Bez stropu? A sufit podwieszony do czego? Do krokwi? Przecież to nieźle będzie pracować. Oby tylko pękało. Bo jak ktoś otworzył pudełko od góry i od dołu to wie, jak niestabilne robią się przekątne...

Rozwiązanie dla odważnych....

Realizacje ale niekoniecznie tego projektu. Gość robi przeróżne budowy stąd taka relacja. Wejdź na fb tam akurat buduje dokładnie ten projekt p którym mowa.

Projekt był sprawdzony przez przyjaciela co w tym robi, projektuje adaptuje i wszystko jest ok. Jest tylko kilka zmian wnętrza i dwie wiazarow ale to szczegół. Z dachem jest wszystko ok a jeśli masz wątpliwości sprawdź projekty domów ze Skandynawii czy Kanady. Nie ma potrzeby lania stropu jeżeli nie będziesz tego poddasza uzytkowal.

Wysłane z mojego Nokia 3310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt był sprawdzony przez przyjaciela co w tym robi, projektuje adaptuje

 

Jest konstruktorem i policzył?

Więźba dachowa pracuje. Jak do tego podwiesisz płyty i 25m3 wełny mineralnej i to wszystko będzie miejscami oparte o ściany, to nie ma siły - ruchy będą takie (od wiatru, temperatury, ruchów drewna wynikających ze zmian wilgotności), że to musi popękać. I oby tylko popękać. Bo siły rozpierające na ściany też będą niezłe od tego obciążenia a beton "tylko" B20.

Swoją szosą, to przecież sprzedając taki projekt katalogowy nic nie ryzykują. Całą odpowiedzialność i tak bierze architekt, co dostosowuje do warunków lokalnych. Ten Twój przyjaciel podpisze się pod tym? Weźmie odpowiedzialność?

 

Z dachem jest wszystko ok a jeśli masz wątpliwości sprawdź projekty domów ze Skandynawii czy Kanady.

 

Domy murowane? Chętnie pooglądam takie projekty. Masz jakieś namiary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest konstruktorem i policzył?

Więźba dachowa pracuje. Jak do tego podwiesisz płyty i 25m3 wełny mineralnej i to wszystko będzie miejscami oparte o ściany, to nie ma siły - ruchy będą takie (od wiatru, temperatury, ruchów drewna wynikających ze zmian wilgotności), że to musi popękać. I oby tylko popękać. Bo siły rozpierające na ściany też będą niezłe od tego obciążenia a beton "tylko" B20.

Swoją szosą, to przecież sprzedając taki projekt katalogowy nic nie ryzykują. Całą odpowiedzialność i tak bierze architekt, co dostosowuje do warunków lokalnych. Ten Twój przyjaciel podpisze się pod tym? Weźmie odpowiedzialność?

Domy murowane? Chętnie pooglądam takie projekty. Masz jakieś namiary?

Tak on jest konstruktorem na co dzień liczy magazyny, hale i zelbety oraz różne projekty w tym domy.l choć rzadziej

Widzę że również jesteś budowlancem czy konstruktorem skoro już teraz wiesz ze będzie tak jak piszesz czyli wszystko popęka.

Taki prosty przykład - budynek inwentarski, dookoła mur bez stropu lanego cała konstrukcja taka sama lub zbliżona, nie widziałem aby to pękało albo co innego.. Fakt nie jest ocieplone ale konstrukcja dachu jest odpowiednio odchudzona dzięki temu. A jeśli jest płyta warstwowa to jest ocieplone i mocniejsza konstrukcja i również nic nie pęka....

Co do projektów to oczywiście samo drewno.

Wysłane z mojego Nokia 3310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cała konstrukcja taka sama lub zbliżona

 

Podwieszony karton gips do dachu, a na tym kartongipsie 25 cm wełny? Czy źle rozumiem, na czym leży ta wełna i jak to jest zamocowane i do czego?

 

Więźba pracuje, to Ci chyba każdy powie. Dach się rusza.

 

Same mury bez usztywnienia utrzymującego kąty? Ciekawe czemu mi takie zbrojenie zaprojektowali:

post-134597-0-89677200-1466055160_thumb.jpg

 

Co do projektów to oczywiście samo drewno.

 

Więc to zupełnie co innego i nie da się porównywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120x270 - to ogromne ;] ?

Kolega ma jedno okno 7m x 3m (ze słupkami pionowymi, co ok 2m) mało która firma mogła takie wykonać ;)

ogromne , znajdz kogos kto to zrobi i da gwarancje, 

rozumiem ze ma 3 skrzydła 3x2,33m i są one otwieralne jak klasyczne drzwi, jesli znalazl na to wykonawce to szacun

ja mam we wspomnianym przedziale 9 okien jednoczesciowych (5 z nich to fixy), bez slupków obniżeń itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwieszony karton gips do dachu, a na tym kartongipsie 25 cm wełny? Czy źle rozumiem, na czym leży ta wełna i jak to jest zamocowane i do czego?

Więźba pracuje, to Ci chyba każdy powie. Dach się rusza.

Same mury bez usztywnienia utrzymującego kąty? Ciekawe czemu mi takie zbrojenie zaprojektowali:

attachicon.gifzbrojenie.jpg

Więc to zupełnie co innego i nie da się porównywać.

budowa-domu-2016-18.jpg

Dach pracuje ale nie w zakresie o jakim mówisz.

Wysłane z mojego Nokia 3310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie w pomieszczeniu technicznym? Na korytarzu? Czy może na nieogrzewanym poddaszu?

Pod wełną, czyli gdzie? W miejscu przecięcia rury termoflex zajmują co najmniej 20cm... I robić mostek cieplny do nieogrzewanego poddasza?

Na forum muratora widziałem wpisy ludzi żalących się, że coś zimne powietrze rekuperator im wpuszcza.... Mieli rury poprowadzone po nieocieplonym poddaszu i rekuperator już nie bardzo miał co odzyskiwać (a co odzyskał, to rury nawiewne oddawały dalej ogrzewając poddasze).

 

W projekcie mi napisali:

"Kanały R-VENTflex 63 należy prowadzić w warstwie izolacji nad stropem. Wysokość izolacji ponad rurą min. 200mm. "

 

Jak dla mnie ten projekt ma sens. Pewnie co nieco da się urwać niewiele tracąc na sprawności układu i nie robiąc mostków. Ale nie za wiele. Termoflex napawa mnie samymi obawami. O izolacyjność (jak nie zostaną dodatkowo zaizolowane), o syf który się tam zbierze i którego nie da się wyczyścić, bo tylko uszkodzi te rury. Niby tanie, ale trzeba gęsto często łączyć (czy są może w większych kawałkach, niż po 10m?).

 

IMO zaniżyłeś budżet minimum 2x. Przy dużej kombinatoryce i 100% własnej robocie. Jakbym liczył budżet to minimum 10K trzeba przewidzieć. Inna sprawa, że wentylacja grawitacyjna też nie jest za darmo a działa jak ona chce - a nie my.

 

Skrzynie rozdzielcze dajesz na stropie pod wełną.

01big.jpg

 

Jeżli chodzi o krzyżowanie się się termoflexów to częsciowo masz rację.

Ale przy rurach o średnicy 63 mm to nie widzę żadnego problemu żeby po montażu przykryć je wełną.

03.jpg

 

 

 

PS

Ja nie neguję rozwiązań zaprojektowanych dla Twojego domu. 

Chciałem tylko zasygnalizować, że przy odrobinie samozaparcia da się reku zrobić po taniości, a komform użytkowania będzie nieporównywalnie lepszy niż przy grawitacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymam kciuki, abyś zmieścił się w podanej kwocie.

Wg mnie, to niemożliwe, choćby i samemu przy betoniarce stać, wujek taczką jeździł, a ciotka murowała.

Spójrz na kosztorys który tam jest... pracuje w budownictwie (handel) prawie 15 lat bez przerwy, zakładam +30% ale podany kosztorys jest realny. Jeśli będzie wszystko robi ktoś to +60kzl jeśli system gospodarczy to bez tego.

Wysłane z mojego Picasso przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat. Jestem na etapie poszukiwania projektu o podobnych parametrach. Na chwilę obecną najbardziej pasuje mi Z241_GP2.

Takie coś:

post-146079-0-58247800-1466061065_thumb.png

 

I mam w związku z nim pytanie. Czy umieszczanie kotła w osobnym pomieszczeniu jest wymuszane jakimiś przepisami czy można go zamontować w pomieszczeniu przy kuchni? Taka zmiana z mojego punktu widzenia ma dwie zalety: jeden komin razem z kominkiem plus nie muszę ciągnąć rur gazowych przez całą chałupę do garażu.

 

Zastanawiam się nad realizacją tego projektu w technologii szkieletowej, na płycie (woda dość wysoko), reku, podłogówka, kominek z dgp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat. Jestem na etapie poszukiwania projektu o podobnych parametrach. Na chwilę obecną najbardziej pasuje mi Z241_GP2.

Takie coś:

attachicon.gifZ241_GP2_rzut1_1122_0_tl_normal.png

 

I mam w związku z nim pytanie. Czy umieszczanie kotła w osobnym pomieszczeniu jest wymuszane jakimiś przepisami czy można go zamontować w pomieszczeniu przy kuchni? Taka zmiana z mojego punktu widzenia ma dwie zalety: jeden komin razem z kominkiem plus nie muszę ciągnąć rur gazowych przez całą chałupę do garażu.

 

Zastanawiam się nad realizacją tego projektu w technologii szkieletowej, na płycie (woda dość wysoko), reku, podłogówka, kominek z dgp.

A ja przewrotnie spytam tak. Nie lepiej zrezygnować z kominka, kotła gazowego, kominów wentylacyjnych i dymnych i zamontować pompę ciepła?

Koszt inwestycyjny będzie podobny a rachunki za ogrzewanie blisko połowę niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.