cypel Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Tego jeszcze nie grali. Jadę sobie elegancko w trybie emeryckim, wyjeżdżam z terenu zabudowanego, przyśpieszam a kromka zero reakcji. Straciła moc, jakiś dziwny dźwięk, zapaliła mi się lampka oleju, auto zgasło. Zdążyłem tylko przeczytać nie pełny komunikat "insufficient coś tam coś tam engine". Komunikat nie pojawił się już ponownie i nie pojawia się. Zero informacji. Cała akcja trwała gdzieś z 10-15 sekund. Wyciągnąłem bagnet, poziom oleju ok. Próbowałem odpalić, zero reakcji. Kromka na lawecie wróciła do domu Wiem, że mało informacji, ale macie koledzy jakiś pomysł co to może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Ten komunikat wyskakuje jak udusisz silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypel Napisano 13 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Hmm, czyli co to znaczy ? Spodziewać się najgorszego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 nie ruszyłeś np z 3 biegu przypadkiem? Zdusiłeś motor i zgasł. Ale że nie odpalił ponownie to już dziwne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypel Napisano 13 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Jechałem sobie spokojnie 50 km/h, chciałem przyspieszyć i zero reakcji, jakiś dziwny dźwięk i po zawodach. Przejechałem siłą rozpędu jakieś 200 metrów, silnik zgasł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Pozostaje jeszcze odczytać błędy z kompa , jeśli to problem po stronie czujników/osprzętu to ECU musi widzieć jakiś błąd krytyczny ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniek Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Jechałem sobie spokojnie 50 km/h, chciałem przyspieszyć i zero reakcji, jakiś dziwny dźwięk i po zawodach. Przejechałem siłą rozpędu jakieś 200 metrów, silnik zgasł. Trzymam kciuki oby to nie to samo co u mnie............. Miałem to samo jak dwie klapy wirowe postanowiły się uwolnić. Dziwny dźwięk, mocne szrpnięcie przy około 50km/h, zgasł motor, po kilku próbach odpaliłem normalnie, ale silnik tracił moc i tracił coraz bardziej w końcu zatrzymałem się i laweta, bo ruszanie ze świateł na półsprzęgle trwało wolniej niż hulajnogą.... Po zdjęciu z lawety odpalił normalnie, ale w ASO diagnostyka wskazała dwie klapy..... Poczytaj TUTAJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypel Napisano 13 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Sęk w tym, że kromka jest martwa, nie da się odpalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 A jak to jest z tymi klapami wirowymi - bo podobno roczniki 2008 mają już poprawione klapy? Czy mimo wszystko lepiej przy wymianie rozrząd poprosić mechanike żeby spojrzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Kolektory plastikowe ze zmienionym mechanizmem klap są wkładane od roku 2007 , no i tak się przykro składa że właśnie od tego czasu zdarzają się takie smutne historie jak powyżej ... Wcześniej jedynie blokowała się listwa i robiła się nieszczelność na osi łożyskowania klapek , ale same klapki pozostawały na swoim miejscu - więc jak widać poprawka wyszła super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypel Napisano 13 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Kromka na lawecie powędrowała do magika. Magik wstępnie "na słuch", że to prawdopodobnie rozrząd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 prawdopodobnie rozrząd Kiedy był wymieniany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 No coz w przszylym miesiacu rozrzad bede robil to od razu sprawdza kolektor. Moze poprzedni wlasciciel go juz zmodyfikowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypel Napisano 14 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 @@tom111, 5 lat, najechane ok. 80 000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 Czyli ostatni dzwonek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 Jeśli założono przy wymianie całości rozrządu zalecany pasek HT , czyli teflonowany to 100kkm powinien spokojnie wytrzymać , a to i tak o połowę mniej niż w instrukcji fabrycznej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 Czyli ostatni dzwonek. Do czego to doszlo aby rozrzad niby na 150k wytrzymal polowe. Mi za rok minie 5 lat jak zmienialem(ale czas leci) a dopiero co mam ok 70 nakulane. Wymienialem w ASO wiec moze badziewia nie pchali:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 (edytowane) Wg. instrukcji wymiana rozrządu jest co 140: http://dukiewicz.pl/src/instrukcje/fiat/NUOVA_CROMA.pdf Poza tym rozrząd trzeba bezpiecznie wymieniać raz na 5 lat. Edytowane 15 Czerwca 2016 przez cesarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 Dziwne , bo w obu moich jest 150kkm Zresztą te 10tys. tak naprawde niewiele zmienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 Do czego to doszlo aby rozrzad niby na 150k wytrzymal polowe. Mi za rok minie 5 lat jak zmienialem(ale czas leci) a dopiero co mam ok 70 nakulane. Wymienialem w ASO wiec moze badziewia nie pchali:) Wymieniłbym już na Twoim miejscu, jeśli masz zamiar jeszcze pojeździć. W zeszłym roku wymieniłem po 60 tyś, po co się stresować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 Wymieniłbym już na Twoim miejscu, jeśli masz zamiar jeszcze pojeździć. W zeszłym roku wymieniłem po 60 tyś, po co się stresować. Ale to bledne kolo wg mnie skracac interwal o 60% Planuje przy setce wymienic. Poki co dzis moze oddam cromaline na wsluchiwanie sie w "swierszcza" przy prawym kole przednim. Bo dla spokojnosci musze go zlokalizowac i unicestwic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 Jak pasek pęknie to dopiero będzie świerszcz gigant, ale jest ryzyko, jest przyjemność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 Jak pasek pęknie to dopiero będzie świerszcz gigant, ale jest ryzyko, jest przyjemność Ano bedzie ale poczekam mimo wszystko. Zreszta w ASO rzekli coby max 120 tys nakulac ale koło setki nalezy rozwazyc wymiane. Poki co ujezdzam komarka:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 (edytowane) Edytowane 22 Czerwca 2016 przez tom111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypel Napisano 27 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 Sprawa się nieco przeciąga. Pierwszy mechanik wodził mnie za nos przez kilka dni, dodatkowo zbiegło się to z moim wyjazdem i croma ponad tydzień stała w warsztacie i nie było nic robione. Dzisiaj drugi mechanik stwierdził, że rozrząd i silnik do remontu. Rozwalona jakaś rolka. Szacunkowy koszt ok. 2500 PLN. Możecie koledzy powiedzieć jaki faktycznie jest to koszt, dużo, mało ? Na co zwrócić uwagę. Wiem już na pewno, że pasek ma być teflonowany. Zastanawiam się jeszcze czy samemu nie kupić części, może wyjdzie taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 Napisałem Tobie już na priv, tylko oryginalny rozrząd ze względu na pasek i pompę wody, która w zamiennikach lubi przeciekać i w konsekwencji się zaciera. Można także zestaw Dayco, ponieważ w przypadku paska, rolki i napinacza to jest oryginał, jednak tutaj można trafić na różne pompy wody i pechowo może zdarzyć się cieknąca. Dodatkowo oryginalny jest u mnie taniej niż Dayco. W mojej byłej Cromie wymieniłem rozrząd na oryginalny przy przebiegu 120 tyś km, obecnie auto użytkuje brat i na blacie jest 220 tyś km i nic złego z rozrządem się nie dzieje, natomiast rozpadła się sławna skrzynia M32, co ciekawe nadal siedzi oryginalne turbo, mimo ostrego traktowania tego auta.Jeszcze taka ciekawostka, Dayco w instrukcji wymiany wyraźnie opisuje procedurę przepłukania układu chłodzącego odpowiednim preparatem, który usuwa osady i inne zanieczyszczenia z układu chłodzenia, niestety w zasadzie nikt tego nie robi i potem są problemy z pompami i termostatami. Gdyby ktoś był zainteresowany oryginalnym rozrządem w promocyjnej cenie to zapraszam na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 polecam ori rozrządy, mój ma na dziś ponad 50 k km i nic się niedzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 1 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2016 (edytowane) A ja mam nadzieje ze w aso wlozyli Or a nie zamiennik. Tego i tak nie ma jak sprawdzić Napisz co tam wywąchali szpece A bledy jakieś ktoś znalazł czy tylko oględziny byly? Edytowane 1 Lipca 2016 przez Bzyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypel Napisano 1 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2016 Dzięki @@ABM za części i porady na pw. Dzisiaj mechanik założył zregenerowaną głowicę, rozrząd. Cromka nie odpaliła Jutro albo pewniej w poniedziałek będzie szukał przyczyny. Informacyjnie, części kosztowały 1100 pln Macie jakiś pomysł czemu nie odpala ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 4 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 A mechanik sprawdzał ciśnienie sprężania po montażu i czy na kompie są jakieś błędy - może zapomniał podpiąć jakiegoś czujnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 4 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Macie jakiś pomysł czemu nie odpala ? Czujnik położenia wału? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypel Napisano 4 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Dzięki za odpowiedzi. Kromke dzisiaj odebrałem, śmiga elegancko (tfu, tfu). Był problem ze sprężaniem. Okazało się, że wałki rozrządu rozregulowane. Cała impreza kosztowała mnie 3000 pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.