Skocz do zawartości

światła drogowe jako dzienne


tomata

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Rozglądalem się ostatnio za dziennymi i elektryk zaproponował mi moduł do żarówki drogowej. Niby napięcie jest obniżone o ileś tam procent i nie oślepia innych. Włączenie świateł mijania wyłącza automatycznie światła dzienne. Krzyknął za to 200zł. Brać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tego sporo na allegro. Ja się na tym nie znam i sam bym nie zamontował, więc te 200zł chyba nie jest jakoś wygórowaną ceną

 

 

http://allegro.pl/modul-swiatel-dziennych-dlugie-30-mocy-drl-canbus-i5441152238.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nie jest to w pelni legalne ale i tak jeden z lepszych patentow na DRL, pod warunkiem, ze kogos nie odrzuca swiecace na zolto swiatlo.Warto kupic takie moduly z regulacja sily swiecenia, bo w niektorych autach domyslne nastawy daja po oczach solidnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Krzyknął za to 200zł. Brać?

 

to zależy czy masz jakieś pojęcie o instalacjach i jak bardzo boisz się lutownicy.

Sam moduł, dobry, z kluczowanym napięciem, kosztuje połowę tego. Ogarnięcie instalacji to pewnie z godzinka na totalnym luzaku.

 

Rozwiązanie nie jest legalne bo na kloszu na 99% nie masz homologacji RL więc nijak ma się to do świateł dziennych, jest to co najwyżej jakieś obejście tematu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie widziałem auta jadącego na drogowych, żeby nie oślepiało. nawet jak ma zmniejszoną moc. lipne rozwiązanie. pozatym dzienne zakłada się po to, żeby oszczędzic lampy, nie wypalac odbłyśników i żarówek, a świecąc drogowymi, to cała ta idea dostaje w łeb

w biedronce masz teraz dzienne philipsa za 199, które dobrze widac i są zgodne z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Rozglądalem się ostatnio za dziennymi i elektryk zaproponował mi moduł do żarówki drogowej. Niby napięcie jest obniżone o ileś tam procent i nie oślepia innych. Włączenie świateł mijania wyłącza automatycznie światła dzienne. Krzyknął za to 200zł. Brać?

 

Poza tym,że nie jest to legalne to znacznie lepsze rozwiązanie niż doczepianie LEDów. Moduły sa w różnych cenach, te lepiej wykonane z IP66 potrafią kosztować ponad 100zł. Montaż już zależy od auta, w Subaru wymagało to małej ingerencji w lampy. JEżeli nie chcesz się samemu w to bawić, to imho dobra cena. Patent też jest dobry, ja tak jeździłem dwa lata. Nikt nigdy mi nie mignął, zresztą dużo aut ma takie rozwiązania fabryczne (jak Subaru US).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Rozglądalem się ostatnio za dziennymi i elektryk zaproponował mi moduł do żarówki drogowej. Niby napięcie jest obniżone o ileś tam procent i nie oślepia innych. Włączenie świateł mijania wyłącza automatycznie światła dzienne. Krzyknął za to 200zł. Brać?

Albo żarówkę H15 tak jak w Ducato i przekaznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Rozglądalem się ostatnio za dziennymi i elektryk zaproponował mi moduł do żarówki drogowej. Niby napięcie jest obniżone o ileś tam procent i nie oślepia innych. Włączenie świateł mijania wyłącza automatycznie światła dzienne. Krzyknął za to 200zł. Brać?

 

Jeżdżę z tym od 2012. Pare kontroli, 4 przeglądy, 200 tys. po naszych i zagranicznych drogach. Bez problemów, nikt nigdy nie pytał o lampy. Moduł kupiłem za ~50zł, montowałem sam, włącza się razem z postojówkami po zgaśnięciu kontrolki ciśnienia oleju, wyłącza po włączeniu postojówek lub mijania ręką, albo zaciągnięciu ręcznego (zostają postojówki) . Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam od paru lat- najpierw miałem podłączony pod drogowe, ale jednak na drodze od razu widać, kto z takim modułem jeździ w drogowych, przynajmniej ja to widzę. Parę razy też ktoś mi zwrócił uwagę, że oślepiam i jestem w stanie się z tym zgodzić. Więc zamiast do drogowych podpiąłem pod mijania...efekt taki, że wygląda to normalnie jakby miał włączone mijania, a dodatkowo  nikt nie jest mi w stanie  zarzucić oślepiania. Jeżdżę z tym po EU i nigdy nic się nie stało. Mam też pstryczek elektryczek, że jak coś to wyłączam moduł (w sumie tylko przeglądy) ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Więc zamiast do drogowych podpiąłem pod mijania...efekt taki, że wygląda to normalnie jakby miał włączone mijania,

 

a jak z żywotnością żarówek? Bo takie obniżanie napięcia nie wpływa dobrze na żarnik, a kluczowane to de facto ciągłe wł/wył więc też niezbyt zdrowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak z żywotnością żarówek? Bo takie obniżanie napięcia nie wpływa dobrze na żarnik, a kluczowane to de facto ciągłe wł/wył więc też niezbyt zdrowe.

 

od co najmniej dwóch-trzech lat nic się nie stało (kiedy przełozyłem na mijania)...zresztą w moim już 6 letnim aucie nie wymieniłem jeszcze ani jednej żarówki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rozwiązanie jest też w Toyotach z USA. Chciałem dołożyć DRL do swojej Sienny i zacząłem szperać po necie czy czasem nie znajdę jakiś dedykowanych lampek. I na jednym z for amerykańskich znalazłem opis jak aktywować te światła. Sprowadziło się to do wsadzenia bezpiecznika w jeden z nieopisanych pustych slotów w skrzynce, a najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że koszt opcji DRL, w momencie zakupu auta, wynosił z 200-300$.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


od co najmniej dwóch-trzech lat nic się nie stało (kiedy przełozyłem na mijania)...zresztą w moim już 6 letnim aucie nie wymieniłem jeszcze ani jednej żarówki...

 

dobrze wiedzieć :ok: taka opcja jest w niektórych francuzach, po zapłonie odpalają się tylko przednie mijania i takie rozwiązanie mi się nawet podoba ;)

Masz gdzieś model tego modułu, który założyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tylko jedno pytanie, po co?

 

Co po co?

DRL?

 

W moim przypadku zalozylem DRL z ponizszych powodow (chociaz dominowal nr 1)

1) regulacja podswietlenia zegarow i navi jest osobno dla wlaczonych i wylaczonych lamp - a nie ma jednego ustawienia, ktore byloby dobrze widoczne w dzien, a nie razilo w nocy. Denerwowala mnie koniecznosc przestawiania tego za kazdym razem jak wlaczalem swiatla. A dodatkowo mam funkcje auto, ktora wlacza ksenony jak sie robi ciemno - skoro juz mam ta funkcje to chcialem ja wykorzytywac.

2) zeby nie swiecic ksenonem w dzien, bo jeden palnik D2S nigtbreaker kosztuje 200 zl/szt.

3) zeby nie musiec wymieniac zaroweczek w podswietleniu klawiszy wewnatrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Używam od paru lat- najpierw miałem podłączony pod drogowe, ale jednak na drodze od razu widać, kto z takim modułem jeździ w drogowych, przynajmniej ja to widzę. Parę razy też ktoś mi zwrócił uwagę, że oślepiam i jestem w stanie się z tym zgodzić. Więc zamiast do drogowych podpiąłem pod mijania...efekt taki, że wygląda to normalnie jakby miał włączone mijania, a dodatkowo nikt nie jest mi w stanie zarzucić oślepiania. Jeżdżę z tym po EU i nigdy nic się nie stało. Mam też pstryczek elektryczek, że jak coś to wyłączam moduł (w sumie tylko przeglądy) ;]

 

Tyle, że wiązka od osłabionych świateł mijania może być słabo widoczna, z racji że owe światła są skierowane w dół a nie jak długie w przód. Może miałeś coś przeregulowane albo nie tak z modułem. Osobiście nie spotkałem, żeby mnie takie (lub fabryczne) rozwiązanie oślepiło.

W przypadku xenonów też nie da się założyć moduło na mijania. NIektórzy zakładają na przeciwmgielne, ale imho problem podobny z wiązką.

 


Takie rozwiązanie jest też w Toyotach z USA. Chciałem dołożyć DRL do swojej Sienny i zacząłem szperać po necie czy czasem nie znajdę jakiś dedykowanych lampek. I na jednym z for amerykańskich znalazłem opis jak aktywować te światła. Sprowadziło się to do wsadzenia bezpiecznika w jeden z nieopisanych pustych slotów w skrzynce, a najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że koszt opcji DRL, w momencie zakupu auta, wynosił z 200-300$.

 

Bezpiecznik czy przekaźnik ?

Niekróre auta jp na rynki US mają tak zrobione że są przekaźniki które przełączają lampy z połączenia równoległego na szeregowe. W Subaru EUDM miałem miejsce na taki przekaźnik podpisany DRL i dziwnie poprowadzoną instalację, ze jedna lampa była bezpośrrednio a druga przez przekaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze wiedzieć :ok: taka opcja jest w niektórych francuzach, po zapłonie odpalają się tylko przednie mijania i takie rozwiązanie mi się nawet podoba ;)

Masz gdzieś model tego modułu, który założyłeś?

 

niestety nie pamietam, chyba jakiś z "Łodzi", nie był najtańszy wtedy...teraz pewnie pełno tego na rynku za grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze wiedzieć :ok: taka opcja jest w niektórych francuzach, po zapłonie odpalają się tylko przednie mijania i takie rozwiązanie mi się nawet podoba ;)

Masz gdzieś model tego modułu, który założyłeś?

 

Ja mam zakodowane p-mgielne że świecą na 35% mocy, 2 rok jeżdże i nie wymieniałem żarówek :) Przegląd przeszedł i jeszcze pan diagnosta pytał się jak mam to zrobione że tak fajnie świecą :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co po co?

DRL?

 

W moim przypadku zalozylem DRL z ponizszych powodow (chociaz dominowal nr 1)

1) regulacja podswietlenia zegarow i navi jest osobno dla wlaczonych i wylaczonych lamp - a nie ma jednego ustawienia, ktore byloby dobrze widoczne w dzien, a nie razilo w nocy. Denerwowala mnie koniecznosc przestawiania tego za kazdym razem jak wlaczalem swiatla.

 

I zaraz się dowiesz, że trzeba było kupić porządny bolid, któremu podświetlenie nie przygasa od włączenia świateł, tylko jest sterowane czujnikiem zmierzchu. Ot co... :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zaraz się dowiesz, że trzeba było kupić porządny bolid, któremu podświetlenie nie przygasa od włączenia świateł, tylko jest sterowane czujnikiem zmierzchu. Ot co... :hehe:

Mam tak w moim ale i tak mam dzienne. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zakodowane p-mgielne że świecą na 35% mocy, 2 rok jeżdże i nie wymieniałem żarówek :) Przegląd przeszedł i jeszcze pan diagnosta pytał się jak mam to zrobione że tak fajnie świecą :)

 

Ty masz tak, jako jeden z niewielu. większośc jezdzi bez przyciemniania i razi innych po oczach.

ja do pandy założyłem w miejsce przeciwmgielnych, dedykowane dzienne wesem. jednego razu przy kontroli misie kolorowe mi chciały dowód zabrac za to, ze jade właśnie na przeciwmgielnych. jak mu pokazałem opakowanie od tych lamp, to mu sie strasznie głupio zrobiło  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ja do pandy założyłem w miejsce przeciwmgielnych, dedykowane dzienne wesem. jednego razu przy kontroli misie kolorowe mi chciały dowód zabrac za to, ze jade właśnie na przeciwmgielnych.

 

Niby na jakiej podstawie chcial Ci zabrac ten dowod?  ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zaraz się dowiesz, że trzeba było kupić porządny bolid, któremu podświetlenie nie przygasa od włączenia świateł, tylko jest sterowane czujnikiem zmierzchu. Ot co... :hehe:

 

No niestety ... Honda nie ma takiej opcji. U ojca w Lancerze zdaje sie tak to dziala. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wg tego co napisal blue_ to chcieli mu zabrac DR za jazde na przeciwmgielnych ;]

 

myśl logicznie... skoro w domniemaniu miśka świecił się tylko pmgielne, bez wymaganej prawem reszty to prowadzi do jednego wniosku - ktoś przerobił instalację = spada DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tego co napisal blue_ to chcieli mu zabrac DR za jazde na przeciwmgielnych ;]

 

tak twierdzili. ale pokazałem im, że po włączeniu pozycji dzienne się wyłączają, pokazałem opakowanie z homologacją, napis na szkle też jest, i się odczepili ze smutkiem. w instalację nie ingerowałem, bo fabrycznie moje auto nie miało przeciwmgielnych, tylko zaślepki. musiałem podciągnąc kabelki i przekaznik do nowych lamp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak twierdzili. ale pokazałem im, że po włączeniu pozycji dzienne się wyłączają, pokazałem opakowanie z homologacją, napis na szkle też jest, i się odczepili ze smutkiem.

 

 

Pewnie czuli niedosyt, że nie okazałeś paragonu z tych lamp... :phi::hehe:  wozić pudełko... :lol:

Kiedy nastała era DRL-ów, jeden dociekliwy gliniarz postanowił się im przyjrzeć w moim bolidzie. A że były dość nisko, to w zasadzie ukląkł i sobie poczytał, co też tam na kloszu stoi.  :hehe: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego ja zawsze woziłem ze sobą papier - homologację diodowych DRL (Philips 4 led), papier z homologacją CB radia i rachunek za AutoMapę, żeby żaden dureń nie miał się do czego przyczepić... :)

Edytowane przez ArekMiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego ja zawsze woziłem ze sobą papier - homologację diodowych DRL (Philips 4 led), papier z homologacją CB radia i rachunek za AutoMapę, żeby żaden dureń nie miał się do czego przyczepić... :)

 

wyciąg z homologacji auta też wozisz ;) ?

Imho nie ma co popadać w paranoje, w przypadku DRL oznaczenie homologacyjne muszą być wybite na lampie i tyle. Żadem świstek tego nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.