Skocz do zawartości

Silnik 1.2 8v jak dorobić złącze diagnostyczne?? które piny?


Filip 1.2 8v

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, koledzy pomóżcie otóż mam pewien problem z moim autem (różne ma bóle, myślę że usterki usunę sam ) ale jak robiłem swapa z palio 1.2 9v 99r. na starym dużym kompie to... wsysło mi gdzieś po drodze gniazdo diagnostyczne... czy ktoś może wie które piny z kompa mają swoje miejsce w takim gnieździe? w 99 palio było już OBD2 ? doradźcie coś .Może ktoś dysponuje schematem... Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, koledzy pomóżcie otóż mam pewien problem z moim autem (różne ma bóle, myślę że usterki usunę sam ) ale jak robiłem swapa z palio 1.2 9v 99r. na starym dużym kompie to... wsysło mi gdzieś po drodze gniazdo diagnostyczne... czy ktoś może wie które piny z kompa mają swoje miejsce w takim gnieździe? w 99 palio było już OBD2 ? doradźcie coś .Może ktoś dysponuje schematem... Pozdrawiam.

9v? jak 8v to raczej nie ma obd2 a pinout powinien być taki sam jak w 1.1 i 900 (przynajmniej jesli chodzi o diagnostyke)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że koledze chodziło o to, który pin w ECU to k-line, a konkretnie linia K bo L nie jest raczej potrzebna i przynajmniej w części kompów nawet jej nie ma chyba, a GND to wiadomo skądkolwiek. Pinout złącza diagnostycznego to wiadomo, że we wszystkich Fiatach było takie samo złącze 3pin superseal.

 

Przykładowo w kompie od SPI K jest na pinie 15 a L na 10.

Edytowane przez rusala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie jak kolega Rusala pisze. Chce  wiedzieć które piny w kompie idą do gniazda diagnostycznego ponieważ go fizycznie nie ma i muszę go dorobić. Z tego co pamiętam to siena ma koło bezpieczników złącze OBD2... a tam będzie szło więcej kabli niż K- line i masa ? a reszta w takim razie skąd pochodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno OBD2? W tych latach nie było jeszcze konieczności montowania OBD2. Tak czy inaczej większość diagnostyki powinna działać po samym klinie i nie ma potrzeby dodawania pozostałych interface'ów z OBD2 (CAN i PWM). Proponuję uprościć pytanie i poprosić po prostu o pinout tego kompa.

Edytowane przez rusala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w sumie mi się trochę cała sprawa wyjaśniła. Czyli muszę dorwać gniazdko diagnostyczne 3 pinowe superseal i do niego doprowadzić k line, l line i gnd. I oto moje pytanie - komp to IAW 18F B4/070P-0F. Który pin w tym kompie  to K, L, GND ? i W sumie trzeba je jeszcze dobrze w tym gnieździe umiejscowić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.