jachu93 Napisano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2016 Na wstępie przepraszam, że pisze tutaj, ale mój temat w dziale Alfa/Lancia nie cieszy się zainteresowaniem i niestety nie otrzymałem żadnej sensownej odpowiedzi (Podobnie zresztą jak na forum Lancii). Pacjent to Lybra 2.0 20v z 2001 roku. Przebieg około 114 000 km. W skrócie opiszę swój problem: Ostatnio zaczęły do mnie dochodzić niepokojące dźwięki z silnika. Jest to delikatne postukiwanie, słyszalne tylko wtedy kiedy silnik jest gorący i ma spore obciążenie. Na biegu jałowym w momencie dodawania gazu nic nie słychać. Najgłośniej jest jak jadę 5-10 km/h i przyspieszam z 2 biegu. Nieco ciszej jest przy większych prędkościach. Puka tylko do około 2 krpm, potem albo dźwięk zanika, albo jest zagłuszony przez silnik.Braku mocy nie zauważyłem. Pomoże ktoś? Obawiam się panewek, jednak czy może to być coś innego? Podkreślam - jak auto stoi NIC nie puka - od najniższych obrotów po odcinkę pracuje normalnie.Ostatnio robiłem test: Zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć z 2. Stukanie się pojawiło w momencie wysprzęglania, kiedy silnik był bliski zdławienia. Jednak przy normalnej jeździe na parkingu też to czasem słychać. Może to nie silnik, a coś w sprzęgle? Albo skrzyni biegów? Z góry dzięki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2016 No to chyba oczywiste, że panewka. Skoro we WSZYSTKICH padają to czemu Ty miałbyś być inny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachu93 Napisano 17 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2016 No to chyba oczywiste, że panewka. Skoro we WSZYSTKICH padają to czemu Ty miałbyś być inny? Zastanawia mnie tylko brak stukania podczas postoju. Stuka tylko podczas dużego obciążenia. Da się to jakoś stwierdzić czy trzeba od razu silnik rozbierać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 18 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2016 Da się, stojąc w kanale powinno być słychać też na jałowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 18 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2016 A co z ciśnieniem oleju, przy wywalonej panewce to raczej nie będzie nominalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 18 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2016 Zastanawia mnie tylko brak stukania podczas postoju. Stuka tylko podczas dużego obciążenia. Da się to jakoś stwierdzić czy trzeba od razu silnik rozbierać? No przecież to typowy objaw padających panewek, że stuka na obciążeniu przy dosyć niskich obrotach. Taki metaliczny dźwięk, jakbyś młotkiem w kowadło nawalał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Barbi Napisano 18 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2016 No przecież to typowy objaw padających panewek, że stuka na obciążeniu przy dosyć niskich obrotach. Taki metaliczny dźwięk, jakbyś młotkiem w kowadło nawalał. Metaliczne stuki na rozgrzanym silniku, pod duzym obciążeniem to efekt spalania stukowego (sworznia tłokowego). Panewki, proszę Pana brzmią głucho. Najprościej na biegu jałowym silnik wprowadzić na 2-2,5 tyś obrotów i zdjąć nogę z pedału gazu. Podczas gwałtownego "schodzenia" z obrotów usłyszysz chwilowy, wyraźny głuchy dźwięk panewek. O ile są uszkodzone. pozdr. Barbi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 18 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2016 Metaliczne stuki na rozgrzanym silniku, pod duzym obciążeniem to efekt spalania stukowego No ale czy w miarę nowoczesne silniki spalają stukowo? Pamiętam, że nawet mój poczciwy fiat uno 1.4 miał czujnik spalania stukowego chyba właśnie po to, by takowemu spalaniu zapobiegać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 18 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2016 No ale czy w miarę nowoczesne silniki spalają stukowo? Pamiętam, że nawet mój poczciwy fiat uno 1.4 miał czujnik spalania stukowego chyba właśnie po to, by takowemu spalaniu zapobiegać... To silnik z połowy lat 90tych. Trudno powiedzieć czy tam jest czujnik czy nie. W Lanosie o ile pamiętam w 1.6 miałem taki czujnik, ale jak przełożyłem silnik na 2.0 z Opla to ten czujnika nie miał (moge mieć sklerozę i się mylić). A odgłos panewek znam, bo właśnie ten 2.0 z Opla po jakimś czasie zaczął stukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachu93 Napisano 18 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2016 Metaliczne stuki na rozgrzanym silniku, pod duzym obciążeniem to efekt spalania stukowego (sworznia tłokowego). Panewki, proszę Pana brzmią głucho. Najprościej na biegu jałowym silnik wprowadzić na 2-2,5 tyś obrotów i zdjąć nogę z pedału gazu. Podczas gwałtownego "schodzenia" z obrotów usłyszysz chwilowy, wyraźny głuchy dźwięk panewek. O ile są uszkodzone. pozdr. Barbi. Sprawdzone - nic nie słychac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 18 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2016 Wlej sobie liqui moly ceratec do oleju powinno pomóc ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 (edytowane) Ja bym zdejmował michę i panewki oglądał. Może się nawet jeszcze bez szlifu wału obejdzie. Gorzej jak się zniszczenia większe narobią. Edytowane 20 Czerwca 2016 przez teg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.