Jump to content
adamek12

uklad chlodzenia po uturbieniu

Recommended Posts

trzeba porady

sei mpi,soft turbo na ihi z uno turbo,turbo z chlodzeniem wodnym

problem sie pojawil chyba od samego poczatku po uturbieniu.

auto bardzo szybko sie nagrzewa do temp pracy i utrzymuje wysoka temperature,wedlug czujnika w kolektorze wentylator sie zalacza przy ok 100 stopniach,sam wentylator zalaczany jest termowylacznikem z cc900 zamontowanym na rurze wodnej od termostatu do chlodnicy

auto sie nie gotuje,to nie jest problemem

natomiast przy jezdzie po ciasnym miescie,wentylator praktycznie wlacza sie co chwile,w sobote smigalem 2 h po miescie (lajtowo) i wentylator sie po prostu spalil bo chodzil baardzo czesto i dlugo

poza tym jak zgasze fure to wiatrak potrafi chodzic nawet 10 min mimo ze dolozylem pompe obiegu wody sterowana termowylacznikem wiatraka

wywalam ten wiatrak z mpi i wkladam 2 Spale 225mm,tylko pytanie czy np nie olac obiegu wody przez turbo bo moze to ona powoduje tak szybkie nagrzewanie plynu po schlodzeniu przez wiatrak?

wszelkie rady i doswiadczenia milo widziane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak konkretnie masz to chłodzenie turbiny podłączone i w jakim rozmiarze są przewody? Termostat i pompa sprawne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

przewody 8mm,turbo jest wpiete takmze zasilanie chlodzeniem jest z krocca trojnika przed wejsciem do nagrzewnicy a powrot idzie do zbiorniczka,czyli jest wpiete w szereg zamiast przewodu powrotnego do zbiorniczka z nagrzewnicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzn. jest podłączone "zamiast" podgrzewania przepustnicy (w starych SPI tak było, MPI chyba tego nie ma? )

Sent from my SM-A500FU using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba tak jak piszesz,termostat i pompa dzialaja prawidlowo

Edited by adamek12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak czy owak, jest to niestety źle. Na tej linii nie ma praktycznie cyrkulacji wody, turbo gotuje punktowo wodę. Nie dość, że masz gorący punkt, to jeszcze ciśnienie bardzo rośnie.

Sam zrobiłem przy pierwszym podejściu dokładnie ten sam błąd, do tego miałem na tej linii dość blisko turbo plastikowe złączki, które się po prostu zdezintegrowały.

Jedyne słuszne rozwiązanie to zasilanie z jak najbliższego punktu za głowicą na małym obiegu (np prosto z termostatu jeszcze przed grzybkiem), i powrót jak najbliżej przed pompą (np. na rurze przed silnikiem). Tjety mają to jeszcze skobinowane z pojemnikiem wyrównawczym do obiegu indukowanego termicznie po wyłączeniu silnika, ale to już nadmiar dobrego. 8mm styknie, ale bez spawania albo adaptacji rur/termostatu z tjeta się nie obejdzie; )

Sent from my SM-A500FU using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam ten sam setup. Chlodzenie turbiny mam wpiete na trojniku przy maly obiegu wody a wyjsie idzie na zbiorniczek wyrownawny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziala

Share this post


Link to post
Share on other sites

szkoda kasy na spala. Wez jakis wentylator klimatyzacji np z a4 i do tego spinki montazowe z fmic.pl i masz dobre chlodzenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi nie szkoda,poza tym musze miec nowe,wiec spal wcale nie wychodzi drogo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, ale to, że Wojtale działa, to nie znaczy, że jest to dobre rozwiązanie. Do chłodzenia turbiny musi być dobra cyrkulacja płynu, z trójnika przy nagrzewnicy przy małych obrotach cyrkulacja jest marna (zależy też pewnie jak dokładnie jest to wyprowadzone), do tego od niskich prędkości chłodnica nie wyrabia, jak to wszystko dodasz to jest problem. Montowanie większych wiatraków to nie jest rozwiązanie. (Ja miałem np. byle jaki zamiennik i spokojnie dawał radę). 

 

Jedną z dyskucji na ten temat masz w trubo wątku od postu 3541 w dół. Były też wcześniejsze, ale mi się szukać nie chce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiekszy wiatrak nie zaszkodzi w tej sytuacji,i tak musze zmienic bo seria poszła z dymem.chyba zrobie doswiadczenie z pominieciem turbo wodą i wroceniem do powrotu z nagrzewnicy,zobaczymy jak bedzie sie to sprawowało

 

a wątek przeczytam,dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, ale to, że Wojtale działa, to nie znaczy, że jest to dobre rozwiązanie. Do chłodzenia turbiny musi być dobra cyrkulacja płynu, z trójnika przy nagrzewnicy przy małych obrotach cyrkulacja jest marna (zależy też pewnie jak dokładnie jest to wyprowadzone), do tego od niskich prędkości chłodnica nie wyrabia, jak to wszystko dodasz to jest problem. Montowanie większych wiatraków to nie jest rozwiązanie. (Ja miałem np. byle jaki zamiennik i spokojnie dawał radę). 

 

Jedną z dyskucji na ten temat masz w trubo wątku od postu 3541 w dół. Były też wcześniejsze, ale mi się szukać nie chce.

 

czytalem ten watek + pare watkow na RF i doszedlem do wniosku, ze to rozwiazanie bedzie najlepsze + na wezu powrotnym z nagrzewnicy jest wlozona kryza 5mm aby zwiekszyc cisnienie

Share this post


Link to post
Share on other sites

naazie zakladam dwa spale 225 o ile mi sie uda upchnac i zaloze włacznik termiczny o nizszym progu zamkniecia,zobaczymy jakie efekty,potem najwyzej zrezygnuje z chlodzenia wodnego sprezarki

jeszcze zapomnialem dodac ze przewody wodne 8mm do chlodzenia turbosprezarki sa w aluminiowym oplocie izolujacym temperature bo ida blisko kolektory wydechowego,ale chyba to az takiego znaczenia niema-tak mi sie wydaje

edit

niestety dwa 225 nie wejda,musze isc w jeden 255... albo dwa 190..

Edited by adamek12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poka o jakim myslisz, ja mam ciasno i musze to dobrze rozplanowac, dwa spale 190 mi wejda

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakładaj z Passata od Klimy na pewno wejdzie

Myslisz o konkretnym Passacie? Napewno chce bruschlessa bo te szczotkowe to sa malo odporne na wysokie temperatury.

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm interesująca teoria. Może trafiałeś na jakieś konkretne albo masz na myśli, że źle na nie wpływa długa praca kiedy mamy wysoką temperaturę powietrza a nie, że bezpośrednio sama temperatura ma na nie zły wpływ. Bo generalizując to ja bym powiedział, że od temperatury samego wentylatora to prędzej szlag trafi elektronikę w BLDC niż szczotki i/lub komutator w zwykłym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chodzi o szkodliwosc wysokiej temperatury wewnatrz silnika przy czestej lub dlugotrwalej pracy,chodzi o awarie szczotek i szczotkotrzymaczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wolał bym raz na rok wymienić szczotki niż ugotować silnik przez Spala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba silnik caly wiatraka,bo jak Ci sie stopi szczotkotrzymacz to duzo nie powalczysz..

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra,bede testowal ten wiatrak od klimy od Passka b5,idealnie pasuje w pająk od wiatraka z mpi post-135024-1467145545,0734.jpg

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

niestety efekty mierne,zastanawiam sie czy nie mam problemu z wydajnoscia chlodnicy bo wiatrak jak chodzi to zbija temp,ale czasem mimo jego pracy temp plynu powoli wzrasta...

chlodnica nowa ale jakis zamiennik malo markowy..

nawet podczas jazdy ok 80 kmh plyn lubi sie nagrzewac przy niskich obrotach na wyzszym biegu,redukcja na nizszy bieg poprawia spadek temperatury..

robie doktorat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wywal termostat, u mnie sie poprawiło, co prawda jak dostanie w penzel to przy tej temperaturze jak sie zatrzymam to i tak temeratura rośnie w ok.100 °C, ale podczas jazdy jest lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może ja opiszę wszystkie swoje mody, żeby ogarnąć temperaturę w komorze:

 

1. Odpowiednio ustawiony zapłon - konswerwatywnie cofnięty powoduje nadmierne grzanie się silnika

2. Zdrowo podlane paliwo na booście (~11.5 AFR)

2. Manualny włącznik wiatraka chłodnicy, to głównie do stania w korkach

3. Odpowiednio podłączone chłodzenie turbiny

4. Zmodyfikowany termostat o parę stopni zimniejszy (na bebechach od jakiegoś termostatu z Fiesty, nie pamiętam jakiego)

5. Chłodnica oleju

6. Owinięty kolektor i downpipe. 

 

To wszystko w połączeniu pozwalało na utrzymanie temperatury wody w ryzach, niestety nie zawsze, jazda w upale pod długą górkę (długie wzniesienia na autostradach, jazda w górach) powodowało, że układ nie wyrabiał, np. na wspomnianej autrostradzie pod górkę (jazda non-stop na zdrowym booście) nie raz musiałem zwalniać do 110 km/h, powyżej tego temperatura była powyżej 100 stopni i progresywnie rosła. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wywal termostat, u mnie sie poprawiło, co prawda jak dostanie w penzel to przy tej temperaturze jak sie zatrzymam to i tak temeratura rośnie w ok.100 °C, ale podczas jazdy jest lepiej.

wydaje mi sie ze to zmieni co najwyzej dlugosc nagrzewania sie auta ale czy wplynie na zbicie jej przy pracy normalnie to raczej watpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może ja opiszę wszystkie swoje mody, żeby ogarnąć temperaturę w komorze:

 

1. Odpowiednio ustawiony zapłon - konswerwatywnie cofnięty powoduje nadmierne grzanie się silnika

2. Zdrowo podlane paliwo na booście (~11.5 AFR)

2. Manualny włącznik wiatraka chłodnicy, to głównie do stania w korkach

3. Odpowiednio podłączone chłodzenie turbiny

4. Zmodyfikowany termostat o parę stopni zimniejszy (na bebechach od jakiegoś termostatu z Fiesty, nie pamiętam jakiego)

5. Chłodnica oleju

6. Owinięty kolektor i downpipe. 

 

To wszystko w połączeniu pozwalało na utrzymanie temperatury wody w ryzach, niestety nie zawsze, jazda w upale pod długą górkę (długie wzniesienia na autostradach, jazda w górach) powodowało, że układ nie wyrabiał, np. na wspomnianej autrostradzie pod górkę (jazda non-stop na zdrowym booście) nie raz musiałem zwalniać do 110 km/h, powyżej tego temperatura była powyżej 100 stopni i progresywnie rosła.

1.hmm problem zauwazylem po ostatnim strojeniu ale moze to zbieg okoliczosci bo przed nim duzo modyfikowalem

2.musze sprawdzic

2.zbedne mi bo moj sie prawie nie wylacza,nawet chodzi jak jade ...

3.musze stestowac eliminacje chlodzenia turbo

4.bede testowal

5.nie mam i nie mam zbytni juz na nia miejsca...

6.owiniete

zalozylem tak jak pisalem termowylacznik wiatraka o nizszej charakterystyce temperaturowej ale to jeszcze szybciej zakatuje mi wiatrak,bo wlacza sie wczesniej a wylacza sie praktycznie jak zgasze motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.