Skocz do zawartości

Czy można halotronem na wale zmienić kąt wyprz. zapłonu ? 1.2 8v


Filip 1.2 8v

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Już dłuższy czas chodzi za mną temat lekkiego przyspieszenia zapłonu, fizycznym przesunięciem czujnika wału korbowego w tył. Czy taka opcja wchodzi w grę? Oczywiście wiem jak to powinno wyglądać (mapa zapłonu, remapy, dety, swinie itp, itd). Chodzi mi tylko o wywołanie efektu jaki daje lekkie cofnięcie aparatu zapłonowego o kilka stopni w samochodach z kopułką. Samochód ma lpg  kuchenkę (1.2 8v mpi) a przy gazie taka operacja jest pożyteczna, bo gaz się wolniej zapala niż mieszanka paliwowo powietrzna, więc stad moje przebłyski. Pytanie tylko, jak nie przegiąć pały żeby nie było stukowego i nie narobić więcej szkód niz pożytku. Jeżeli źle myślę proszę nie jechać mocno za złe pomysły, wystarczy powiedzieć - to nie ma prawa tak działać ;) pozdr.

Edytowane przez Filip 1.2 8v
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko dla ścisłości to na wale jest czujnik reluktancyjny (zmiennej reluktancji - VR) a nie hallotron (czujnik Halla). W linku powyżej piszą o czujniku indukcyjnym więc chodzi im o reluktancyjny właśnie. Swoją droga ciekawy układzik, który zapewne przesuwa po prostu impulsy o zadany czas. Zastanawiam się tylko czy takie przesunięcie nie ma wpływu na zachowanie kompa przy starcie kiedy bierze sygnał z wału i wałka (będą przesunięte). Może kilka stopni nie powoduje błędu albo układ jest na tyle inteligentny, że uzależnia przesunięcie od obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wariator wariatorem ale pamietac trzeba o jednym. Ze nadal oklamujemy seryjny ecu, ktory na podstawie czujnik polozenia walu nie tylko okresla zaplon ale rowniez moment wtrysku paliwa. Zmieniajac kat wyprzedzenia zaplonu zmieniamy rowniez moment wtrysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo jest bez znaczenia. To sa uklady z posrednim wtryskiem gdzie paliwo wtryskiwane jest i tak na zamkniete zawory tak, ze nie ma znaczenia te milisekundy roznicy wtrysku.

 

Ma to o tyle znaczenie, że ja nadal nieśmiało podejrzewam, że moment wtrysku może być przyczyną tyrkolenia w IAW 18FD ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wariator wariatorem ale pamietac trzeba o jednym. Ze nadal oklamujemy seryjny ecu, ktory na podstawie czujnik polozenia walu nie tylko okresla zaplon ale rowniez moment wtrysku paliwa. Zmieniajac kat wyprzedzenia zaplonu zmieniamy rowniez moment wtrysku

Trzeba jednakże pamiętać, że pierwotnie urządzenie ma działać tylko na paliwie biednych - więc benzyna i jej wtrysk pozostaje bez zmian a w momencie, gdy jeden z elektrozaworów ( do którego podłączone jest zasilanie wariatora) zacznie działać - mamy wtedy kąty zadane dla tylko i wyłącznie GAZU. Nie chciałem używać tego słowa, bo zawsze większości LPG, wyklucza się z czymś PROFI. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.