Skocz do zawartości

Klima się sama wyłacza w upał


Mantom

Rekomendowane odpowiedzi

Taki dziwny objaw miałem przedwczoraj. Podczas jazdy w piekielnym upale nagle klima (manualna) przestała działać - z nawiewów leciało ciepłe powietrze, mimo ze świeciła się dioda na przycisku włączania klimy. Dodatkowo czuc było lekki zapaszek spalenizny, cos jakby jakiś element elektryczny sie przegrzewał lub palił. Jak wyłaczyłem klimę przyciskiem to zapaszek zniknął. Po przejechaniu kilku km właczyłem klimę , najpierw zaczeła chłodzić a potem znowu przestała i pojawił się zapaszek. Znowu wyłączyłem , przejechałem pare km i stanąłem w cieniu. Podniosłem maske, oglądałem, wachałem ale nic niepokojącego nie zauwazyłem. Po kilku minutach postoju ruszyłem dalej, właczyłem klime i działała już OK, chłodziła i zapaszków nie było. Co to mogło sie stać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzrost ciśnienia tłoczenia pow.25 bar, wówczas czujnik rozłącza sprzęgło i dlatego czułeś spalenizne.

Generalnie to albo masz za dużo czynnika w układzie albo coś już nie daje rady pod obciążeniem (sprężarkalub sskraplacz).

Niedawno klima była nabijana. Czyli pewnie za jakiś czas problem rozwiąże się sam jak czynnik będzie ulatywał ;]

Co do obciązenia - w samochodzie (Kia Rio  1,5 CRDI II gen.) zastosowano jeden pasek klinowy do napędu alternatora, sprężarki klimy, pompy wody i wspomagania kierownicy.  Podczas jazdy w upale z włączoną klima i nawiewem na III lub IV biegu napięcie spada nawet do 13,2V (bez klimy gdy nawiew jest na I lub II biegu napiecie wynosi 14 - 14,2 V). Może tu tez tkwi problem?

Edytowane przez Mantoon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno klima była nabijana. Czyli pewnie za jakiś czas problem rozwiąże się sam jak czynnik będzie ulatywał ;]

Co do obciązenia - w samochodzie (Kia Rio  1,5 CRDI II gen.) zastosowano jeden pasek klinowy do napędu alternatora, sprężarki klimy, pompy wody i wspomagania kierownicy.  Podczas jazdy w upale z włączoną klima i nawiewem na III lub IV biegu napięcie spada nawet do 13,2V (bez klimy gdy nawiew jest na I lub II biegu napiecie wynosi 14 - 14,2 V). Może tu tez tkwi problem?

O ile będzie ulatywał, podjedź do zakładu i niech odciągną 5-10% czynnika.

U mnie w zeszłym roku pomogło  :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze może być bardzo wilgotne powietrze i oblodzenie parownika. Skutek taki, że powietrze przez niego nie przepływa, nie schładza i wzrasta ciśnienie w klimie i komp wyłącza.

 

Jeżeli po postoju była wyjątkowo duża kałuża pod autem, to najprawdopodobniej to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze może być bardzo wilgotne powietrze i oblodzenie parownika. Skutek taki, że powietrze przez niego nie przepływa, nie schładza i wzrasta ciśnienie w klimie i komp wyłącza.

 

Jeżeli po postoju była wyjątkowo duża kałuża pod autem, to najprawdopodobniej to.

następnym razem sprawdze, ale mam zwyczaj wyłaczac klime kilkaset m przed dojechaniem na miejsce postoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli układ jest sprawny to nie ma prawa nic ulatywać.

 

Nie zgodzę się. Mam w jednym sprawną klimatyzację i poszukiwania nieszczelności skończą się najprawdopodobniej z życiem samochodu. Czynnika ubywa na tyle, że powiedzmy co drugi sezon trzeba ściągnąć co zostało i nabić do nominału. Nie pytaj od ilu lat  :hehe:  :hehe:  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się. Mam w jednym sprawną klimatyzację i poszukiwania nieszczelności skończą się najprawdopodobniej z życiem samochodu. Czynnika ubywa na tyle, że powiedzmy co drugi sezon trzeba ściągnąć co zostało i nabić do nominału. Nie pytaj od ilu lat  :hehe:  :hehe:  :hehe:

Znaczy że nie jest sprawny ;]

 

Mnie zrobił wykład na ten temat nasz kącikowy naprawiacz klimy oraz na innym forum mam kolege który siedzi w klimatyzacjach ( nie tylko samochodowych) od wielu lat i obaj tak twierdzą :)

 

 

 

Co nie zmienia faktu że minimalne nieszczelności często się zdarząją i sa mocno upierdliwe w dignozowaniu :ok:

Edytowane przez oskarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy że nie jest sprawny ;]

 

Hmmm, ta nie wiem jaką definicję przyjąłeś, ale układ sprawy to układ funkcjonujący prawidłowo  ;)

 

Mnie zrobił wykład na ten temat nasz kącikowy naprawiacz klimy oraz na innym forum mam kolege który siedzi w klimatyzacjach ( nie tylko samochodowych) od wielu lat i obaj tak twierdzą :)

Co nie zmienia faktu że minimalne nieszczelności często się zdarząją i sa mocno upierdliwe w dignozowaniu :ok:

U mnie badania były prowadzone kilkukrotnie, nic nie wyszło  8]  :hehe:  :hehe:  :hehe:  Dobrze, że to nie R-1234yf (czy jak mu tam). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem cos takiego w Mazdzie 3: pomogla regulacja szczeliny na sprzegle sprezarki

 

nastepnie wystapilo mi to samo w Mitsubishi w czasie urlopu na Balkanach rok temu, tu po powrocie do PL musialem zmusic warsztat do sprawdzenia ww. i regulacji. Nie mam pewnosci czy pomoglo bo gdy robilem ww. regulacje upalow juz nie bylo ale wlasnie znow jestem na urlopie na Balkanach i klima sie tym razem nie poddaje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem cos takiego w Mazdzie 3: pomogla regulacja szczeliny na sprzegle sprezarki

 

nastepnie wystapilo mi to samo w Mitsubishi w czasie urlopu na Balkanach rok temu, tu po powrocie do PL musialem zmusic warsztat do sprawdzenia ww. i regulacji. Nie mam pewnosci czy pomoglo bo gdy robilem ww. regulacje upalow juz nie bylo ale wlasnie znow jestem na urlopie na Balkanach i klima sie tym razem nie poddaje ;)

U mnie jest sprężarka 6SBU16. W serwisówce napisano, że luz reguluje się podkładkami, ale chyba samemu lepiej się za to nie brać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest sprężarka 6SBU16. W serwisówce napisano, że luz reguluje się podkładkami, ale chyba samemu lepiej się za to nie brać?

nie wydaje sie to przesadnie trudnym zadaniem. Zmierzyc na pewno dasz rade samodzielnie, przy okazji sprawdz rezystancje cewki sprzegielka i zmierz napiecie na niej po zalaczeniu bo tu tez moze byc problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje sie to przesadnie trudnym zadaniem. Zmierzyc na pewno dasz rade samodzielnie, przy okazji sprawdz rezystancje cewki sprzegielka i zmierz napiecie na niej po zalaczeniu bo tu tez moze byc problem.

na razie klima chłodzi - mam wrażenie że auto jest wrażliwe na afrykańskie upały rzędy +35C, bo wtedy turbosprężarka potrafi się nie załączać i pomaga kilkuminutowy postój w cieniu z podniesioną maską

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech kolega sprawdzi czystość (drożność żeberek) chłodnic.

Może być tak, że w upał chłodnica nie wyrabia z chłodzeniem silnika i wtedy ECU odłącza klimę, żeby zmniejszyć obciążenie silnika.

Miałem tak kiedyś w Avensisie I, wąż z wodą rozwiązał sprawę, a syfu sporo poleciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie klima chłodzi - mam wrażenie że auto jest wrażliwe na afrykańskie upały rzędy +35C, bo wtedy turbosprężarka potrafi się nie załączać i pomaga kilkuminutowy postój w cieniu z podniesioną maską

 

Sprawdzałeś rolkę czy pod obciążeniem przypadkiem Ci się pasek nie ślizga ? Stąd zapach spalenizny... tydzień temu przerabiałem identyczny przypadek w aucie żonki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś rolkę czy pod obciążeniem przypadkiem Ci się pasek nie ślizga ? Stąd zapach spalenizny... tydzień temu przerabiałem identyczny przypadek w aucie żonki.

ale jak to zrobić? Pasek (Gates) ma ok. 15000 km przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącz klima i jak najwięcej odbiorników prądu. Maska w górę i obserwuj sprężarki.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Raczej będzie to trudne - sprężarka jest zaslonięta, trzeba by chyba zdjąć prawe przednie koło. Chyba żeby zwyczajnie wyregulować naprężenie paska, bo moze się poluzował :hmm:

post-181239-0-25765400-1467179655_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od minimalnego upuszczenia czynnika i od dokładnego czyszczenia wszystkich chłodnic. Skoro pasek ma tak mały przebieg to powinno być po nim widać czy się ślizga.

na razie podjechalem na myjnię i z przylożenia dokładnie wyczyściłem strumieniem wody chlodnice, na razie klima działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.