Skocz do zawartości

Zakładanie PTC do diesel'a


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

chciałem założyć ten temat z nadzieją, że w jednym miejscu znajdą się wszelkie informacje potrzebne mi i innym Użytkownikom na samodzielne założenie grzałki PTC w mieszalniku powietrza w kabinie.

Znalazłem nieco informacji na innych forach i trochę na tym forum ale brak jednego dedykowanego postu od A do Z co trzeba zrobić. 

 

Zakupiłem już grzałkę od fiata stilo i teraz chciałem prosić o wytyczne co i rozbierać i przez który przepust grodzi najlepiej ciągnąć zasilanie z aku (planowałem 10mm2 kabel DC w peszlu). Odnośnie elektroniki to sam zrobię sterownik (jestem elektronikiem) ze wszystkimi potrzebnymi warunkami na zadziałanie grzałki/grzałek (chętnie podzielę się schematem i resztą) ale dla innych można opisać kwestię podłączania do centralki auto i manual i osiowania.

 

Martwi mnie wycinanie otworu w przegrodzie długą lutownicą....może ktoś to dokładniej opisać? Da radę starym długim nożem podgrzanym zapalniczką ? co jeśli kawałek plastiku wpadnie na dół mieszalnika i np. będzie grzechotał w czasie jazdy?

 

 

Dziękuję z góry

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odnośnie elektroniki to sam zrobię sterownik (jestem elektronikiem) ze wszystkimi potrzebnymi warunkami na zadziałanie grzałki/grzałek (chętnie podzielę się schematem i resztą) ale dla innych można opisać kwestię podłączania do centralki auto i manual i osiowania.

 

Obawiam się, że sam nie zrobisz sterownika, a jeśli jakimś cudem Ci się uda to może być nieopłacalne i jest druciarnią, która może spowodować pożar samochodu. Jeśli robić coś takiego to na fabrycznych rozwiązaniach. Nie pamiętam dokładnie jak jest w Bravo, ale najprawdopodbniej musiałbyś rozgryźć magistrale CAN, bo sterownik z niej korzysta i pobiera niezbędne informacje, chociażby o temperaturze silnika, otoczenia, napięciu zasilania itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

Obawiam się, że sam nie zrobisz sterownika, a jeśli jakimś cudem Ci się uda to może być nieopłacalne i jest druciarnią, która może spowodować pożar samochodu. Jeśli robić coś takiego to na fabrycznych rozwiązaniach. Nie pamiętam dokładnie jak jest w Bravo, ale najprawdopodbniej musiałbyś rozgryźć magistrale CAN, bo sterownik z niej korzysta i pobiera niezbędne informacje, chociażby o temperaturze silnika, otoczenia, napięciu zasilania itd.

 

jestem elektronikiem i to dla mnie nie problem, nie wiem czy wiesz ale wystarczy podłączyć przy bezpiecznikach moduł ELM -> RS232 i odpytywać komendami AT komputer w samochodzie aby podał Ci napięcie, obroty, temperatury itp. To ogarnie mała Atmega8 za 5 zł i wystrejuje przekaźniki:)

 

Chciałem jednak spróbować zrobić to za pomocą oryginalnej centralki i z tego co pamiętam pin 7 i 11 (dolne gniazdko po prawo jak patrzy się z tyłu centralki) steruje przekaźnikami grzałek 250 i 500W.. ?!?

 

Czy na grzałce PTC montuje się dodatkowo bezpiecznik termiczny NC (normaly closed) na temperaturę np 70 stopni który rozłącza przekaźnik gdy grzałka za bardzo się nagrzeje ?

 

Dzięki z góry

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem elektronikiem i to dla mnie nie problem, nie wiem czy wiesz ale wystarczy podłączyć przy bezpiecznikach moduł ELM -> RS232 i odpytywać komendami AT komputer w samochodzie aby podał Ci napięcie, obroty, temperatury itp. To ogarnie mała Atmega8 za 5 zł i wystrejuje przekaźniki:)

 

 

Też jestem i to co proponujesz dalej jest druciarnią, która w każdej chwili może zacząć żyć własnym życiem, nawalić błędów w CAN czy w najgorszym wypadku wywołać pożar. Sorry, ale czegoś takiego był nie podpinał pod główną magistralę w samochodzie. Nie chciałbym nagle stracić kontroli nad pojazdem czy dostać w twarz poduszką powietrzną. Samochód to nie jakieś urządzenie, które masz w domu, modyfikujesz i nim bawisz tylko pojazd, który z powodu dziwnych patentów może komuś innemu na drodze wyrządzić krzywdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem i to co proponujesz dalej jest druciarnią, która w każdej chwili może zacząć żyć własnym życiem, nawalić błędów w CAN czy w najgorszym wypadku wywołać pożar. Sorry, ale czegoś takiego był nie podpinał pod główną magistralę w samochodzie. Nie chciałbym nagle stracić kontroli nad pojazdem czy dostać w twarz poduszką powietrzną. Samochód to nie jakieś urządzenie, które masz w domu, modyfikujesz i nim bawisz tylko pojazd, który z powodu dziwnych patentów może komuś innemu na drodze wyrządzić krzywdę.

 

też chciałbym tego uniknąć dlatego zwróciłem się z prośbą na tym forum o instrukcję/schematy. Załączony przez kolegę "pieszy" link działa ale nie ma tam już niestety zdjęć z instalacji PTC. Samo "osiowanie" zdaje się także być owiane jakąś tajemnicą bo mało kto wie o co chodzi i nie mogę znaleźć nikogo w Wwie kto by włączył funkcję PTC w centralce klimy auto albo powiedział jak to zrobić.

Sądzę że ta operacja zrobiona nieudolnie może więcej zepsuć niż zrobienie "druciarstawa".

 

Odnośnie druciarstwa - jeśli ktoś nie ma pojęcia co robi i podpina np.  PTC 750W przekrojem 1,5mm2 to z pewnością będzie miał pożar.... wiązki fabryczne też nie są idealne i często samemu można coś zrobić lepiej bo robisz dla siebie. Przykład ? spójrz na przekrój przewodu zasilającego żarówki mijania w NB i zmierz na nich spadek napięcia to się zdziwisz.. Mimo że H1 ma standardowo więcej lumenów niż H7 to nasze reflektory świecą jak lampki naftowe porównując np do soczewki w skodzie octavi z H7.

 

Odnośnie CAN to magistrala zabezpieczona jest na tego typu okazje, poza tym np. ściszanie radia z kierownicy tez odbywa się po CANie.

W klimie ręcznej są montowane centralki które pobierają te dane też z CAN i sterują przekaźnikami.... Centralki takiej nie mogę dostać niestety..

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też chciałbym tego uniknąć dlatego zwróciłem się z prośbą na tym forum o instrukcję/schematy. Załączony przez kolegę "pieszy" link działa ale nie ma tam już niestety zdjęć z instalacji PTC. Samo "osiowanie" zdaje się także być owiane jakąś tajemnicą bo mało kto wie o co chodzi i nie mogę znaleźć nikogo w Wwie kto by włączył funkcję PTC w centralce klimy auto albo powiedział jak to zrobić.

Sądzę że ta operacja zrobiona nieudolnie może więcej zepsuć niż zrobienie "druciarstawa".

 

Odnośnie druciarstwa - jeśli ktoś nie ma pojęcia co robi i podpina np.  PTC 750W przekrojem 1,5mm2 to z pewnością będzie miał pożar.... wiązki fabryczne też nie są idealne i często samemu można coś zrobić lepiej bo robisz dla siebie. Przykład ? spójrz na przekrój przewodu zasilającego żarówki mijania w NB i zmierz na nich spadek napięcia to się zdziwisz.. Mimo że H1 ma standardowo więcej lumenów niż H7 to nasze reflektory świecą jak lampki naftowe porównując np do soczewki w skodzie octavi z H7.

 

Odnośnie CAN to magistrala zabezpieczona jest na tego typu okazje, poza tym np. ściszanie radia z kierownicy tez odbywa się po CANie.

W klimie ręcznej są montowane centralki które pobierają te dane też z CAN i sterują przekaźnikami.... Centralki takiej nie mogę dostać niestety..

 

Pozdrawiam

Nie pamiętam jak jest przy automatycznej klimie, ale pewnie będzie potrzebny MultiEcuScan w pełnej wersji i przeprowadzenie Proxi - przynajmniej tak jest w GP.

Wiem, że kable są za cienkie, tak jest wszędzie, nie tylko w samochodach. Do tego użyte materiały do wykonania przewodów są bardziewiem, później instalacja pęka czy gnije. Ale w tym przypadku mowa o porządnych kablach zasilających do PTC, a to tylko fragment całej instalacji. A alternator masz wystarczający??

 

Co do CAN to może i magistrala jest zabezpieczona, ale kiedyś moduł do sterowania z kierownicy niefabrycznym radiem narobił mi sporego bałaganu    :chory:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej, czy pamiętacie pod które piny i który kolor kostki należy podpiąć przekaźniki przy centralce automatycznej klimy? Chcę najpierw sprawdzić czy piny zaświecą diodami czy jednak będzie konieczne osiowanie...

 

W weekend rozebrałem i wyjąłem klimę i w gniazdkach niebieskim i brązowym są wolne tylko piny nr 7 i 8. Pamiętam z postu .."przydatne rzeczy" jak jeszcze pojawiały się tam obrazki że były to piny 7 i 11 ale 11 jest u mnie zajęty....

 

W porównaniu do innych opisów nie zgadza się u mnie to że centralna klimy jest zamocowana na nity na dole - u mnie są wkręty wszędzie i nie trzeba było nic rozwiercać

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.