Skocz do zawartości

Wibracja w silniku benzynowym


Jarek_JD

Rekomendowane odpowiedzi

Dotyczy silnika Ford ecoboost 1.6, ale piszę tutaj, ponieważ nie marka i modej mają znaczenie.

Ogólnie silnik z przebiegiem 50kkm, od kilku dni przy obrotach 2000-2100 na fotelu czuć wibracje, przy przyspieszaniu z obrotów ok. 1500 czasami pojawia się chwilowa "zadyszka".

Wcześniej przez 50kkm tego nie było.

Rok temu przy przebiegu 34kkm wymienone były świece zapłonowe.

Wczoraj wymieniłem jeszcze filtr powietrza, nic to nie zmieniło.

Co może być powodem, któraś ze świec niedomaga, czy może raczej cewka zapłonowa?

Błędów brak.

Edit.

Najbardziej wibracje czuć kiedy samochód stoi na biegu jałowym i tylko dodaję gazu i utrzymuję w/w obroty. "Zadyszka" wiadomo, podczas jazdy, najczęściej na niskich biegach

Edytowane przez Jarek_JD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Przewody WN w nowoczesnym aucie? Nie sądzę że występują .

 

No tak, możliwe, że jestem trochę do tyłu z takimi silnikami.

W każdym bądź razie objawy podobny do tych, które miałem przy problemach z cewką lub przewodami WN.

W przypadku cewki powinien się chyba zapisać błąd w komputerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece, cewki, przepustnica, jakiś zawór upustowy/kierownice w turbo, zacinające się zmienne fazy rozrządu ?

Zamierzam najpierw wymienić świece zapłonowe, a dalej... może kupię jedną cewkę i będę próbował po kolei ją podmieniać.

Ogólnie zjawisko występuje przy małym/zerowym obciążeniu. Myślałem, że ktoś spotkał się konkretnie z takimi objawami. Do ASO boję się oddać, bo znając życie skończy się to wymianą całego układu zapłonowego za podwójną cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Występują.

Pokaż mi to palcem, bo tam widzę 4 cewki na świecach.

Co do wibracji, w bliźniaczym Ti- Vct za takie wibracje odpowiada padniety/padajacy zawór sterujący kołami zmiennych faz rozrządu. U ciebie po wykluczeniu cewek i świec poszedłbym z diagnostyka w taką stronę

Wysłane z Moto X Play

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, nic wcześniej nie pisałem o przewodach WN, poza tym wątek dotyczy EcoBoost'a

Temat rozwiązał się.

Wczoraj zatankowałem samochód, a dzisiaj problem ustąpił (po przejechaniu ok. 70-80km od tankowania).

To chyba było coś nie tak z paliwem.

Ostatnio tankowałem 95 przy trasie nr 2 w Koniku Nowym na Lotosie (na trasie Warszawa-Siedlce). Nie chcę nic wprost sugerować, ale wcześniej problemu nie było, po wczorajszym tankowaniu na Lotos Kwidzyn problem ustąpił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rozwiązał się.

Wczoraj zatankowałem samochód, a dzisiaj problem ustąpił (po przejechaniu ok. 70-80km od tankowania).

To chyba było coś nie tak z paliwem.

Ostatnio tankowałem 95 przy trasie nr 2 w Koniku Nowym na Lotosie (na trasie Warszawa-Siedlce). Nie chcę nic wprost sugerować, ale wcześniej problemu nie było, po wczorajszym tankowaniu na Lotos Kwidzyn problem ustąpił...

Zatem moze warto wymienic filtr paliwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości, w jakim?

 

Zatem moze warto wymienic filtr paliwa

 

W sklepie forda na sklep.ford.pl nie znalazłem filtra paliwa. W Etisie też nie ma nic na temat wymiany tego filtra. Chyba w każdym samochodzie powinien być filtr paliwa :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepie forda na sklep.ford.pl nie znalazłem filtra paliwa. W Etisie też nie ma nic na temat wymiany tego filtra. Chyba w każdym samochodzie powinien być filtr paliwa :hmm:

Eee tam. Od czasów Cc900 nie miałem filtra paliwa w żadnym aucie benzynowym ;)

Wymiennego oczywiście, bo zintegrowany z pompą paliwa był, ale tego nie wymieniałem ;)

Edytowane przez bartekm
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Dnia 14.07.2016 o 20:06, SorenLorenson napisał:

Pokaż mi to palcem, bo tam widzę 4 cewki na świecach.

Co do wibracji, w bliźniaczym Ti- Vct za takie wibracje odpowiada padniety/padajacy zawór sterujący kołami zmiennych faz rozrządu. U ciebie po wykluczeniu cewek i świec poszedłbym z diagnostyka w taką stronę

Wysłane z Moto X Play

To mój pierwszy raz na forum, więc witam wszystkich bardzo serdecznie.

 

Mam problem z wibracjami. Na początku myślałem, że wynikają one z niewyważenia opon. Po zakupie nowych kierunek okazał się błędny. Później doszedłem, że wibracje pojawiają się na postoju przy ok. 2000 obrotów i kończą się przy 2400 obrotów. Przekłada się to na prędkość w przedziale 80 do 90 km/h na piątym biegu. Efekt jest taki, że czuć te wibracje na całym wnętrzu: fotelach, tunelu środkowym. Po otwarciu maski i wkręceniu na obroty widać lekkie drżenie silnika.

Samochód ma niski przebieg 52 tyś. Po za tym nic nie dolega. Nie dławi się i równo przyspiesza. Czytałem o sondach lambda – ale to chyba nie ten kierunek. Świece wymienione na irydowe.

SorenLorenson – spotkałeś się kiedyś z taką sytuacją? Piszesz o padającym zaworze sterującym zmiennymi fazami rozrządu. Mógłbyś przybliżyć temat. Gdzie go szukać, jak diagnozować i czy to może być ten kierunek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, domcio_t napisał:

To mój pierwszy raz na forum, więc witam wszystkich bardzo serdecznie.

 

Mam problem z wibracjami. Na początku myślałem, że wynikają one z niewyważenia opon. Po zakupie nowych kierunek okazał się błędny. Później doszedłem, że wibracje pojawiają się na postoju przy ok. 2000 obrotów i kończą się przy 2400 obrotów. Przekłada się to na prędkość w przedziale 80 do 90 km/h na piątym biegu. Efekt jest taki, że czuć te wibracje na całym wnętrzu: fotelach, tunelu środkowym. Po otwarciu maski i wkręceniu na obroty widać lekkie drżenie silnika.

Samochód ma niski przebieg 52 tyś. Po za tym nic nie dolega. Nie dławi się i równo przyspiesza. Czytałem o sondach lambda – ale to chyba nie ten kierunek. Świece wymienione na irydowe.

SorenLorenson – spotkałeś się kiedyś z taką sytuacją? Piszesz o padającym zaworze sterującym zmiennymi fazami rozrządu. Mógłbyś przybliżyć temat. Gdzie go szukać, jak diagnozować i czy to może być ten kierunek?

Na początek zatankował bym jakiegoś dobrego paliwa 98 i pogonił porządnie skubańca po autostradzie przynajmniej z 50km na niskich biegach (czyli wysokich obrotach). Może nagaru sie nazbierało w mało jeżdżonym aucie. 

Obejrzał bym też poduszki silnika, skrzyni i mocowania wydechu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaruga napisał:

Na początek zatankował bym jakiegoś dobrego paliwa 98 i pogonił porządnie skubańca po autostradzie przynajmniej z 50km na niskich biegach (czyli wysokich obrotach). Może nagaru sie nazbierało w mało jeżdżonym aucie. 

Obejrzał bym też poduszki silnika, skrzyni i mocowania wydechu. 

Auto mam od roku i już nie jeden raz było konkretnie przegonione. Cały spód i poduszki sprawdzane. Auto kupiłem od sąsiada, starszego gościa więc z pewnego źródła. Miało wtedy 32 tys. km. przebiegu. Jedyne co mnie zmartwiło, to gość powiedział, że zawsze starał się jeździć wg wskazań ekoniańki co jest dla mnie katowaniem silnika - piątkę pokazuje czasami przy 50.

 

Przy prędkościach autostradowych wszystko jest ok. w mieście i do 80 km./h też. Problem występuje przy 80-90, czyli prędkościach poza miastem, a tak najczęściej jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w Toyotowskim 3SZ-VE z tym, że wibracje występują około 3tys. obr. i dodatkowo jest słyszalny rezonans. Jest przez to głośno przy 100km/h.

Normalnie na mieście nie czuć i nie słychać silnika.

Nie mam pomysłu co to może być ale wydaje mi się, że tylko coś mechanicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, domcio_t napisał:

To mój pierwszy raz na forum, więc witam wszystkich bardzo serdecznie.

 

Mam problem z wibracjami. Na początku myślałem, że wynikają one z niewyważenia opon. Po zakupie nowych kierunek okazał się błędny. Później doszedłem, że wibracje pojawiają się na postoju przy ok. 2000 obrotów i kończą się przy 2400 obrotów. Przekłada się to na prędkość w przedziale 80 do 90 km/h na piątym biegu. Efekt jest taki, że czuć te wibracje na całym wnętrzu: fotelach, tunelu środkowym. Po otwarciu maski i wkręceniu na obroty widać lekkie drżenie silnika.

Samochód ma niski przebieg 52 tyś. Po za tym nic nie dolega. Nie dławi się i równo przyspiesza. Czytałem o sondach lambda – ale to chyba nie ten kierunek. Świece wymienione na irydowe.

SorenLorenson – spotkałeś się kiedyś z taką sytuacją? Piszesz o padającym zaworze sterującym zmiennymi fazami rozrządu. Mógłbyś przybliżyć temat. Gdzie go szukać, jak diagnozować i czy to może być ten kierunek?

hej, tu masz zawory sterujące kołami zmiennych faz rozrządu, co prawda w ecoboost ale w ti-vct jest tak samo, tylko dostęp jest lepszy:

jak zawór jest walnięty to pojawia się błąd położenia wałka rozrządu, co ciekawe ten błąd nie musi generować pojawienie się check engine na zegarach.

Podepnij się pod kompa, jak nie ma błędu położenia wałka rozrządu to raczej nie tędy droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.