Skocz do zawartości

problem 1.4 8v


chojnik

Rekomendowane odpowiedzi

Nie cento, ale Fiat czyli prawie cento :phi:

 

1.4 8v, 2007. LPG sekwencja, wiec odpala na benzynie.

Rano przy pierwszym odpaleniu sekundę, może dwie nie chodzi na wszystkie garnki. Potem zaskoczy i jest ok, chyba ze znowu się wystudzi. W czasie jazdy nie przerywa, i generalnie jest ok. Wskazania czujnika temp. wody sprawdzone, map sensor sprawdzony, świece prawie jak nowe, kable WN wymienione.

Cewki nie ma na podmiane, ale czy gdyby to była cewka, to problem nie występował by cały czas ?

Check engine - niet.

 

 

Help.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszaj fajkami i kablami przy cewkach u mnie tak było na gazie własnie i to pomogło bo chyba gdzies nie było styku i rano szczeglnie przy takiej deszczowej pogodzie nie równo chodził  Pomogło i od miesiaca mam spokój 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spawdziliśmy kompresje jest ok. Wymieniliśmy jednak świece bo jedna była mokra, dziś odpalił ok. Zobaczymy jak dalej. Jeszczę myśle o regulacji luzu zaworowego jeśli problem nadal będzie występował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żona zgłasza, że jednak nadal silnik rano kuleje. Jakoś mam wrażenie ,że to nie jest związane z temperaturą. Im dłużej auto stoi tym większa szansa ,że objaw wystąpi. Czy to możliwe, że paliwo się cofa lub coś w tym stylu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żona zgłasza, że jednak nadal silnik rano kuleje. Jakoś mam wrażenie ,że to nie jest związane z temperaturą. Im dłużej auto stoi tym większa szansa ,że objaw wystąpi. Czy to możliwe, że paliwo się cofa lub coś w tym stylu ?

Jeżeli masz podejrzenia co do cofającego się paliwa, zamontuj najprostrzy zawór zwrotny przed listwą wtryskową i obserwuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem z 16v. Rano, na postoju jak jest zimny - przy odpalaniu wchodzi na 2k rpm i po 2 sekundach zaczyna sie dusić, pali nierówno, trzeba dać mu ewidentnie więcej gazu. Po nagrzaniu schodzi z obrotów i jest ok. W czasie jazdy również. Świece i przewody również wymienione na nowe - bez zmian. Tak czytam Twój problem i mam dzwine wrażenie, że odrobine podobnie to się objawia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym tak stawiał ( i miałem tak samo), woda dostaje się do cylindra przez noc i zanim ją wypluje to przebiera. Spróbuj na noc popuścić korek od płynu chłodniczego żeby ciśnienie uszło, powinno się poprawić troche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wykluczam takiej możliwości, choć mój mechanik twierdzi że raczej nie UPG. Objaw nie występuje codziennie i regularnie... jeszcze trochę poobserwuję. Płynu nie ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dobra, zmagam się z problemem dalej więc można dalej wymyślać co sprawdzić ;)

 

Wymienione: Świece, Kable WN

Sprawdzone: katalizator, kompresja, map sensor, czujnik temp, przepustnica, wtryski, pompa paliwa - 4bary na wyjściu z pompy - dziś sprawdzimy na listwie, powstała teoria z uszkodzonym zaworem w ukladzie paliwowym...

 

Sprawdzone znaczy wartości w normie/książkowe.

 

Nie sprawdzone/nie wymienione: cewka (brak na podmiankę), ECU

 

Cały czas w zanadrzu teoria o UPG, ale płynu nie ubywa, a cylindry i świece suche. Póki są inne możliwości (powoli się kończą...) nie zdejmujemy czapki.

Upierdliwy problem, podmienisz czujnik i czekasz kilka godzin żeby znowu przetestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie na listwie sprawdzone, jest ok i trzyma cały czas równo.

 

Any idea ?

Następnie spradzimy cewkę - ostatnie co zostało, ew. ECU - jak wygląda sprawa podmiany ECU ,a immo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmiana cewki bez rezultatu. Czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami i uszkodzone było ECU ?

 

Tutaj:

http://oferia.pl/usluga/item1415686-komputer-fiat-stilo-doblo-panda-1-6-16v-naprawa

Naprawiają kompy i w objawach uszkodzenia zawiera się np:

- silnik nie zapala lub ciężko zapala gdy jest zimny

- nagrzany silnik odpala i pracuje normalnie    
- silnik zapala i po chwili gaśnie

- auto nie pali na jednym lub więcej cylindrach

 

???

 

Co lepiej, naprawiać czy wymienić na inny ? Jak w kwestii programowania immo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.