Jump to content

Odczyt i kasowanie błędów poduszki po taniości jest już sposób .


Recommended Posts

Dla wszystkich którym świeci się kontrolka od airbagu w matizie a skasować nie ma gdzie lub chcą jak żyd za matkę :) .

Jest , znalazłem sposób. Można odczytać i prawdopodobnie skasować błąd jeślki takowy skasować się da. Działa to na pewno w lanosie w pozostałych daewoo pewnie też. 

Potrzebujemy do tego interfejs do vag-a kkl na usb ( do kupienia na allegro za parę groszy) i ruskiego programu chevrolet explorer 1.7. 

W gnieździe matiza ALDL - A - MASA  , G - plus 12V , J - poduszki.

Wtyczka obd - 16 - plus 12V , 4 i 5 - masa , 7- kline.

Czyli : 16 do G , 4 lub 5 do A , 7 do J .

Wystarczy jeszcze wgrać do windowsa ruski język bo wszystko w krzaczkach a program tylko po rusku , poustawiać w opcjach programu aby było dobrze i da się.

U mnie poprawnie odczytało numer sterownika i odczytało błąd 31 , wewnętrzne uszkodzenie sterownika czy jakoś tak.

Na szczęście nowy sterownik to 50 pln. Zamówiłem i zobaczymy co będzie  :oki:

Edited by jacek76
Link to post
Share on other sites

Konkretnie: skasowałeś jakiś błąd poduszki w Matizie? Bo z opisu wnioskuję, że nie- odczytałeś tylko 31 i wymieniasz moduł.

Czy masz możliwość usunięcia innego błędu w tym sofcie- chodzi o jakiś błąd niewymagający wymiany sterownika?

Bo jeśli wymienisz sterownik, to wszystko powinno przecież być OK niezależnie od tego, czy interfejs dobrze odczytał błąd czy nie. Większość błędów jakie ludziom wyskakują to jednak inne błędy, które trzeba tylko skasować z pamięci sterownika nie wymieniając go (przerwa lub zwarcie w obwodzie poduszki, przerwa w obwodzie kontrolki itp.)- czy jest możliwość ich skasowania?

Ale na początek podrzuć konkretny link do tego działającego interfejsu VAG.

Edited by Wasylek
Link to post
Share on other sites

Konkretnie: skasowałeś jakiś błąd poduszki w Matizie? Bo z opisu wnioskuję, że nie- odczytałeś tylko 31 i wymieniasz moduł.

Nie, nie skasowałem , bo tego błędu skasowac sie nie da. Innego modułu żeby sprawdzic nie mam.  Program odczytał poprawnie numer modułu i numer blędu. Pan Ruski , w swoim lanosie błąd jakis tam skasował , więc skasować błąd skasowalny na pewno się da  :) .


Ale na początek podrzuć konkretny link do tego działającego interfejsu VAG.

Nie podrzucę. Interfejs jest sąsiada , który kupił go na alle jakieś dwa lata temu i jest. Mnie nie jest to potrzebne bo w zasadzie teraz leci obd2 a do tego mam dostęp do różnych interfejsów z carprogiem włącznie. Niestety szef nie chce kupić urządzenia które obsługuje matizy  :hehe: , więc szukam rozwiązania na skróty.

Link to post
Share on other sites

Nie podrzucę. Interfejs jest sąsiada , który kupił go na alle jakieś dwa lata temu i jest. Mnie nie jest to potrzebne bo w zasadzie teraz leci obd2 a do tego mam dostęp do różnych interfejsów z carprogiem włącznie. Niestety szef nie chce kupić urządzenia które obsługuje matizy  :hehe: , więc szukam rozwiązania na skróty.

OK, już sama możliwość odczytania błędów ze sterownika Air-bag, to już jest coś. Temat mnie zainteresował- czy masz/będziesz miał możliwość wykonania testu kasowania błędu?

Przykładowo wywołując błąd poprzez odłączenie poduszki, odczytanie i skasowanie tego błędu? To by było coś- taka operacja w ASO kosztuje stówkę :)

Wtedy dopiero mógłbyś napisać, że na 100% jest sposób na kasowanie błędów poduszek, bo na razie potwierdziłeś tylko odczyt jednego błędu.

Link to post
Share on other sites

OK, już sama możliwość odczytania błędów ze sterownika Air-bag, to już jest coś. Temat mnie zainteresował- czy masz/będziesz miał możliwość wykonania testu kasowania błędu?

Przykładowo wywołując błąd poprzez odłączenie poduszki, odczytanie i skasowanie tego błędu? To by było coś- taka operacja w ASO kosztuje stówkę :)

Wtedy dopiero mógłbyś napisać, że na 100% jest sposób na kasowanie błędów poduszek, bo na razie potwierdziłeś tylko odczyt jednego błędu.

Jeśli ktoś zechce podesłać mi swój sterownik na dwie poduszki w którym wywaliło błąd z "dupy" , lub jeśli ktoś chciałby się pofatygować do mnie na podłączenie , to zapraszam i sprawdzimy. W tej chwili nie mam jak tego sprawdzić a wywołać błąd w swoim , nowym sterowniku jest ryzykowne.

W razie czego , proszę o kontakt na priv.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Otóż właśnie wywaliło mi ostatnio błąd poduszek "z dupy". Poprzedni taki przypadek miałem dokładnie 2 lata temu i też- tak jak teraz- po postoju samochodu w gorący dzień na silnym słońcu. Poprzednio usunięcie błędu kosztowało mnie 100zł w ASO a SCANNER wyświetlił podobno błąd w obwodzie poduszki pasażera.

W tej sytuacji postanowiłem spróbować sam i tak jak kolega wyżej opisał, kupiłem interfejs VAG KKL na USB oraz zainstalowałem program Chevrolet Explorer. Mimo zamiany Windowsa na język rosyjski, program nadal wyświetla w większości "krzaczki"(chociaż już inne) i nie udało mi się go całkowicie "zrusyfikować". Jednak korzystając ze screenów zamieszczonych na rosyjskich stronach bez problemu można poruszać się w ciemno po programie. Pomocna jest również częściowo spolszczona "nakładka" na program przetłumaczona na polskim forum Chevroleta.

Operacja się udała i mogę oficjalnie potwierdzić- takim zestawem daje się połączyć ze sterownikiem Airbag w Matizie 1 generacji, odczytać zapamiętany w sterowniku błąd a następnie skutecznie go usunąć. W moim wypadku program odczytał dwa błędy: błąd nr 5 (za duża rezystancja w obwodzie napinacza? pasażera) oraz błąd nr 25 (błąd kontrolki SRS). Błędy kasowane są pojedynczo, ale bez żadnych problemów- kontrolka zgasła, ponowne odczytywanie modułu nie wykazuje błędów.

Używałem interfejsu firmy Viaken wyposażonego w kabel USB oraz kabel programujący zakończony luźnymi przewodami z pojedynczymi "pinami", które można wetknąć w odpowiednie bieguny gniazda testowego samochodu- koszt łączny ok. 50zł. W ofercie firmy Viaken jest kabel dedykowany 12-pinowym gniazdom Daewoo, ale w przypadku Airbagów jest on bezużyteczny, gdyż nie ma w nim podłączenia styku "J" a kabel jest "zalewany" i nierozbieralny.

Szukam teraz rozbieralnego wtyku ALDL do 12 stykowego złącza Daewoo aby ułatwić sobie w przyszłości podłączanie interfejsu- mógłbym wtedy wygodnie potestować inne programy diagnostyczne, może również współpracują ze sterownikami poduszek.

Podsumowując- można we własnym zakresie kasować błędy poduszek w Matizach a na pewno również w Lanosach (wyposażonych w analogiczne sterowniki SRS Siemensa). Wydaje mi się, że ogólnie panująca opinia o tym, że trudno "dogadać" się ze sterownikami poduszek w Daewoo bierze się z braku świadomości, że linia testowa tych sterowników jest w Daewoo osobno wyprowadzona na zupełnie inny pin złącza ALDL niż w przypadku komputera silnika i nie ma z nim nic wspólnego. A wszelkie gotowe kable i przejściówki nie przewidują obsługi tego pinu.

Koledze jacek76 serdecznie dziękuję za informacje. :piwko:

Edited by Wasylek
Link to post
Share on other sites

Daj link który kabel konkretnie kupiłeś. Diagnostykę silnika próbowałeś nim robić? Mam kabel-przejściówkę OBD-ALDL, możemy się dogadać co do niegożebyś miał dawcę wtyczki.

Link to post
Share on other sites

Daj link który kabel konkretnie kupiłeś. Diagnostykę silnika próbowałeś nim robić? Mam kabel-przejściówkę OBD-ALDL, możemy się dogadać co do niegożebyś miał dawcę wtyczki.

Używałem konkretnie tego zestawu: http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-kable-obd1-obd2-piny.html (kupiłem z dodatkowym okablowaniem na wszelki wypadek- może trafi mi się inny pojazd do podłączenia). Nie próbowałem połączenia z ECM, myślę że nie ma szans.

Wcześniej miałem już taki kabel OBD2-ALDL i wiem, że nie ma w nim połączenia styku J a wtyczki nie da się łatwo rozbebeszyć: http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-daewoo-12pin.html

Twój ma rozbieralne wtyczki?

Edited by Wasylek
Link to post
Share on other sites

Wcześniej miałem już taki kabel OBD2-ALDL i wiem, że nie ma w nim połączenia styku J a wtyczki nie da się łatwo rozbebeszyć: http://viaken.pl/pl/...ewoo-12pin.html

Właśnie taką przejściówkę mam, czyli mówisz że ci się nie przyda?

Ciekawe czy dało by radę z ABSem za pomocą tego pogadać.

Link to post
Share on other sites

Właśnie taką przejściówkę mam, czyli mówisz że ci się nie przyda?

Ciekawe czy dało by radę z ABSem za pomocą tego pogadać.

Ten kabel ma tylko 4 żyły podłączone jak w opisie a wtyczka jest zaprasowana na gorąco- próbowałem w niej dłubać, ale ze słabym efektem. Zrobiłem sobie z niej tylko zworę do błyskowego odczytywania błędów. Dlatego szukam samego rozbieralnego wtyku w ludzkich pieniądzach- znalazłem tylko za ok. 50zł...

Jak zrobię wygodny wtyk to będę próbował coś więcej może właśnie z ABS?

Link to post
Share on other sites

Cieszę się że moje ślęczenia nad ruskimi forami dały efekt. Został jeszcze ABS...  :)

Ale kupię chyba cały moduł i go rozbiorę i zobaczymy.Kosmici przecież tego nie zrobili . prawda ?

To samo ze sprężarką klimatyzacji. Jest to popularny model delphi sp-10

 Wszystko do tego można kupić...

Edited by jacek76
Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...
Dnia 14.07.2016 o 18:54, jacek76 napisał:

Dla wszystkich którym świeci się kontrolka od airbagu w matizie a skasować nie ma gdzie lub chcą jak żyd za matkę :) .

Jest , znalazłem sposób. Można odczytać i prawdopodobnie skasować błąd jeślki takowy skasować się da. Działa to na pewno w lanosie w pozostałych daewoo pewnie też. 

Potrzebujemy do tego interfejs do vag-a kkl na usb ( do kupienia na allegro za parę groszy) i ruskiego programu chevrolet explorer 1.7. 

...

Wystarczy jeszcze wgrać do windowsa ruski język bo wszystko w krzaczkach a program tylko po rusku ,...

Jaki Windows ?

Ja niestety pod Windows 10 64 bit mam cały czas krzaki nawet po dodaniu rosyjskiej klawiatury, języka, czcionki itd.

Link to post
Share on other sites

Też mam krzaki w programie, chociaż po zmianie praktycznie cały Windows zmienia się w rosyjski. No ale na program to nie wpływa, próbowałem na najróżniejsze sposoby- krzaczki zmieniają się tylko na inne. Nie jest to ogromnym problemem, bo program jest na tyle prosty, że na podstawie zdjęć "rosyjskich" ekranów można się nauczyć gdzie co jest i do kasowania błędów airbagów to wystarczy.

Link to post
Share on other sites

Win 7 udało mi sie jakiś czas temu tak zruszczyć , że było wszystko widoczne i to w ruskich bukwach.

 Żeby skasować adaptację przepustnicy pomógł mi kolega z białorusi.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
Dnia 26.06.2017 o 10:30, Wasylek napisał:

Też mam krzaki w programie, chociaż po zmianie praktycznie cały Windows zmienia się w rosyjski. No ale na program to nie wpływa, próbowałem na najróżniejsze sposoby- krzaczki zmieniają się tylko na inne. Nie jest to ogromnym problemem, bo program jest na tyle prosty, że na podstawie zdjęć "rosyjskich" ekranów można się nauczyć gdzie co jest i do kasowania błędów airbagów to wystarczy.

Czy posiadasz może wykaz błędów Airbag?

Skasowałem ostatnio kontrolkę Airbag w Lanosie przy pomocy VAG KKL i CE.

Były błędy 24 i 25 ale nie wiem czym zostały wywołane. 

Link to post
Share on other sites

24 oznaczałoby spadek (np. chwilowy) napięcia zasilającego moduł SRS (nie wiem ile musi być woltów żeby wyskoczył ten błąd).

25 wyskakuje gdy jest przerwa w obwodzie kontrolki Airbag (przepalona żarówka, odłączenie licznika przy włączonym zapłonie), ale również wtedy gdy kontrolka pali się sygnalizując inny błąd, w pierwszym wypadku trzeba go skasować a w drugim błąd 25 znika czasem sam po wykasowaniu innego błędu będącego przyczyną zapalenia się kontrolki.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.