amciek Napisano 15 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 Witam po raz pierwszy na Waszym kaciku, Przymierzam sie do kupna S-maxa - rocznik ok 2010. Znajomy fordziarz powiedzial mi, zebym tylko szukal 140KM diesli. Ale ja wolalbym beznyne + gaz. Internet jest pelen informacji ale po tygodniu wertowania ma metlik. Czy mozecie podpowiedziec ktory silnik beznynowy nadaje sie w tym aucie pod gaz, ewentualnie ktorego diesla brac. Czy TDCI jezdzi na OO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 15 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 (edytowane) Czy TDCI jezdzi na OO? nie benzyny lubią się z LPG. Silnik noPB 2.0 to konstrukcja mazdy i dość dobrze znosi LPG ale lubi brać olej.2.5T to konstrukcja volvo i tez lubi gaz. O silniku 2.3 mało wiem. Diesle 1.8 to silnik forda - trwały ale o niskiej kulturze pracy. 2.0 to silnik PSA - dość zaawansowany i chwalony za trwałość i kulturę pracy Edytowane 15 Lipca 2016 przez Gregs0N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietiagoras Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Diesle 1.8 to silnik forda - trwały ale o niskiej kulturze pracy i jedno wielkie guano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 i jedno wielkie guanoMa swoje grono miłośników Wysłane z Moto X Play Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 i jedno wielkie guano Wyjaśnij, dlaczego tak myślisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodzu Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Przerobka na LPG droga bo nie ma miejsca na kolo i wydech trzeba przerabiac. Wez diesla 140 koni. Fajnie jedzie i bezobslugowy. Moj 240 tys. km caly osprzet oryginalny. Pzdr Sent from my Lenovo A1000 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Ale ja wolalbym beznyne + gaz IMHO nie przystoi w tym samochodzie. Dlaczego? 1. Nie ma miejsca na butlę, bo nie ma wnęki na koło zapasowe. 2. Wsadzając zbiornik do bagażnika, wypaczasz sens tego samochodu jako "transportowca" dla rodziny 3. Z założenia na LPG będziesz miał mniejszy zasięg niż na dizlu, co po raz kolejny wypacza sens tego samochodu, który z dizlem ma 1000km zasięgu. 1.8 TDCI - nie narzekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Wyjaśnij, dlaczego tak myślisz. Glosny, baaardzo kiepska charakterystyka, nietrwale DKZ, przekombinowany rozrzad, do tego wtryski, ktorych nie da sie tanio zregenerowac Jezdzilem FF 2 z tym silnikiem i nie polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 (edytowane) Głośność tak, ale bez przesady, w środku jest cicho, charakterystyka podobna do diesli z turbo ze stałą geometrią z racji tego że jest 8-mio zaworowy, rozrząd przekombinowany ale długo wytrzymuje i części bardzo stanialy, wtryski praktycznie identyczne z tymi w 2.0 TDCI/HDI więc taka sama możliwość naprawy, dwumas za 1500 zł można zastąpić kołem sztywnym (w cenie koło, sprzęgło, wysprzeglik, robocizna). Nie jest to super silnik, ale nie ma co demonizowac, są gorsze. Edytowane 12 Sierpnia 2016 przez rostex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 O S-Maxie było tu już dużo.. wystarczy poszukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietiagoras Napisano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2016 (edytowane) Wyjaśnij, dlaczego tak myślisz. Glosny, baaardzo kiepska charakterystyka, nietrwale DKZ, przekombinowany rozrzad, do tego wtryski, ktorych nie da sie tanio zregenerowac Jezdzilem FF 2 z tym silnikiem i nie polecam wystarczy? dodam jeszcze że jeszcze dodatkowo humory z odpalaniem i szukanie w zasadzie nie widomo czego, wtryski-pompa-czujniki-zapowietrzanie-filtry dupa maryna poszukać jeszcze na dokładkę parę postów tu i na forum fjorda a padających motorach..... Edytowane 17 Sierpnia 2016 przez pietiagoras Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2016 wystarczy? dodam jeszcze że jeszcze dodatkowo humory z odpalaniem i szukanie w zasadzie nie widomo czego, wtryski-pompa-czujniki-zapowietrzanie-filtry dupa maryna poszukać jeszcze na dokładkę parę postów tu i na forum fjorda a padających motorach..... U mnie 252 tys km na szafie i żadnych problemów, dlatego dziwią mnie Wasze teorie. Wiem ze wiele osób łączy problemy tego silnika z silnikiem z Foki mk1 a raczej z osprzętem Delphi ale to nie ta bajka. Tutaj jak napisałem są praktycznie takie same wtryski i pompa jak w 2.0 HDI/TDCI więc problemy te same i nie są one winą samego silnika, więc nie wiem czemu tak narzekacie na tą jednostkę a 2.0 TDCI uważacie za idealną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2016 U mnie 252 tys km na szafie i żadnych problemów, dlatego dziwią mnie Wasze teorie. Wiem ze wiele osób łączy problemy tego silnika z silnikiem z Foki mk1 a raczej z osprzętem Delphi ale to nie ta bajka. Tutaj jak napisałem są praktycznie takie same wtryski i pompa jak w 2.0 HDI/TDCI więc problemy te same i nie są one winą samego silnika, więc nie wiem czemu tak narzekacie na tą jednostkę a 2.0 TDCI uważacie za idealną. 252 tys na szafie mowisz -- kiedy wymieniales dwumase? Bo chyba nie jest oryginalna juz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2016 Glosny, baaardzo kiepska charakterystyka, nietrwale DKZ, przekombinowany rozrzad, do tego wtryski, ktorych nie da sie tanio zregenerowac Jezdzilem FF 2 z tym silnikiem i nie polecam rozrzad przekombinowany (2 x pasek) ale począwszy od focusa z produkcji 01/2008. wcześniej to był jeden pasek i łańcuch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 252 tys na szafie mowisz -- kiedy wymieniales dwumase? Bo chyba nie jest oryginalna juz? Przy 210 tys była wymiana kompletu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2016 Przy 210 tys była wymiana kompletu. to chyba bardzo dobry wynik. sasiad przy 145 musial to naprawiac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2016 Przy 210 tys była wymiana kompletu. Mam ten sam motor i 207kkm. Z usterek około silnikowych to nieszczelnos pod 1 wtryskiem, kolekotrem wylotowym i wyciek oleju pomiędzy połączeniem zeliwnego bloku i alumniowej podstawy wału. RozrzAF to 1.6-1.8 KPLN. DKZ zdaje się ciągle oryginalne, upierdliwca DPFa nie ma fabrycznie, EGR działa. Wczoraj wróciłem z 1500km trasy z boxem i 7 pasażerami. Przy prędkościach dozwolonych,czyli 130-150kmh spalił mi 5.8. Dodając do tego nawet litr z uwagi na przełamania kompa, wynik 7/100 przy tej konfiguracji uważam za dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2016 Mam ten sam motor i 207kkm. Z usterek około silnikowych to nieszczelnos pod 1 wtryskiem, kolekotrem wylotowym i wyciek oleju pomiędzy połączeniem zeliwnego bloku i alumniowej podstawy wału. RozrzAF to 1.6-1.8 KPLN. DKZ zdaje się ciągle oryginalne, upierdliwca DPFa nie ma fabrycznie, EGR działa. Wczoraj wróciłem z 1500km trasy z boxem i 7 pasażerami. Przy prędkościach dozwolonych,czyli 130-150kmh spalił mi 5.8. Dodając do tego nawet litr z uwagi na przełamania kompa, wynik 7/100 przy tej konfiguracji uważam za dobry. 1.8? To spoko spalanie, w konfiguracji 5 osób, box dachowy, pełen bagażnik, 3 rowery na haku, Galaxy 2.0 TDCI 140KM z drobną nieszczelnością w dolocie spalił 8l, teraz pewnie mniej jak rurę wymieniłem. Problem mam jeszcze z IC, też jest do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2016 1.8? To spoko spalanie, Tak, 1.8 125km. Bez boxa i w kofiguracji 2+2 spalił mi 5.2/100 na tej samej trasie przy tych samych prędkościach. I znowu dodając litr / 100km z uwagi na przekłamania kompa, wynik 6,5/100 jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 i jedno wielkie guano Ma swoje grono miłośników Wysłane z Moto X Play Odziwo to moje guano zrobiło już ponad 170 kkm, bez żadnej awarii, brata 2.0 TDCi zrobiło już ponad 200 kkm, ale lawete zaliczało już kilka razy Tak 1.8 TDCi to guano które się psuć nie chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.