Skocz do zawartości

Alfa 159 1.8 140KM benzyna- czy kupic?? M32 na pokladzie?


norbert123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszytkim

Wacham się miedzy kupnem fiata Bravo 2 a Alfy 159 1.8 mpi 140 KM sedan.  Wiem ze jak na alfe ten silnik troche slaby ale chce go zagazowac a tylko ten sie nadaje. Ale czy przypadkiem taka wersja silnikowej alfy nie ma felernej skrzyni m32 opla ?

A wogóle to jak to auto sie spisuje -co moga powiedziec uzytkownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszytkim

Wacham się miedzy kupnem fiata Bravo 2 a Alfy 159 1.8 mpi 140 KM sedan.  Wiem ze jak na alfe ten silnik troche slaby ale chce go zagazowac a tylko ten sie nadaje. Ale czy przypadkiem taka wersja silnikowej alfy nie ma felernej skrzyni m32 opla ?

A wogóle to jak to auto sie spisuje -co moga powiedziec uzytkownicy?

 

ja, jako posiadacz Fiata Bravo powiem tylko: kupuj Alfę. Obojętnie z jakim silnikiem. Prowadzenie tego samochodu to klasa wyżej, (albo dwie) w stosunku do Fiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszytkim

Wacham się miedzy kupnem fiata Bravo 2 a Alfy 159 1.8 mpi 140 KM sedan. Wiem ze jak na alfe ten silnik troche slaby ale chce go zagazowac a tylko ten sie nadaje. Ale czy przypadkiem taka wersja silnikowej alfy nie ma felernej skrzyni m32 opla ?

A wogóle to jak to auto sie spisuje -co moga powiedziec uzytkownicy?

Naprawde chcesz przekreslic auto tylko spowodu tej nieszczesnej skrzyni? Przeciez to mozna ogarnąć i cieszyc sie z fajnego auta (na ile oczywiscie pozwala 1.8 mpi:p ). Nie mowie, ze bravo jest złe, ale alfa to inna liga..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie dwie co najmniej , koszt wahacza dolnego do 159 , uwaga trzymajcie sie laptopa  1420pln LOL

 

vs bravo , gdzie mozna sobie sworzen wahacza wymienic  , trw za ok 70 pln , koniec tematu

Z tego co wiem dolny wahacz TRW kosztuje ok. 600-700 zł, ale to i tak bardzo dużo biorąc pod uwagę że to zawieszenie wcale nie jest takie wytrzymałe (fakt faktem bardziej sypią się górne wahacze).

To był też jeden z powodów sprzedaży AR147. Fajnie się tym autem jeździło, ale zaraz po zakupie wymieniłem wszystkie wahacze z przodu na TRW (koszt z robocizną i zbieżnością jakieś 1300-1400 zł) a 40 tys. km później znowu zaczęło coś stukać, wtedy stwierdziłem że mam to gdzieś.

Bravo w wersji Sport jakoś dużo gorzej się nie prowadzi, a zawias jest tani i pancerny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie dwie co najmniej , koszt wahacza dolnego do 159 , uwaga trzymajcie sie laptopa  1420pln LOL

 

vs bravo , gdzie mozna sobie sworzen wahacza wymienic  , trw za ok 70 pln , koniec tematu

 

jak rozważałem niedawno zakup 159 i pytałem w warsztacie o koszty, to za wahacz powiedzieli mi około 500 pln. Wiadomo coś za coś. W Bravo T-Jet za to są np co 30 tys. km do wymiany świece, które kosztują około 50 pln w sklepach, a 60 w aso. Z wymianą to już prawie 3 stówy - za zwykłe świece do benzyniaka. Oprócz tego z większych przykładowych wydatków jakie miałem: 2 tys. naprawa skrzyni, 1 tys wymiana półosi, 1 tys wymiana sprężyn+łożyska amortyzatorów. Też specjalnie tanio nie jest, a w porównaniu do 159 prowadzi się jak taczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt utrzymania to niestety też klasa wyżej :)

Bravo zastąpiłem Julką i jakoś koszty utrzymania mi nie wzrosły - no może cena przeglądu w ASO po 30 tkm to ok 1000 pln- a po 15 tkm 300 pln z materiałami.

Ale jak kupujesz używkę bez gwarancji to koszty bieżącego utrzymania niczym nie odbiegają od bravo.

Co mogę powiedzieć - jedynie silniki Multiair- zwracać uwagę czy mają wymieniony moduł MA na pozmianowy.

ja mam TB wiec kompletnie idiotoodporny motorek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

julka to ta sama klasa co bravo , z przodu jak nawet kupisz sworzeń wahacza średniej jakości to będzie jeździć , jedynie z tyłu wielowahacz , a 159 ma wszędzie wielowahacz , zamienniki się totalnie nie sprawdzają  , a ori części kosztują srylion za każdą rzecz i trzeba je kupować jak się chce jeździć , 

 

chciałem kiedyś 159 , ale kolega kupił, ja mu ją trochę serwisuję , i jak widzę to zawieszenie to słabo mi , wole prościznę jak w stilo , bravo , teraz czekam na tipo kombi , przeszła mi chęć na przekombinowane auta , już miałem AR 156 FL i wystarczy mi wielowahacza 

Edytowane przez sediciv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.