Skocz do zawartości

Opuszczanie ronda - który pas można zająć?


mazzik

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie dotyczące skrzyżowania o ruchu okrężnym

Nie ma wymalowanych strzałek nakazujących kierunek ruchu.

o np takie rondo www.google.pl/maps/@50.0375306,22.0325413,305a,34.2y,179.7h/data=!3m1!1e3

Ustalenia:

- wiemy, że rondo opuszcza się z zewnętrznego pasa

- wiemy, że mogę po rondzie jeździć w koło zewnętrznym pasem aż do dowolnego zjazdu

- wiemy, że nie używam kierunkowskazów podczas wjazdu na rondo

- wiemy, że sygnalizujemy zjazd z ronda prawy kierunkowskazem (po wcześniejszym zajęciu ZEWNętrznego pasa)

 

Czy jeśli zjazd (droga wylotowa z ronda) ma więcej niż jeden pas to czy można zając dowolny? (przypominam założenie: rondo nie ma wymalowanych strzałek przed wjazdami)

Czy linia ciągła jest tutaj z powodu przejścia dla pieszych?

Czy jadąc zewnętrznym pasem ronda, zjeżdżając z niego, zajmując lewy pas na drodze wylotowej ale nie przekraczając linii ciągłej jadę prawidłowo?

Obrazkowo:

3.png

Czy taki zjazd z ronda jest prawidłowy? :hmm:

post-131051-0-76733300-1469175631_thumb.png

Edytowane przez mazzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czy jeśli zjazd (droga wylotowa z ronda) ma więcej niż jeden pas to czy można zając dowolny?

 

Zmieniając kierunek jazdy możesz zająć dowolny pas ruchu, o ile nie koliduje to z oznakowaniem poziomym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


- wiemy, że rondo opuszcza się z zewnętrznego pasa

 

Chodzi Ci o to, że technicznie musisz przejechać zewnętrzny pas? No, nie teleportujesz się. A jeżeli masz na myśli, że nie możesz przeciąć dwóch linii przerywanych przejeżdżając tylko przez pas zewnętrzny, to podaj podstawę prawną tej wiedzy.

 

Możesz zająć dowolny pas, jeżeli nie koliduje to z oznakowaniem.

I, oczywiście, musisz stosować art. 22 ust. 4 KD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o to, że technicznie musisz przejechać zewnętrzny pas? No, nie teleportujesz się. A jeżeli masz na myśli, że nie możesz przeciąć dwóch linii przerywanych przejeżdżając tylko przez pas zewnętrzny, to podaj podstawę prawną tej wiedzy.

 

Możesz zająć dowolny pas, jeżeli nie koliduje to z oznakowaniem.

I, oczywiście, musisz stosować art. 22 ust. 4 KD.

 

Nie podam podstawy prawnej tej wiedzy bo takiej nie ma. Ale rozumiem, że mogłem wyrazić się nieprecyzyjnie  (w sensie, że "wymagam" aby za każdym razem zjechać na zewnętrzny, wyłączyć kierunek, przejechać kawałek (ile? jak długi?) włączyć kierunek, zjechać z ronda). No to nie. Nie twierdzę, że tak trzeba, że jest taka podstawa prawna.

Rozumiem, że chodzi Ci o to że nie jest zabronione opuszczenie ronda w ten sposób (załącznik 4.png - zółty)

post-131051-0-08113100-1469186179_thumb.png

I oczywiście się z Tobą zgadzam :oki:

 

Choć równie dobrze może ktoś pojechać tak (załącznik 5.png - czerwony) - oczywiście podczas zmiany pasa z wewn na zewn należy użyć kierunkowskazu prawego i ustąpić pierwszeństwa pojazdom już na tym pasie znajdującym się :)

post-131051-0-50770900-1469186203_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniając kierunek jazdy możesz zająć dowolny pas ruchu, o ile nie koliduje to z oznakowaniem poziomym.

Jasno i konkretnie :)

 

Pytam, bo do pracy mijam dwa takie ronda i zachowania/reakcję widzę różne.

Np wjeżdżam no rondo prawym pasem. Jadę na tym rondzie na wprost. Obok mnie, z lewego pasa jednocześnie wjeżdża auto, widzi kątem oka moje włączenie prawego kierunku i zakłada, że zjadę na prawy pas drogi wylotowej.

Czasem gesty, czasem trąbienie.

Auta z czyjegoś OC naprawiać nie mam czasu/zamiaru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjeżdżając mozesz zająć dowolny pas. Jesli jedziesz prawym pasem masz pierwszenstwo przy zjeździe. Tak mówi kodeks. Natomiast życie mówi ze bezpieczniej bedzie jak będziesz z prawego zjezdzal na prawy a z lewego na lewy. Ten z lewej musi uważać bo nie wie czy zastosujesz kodeks czy zycie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Natomiast życie mówi ze bezpieczniej bedzie jak będziesz z prawego zjezdzal na prawy a z lewego na lewy.

 

A co tu bezpiecznego? Ten z prawego może jechać dalej, więc zjeżdżanie zawsze jest bezpieczniejsze z prawego (niezależnie od tego, na który pas zjeżdżasz) o ile pasy nie prowadzą inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie dotyczące skrzyżowania o ruchu okrężnym

Nie ma wymalowanych strzałek nakazujących kierunek ruchu.

o np takie rondo www.google.pl/maps/@50.0375306,22.0325413,305a,34.2y,179.7h/data=!3m1!1e3

Ustalenia:

- wiemy, że rondo opuszcza się z zewnętrznego pasa

- wiemy, że mogę po rondzie jeździć w koło zewnętrznym pasem aż do dowolnego zjazdu

- wiemy, że nie używam kierunkowskazów podczas wjazdu na rondo

- wiemy, że sygnalizujemy zjazd z ronda prawy kierunkowskazem (po wcześniejszym zajęciu ZEWNętrznego pasa)

Czy jeśli zjazd (droga wylotowa z ronda) ma więcej niż jeden pas to czy można zając dowolny? (przypominam założenie: rondo nie ma wymalowanych strzałek przed wjazdami)

Czy linia ciągła jest tutaj z powodu przejścia dla pieszych?

Czy jadąc zewnętrznym pasem ronda, zjeżdżając z niego, zajmując lewy pas na drodze wylotowej ale nie przekraczając linii ciągłej jadę prawidłowo?

Obrazkowo:

3.png

Czy taki zjazd z ronda jest prawidłowy? :hmm:

Wyjeżdżając na skrzyżowanie o ruchu okreznym sygnalizuje zamiar skrętu w prawo bądź w lewo tak samo jak na każdym innym skrzyżowaniu.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjeżdżając na skrzyżowanie o ruchu okreznym sygnalizuje zamiar skrętu w prawo bądź w lewo tak samo jak na każdym innym skrzyżowaniu.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

A jak wjeżdżasz na rondo i skręcasz na nim w lewo to który pas przed rondem zajmujesz? Lewy?

 

Polecam obejrzeć wszystkie trzy odcinki. Sporo wyjaśniają :ok:

https://youtu.be/LOAYgfPuHVU?t=34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjeżdżając mozesz zająć dowolny pas. Jesli jedziesz prawym pasem masz pierwszenstwo przy zjeździe. Tak mówi kodeks. Natomiast życie mówi ze bezpieczniej bedzie jak będziesz z prawego zjezdzal na prawy a z lewego na lewy. Ten z lewej musi uważać bo nie wie czy zastosujesz kodeks czy zycie

 

Mam takie rondo w RZ gdzie nie do końca ta reguła się sprawdza.

https://www.google.pl/maps/@50.0498692,21.9978015,555a,20y,154.12h,25.79t/data=!3m1!1e3

Zaraz po zjeździe z ronda prawy pas się "kończy" (zaczyna się bus-pas) i nie od dziś wiadomo, że ten kto leci wewnętrznym po rondzie, raczej niezbyt chętnie wpuszcza potem innych :oslabiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjeżdżając na skrzyżowanie o ruchu okreznym sygnalizuje zamiar skrętu w prawo bądź w lewo tak samo jak na każdym innym skrzyżowaniu.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

A jak chcę skręcić w prawo po trzech okrążeniach, to cały czas powinienem mieć włączony prawy? Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pytanie, o tego typu skrzyżowanie, wymiękają wszyscy zwolennicy lewego kierunkowskazu :ok:

Żeby nie było nie jestem zwolennikiem ani przeciwnikiem. Nigdy nie używałem kierunkowskazów wyjeżdżając na rondo ale ostatnio robię prawko na C i instruktor pierwsze co a gdzie kierunek? Wszystkie Lki małe czy duże z kierunkami na rondo. Jazdy egzaminacyjne tak samo więc co się będę kłócić. W Kielcach na szczęście nie ma nie normalnych rond

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było nie jestem zwolennikiem ani przeciwnikiem. Nigdy nie używałem kierunkowskazów wyjeżdżając na rondo ale ostatnio robię prawko na C i instruktor pierwsze co a gdzie kierunek? Wszystkie Lki małe czy duże z kierunkami na rondo. Jazdy egzaminacyjne tak samo więc co się będę kłócić. W Kielcach na szczęście nie ma nie normalnych rond

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Ehhhh najpierw nie chciał wysłać a teraz 10 razy da się to jakoś skasować

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jakie daja uzasadnienie dla tych lewych skretow i kierunkowskazow. Jak spytalem jednego z instruktorow to mnie odeslal do przepisow. Tylko ze one milcza. A jak spytalem o dokladne wskazowki to stwierdzil ze gdzies to wyczytal ale gdzie....nie pamieta. I taka to dyskusja.

Choc i tak to lepsze niz stwierdzenie zwolennikow "a co ci to szkodzi"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem jazdy najpierw z

jednym który mówił na placu że linia to krawężnik potem z drugim który darł się na mnie ze linia to ściana i że rozwalilem właśnie ją paką

Bądź tu mądry człowieku

Edytowane przez melek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z ktorym gadalem to tez z tych lepszych. On na kilku rondach wrecz zabranial uzywac kierunkowskazu prawego.....bo jak twierdzil to juz nie jest rondo. Na szczescie kolezanka ktora uczyl posluchala mnie i....zdala.

Edytowane przez WaWeR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem jazdy najpierw z jednym który mówił na placu że linia to krawężnik potem z drugim który darł się na mnie ze linia to ściana i że rozwalilem właśnie ją paką

 

W mojej okolicy uczą, że nie wolno najeżdżać osobówką na to "poszerzenie" wewnątrz ronda, wyłożone kostką... :lol:

post-154820-0-90923100-1469645864_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej okolicy uczą, że nie wolno najeżdżać osobówką na to "poszerzenie" wewnątrz ronda, wyłożone kostką... :lol:

A gdzie jest napisane ze można? Jak najedziesz na krawężnik to masz po egzaminie. Oczywiście tyczy to osobowek. Jak to traktują na C to nie wiem

Edytowane przez angrius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest napisane ze można? Jak najedziesz na krawężnik to masz po egzaminie.

 

A gdzie jest napisane, że nie można? Jeśli chcieli wyłączyć z ruchu ten fragment - proszę bardzo, linia ciągła i wtedy OK. Teraz uważam to za pełnoprawną nawierzchnię do wykorzystania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest napisane, że nie można? Jeśli chcieli wyłączyć z ruchu ten fragment - proszę bardzo, linia ciągła i wtedy OK. Teraz uważam to za pełnoprawną nawierzchnię do wykorzystania.

Krawrznik jest traktowany jak linia ciagla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krawrznik jest traktowany jak linia ciagla

 

Podasz podstawę prawną, czy tak sobie to tłumaczysz?

Albo inaczej: napisz, co wpisze do rubryki "OPIS I KWALIFIKACJA PRAWNA WYKROCZENIA" policjant, który zobaczy, jak tnę rondo po kostce? Tylko nie pisz, że "Sprowadzenie niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lądowym"... :phi::hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podasz podstawę prawną, czy tak sobie to tłumaczysz?

Albo inaczej: napisz, co wpisze do rubryki "OPIS I KWALIFIKACJA PRAWNA WYKROCZENIA" policjant, który zobaczy, jak tnę rondo po kostce? Tylko nie pisz, że "Sprowadzenie niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lądowym"... :phi::hehe:

Pisze to pod katem egzaminu na PJ. Najeżdżasz na krawężnik to Cie uwalają. Dlaczego? Zjechales z jezdni, czyli nie potrafisz zapanować nad pojazdem. Proste. Egzamin na PJ a życie to dwie różne rzeczy. Gwarantuje Ci ze doświadczeni kierowcy nie zdaliby egzaminu za pierwszym razem Edytowane przez angrius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- wiemy, że rondo opuszcza się z zewnętrznego pasa BŁĄD

- wiemy, że mogę po rondzie jeździć w koło zewnętrznym pasem aż do dowolnego zjazdu ZEWNĘTRZNYM I WEWNĘTRZNYM

- wiemy, że nie używam kierunkowskazów podczas wjazdu na rondo BŁĄD

- wiemy, że sygnalizujemy zjazd z ronda prawy kierunkowskazem (po wcześniejszym zajęciu ZEWNętrznego pasa) NIE MUSISZ ZAJMOWAĆ ZEWNĘTRZNEGO PASA

 

Czy jeśli zjazd (droga wylotowa z ronda) ma więcej niż jeden pas to czy można zając dowolny? TAK

Czy jadąc zewnętrznym pasem ronda, zjeżdżając z niego, zajmując lewy pas na drodze wylotowej ale nie przekraczając linii ciągłej jadę prawidłowo? TAK

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze to pod katem egzaminu na PJ. Najeżdżasz na krawężnik to Cie uwalają. Dlaczego? Zjechales z jezdni

 

Czyli to "poszerzenie" nie jest fragmentem jezdni wg. egzaminatorów? 8] Czym zatem jest? 

 

 

Gwarantuje Ci ze doświadczeni kierowcy nie zdaliby egzaminu za pierwszym razem

 

Z tym się zgodzę bez dyskusji... :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wjeżdżasz na rondo i skręcasz na nim w lewo to który pas przed rondem zajmujesz? Lewy?

 

Polecam obejrzeć wszystkie trzy odcinki. Sporo wyjaśniają :ok:

https://youtu.be/LOAYgfPuHVU?t=34

 

OBOJĘTNIE o ile znaki poziome nie stanowią inaczej.

Ja wjeżdzam na pas mniej zapchany. Jadąc lewym zawsze musisz pamiętać, że jadący z prawej ma pierwszeństwo i może kontynuować jazdę przecinająć tor Twojego zjazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rondo to też skrzyżowanie. Za każdym razem zmieniając kierunek ruchu włączasz kierunkowskaz. Włąśnei z tego powodu.

Wjeżdżając na rondo, jadac w dowolnym kierunku używasz kierunkowskazu tylko w dwóch przypadkach: gdy z niego zjeżdżasz to prawy, gdy zmieniasz pas ruch(jesli rondo jest wielopasmowe) to lewy lub prawy. Koniec kropka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- wiemy, że rondo opuszcza się z zewnętrznego pasa BŁĄD - zjeżdżając z wewnętrznego jesteśmy przez moment na zewnętrznym więc nie błąd :)

- wiemy, że mogę po rondzie jeździć w koło zewnętrznym pasem aż do dowolnego zjazdu ZEWNĘTRZNYM I WEWNĘTRZNYM - chodziło mi, że mogę (bo niektórzy powiedzą, że w lewo tylko z lewego)

- wiemy, że nie używam kierunkowskazów podczas wjazdu na rondo BŁĄD - to mnie zastanowiło - dlaczego błąd?

- wiemy, że sygnalizujemy zjazd z ronda prawy kierunkowskazem (po wcześniejszym zajęciu ZEWNętrznego pasa) NIE MUSISZ ZAJMOWAĆ ZEWNĘTRZNEGO PASA - przez moment na nim jestem ale powiedzmy, że wiadomo już, o co chodzi :ok:

 

Czy jeśli zjazd (droga wylotowa z ronda) ma więcej niż jeden pas to czy można zając dowolny? TAK :ok:

Czy jadąc zewnętrznym pasem ronda, zjeżdżając z niego, zajmując lewy pas na drodze wylotowej ale nie przekraczając linii ciągłej jadę prawidłowo? TAK :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej okolicy uczą, że nie wolno najeżdżać osobówką na to "poszerzenie" wewnątrz ronda, wyłożone kostką... :lol:

Pytanie czy całkiem źle uczą.

Fragment z netu:

"2. Małe ronda  – to skrzyżowania o ruchu okrężnym, o średnicy zewnętrznej nie większej niż 40 metrów z jednopasmową jezdnią wokół wyspy środkowej. Wyspa jest nieprzejezdna. W celu umożliwienia przejazdu długim pojazdom ciężarowym i autobusom wyspa bywa otoczona pierścieniem wykonanym najczęściej z kostki brukowej."

 

Trochę to niejednoznaczne bo nieprzejezdna jest wyspa. A wyspa otoczona jest pierścieniem :bzik:

 

Jeśli zapytasz o podstawę prawną mandatu gdy najedziesz na kostkę samochodem osobowym, odpowiem - nie przyjął bym mandatu ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy całkiem źle uczą.

Fragment z netu:

"2. Małe ronda  – to skrzyżowania o ruchu okrężnym, o średnicy zewnętrznej nie większej niż 40 metrów z jednopasmową jezdnią wokół wyspy środkowej. Wyspa jest nieprzejezdna. W celu umożliwienia przejazdu długim pojazdom ciężarowym i autobusom wyspa bywa otoczona pierścieniem wykonanym najczęściej z kostki brukowej."

 

Trochę to niejednoznaczne bo nieprzejezdna jest wyspa. A wyspa otoczona jest pierścieniem :bzik:

 

Jeśli zapytasz o podstawę prawną mandatu gdy najedziesz na kostkę samochodem osobowym, odpowiem - nie przyjął bym mandatu ;]

Pytanie kto za takie cos dalby mandat? Większych przewinień czasem nie widza a takie cos zobaczą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


"2. Małe ronda  – to skrzyżowania o ruchu okrężnym, o średnicy zewnętrznej nie większej niż 40 metrów z jednopasmową jezdnią wokół wyspy środkowej. Wyspa jest nieprzejezdna. W celu umożliwienia przejazdu długim pojazdom ciężarowym i autobusom wyspa bywa otoczona pierścieniem wykonanym najczęściej z kostki brukowej."

 

Wszystko fajnie tylko, że jest to definicja "inżynierska" nie mająca formalnego oparcia. A o formalne oparcie w tym wątku chodzi.

Pytanie zadałbym inne, lekko przerysowując - czy jadąc jezdnią składającą się w połowie z nawierzchni wyłożonej kostką, a w połowie z nawierzchni asfaltowej jedziemy dwoma kołami po jezdni czy po chodniku? :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie kto za takie cos dalby mandat? Większych przewinień czasem nie widza a takie cos zobaczą?

Pojawiła się kwestia "można czy nie można?"

Jeśli jest to teren wyłączony z ruchu -> nie można -> można wyhaczyć mandat

Jeśli można -> to dlaczego egzaminatorzy za to uwalają na egzaminie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się kwestia "można czy nie można?"

Jeśli jest to teren wyłączony z ruchu -> nie można -> można wyhaczyć mandat

Jeśli można -> to dlaczego egzaminatorzy za to uwalają na egzaminie?

Mysle ze traktują to jak normalny krawężnik. Nie mialem okazji z żadnym z egzaminatorów rozmawiać, a tym bardziej o tym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.