Skocz do zawartości
Majkiel

Demontaż wahacza

Rekomendowane odpowiedzi

Przednie mocowanie - bez problemu.

Tylne - już gorzej, bo jedna śrubę urwałem, a ta mała kręci się w kółko. Co z czym ona skręca?

Sworzeń - ani drgnie, a młotek lekko nie miał. Jak się do niego zabrać? W co najlepiej przywalić?

 

post-138756-0-20625300-1469226551_thumb.jpg

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przednie mocowanie - bez problemu.

Tylne - już gorzej, bo jedna śrubę urwałem, a ta mała kręci się w kółko. Co z czym ona skręca?

Sworzeń - ani drgnie, a młotek lekko nie miał. Jak się do niego zabrać? W co najlepiej przywalić?

 

attachicon.gifobejma.jpg

ta mała z tego co pamiętam trzyma obejmę do sanek, ja ich w ogóle nie miałem. a sworzeń, jebnij porządnie w zwrotnicę, a jak nie idzie to przełóż długą lagę przez wahacz i oprzyj o budę a druga osoba niech na niej stanie, coś na zasadzie dźwigni. kumasz?

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

mała skręcała mocowanie staba/jakiś tam element sanek.

99% Uno jakie znałem i znam nie ma tej śrubki wcale.

gratuluje urwania śrubki od obejmy... to trza umic (tak, też to zrobiłem)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przednie mocowanie - bez problemu.

Tylne - już gorzej, bo jedna śrubę urwałem, a ta mała kręci się w kółko. Co z czym ona skręca?

Sworzeń - ani drgnie, a młotek lekko nie miał. Jak się do niego zabrać? W co najlepiej przywalić?

 

attachicon.gifobejma.jpg

jak odkręcisz te duże śruby to odchyl nieco sanki w dół i włóż tam klucz 10 by złapać za łepek tej malej śruby.

 

co do sworznia - solidne uderzenia solidnym młotkiem w zwrotnicę przy popuszczonych śrubach od tulejek lub przy breszce jak proponuje Triski.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ni hu...hu, nie puszcza skurczybyk.  użyłem solidnego młota, waliłem zarówno w zwrotnicę jak i wahacz.

Zalałem WD-40 - zobaczymy.

Patent z brechą, to raczej na kołach, nie na podnośniku ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej napisane - żeby tą małą śrubkę odkręcić trzeba na jej łepek założyć klucz i wtedy odkręcić. Ja musiałem poluzować śruby, którymi sanki są przykręcone do karoserii i wtedy łomem zrobić miejsce na klucz.

Co do samej zwrotnicy i sworznia możesz spróbować wbijać przecinak między sworzeń (na końcu gwintu zostaw nakrętkę, żeby się gwint nie uszkodził) a przegub - tylko nie zbyt agresywnie, żeby przegub przeżył ;) 2-3 razy już tak robiłem i wszystko działa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

TADAM

 

post-138756-0-47545500-1470089572_thumb.jpg

post-138756-0-15380400-1470089574_thumb.jpg

 

Sworzeń dziś dostał jeszcze kilka razów i puścił :)

 

Teraz został jeszcze temat urwanej śruby wahacza i będzie gitara.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jakiś ASmet czy inny metalowy sklep w Twojej okolicy i coś się dobierze :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.