Skocz do zawartości

Zaczynam walke z ecool i trybem awaryjnym


cio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Od jakiegoś czasu mam problem z tym kompem (wiem wymiana go na normalny pomoże ale próbuje walczyć), mianowicie w dłuższej podroży wywala marchewe i wchodzi w tryb awaryjny (obroty do 4,5krpm). Próbowałem zaobserwować czy to ma z czymś związek i na początku myślałem ze z temp silnika ale się okazuje że nie - na chłodnym też potrafi wywalić. Potem myślałem ze może w komorze za gorąco i do blachy przygrzewa i komp się przegrzewa ale to tez nie to. Problem występuje tylko w lecie i długich podróżach. Jeśli temp na zewnątrz jest poniżej 20 nie zaobserwowałem tego problemu(silnik 1.2 75hp). Po podłączeniu do visy wywala następujące błędy:

Autoadaptations At limit

rpm/tdc signal

o2 sensor signal

 

Czujnik polożenia wału? wtedy by auto coś szwankowało  - nie zaobserwowałem żadnego objawu w nierównej pracy - silnik pracuje równiutko i idealnie  (profilaktycznie przeczyszczony)

sonda? - może powodować tryb awaryjny?

i co znaczy ten błąd autoadaptacji? - nie jest ona przeprowadzana tylko raz po odpięciu kompa od zasilania? (jak wspomniałem błąd występuje tylko przy długiej trasie i ciepły dzień, wiec auto adaptacja zdąży się wykonać).

Ktoś podpowie od czego zacząć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sonda raczej odpada, miałem ecola i po zmianie kompa przy tej samej sondzie problem zniknął

Miałeś takie same problemy? zastanawia mnie jedynie to ze jakieś 2 lata temu nie było tego problemu w ogóle a tego lata daje mocno się we znaki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak kiedyś miałem, tryb awaryjny był strasznie irytujący, też się zastanawiałem co to może być, czytałem na kąciku niestety nie doszedłem do tego co to jest, aż w końcu zmieniłem na zwykłego kompa. tak działo się to jak było Ciepło z tego co pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz to jest to interakcja między (prawdopodobnie zużytą) sondą i systemem adaptacji paliwa. Odczyty sondy są takie, że ECU progresywnie dodaje (albo podejmuje, jak jest ze spalaniem?) paliwo do zmiennej adaptacyjnej aż do wartości progowej co skutkuje błędem.

Adaptację da się włączyć, ale niestety chyba nie IES-em IIRC, można nim tylko ją zresetować.

A co tam robi błąd czujnika wału to nie wiem.

Sent from my SM-A500FU using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz to jest to interakcja między (prawdopodobnie zużytą) sondą i systemem adaptacji paliwa. Odczyty sondy są takie, że ECU progresywnie dodaje (albo podejmuje, jak jest ze spalaniem?) paliwo do zmiennej adaptacyjnej aż do wartości progowej co skutkuje błędem.

Adaptację da się włączyć, ale niestety chyba nie IES-em IIRC, można nim tylko ją zresetować.

A co tam robi błąd czujnika wału to nie wiem.

Sent from my SM-A500FU using Tapatalk

Spróbuje zamienić sądy, bo mam drugą sprawną. Zastanawia mnie jedynie to że w chłodne dni nie ma problemu a sonda pracuje w temperaturze nie zależnej od temp otoczenia raczej. Spalanie w trasie bez kiimy z lekką nogą 5-6, z klimą i ciężką nogą 6-7 więc chyba jest dobrze

 

Co do samej klimy to na pewno obciążyła silnik i się bardziej grzeje, choć z drugiej strony klima steruje komp i może on wzbogaca mieszange za dużo przy właczonej klimie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problem prawdopodobnie rozwiązany. Okazało się że skorodowały połączenia kabli od sądy. Po ich poprawieniu przejechałem wczoraj 100km z włączoną klimą i błąd się nie pojawił ani na chwile (a było w miarę ciepło). Jak przyjdą (mam nadzieje że przyjdą) upały to wtedy będę mógł coś więcej powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem prawdopodobnie rozwiązany. Okazało się że skorodowały połączenia kabli od sądy. Po ich poprawieniu przejechałem wczoraj 100km z włączoną klimą i błąd się nie pojawił ani na chwile (a było w miarę ciepło). Jak przyjdą (mam nadzieje że przyjdą) upały to wtedy będę mógł coś więcej powiedzieć.

 

To nawet ma sens względem tego co pisałeś wcześniej, ekrany lambdy i CPW są połączone razem, więc jak coś tam zwierało gdzieś, to CPW też mógł kwiczeć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety problem nadal do końca nie rozwiązany. Po dzisiejszej podróży (około 200km) Znów marchewa i awaryjny. Podejrzewam że to nadal wina sondy. Kontrolka się zapaliła w korku jak auto popracowało dłuższą chwile na 1.2krpm (załączona klima). Po podpięciu w kompa błąd lambdy (standardowo), zauważyłem że w okolicach tych obrotów odczyt z lambdy wychodzi poza skale (program visa  i odczyt wędruje na maxa w lewo-nie wiem czy to ubogo czy bogato) Pytanie moje jest takie: Szukać nowego zamiennika za okolice 100zł czy oryginała używanego z jakiegoś nowszego modelu? doblo punto? A może to nie sonda a wtryski albo świeczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.