Skocz do zawartości

nie chce jechać na benzynie


marcinqqq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki problem z moim autem taki że na benzynie silnik nie chce się wkręcać na obroty lub z trudem się udaje a na gazie nie ma problemów. Pacjent to VW Golf II 1.6 benz/gaz 91 rok silnik jest jeszcze na gaźniku Pierburg z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten przewód idzie od sondy do .... po drodze jest on łączony pod brązowa gumową lub plastikową osłoną i tam się wpinasz miernikiem, jeśli nie będziesz mógł tam sie wpiąć miernikiem to porostu wbij igłę taką do szycia w ten przewód  sondy, a jak się mierzy napięcie na sondzie znajdziesz na yutube ;) np.

ps. nie wyrzucaj tego starego przewodu od sondy lambda, może on sie przydać na przedłużenie do nowej sondy, dodam że tego przewodu się nie lutuje tylko zaciska tulejką

Edytowane przez waldek40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale ten przewód od sondy lambda ma iść do sterownika tego co jest w podszybiu od strony kierowcy i ma być podłączony do pinu nr.8 czy jeszcze gdziwś jest podłączony po drodze i gdzie ma być podłączony minusowy kabel co jest przykręcony do pokrywy zaworów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plecionka już zrobiona teraz została jeszcze sonda. Jest taki czarny przewód on jest przykręcony też do pokrywy zaworów a na połowie długości tego kabla jest doczepiony kabelek i właśnie tylko on jest wolny, dodam ż ten czarny przewód jest tak jakby inny od pozostałych bo jest trochę grubszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak, ten przewód od sondy wchodzi w koszulkę razem z innym przewodem masowym a następnie wchodzi w grubą wiązkę i idzie gdzieś podszybiem do sterownika, żółtym kolorem zaznaczyłem przewód sondy a zielonym przewód masy

2abc17fdb959.jpg

 

42abd12520ea.jpg

 

a99a14b47cd7.jpg

 

de8a4dda1502.jpg

Edytowane przez waldek40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miało być przetrzymywuje no ale mniejsza o to. Więc jest tak gdy ruszam i gaz do podłogi, gdy wskazówka dojdzie do 3.3 tys obrotów to wtedy silnik przestaje dalej się ,,bujać" trzeba pulsować pedalem gazu wtedy dopiero obroty idą dalej. Sprawdzałem miernikiem w taki sposób przewód minusowy to do minusa od akumulatora a plusowy do tej wtyczki od sondy co jest pod tym czarnym kapturkiem co a wskazania to 0.42 i 0.43 to wszystko. Może cos źle podłączyłem miernik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miernik podłączyłeś dobrze ale popatrz jeszcze raz na ten filmik, na wolnych obrotach powinieneś mieć niższe napięcie na sondzie a gdy dodasz gazu mapecie powinno wzrastać (wtedy  widać że sonda pracuje), jeśli tylko u ciebie sonda pokazuje takie wartości 0,42-0,43 pomimo dodania gazu to na pewno nie jest sprawna, koszt nowej to 80-90zł

Edytowane przez waldek40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Witam ponownie wymieniłem sonde lambda i praktycznie zero poprawy no ale mniejsza o to kolejne pytanie od czego są takie dwa kabelki połączone w jeden pin one wychodzą z gaźnika a znajdują sie od ściany grodziowej i do czego ma być podpięty ten pin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.