Skocz do zawartości

Silnik 1.4 + mocna skrzynia


CZUCZU

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie rzadko tu zaglądam, ale z racji braku czasu rozważam sprzedaż klasyka i zbudowanie zabawki na trackdaye.

Szukam najmłodszej i najmniej kłopotliwej opcji i zastanawiam się nad silnikiem 1.4.

Jak dobrze pamiętam ahi i spółka kombinował coś z pancerną skrzynią, czy da się pancerna skrzynie wsadzić do zwykłej 16ki i czy ta szpera ma torsena??

I ile realnie mozna wycisnąc z 1.4 16, na wałkach, przepustnicy, dolot, wydech, zamach dłubie tu ktos wogóle N/A?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do skrzyni to nie podpowiem bo mam u siebie 6-stkę z punto2sporting (to samo co stilo). Całkowicie seryjne moje 1.4 16v wystrojone na ecu det3 w 2012 w tym roku wypluło 103km 138nm. Wałki, wydech, ponowne strojenie i można coś jeszcze dołożyć kosztem momentu  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś się tym interesowałem i na moje skrzynia z t-jeta podejdzie. Ogólnie do 16v prawdopodobnie będziesz miał 2 wersje,jak ją wsadzić, bo napewno będziesz musiał założyć dwumas,dać tulejki do dwumasu i dłuższe śruby,następnie (chyba,ale nie jestem pewien na 100% czy podjdzie, ale raczej tak) założyć miskę olejową z t-jeta,gdyż w nim jest podpora półosi no i custom półosie. Druga opcja to zostawić miskę,zrobić customowy kielich półosi aby się zatrzaskiwal w skrzyni i długa półoś.Jak coś to mam na sprzedaż parę gratów,żeby coś takiego zrobić więc jak coś to pisz pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie rzadko tu zaglądam, ale z racji braku czasu rozważam sprzedaż klasyka i zbudowanie zabawki na trackdaye.

Szukam najmłodszej i najmniej kłopotliwej opcji i zastanawiam się nad silnikiem 1.4.

Jak dobrze pamiętam ahi i spółka kombinował coś z pancerną skrzynią, czy da się pancerna skrzynie wsadzić do zwykłej 16ki i czy ta szpera ma torsena??

I ile realnie mozna wycisnąc z 1.4 16, na wałkach, przepustnicy, dolot, wydech, zamach dłubie tu ktos wogóle N/A?

Czuczu,

Ale po co tak kombinowac? Wolnossacego 1.4 nie da rady tak wydlubac, jeszcze z Twoimi zalozeniami, aby cokolwiek seryjnej skrzyni zrobic.

Skup sie np. na 6tce ze stilo, bo ma moim zdaniem najciekawsze przelozenia do takiego rozwiazania i heja.

Ja mam jeszcze w tym sezonie eske do tjeta, a motor generuje ponad 200km. To z calym szacunkiem, ale wolnossacym 1.4 i to jeszcze seryjnym to ja ledwo poglaszczesz.

A jak chcesz robic dla sztuki, to bedziemy robic w Kozieglowach cos takiego na jesieni.

pozdrawiam,

Kuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozmawiałem w Żerkowie z kolegami z Holandii to mówili, że dużo więcej targają na serii (jak pamiętam 160-170) ale oczywiście itb i obroty w okolicy 10k. Oni dużo z wyważaniem bebechów kombinują żeby bezpieczniej tyle kręcić ale twierdzili, że i na serii daje to radę zrobić.

Edytowane przez rusala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tłumacze, powstał plan budowy prostego auta o jak największej bezawaryjności.

Chodzi o nurburgring, lausitzring i wiele innych.

Dlatego sej 1,4 16v dłubniety na 120 koni powinien dać fun.

 

Problemem jest tylko skrzynia z torsenem, bron boże płytkowa czy cierna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod c510 jakoś gdzieś niedawno znalazłem nieco tańszego torsena niż Quaife to może i pod c514 jest tylko muszę wygrzebać link na kompie w robocie.

Edytowane przez rusala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poka poka

Wygrzebałem: http://www.inter-rally.pl/product-pol-50473-Szpera-helikalna-torsen-Fiat-Abarth-500-Uno-Turbo-PuntoGT-Coupe-Bravo-Brava-.html to jest do C510 (choć przyznam nie studiowałem dokumentacji żeby sprawdzić na 100% do czego pasuje) za ~3600 PLN natomiast Quaife QDH2K kosztuje 645 funtów + VAT co da okolice 4000+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@, chyba Lampar wrzucał już ten onboard w innym wątku i pisał że prawdopodobnie miałeś tu skrzynie 5tkę z doblo (przełożenie 4,5). Ty z kolei piszesz że 13/64 czyli chyba 6tka z p1. Miałeś w ogóle skrzynie z doblo? Daje radę ta skrzynia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@, chyba Lampar wrzucał już ten onboard w innym wątku i pisał że prawdopodobnie miałeś tu skrzynie 5tkę z doblo (przełożenie 4,5). Ty z kolei piszesz że 13/64 czyli chyba 6tka z p1. Miałeś w ogóle skrzynie z doblo? Daje radę ta skrzynia?

tu jest 13/64 z punto I, wcześniej miałem 6 z palio tą najdłuższą

lampar jak wrzucił on board to pewnie swój on miał z doblo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jest 13/64 z punto I, wcześniej miałem 6 z palio tą najdłuższą

lampar jak wrzucił on board to pewnie swój on miał z doblo

Byłem pewien, że masz taka jak kiedyś w moim.

Przepraszam w takim razie wszystkich za zamieszanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

W 147 q2 jest do skrzyni c530, nie pasuje,do c510. Poza tym koszt nowej w aso to ponad 3kpln

 

Pytanie, a analizował ktoś, która pasuje do C510 z abartha do cento?

 

https://shop.quaife.co.uk/media/blfa_files/QDH2K_1.pdf

 

https://shop.quaife.co.uk/media/blfa_files/QDH3K.PDF

 

??

 

Pytam, bo skrzynie składa się raczej, a nie jest to czysta 500-tka....?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.